Suomen mediamarkkinalla tapahtuu. City Digital ja Klikki Network ovat aloittaneet yhteistyön, jonka tarkoituksena on tehostaa kotimaisen Premium Display -mainonnan toimivuutta. City Digital ja Klikki Network synnyttävät yhdessä mainosverkoston, jonka kautta mainontaa voidaan kohdentaa entistä tarkemmin kiinnostaville kohderyhmille.
City Digital ja Klikki Network keskittyvät mediamyyntiin, myyjäyhtiö Klikkicom Oy tulee liiketoimintakaupan jälkeen keskittymään entistä tiiviimmin ydinliiketoimintaansa, asiakkaiden ostetun ja omistetun median optimointiin.
Kuluttajat haluavat relevantimpaa mainontaa. Mainonnan kohdennus on kehittynyt viime vuosina vauhdilla. Tutkimusten (esim. Interquest 2014) mukaan mainonnan kohdentuminen on parantunut viimeisen kahden vuoden aikana huomattavasti. Aiemmin 40 prosenttia mainonnasta oli kohdennettua, nyt jopa puolet. Luvun ennustetaan kasvavan mainostajien tarkemman kohdentamisen ja Big Dataan perustuvan teknologisen kehityksen myötä. Käytännössä tarkempi kohdennus tarkoittaa sitä, että näet enemmän niitä mainoksia, jotka sinua kiinnostavat.
KlikkiNetwork.com ja City Digital kehittävät yhdessä mainosverkkoa, joka haluaa olla Suomen tehokkain ja tarkimmin kohdennettava laadukkaan display-mainonnan mainosverkko. Vuoden 2015 alussa yhteistyö konkretisoituu yhtiöityksellä, jossa Klikki Network –liiketoiminta yhtiöitetään City Digitalin kanssa omaksi avoimeksi verkkomainonnan yhtiöksi ja display-mainonnan yhteenliittymäksi.
"Mediamyyntiin panostamisen lisäksi aiomme investoida suomalaista mediaa palveleviin kohdennetun mainonnan työkaluihin. Haluamme, että kuluttajan verkkoselailun kokemus paranee kiinnostavamman mainonnan myötä ja mainostaja pääsee puhuttelemaan oikeita kohderyhmiä. Aiomme palkata seuraavan vuoden aikana kymmenen uutta tekijää myyntiin, analytiikkaan ja mediakonsulteiksi.", kertoo City Digitalin toimitusjohtaja Ilkka Lavas.
"Klikkicom Oy:lle mediamyyntiliiketoiminnasta luopuminen on luonteva toimenpide yhtiön keskittyessä asiakkaidensa ostetun mainonnan ja verkkopalveluiden optimoimiseen. Median ostaminen ja myyminen samalta luukulta on tuonut meille omat haasteensa, jotka liiketoimintakauppa tulee poistamaan", linjaa Klikkicom Oy:n toimitusjohtaja Jukka Sundquist.
City Digitalin ja Klikki Networkin mainosverkoston kautta mainostaja tavoittaa tällä hetkellä yli 2 miljoonaa suomalaista viikossa. Verkostoon tullaan jatkossa liittämään lukuisia uusia laadukkaita suomalaisia medioita.
Ilkka O. Lavas
Toimitusjohtaja, City Digital Oy
ilkka.lavas@city.fi
+358 400 997969
Jukka Sundquist
Klikkicom Oy
jukka.sundquist@klikki.com
+358 40 587 4128
Toni Lehmusvaara
Klikkicom Oy
toni.lehmusvaara@klikki.com
+358 45 677 7770
Klikki on Pohjoismaiden johtava digimarkkinointikonserni, josta tuli osa Nordic Morning -viestintäkonsernia kesäkuussa 2012. Klikki toimii yli 70 asiantuntijan voimin Suomessa, Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa. Yhtiö tarjoaa palveluja neljällä digitaalisen markkinoinnin alueella:
City Digital on legendaarisen City-lehden ympärille kasvanut digitaalisen mainonnan ekosysteemi. City Digital on City.fin ympärille perustettu mainosverkko ja digimediaperhe, joka tavoittaa viikottain yli 650 000 suomalaista. City Digital myy Premium Display -mainontaa, kohdennettua mainontaa ja sisältömarkkinointia. Nyt Klikki Network -kaupan myötä City Digital ja Klikki Networkin kautta mainostaja tavoittaa yli 2 miljoonaa suomalaista viikossa.