Rauhanpalkinto EU:lle on federalistien propagandaa

  • Simon Elo

Euroopan unioni saa Nobelin rauhanpalkinnon. Niin sai aiemmin myös Yhdysvaltain presidentti Barack Obama. Palkittuja yhdistää vähäiset ellei olemattomat näytöt rauhantyössä, suuret näytöt asemyynnissä ja ja asema poliittisen eliitin kultapoikina.

Uuden Suomen toimittajan Teemu J. Kammosen mukaan "oikea valinta ja oikeat perusteet". Kammonen myös sanoo, että "EU kykenee pitämään etnisen ylpeyden palon aisoissa".

Olisin tyytyväinen, jos Nobel-komitea olisi palkinnut postuumisti vanhan kunnon Hiili- ja teräsyhteisön, joka oli luomassa Saksan ja Ranskan välistä yhteisymmärrystä toisen maailmansodan jälkeen. Hiili- ja teräsyhteisö loi rauhaa Eurooppaan.

Nykyisellä liittovaltion suuntaan kehittyvällä Euroopan unionilla ei ole mitään tekemistä rauhan ja vakauden kanssa.

EU ajaa vallanhimossaan ja suuruudenhulluudessaan jäsenmaitaan kohti sisäisiä konflikteja. Kreikassa yli puolet nuorista on vailla työtä ja uusnatsipuoluetta kannattaa viidesosa kansasta. EU ajaa kreikkalaisia etniseen konfliktiin. Espanjan liittovaltio natisee liitoksistaan. Missään kansalaiset eivät halua hylätä kansallivaltiotaan.

Euroopan rauhan takasivat kylmän sodan aikana kahden ei-eurooppalaisen supervallan ydinaseet. Taustalla oli pelko molemminpuolisesta täystuhosta, joka on saanut nimen kauhun tasapaino. Toinen merkittävä tekijä oli Nato, joka toimi itäisen vaikutusvallan vastavoimana.

Väite nykyisestä EU:sta rauhanprojektina on federalistien propagandaa, jolla perustellaan kansalaisille kansallisvaltioiden alasajo. Nobel-komitean päätös on ennen muuta poliittinen. Sillä halutaan osoittaa tukea Euroopan unionin nykyiselle linjalle.

Romanialaisprofessorit ehdottivat vuonna 1948, että Nobelin rauhanpalkinto olisi tullut myöntää Neuvostoliiton ulkoministerille Vjatsheslav Molotoville.

Perusteluina professorit esittivät "Molotovin pyrkimykset turvata rauha ja demokratia toisen maailmansodan aikana ja jälkeen".

Nobel-komitean mukaan palkinto myönnettiin EU:lle sen historiallisesta roolista maailmansodan jälkeisen Euroopan yhdistämisessä ja rauhan rakentamisesta kylmän sodan jälkeen.

Miltähän professorien perustelu olisi kuulostanut Baltiassa ja Itä-Euroopassa vuonna 1948?

Miltähän Nobel-komitean perustelu kuulostaa Kreikassa ja Espanjassa vuonna 2012?

Pääministeri Jyrki Kataisen mukaan "on kaikki syy olla iloinen siitä, että me suomalaiset saamme olla tällaisessa integraatiossa mukana vaikuttamassa ja rakentamassa vakautta".

Fantastista. Voi tätä nettomaksajan kreisibailausta. Kyllä nyt norjalaisia harmittaa.

Kreikan uusnatsit saavat kiittää Euroopan unionia siitä, että saavat olla "mukana vaikuttamassa ja rakentamassa vakautta".

Historia toistaa itseään. Roomalaiset juhlivat korostetusti imperiuminsa luomaa rauhanaikaa, Pax Romanaa, vaikka silloiset ajattelijat näkivät, kuinka mätä imperiumi on.

Aivan kuten Rooma aikanaan, nykyinen Euroopan unioni on rakennettu valheelle rauhan ja demokratian edistämisestä.

Kirjoitettaessa soi Foo Fighters: My Hero

25 kommenttia

WilleWau

12.10.2012 18:54

Kyllä tämä Nobel-palkinto yllätti.

Miksi ihmeessä Suomi on nyt "uudistetussa" perustuslaissa (22.10.2011) valmis luovuttamaan itsemääräämisoikeuden kannalta merkittävää toimivaltaa EU:lle, nimeämättömälle kansainväliselle toimielimelle tai järjestölle?

Homma hoituu ilman kansanäänestyksiä ja ilman julkista keskustelua. Kyseessä perustuslain 1§, 94§ ja 95§ koplaus sekä niiden todellinen vaikuttavuus.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
7 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

MAgrippa

12.10.2012 21:13

Joo, tosiaan odotan että onko se nimeämätön toimielin Luxemburgin lakimiesyhdistys vai mikä. Varmaan - kirjaimellisesti - käsittämättömin varaus mikä on ikinä täällä tehty. No olipa yksi puolue joka ei sitä tukenut.

Varmaan se että EUssa on maa joka ei edes ole maa vaan riidelty alue, eli Kypros, jotenkin edistää rauhaa.
Bulgarialla ja Romanialla ei ollut edes kenkiä jalassa ja muka täyttivät vaatimukset.
Ja nyt Turkkia ajetaan sisään. Olisihan tuolla se ihana Jemen, kaipa sekin tulee.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
4 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Anonyymi

13.10.2012 01:22

"EU ajaa kreikkalaisia etniseen konfliktiin."

Etninen konflikti tarkoittaa erilaisten etnisten ryhmien välistä konfliktia (eli sotaa yleisimmin). Tarkoitattanet varmaan sisäistä konfliktia vai meinaatko, että kreikkalaiset aloittavat sodan Saksan kanssa?

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
2 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Anonyymi

13.10.2012 01:24

"Miltähän professorien perustelu olisi kuulostanut Baltiassa ja Itä-Euroopassa vuonna 1948?"

Ai, oliko EU olemassa jo -48? Sullahan on ihan sisäpiirin faktat menossa niinkuin Persuilla yleensäkin.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
8 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Anonyymi

13.10.2012 12:47

Haluan Etelä-Afrikan ja Venäjän EU jäseneksi.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
6 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Anonyymi

13.10.2012 21:30

Kiva että nöösipoika on uskollinen oppi -isälle

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
4 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Anonyymi

14.10.2012 02:09

("Miltähän professorien perustelu olisi kuulostanut Baltiassa ja Itä-Euroopassa vuonna 1948?")
"Ai, oliko EU olemassa jo -48? Sullahan on ihan sisäpiirin faktat menossa niinkuin Persuilla yleensäkin."
Sullahan on sisälukutaito niinkuin teillä kiljutahraisilla, yrtinhajuisilla elämäntapapölhöillä yleensäkin. Puhe oli Neuvostoliitosta ja sen ulkoministeristä Vjatsheslav Molotovista (jonka mukaan on nimetty rypälepommi ja polttopullo - arvaapa miksi...).

Kyseessä oli vertailu: Puna-armeijan miehittämän maan professorikopla perusteli Nobel-palkintoa Neuvostoliitolle lähes samoin sanoin kuin nyt toinen kopla EUvostoliitolle. Jos rauhanpalkinto olisi tosiaan olisi myönnetty Soviet Unionille, se olisi kuulostanut teräskoron alle painettujen korvissa absurdin rivolta loukkaukselta.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
4 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Anonyymi

14.10.2012 02:10

"A nation is a society united by a delusion about its ancestry and a common fear of its neighbors."
W. R. Inge

"Our true nationality is mankind."
H. G. Wells

"Nationalism is an infantile disease. It is the measles of mankind."
Albert Einstein

"Nationalism ... is like cheap alcohol. First it makes you drunk, then it makes you blind, then it kills you."
Dan Fried

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
3 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Anonyymi

14.10.2012 02:40

("EU ajaa kreikkalaisia etniseen konfliktiin.")
"Etninen konflikti tarkoittaa erilaisten etnisten ryhmien välistä konfliktia (eli sotaa yleisimmin). Tarkoitattanet varmaan sisäistä konfliktia vai meinaatko, että kreikkalaiset aloittavat sodan Saksan kanssa?)"
Itse asiassa sana "konflikti" tarkoittaa "vastustuksen, erimielisyyden tai yhteensopimattomuuden tilaa". Etninen konflikti tarkoittaa konfliktia, johon etnisyys _jotenkin_ liittyy. Samalla rivillä sitaattisi kanssa mainitaan, että ihmiset eivät halua hylätä kansallisvaltiotaan (joka siis perustuu etnisyyteen) eli luovuttaa sen itsemääräämisoikeutta EU:lle.

EU kannattelee Saksan johdolla Kreikan taloutta, jonka zorbakset ovat tuhlailleet ja toheloineet konkurssitilaan. Kreikassa mellakoivat kansanjoukot kiittävät saksalaisia tästä avusta haukkumalla natsiksi ja huutamalla, etteivät aio maksaa velkojaan. Aika vahva "vastustuksen, erimielisyyden tai yhteensopimattomuuden tila", siis.

Hellaanmoisen tuhlailun lainarahoilla mahdollisti euroalue, johon Kreikka(kin) pääsi talouslukemiaan tietoisesti vääristellen.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
7 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

MAgrippa

14.10.2012 09:33

Simon Elo yllä:
"Romanialaisprofessorit ehdottivat vuonna 1948, että Nobelin rauhanpalkinto olisi tullut myöntää Neuvostoliiton ulkoministerille Vjatsheslav Molotoville.....
....Miltähän professorien perustelu olisi kuulostanut Baltiassa ja Itä-Euroopassa...?"

Persuvihainen kommentoija yllä:
"Ai, oliko EU olemassa jo -48? Sullahan on ihan sisäpiirin faktat menossa niinkuin Persuilla yleensäkin."

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
1 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Anonyymi

14.10.2012 16:56

Simon Elon juttutuokiot ovat nationalistien propagandaa.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
2 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Anonyymi

14.10.2012 19:21

EU:n vertaaminen Stalinin Neuvostoliittoon on jo aika härskiä propagandaa.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
3 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Anonyymi

14.10.2012 23:12

"EU:n vertaaminen Stalinin Neuvostoliittoon on jo aika härskiä propagandaa."
Niin, Moskovahan on aika paljonkin lähempänä Suomea kuin Bryssel.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
7 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Anonyymi

14.10.2012 23:45

"A nation "
"Our true nationality "
"Nationalism "
"Nationalism ... "
Öh... Eli hurraa imperialismi?

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
5 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Anonyymi

15.10.2012 01:52

Norjalaisten EU-federalistien propagandaa ihan selkeästi. Ne nilkit tahtovat selvästi liittovaltiota. Norja ei vaan taida olla edes EU:n jäsenmaa itse, mutta kyllä tässä pakko on jokin federalistien salaliitto nyt olemassa. Itse veikkaan Illuminatia.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
6 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Anonyymi

15.10.2012 02:28

Muutaman paikallisen mielenilmauksen tapahtukoon se sitten missäpäin Eurooppaa tahansa vertaaminen - Maailmansotaan on populismia. Haloo, toisessa hävitettiin kokonaisia kansanryhmiä sekä kansakuntia! Toki historiankijoitukset vasta näyttävät mihin nyt päädytään, tuskin kuitenkaan: Maailmansotaan. Terveisin, Oraakkeli

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
5 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

jackass67

15.10.2012 10:03

Aika moista soopaa tuo palkinto oli. Tuon palkinnon olisi voinut saada EEC aikoinaan, mutta tämä on naurettavaa, kuten myös vätys-Obaman saama. Jos eurooppalaista rauhantyötä pitäisi palkita, niin sehän kuuluisi Natolle, ja sitä kautta Usalle,

Eu ei ole ratkaissut ikinä mitään. Nobelia on käsittääkseni pohdittu Molotovin lisäksi myös Hitlerille, Aatulle tosin etukäteen ennen hänen suurta sotaa, joten tämän päivän logiikka ei ole uusi.

Tuo Elon federalismilässy on ihan yhtä koomista, ikäänkuin hän tai hänen puolueensa olisi mitään vaihtoehtoa antaneet. Federalismi olisi ollut hyvä idea, jos Eu:ta ei olisi paisutettu kuin pannukakkua.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
8 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Anonyymi

16.10.2012 00:47

"Norjalaisten EU-federalistien propagandaa ihan selkeästi. Ne nilkit tahtovat selvästi liittovaltiota. Norja ei vaan taida olla edes EU:n jäsenmaa itse"
Nobel-säätiö rahoineen on ruotsalainen, vaikka rauhanpalkinto jaetaankin Norjassa ja siitä virallisesti päättää norjalainen komitea.

"mutta kyllä tässä pakko on jokin federalistien salaliitto nyt olemassa. Itse veikkaan Illuminatia."
Ovatko hyväveliverkostot, lobbaus ja kulissien takana sopiminen salaliittoja vai vain tehokasta verkottumista... EU:n hoiperrellessa historiansa pahimmassa kriisissä se mielellään ottaa itselleen PR-vetoapua Nobel-komitealta. Talousnobelia se ei ainakaan olisi voinut itselleen junailla, koska vain rauhanpalkinto voidaan myöntää järjestölle.

Monet salaliittoteoriat ovat hölmöä hölynpölyä, mutta oikeitakin salaliittoja on olemassa, mm. USA:ssa laki tuntee rikoksen nimeltä "salaliitto rikollisessa aikeessa".

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
9 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Anonyymi

16.10.2012 00:51

"Muutaman paikallisen mielenilmauksen tapahtukoon se sitten missäpäin Eurooppaa tahansa vertaaminen - Maailmansotaan on populismia."
Kuka ja missä on tehnyt sellaisen vertauksen?

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
2 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Anonyymi

16.10.2012 01:11

"Nobelia on käsittääkseni pohdittu Molotovin lisäksi myös Hitlerille, Aatulle tosin etukäteen ennen hänen suurta sotaa, joten tämän päivän logiikka ei ole uusi."
Aatu oli tosiaan ehdokkaana 1939. Rauhanpalkintoa ehdotettiin Tsekkoslovakian tilanteesta Hitlerin kanssa neuvotelleelle Britannian pääministerille Neville Chamberlainelle. Ruotsalainen parlamentaarikko E.G.C. Brandt kommentoi Chamberlainen ehdokkuutta sarkastisesti ja ehdotti puolestaan Hitleriä. Vitsi otettiin todesta... Hitlerin ehdokkuus peruttiin helmikuussa 1939. (Ehdotukset pitää tehdä 31.1. mennessä.)

Omia kansalaisiaan kymmenin miljoonin murhauttanut, Hitlerin liittolaisena Puolaan hyökännyt, länteen hyökkäämistään valmistellessan yllätetyksi tullut ja puolet Keski-Euroopasta vallannut Josef Stalin oli rauhanpalkintoehdokkaana 1945 ja 1948.

"Tuo Elon federalismilässy on ihan yhtä koomista, ikäänkuin hän tai hänen puolueensa olisi mitään vaihtoehtoa antaneet."
Hehän ovat. Federalismin vaihtoehto on ei federalismia...

"Federalismi olisi ollut hyvä idea, jos Eu:ta ei olisi paisutettu kuin pannukakkua."
Mutta kun on paisutettu.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
3 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

jackass67

16.10.2012 08:50

"Hehän ovat. Federalismin vaihtoehto on ei federalismia... "
Tässähän kyseessä ei federalismin ongelma, koska federalismin myötä tulevaa talouskuria ei ole otettu käyttöön, eli yhteistä talouspolitiikkaa ja siksi ollaan kusessa.

"Mutta kun on paisutettu".
Mutta kun Elo eikä hänen typerä puolue osaa tuoda sitä vaihtoehtoa esille.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
1 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Anonyymi

17.10.2012 03:01

"federalismin myötä tulevaa talouskuria ei ole otettu käyttöön, eli yhteistä talouspolitiikkaa ja siksi ollaan kusessa."
Yhdessä sovittua talouskuria eivät ole noudattaneet edes Saksa ja Ranska. Mitä Suomi voi tehdä, jos isoimmat maat pyyhkivät takapuolta sopimuksilla?

("Mutta kun on paisutettu".)
"Mutta kun Elo eikä hänen typerä puolue osaa tuoda sitä vaihtoehtoa esille."
Mitäs jos puretaan paisutus eli heitetään Kreikka ja muut talouslukujaan vääristelleet puliveivarit ulos euroalueesta?

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
3 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

jackass67

17.10.2012 12:56

"Yhdessä sovittua talouskuria eivät ole noudattaneet edes Saksa ja Ranska. Mitä Suomi voi tehdä, jos isoimmat maat pyyhkivät takapuolta sopimuksilla?"

Tähän sitä federalismia tarvitaankin.

"Mitäs jos puretaan paisutus eli heitetään Kreikka ja muut talouslukujaan vääristelleet puliveivarit ulos euroalueesta?"
Suomi uppoaa koko ajan samalla tavalla, nämä puliveivarit haluaa vain osoitella, ei Timo puhumattakaan tästä pölhöblogistia ole nähnyt ennalta yhtään mitään, isänmaallinen uho on vain tyhmyyden peittelyä.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
2 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Anonyymi

18.10.2012 08:45

"Tähän sitä federalismia tarvitaankin."
Isot ne federaatiossakin jylläisivät, pienemmillä ei olisi senkään vertaa sanansijaa kuin nyt.

"Suomi uppoaa koko ajan samalla tavalla"
Samalla tavalla kuin mikä? Talousluvut ovat aika eri tolalla kuin eräissä eteläisemmissä maissa. Eurooppalainen tilanne tietysti heijastuu Suomeenkin.

"ei Timo puhumattakaan tästä pölhöblogistia ole nähnyt ennalta yhtään mitään"
Ei kukaan näe tulevaisuutta ennalta, erilaisia arveluja voi esittää. Timo Soinin jo parisen vuotta sitten sanomia arvioita ja vaihtoehtoisia ratkaisuja euroalueesta on alkanut kuulua myös keskieurooppalaisten talousihmisten suista, näin muutamaakin tukimiljardia myöhemmin.

Miten perusteella väität Simon Eloa "pölhöblogistiksi"?

"isänmaallinen uho on vain tyhmyyden peittelyä."
Kaikki kansat harrastavat isänmaallista uhoa. Mistä suomalaiset muka ovat erityisesti uhonneet?

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
2 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

jackass67

18.10.2012 17:30

"Isot ne federaatiossakin jylläisivät, pienemmillä ei olisi senkään vertaa sanansijaa kuin nyt".

Esimerkiksi Usassa ei yksittäiset osavaltiot ole sen paremmin rikkaampia kuin toiset.

" Samalla tavalla kuin mikä? Talousluvut ovat aika eri tolalla kuin eräissä eteläisemmissä maissa. Eurooppalainen tilanne tietysti heijastuu Suomeenkin"

Suomi on ollut samanlaisessa lamassa kuin Kreikka eikä siitä ole vieläkään toipunut,nopeampi ikääntyminen kärjistää jatkoa, ei Suomi oikeasti osaa mitään sen enempää.

" Ei kukaan näe tulevaisuutta ennalta, erilaisia arveluja voi esittää". T

Helppoja heittoja ei voi kutsua ennusteeksi

"Miten perusteella väität Simon Eloa "pölhöblogistiksi"?"

Terveyskeskusmaksu pois, espoolisän korotus, ja itsenäisyys, voiko typerämpää slogania kukaan keksiä?

"Kaikki kansat harrastavat isänmaallista uhoa. Mistä suomalaiset muka ovat erityisesti uhonneet?"

mitäköhän ne liittyy esim kunnallisvaaleihin ja miksi ne uhoajat ei tunne Suomen historiaa?

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
1 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Kommentoi kirjoitusta

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
4 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi