Abreu in the UK

  • Juhani Sirén

SCANDINAVIA'S LATEST DANCE POP SUPERSTAR!!

Näin julistaa Anna Abreun Britteihin suunnattu YouTube-kanava. Niinpä niin. Suomi on nyt vallattu, joten yhteensä lähes 200 000 albumia myynyt Ex-Idols-typy siirtyy valloittamaan maailmaa. Haastavahko tehtävä alkaa siis Briteistä, jossa mimmin kakkoslevyn hittisinkku Vinegar julkaistiin viikko sitten promoversiona.

Mutta mitä "Abreun single julkaistiin Briteissä" konkreettisesti tarkoittaa (samaa kysyi minulta Cityn vastaava päätoimittaja)? Tässähän voi olla paljon melua tyhjästä, koska yleisesti ottaen kuka tahansahan voi julkaista mitä tahansa missä tahansa. Soitetaanpa Sony Musicille asian valaisemiseksi. Eli neiti Abreun tapauksessa homma menee seuraavanlaisesti:

Julkaisusta vastaa Brittien päässä Sony Musicin paikallinen yhteistyökumppani Upside Records. Suomen Sony Musicille hommasta ei koidu suoria kustannuksia muuten kuin työajallisesti (hyväksyvät kuulemma remixit sekä muut artistiin liittyvät PR-materiaalit).

Ja mitä itse biisiin tulee, niin kyseessä ei ole se sama Vinegar, joka tukki radioaallot ja valloitti Suomen sinkkulistan kärkiposition seitsemäksi viikoksi reilu vuosi sitten, vaan alkuperäistä jykevämpi remiksaus. Paikalliseen makuun sopivaksi biisin on rukannut Buzz Junkies -kaksikko, joka on aiemmin tuunaillut kipaleita esimerkiksi Pinkille, Septemberille ja Darudelle.

Tällä hetkellä promokierros jo on kovassa vauhdissa. Vinegar-musiikkivideo pyörii Briteissä hyvällä rotaatiolla jo kuudella paikallisella musakanavalla. Seitsemän remiksausta sisältävä Vinegar-sinkku julkaistaan virallisesti 22.11. ja Now-albumi pari viikkoa myöhemmin.

Levyyn liittyvistä markkinointiponnisteluista ei ole vielä sovittu, mutta niitä on mitä todennäköisimmin luvassa, sillä kuulemma myös Abreu on sitoutunut lähtemään Britteihin asti promoamaan levyään. Ja ainakin paikallinen levylafka on innoissaan Abreusta ja uskovat mimmin breikkausmahdollisuuksiin.

Mitä mieltä sinä olet, onko Abreun musiikki niin kiinnostavaa, että se menee läpi Briteissä?

Minähän olen sitä mieltä, että tulokset näemme myöhemmin, mutta oli taustakoneisto millainen tahansa, niin loppujen lopuksi menestys riippuu vain yhdestä asiasta:

Kuka haluaa panna Annaa – omaan levysoittimeensa?

PS. Anna Abreun Vinegar (Buzz Junkies remix) löytyy ainakin täältä:
http://www.youtube.com/user/AnnaAbreuUK

9 kommenttia

Anonyymi

15.11.2009 22:06

Mahtava äänenlaatu tuubivideossa.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
3 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Anonyymi

15.11.2009 23:00

Kysehän juuri EI ole siitä, onko Abreun musiikki niin kiinnostavaa, että se lyö läpi Briteissä. Kyse on siitä, millaisia panostuksia levy-yhtiö(t) on valmis tekemään markkinoidakseen artistia. Britannia on väärällään Annan kaltaisia pimatsuja ja nyt kisataan siitä, keneen yhtiöt uskovat eniten. Musiikki on tärkeää, mutta toissijaista.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
8 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Anonyymi

15.11.2009 23:21

Vaikka alkuperäinenkään ei ollut mikään taidepläjäys, niin kuvottavaa saastaa tuo remix. Onko musiikki pakko kompressoida nyt jo niin pitkälle, että se särkee?

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
6 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Anonyymi

17.11.2009 01:17

Oho, olipas hyvä laulu. Video huono... olisi näyttänyt vain Annaa.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
8 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Anonyymi

18.11.2009 17:48

Kuka pop-artisti voisi lyödä itsensä läpi jos ei Anna? Tietenkin kyse on tuurista, ajoituksesta, materiaalista, levy-yhtiön panostuksesta ja yhdeksästä muusta tekijästä.

The question is: what was your point?

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
8 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Anonyymi

19.11.2009 02:30

Kappale on ihan hyvä ja miksaus alkuperäistä parempi, mutta MITÄ helvettiä tuon videon suhteen on ajateltu?! Anna näytti kauniilta, mutta mitä ne flegmaattisen näköiset koulupojat siellä tekivät? Ilmapalloideakaan ei oikein vakuuttanut.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
9 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

stompy

19.11.2009 22:22

Ja miksi kukaan ei kommentoi, että emme kuulu skandinaviaan, joten tuskin se on skandinaavi pop super star, Nordic could do.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
5 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Pooa

23.11.2009 11:24

Aika älytöntä sontaa. Välillä pistää surulliseksi se että nää nykypäivän superstarbat on just tätä. Kuka niiden biisit tekee, kuka muokkaa niiden naamat haluttaviksi, itse artisti on vain nätti sätkynukke. Olen sitä mieltä että tähteyteen tarvitaan jotain ihan muuta kuin pantavuus. Sinne levysoittimeen, tietenkin.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
4 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Anonyymi

29.11.2009 14:35

No entäs Madonna? Suuri laulaja, aeeih?

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
8 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Kommentoi kirjoitusta

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
8 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi