Kävelen lumisateessa markkinointitoimisto Isobar Finlandin toimistolle. Ovella samaan aikaan sisään on menossa joku herrasmies, joka puhuu englantia. Kysyn: Are you from Twitter? Herrasmies vastaa "Yes, I am Scott Thwaites, Partner Manager EMEA from Twitter.". Scott kertoo, että on pian lavalla julkaisemassa tuoreita Nielsenin tutkimustuloksia Twitteristä Suomessa.
Nielsen: Twitterissä kiinnostaa urheilu, viihde, politiikka, kulttuuri, musiikki ja brändit
Tutkimuslaitos Nielsen on Twitterin tilaamana tutkinut suomalaisia Twitterin käyttäjiä. Tutkimuksen mukaan suomalaiset käyttävät Twitteriä aktiivisesti
21% käy Twitterissä monta kertaa päivässä
39% käyttävät Twitteriä päivittäin
71% käyttävät Twitteriä viikottain54% suomalaisista käyttää Twitteriä kännykällä
Twitterissä 70% suomalaisista katsovat videoita
Nielsen research, 2016 February
Mielenkiintoista tutkimuksessa on, että television katsojista 34% käyttävät Twitteriä keskustellakseen ohjelmista reaaliaikaisesti.
Brändit ovat somessa alasti
Mielenkiintoista Nielsenin tutkimuksessa on, että 3 / 4 seuraa Twitterissä brändejä. Ihmiseltä ihmiselle suosittelu onkin yksi eniten ostopäätöksiin vaikuttavista keinoista. Brändin mukanaolo verkossa on uusi vakio. Verkossa on oltava, koska jos et ole, kuluttajat keskustelevat siellä joka tapauksessa ja mukana olemalla voit olla kertomassa brändin näkökulman asiaan.
Aku Ankan ja Bilteman kuvaston paikka viihdyttäjänä on uhattu
Twitteriä käytetään monessa paikassa: metrossa, junassa ja työmatkaliikenteessä (21%), kotona rentoutuessa (57%) ja jopa Twitter on tullut Aku Ankan ja Bilteman kuvaston kilpailijaksi vessassa (22%).
Menestystä twiittaamiseesi! Muista Twiittaamisen lait!
Ilkka O. Lavas
sarjayrittäjä
City, Eat, Vivas, TableOnline, Improve Media
Kirjoitettaessa soi Scott Thwaites Twitteriltä puhuu Isobar Finlandin lavalla sisältömarkkinoinnista