Kumpi on arvokkaampi: 1000 tykkääjää Facebookissa vai 1000 hengen meilirekkari?
1000 Facebook tykkääjän arvo:
- voit ostaa tykkääjälle mainosnäkyvyyttä, ilmaisten postausten aika on ohi. Reach on usein olematon jollet maksa näkyvyydestä.
- arvo riippuu siitä, millä olet saanut tykkääjät tykkäämään sinusta. Jos he aidosti tykkäävät, niin kohderyhmä voi olla 1 € - 10% myyntikatteen per tykkääjä arvoinen sinulle, jos taas olet erilaisin "huijauksin" saanut houkuteltua tykkääjiä vaikkapa arvontojen tms kautta eikä tykkääjä oikeasti tykkääkään brändistäsi vaan tykkäsi kilpailusta, niin arvo on lähempänä nollaa.
- Markkinoijalle se on luku, jolla voi kehuskella. Luku on kuitenkin vain työkalu ja meilirekkariin verrattavissa oleva kohderyhmä, jolle voi ostaa lähettää suoramainontaa Facebookin kautta.
- Facebookille se on luku, jolla he voivat myydä sinulle mainontaa. Eli Facebook näkee tykkääjäsi heidän omaisuutena, joille sinun kuuluu ostaa mainontaa.
- Tykkääjien sitoutuneisuus pysyy vain jos muistutat yleisöäsi säännöllisesti, muuten he unohtavat sinut
- Jos tykkääjät ovat aitoja ja olet säännöllisesti muistuttanut heitä, niin tykkääjän arvo voi olla 1 € tai jopa korkeampi, riippuen siitä miten paljon kukin tykkääjä ostaa sinulta ja jättää vuodessa keskimäärin myyntikatetta.
1000 meiliosoitteen arvo
- voit lähettää meiliosoitteiden jättäjille sähköpostia, MailChimpillä tms lähettäminen on edullista. Halvempaa silti kuin Facebook -mainonta. Myös Facebookin kautta voit mainostaa meilirekkarillesi.
- arvo riippuu siitä, millä olet saanut kerättyä meililistan. Jos olet ostanut pimeän meililistan, on listan arvo lähes nolla. Voit toki lähettää spämmiä niihin osoitteisiin, mutta se vastaa kylmiä telemarkkinointipuheluita, joita harva haluaa.
- markkinoijalle meilirekkari tarkoittaa liian usein unohtuneita jossain satunnaisessa messutilanteessa kerättyä markkinointi exceleitä joita kukaan ei muista hyödyntää
- meilirekkarit vanhenevat, ihmisten ostokiinnostus vaihtuu ja ihmiset vaihtavat työtehtäviä ja firmoja.
- meilirekkaria pitää päivittää, jotta sen arvo pysyy. Meilirekkaria pitää päivittää myös, jotta se ei joudu spämmiksi.
- jos olet kerännyt meilirekkarin itse ja siinä on kiinnostuneita ihmisiä, taatusti arvo on 1€ tai jopa korkeampi riippuen miten paljon kukin tykkääjä ostaa sinulta vuodessa keskimäärin.
Molemmat ovat siis yhtä arvokkaita. Arvo loppujenlopuksi riippuu siitä, miten osaat hyödyntää ja käyttää näitä digitaalisen suoramainonnan rekistereitä
Brändimainonnalla voit lisätä tunnettuuttasi ja ihmisten mielikuvaa brändeistäsi. Mainonnalla voit kerätä sekä Facesuoramainontarekisteriä että meilisuoramainontarekisteriä. Molempiin kannattaa lähettää säännöllisesti muistutusviestejä, niin sinut muistetaan.
Brändimainontaa ja sisältömarkkinointia tarvitaan. Voit toteuttaa sitä display mainonnalla tai sitten ostamalla display mainonnan kautta louhimallesi osayleisölle mainontaa joko laadukkailla puhuttelevilla sähköposteilla, sisältömarkkinoinnilla tai relevanteilla faceyleisöä kiinnostavilla sisällöillä. Näihin kaikkiin sitten ländäriksi joku mukava sisältömarkkinointikamppis, joka puhuttelee ja lisää brändisi arvoa. Brändin pitää näkyä ja viestiä pitää muistaa toistaa. Onneksi mediatilaa saa ostettua nykyään helposti brändeille turvallisilta medioiden saiteilta, facebookista ja meilauksia voi tehdä.
Facetykkääjien rekisteri ja meilirekisteri ovat nykyajan digitaalista suoramainontaa valitulle kohderyhmälle. Ilman säännöllistä postittelua ne ovat kuin Exceleitä pilvessä, joiden olemassaoloa kukaan ei muista.
Jos aihe kiinnostaa lisää, lue tästä 6 tehokasta tapaa tehdä sisältömarkkinointia.
Ilkka O. Lavas
sarjayrittäjä
http://www.citydigital.fi
Lisäys (kiitos Petri Järvilehdolle nostosta):
Tässä video, jossa selitetään huonojen FB tykkääjiän laatueroa aitoihin tykkääjiin tai uutiskirjeen tilaajiin:
1 kommentti
Anonyymi
5.12.2021 10:33
Täältä löydät pian seksiä, suhteita, Deittailua --> http://dating24.me
Vastaa kommenttiin