Putouksen miksi toistan toistan asioita asioita on hyvä kysymys. Brändääminen, johtaminen ja opettaminen ovat sinänsä kaikki samoja asioita, että jokaisessa tavoitteena on oppiminen ja keinona toisto.
Johtajan pitää toistaa jatkuvasti yrityksen missiota, visiota ja eteenpäinmenemiskeinoja, jotta organisaatio muistaa minne ollaan menossa. Johtaja on kuin kartanlukija, joka kertoo, minne satamaan ollaan menossa. Toistoa tarvitaan, jottei määränpää unohdu.
Brändääjän pitää toistaa jatkuvasti ja muistuttaa brändin erinomaisuudesta ja syvimmästä olemuksesta. Brändin edut, ilot, coolius ja hyödyt pitää toistaa, jotta brändi erottuu muista omilla vahvuuksillaan. Toistoa pitää tehdä monen kanavan kautta, koska ihminen oppii lukemalla, kuuntelemalla, näkemällä ja osallistumalla.
Opettajan pitää toistaa asioita, kunnes oppi menee perille. Ja sittenkin asiat unohtuvat ja tarvitaan kertausta eli toistoa.
Sketsihahmon pitää toistaa omaa sketsiään niin kauan että kaikki ihmiset tajuavat sen. Variointi lisää vitsin voimaa. Marginaalista tulee merkityksellistä. Sivulauseesta tulee päälause ja lentävä läppä.
Toistan toistan toistan kunnes jatkan toistamista.