Maailman johtavien kasvuyritys- ja teknologiatapahtumien joukkoon asemansa vakiinnuttanut Slush järjestetään jo kahdeksatta kertaa Helsingissä marraskuun 11. ja 12. päivänä. Helsingin Slushin ympärille on syntynyt joukko suuria kansainvälisiä satelliittitapahtumia ja kaikkien tilaisuuksien yhteenlaskettu kävijämäärä ylittää 25 000 osallistujaa vuonna 2015.
“Messukeskukseen siirtyminen vuonna 2014 oli yksi Slushin historian suurimmista päätöksistä. Se osoittautui oikeaksi ratkaisuksi, sillä tapahtuman kapinallinen ja omaleimainen ydin pääsi oikeuksiinsa myös uusissa puitteissa. Päätapahtuman mittakaavan kasvattamista ja laadun kehittämistä on helpompi jatkaa näissä puitteissa myös tulevina vuosina”, Slushin uusi toimitusjohtaja Riku Mäkelä kertoo.
Vuoden 2015 Slushin rekisteröityminen on nyt avattu kasvuyrityksille ja sijoittajille, ja tapahtumaan voi jo ostaa lippuja. “Päätapahtuma tulee kasvamaan maltillisemmin noin 15 000 kävijään, joten oletamme tapahtuman osallistujamäärän tulevan täyteen huomattavasti edellisvuosia aikaisemmin”, Mäkelä jatkaa.
OSALLISTUNEIDEN KASVUYRITYSTEN NOSTAMAN RAHOITUKSEN MÄÄRÄ JATKAA KASVAMISTAAN
Vuonna 2014 Slushiin osallistuneet kasvuyritykset ovat nostaneet siellä tapaamiltaan sijoittajilta yhteensä 33 rahoituskierrosta vain hieman yli neljässä kuukaudessa. Rahoituksen kokonaismäärä on saavuttanut 80 miljoonaa euroa, ja tällä vauhdilla sijoituskierrosten yhteenlaskettu summa ylittänee 225 miljoonaa euroa vuoden loppuun mennessä.
“Rahoituskierroksia analysoitaessa on havaittavissa positiivisia trendejä: sijoituksia on tehty enemmän poikki toimialojen, ja lukumäärällistä kasvua on sekä siemen- että kasvurahoituskierroksissa”, kertoo Slushin sijoittajatoimintojen johtaja Rudi Skogman.
Vuoden 2015 Slush tulee keskittymään edelleen kasvuyrityksille suunnattuihin palveluihin ja sijoittajatapaamisten fasilitoimiseen. Viimeisen kahden vuoden aikana tästä on syntynyt Slushin kova ydin, jota arvostetaan myös maailmalla.
“Me sijoitamme huipputiimeihin ja Slush on tällä hetkellä oikea paikka niiden löytämiseksi”, kasvuyritysrahasto Northzonen Marta Sjögren analysoi viime marraskuussa.
SLUSH KANSAINVÄLISTYY ENTISTÄ VAHVEMMIN, VUODEN 2015 TAPAHTUMIIN YHTEENSÄ YLI 25 000 KÄVIJÄÄ
Vuonna 2014 Slushin päätapahtuma saavutti mittakaavan, joka kiinnitti kansainvälisten teknologiatoimijoiden huomion toden teolla. Yhteydenottoja Slush World -satelliittitapahtumien järjestämiseksi on tullut satoja. Suomen organisaatio on pyrkinyt keskittymään muutamiin suuriin mahdollisuuksiin joita maailmalta on noussut.
“Tokiossa 24. huhtikuuta järjestettävä jättitapahtuma Slush ASIA on tästä loistava esimerkki. Huikean paikallistiimin avulla on kyetty luomaan konsepti, joka tulee toteen reilun viikon päästä. Tapahtuma on myynyt loppuun jo kertaalleen ja kapasiteettia on tämän takia jouduttu lisäämään. Tokion Slushiin odotetaan yli 3000 kävijää, mikä tekee siitä isoimman kansainvälisen kasvuyritystapahtuman Japanissa koskaan”, Mäkelä kertoo.
Marraskuun Slush sekä World-tapahtumat tulevat yhdessä keräämään yli 25 000 osallistujaa kuluvan vuoden aikana.
Team Finland tukee Slush World -tapahtumia yhteistyökumppanina.
VOITTOA TAVOITTELEMATON ORGANISAATIO
Slush on vuosittain Helsingissä järjestettävä kaksipäiväinen teknologia- ja kasvuyritystapahtuma, joka tuo yhteen kasvuyritykset, kansainväliset sijoittajat, suuryritykset ja median eri puolilta maailmaa. Samalla Slush pyrkii rakentamaan Helsingistä globaalisti tunnettua teknologiakeskittymää, joka houkuttelee osaamista ja pääomia eri puolilta maailmaa. Tapahtuma on kansainvälisesti siten poikkeuksellinen, että sen järjestää voittoa tavoittelematon yhteisö.
Tapahtuman sivusto: www.slush.org
Blogissani myös aikaisempia Slush -kokemuksia.
Aiempia Slush kuvia:
Ilkka O. Lavas
1 kommentti
Anonyymi
5.12.2021 10:31
Täältä löydät pian seksiä, suhteita, Deittailua --> http://dating24.me
Vastaa kommenttiin