Tällä viikolla minua on ihmetyttänyt ilmeisen suuri trendi, nimittäin toppauksien käyttäminen rintaliiveissä ja niiden sisällä. Rintaliivejä on lähes mahdoton ostaa nykyään ilman, että niissä on jonkilaiset toppaukset. Bombshell-rintaliivit ovat varmasti jokaiselle naiselle tuttu tuote Lindexin alusvaateosastolla, noihin hirvityksiin ei tarvitse omia rintoja välttämättä ollenkaan.
Ja sitten on vielä kanikset, nuo kanafileiltä näyttävät läpinäkyvät geelipussukat. Ne muistuttavat minua yläasteajoista, jolloin jotkut tytöistä epätoivoisesti yrittivät isontaa rintamustaan ties minkälaisilla keinoilla. Kaikenlaisen itsetunto-epävarmuuden soisi muutenkin kuuluvan teini-ikään.
En todellakaan tiennyt, että aikuisetkin oikeasti käyttävät toppauksia. Olen sinisin silmin katsellut maailmaa ja luullut, että kaikkien rinnat ovat silikoneja lukuunottamatta oikeita. Ilmeisesti näin ei kuitenkaan ole. Isoin kysymys on varmaankin se, että mihin nuo kanikset tai bombshellit oikein seksin aikana laitetaan? Harrastavatko tissitoppaajat seksiä ollenkaan?
Minua ihmetyttää kovin rintojen tärkeys naisille. Onko se iso paha media tosiaan luonut tämän kuvan meille, että jokaisella oikealla naisella täytyy olla vähintään C-kupin täydelllisen pyöreä etuvarustus? Rintojahan on todellisuudessa kaikennäköisiä, kokoisia ja muotoisia. Joillakin on jopa eriparirinnat.
Muutamat suuren luokan julkkikset ovat ilmoittaneet poistattavansa rintansa rintasyöpäriskin takia tai siihen sairastuttuaan. Minusta nainen voi elää ihan hyvin ilman rintojakin, rintojen ei pitäisi olla naiseuden määritelmä, kuten ei emättimen tai kohdunkaan. Nainen on silloin kun sellainen haluaa olla ja itse itsensä naiseksi määrittelee.
Onnenpäivä-blogin kirjoittaja julkaisi pari päivää sitten tekstin Silikonirintaviha. Tuosta tekstistä silmiin pistää eniten kohta “Me tavikset emme korjauta tai ehosta itseämme teitä muita varten. Me emme suurenna, kohota tai pienennä rintojamme ympäristön paineiden vuoksi emmekä siksi, että joku muu sanelisi miltä meidän tulisi näyttää. Me teemme sen itsemme vuoksi, jotta miellyttäisimme ennen kaikkea itseämme. “
Vaikka tämä olisikin totta niin tässä se ongelma juuri on. Jos pitää alkaa leikkelemään itseään tai täyttämään rintaliivejä turhalla krääsällä niin jotakin on silloin omassa itsetunnossa vikana. Miksi ei voi rakastaa itseään sellaisena kuin on? Kaikkine kuhmuroineen, vinoine nenineen, hörökorvineen ja eriparitisseineen. Jos itsetunto on todella niin huono, että ei kestä elää asian kanssa niin eikö parempi ratkaisu olisi mennä terapiaan kuin veitsen alle? Elämmekö tosiaan sellaisessa maailmassa, että kaikki viat tulee olla korjattavissa ja täydelliseen ulkomuotoon tulee pyrkiä?
Kuljen itse sen verran naivia elämänpolkua täällä maapallolla, että olen säästynyt kaikenlaisilta itsetuntopaineilta eikä minussa omasta mielestäni ole mitään vikaa ulkonäöllisesti. Mitään en muuttaisi. Siksi olenkin nyt aidosti kiinnostunut juuri sinun tarinastasi. Miksi sinä kohennat rintavarustustasi, tai miksi olet ottanut silikonit? Jätä vaikka anonyymi kommentti alle.
Kirjoitettaessa soi Jenni Vartiainen - Selvästi päihtynyt
30 kommenttia
Siksi
10.10.2013 21:11
Useista syistä. Ensiksikin siksi, että topatut rintaliivit tukevat paremmin, ovat usein pehmeämmän ja muutenkin mukavammat. Toiseksi siksi, että pidän siitä, miltä näytän topattujen rintaliivien kanssa. Kolmanneksi siksi, että olen tottunut niihin jo joskus teininä. Neljänneksi siksi, että arvelen, että muidenkin mielestä näytän paremmalta topatuissa rintaliiveissä.
Ja itse ainakin riisun useimmiten kaikki vaatteet jossain seksin alkuvaiheissa. Ne topatut rintaliivit joutuvat siis siihen kasaan tai jonoon, jossa muutkin vaatteet kivasti odottavat, että niitä taas tarvitaan.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
tissiliini
10.10.2013 22:03
Jos minusta pienikin toppaus kohentaa rintojani sen verran, että olen tyytyväinen vaatteiden istumiseen, ja tietysti sitä kautta itseeni, niin ketä se haittaa? Sitten kun ollaan ilman vaatteita niin ollaan ilman toppauksia ja se saa kelvata. Ihan samalla tavalla sitä meikkiä laitetaan ja hiuksia värjätään - nekin kuluu joskus pois. Bombshellit ja hiuslisäkkeet ovat asia erikseen, silikoneista puhumattakaan, mutta jos pieni 'fiksaus' on joillekin ongelma niin siinäpä itkette. Mä murhedin jotakin muuta.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
licence27
10.10.2013 22:53
Toivottavasti telkkarisi oli tänään auki. Ei se kovin tieteelliseltä vaikuttanut, mutta jos tosiaan prinsessaleikit vaihtuvat jossain seitsemän ikävuoden nurkilla siihen suuntaan että pitää olla kaunein ja kukaan ei sille stoppia laita niin leikkausjonoissa riittää väkeä, kuten toki terapiassakin.
Olenkohan koskaan mahtanut tapailla naista joka olisi täysin tyytyväinen rintoihinsa- todennäköisesti en. Joko niissä on ollut liikaa kokoa tai sitten vaan ne ovat olleet naisen omasta mielestä joko liian pienet tai niiden muoto on ollut väärä.
Terapia on monelle oikea tie. Jos implantteja ei olisi koskaan keksittykään tai ne olisi älytty kieltää ajoissa ei maailma olisi yhtään sen huonompi tai parempia paikka miesten kannalta. Tai ehkä sikäli ettei tarvistsisi arvailla kenenkään varustuksen aitoutta.
Ensimmäisen kerran kuulin silikonirinnoista eräiden kauniiden kaksosten tapauksessa. Olivat varmasti ikäluokkansa kauneimmasta päästä siinä tuppukylässä, mutta kun vanhemmilla oli rahaa ja tyttärillä ulkonäköpaineita niin toiselle tuli sitten kohennusta. Läheltä tai ilman vaatteita en ole kumpaakaan katsonut, puhumattakaan että olisin päässyt edes saunan lauteilla tekemään vertailevaa tutkimusta, mutta silloin noin 14 vuotta sitten asenne oli "Mieluummin ottaisin sen jolla ei ole silikoneja".
Pienentäminen on helpompi ymmärtää siinä vaiheessa kun sillä palautetaan ihmisen kyky nauttia liikunnasta tai se tehdään selkäkipujen poistamiseksi/ehkäisemiseksi.
Mitä sitten tulee rinnattomiin naisiin- totta nainen voi olla ihan onnellinen vaikka sen miehellä tai muulla elämänkumppanilla olisi suurempi kuppikoko. Pienetkin rinnat pystyvät tehtävänsä yleensä ihan hyvin täyttämään ja jos miehen suorituskyky pienet naisen rinnat paljaana nähdessään loppuu, ei vika ole naisen vaan miehen korvien välissä.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
suvio
10.10.2013 23:13
Itse käytän vain kauniisti kohottavia liivejä, olo on seksikäs kun rinnat ei roiku ja ryhdillekkin se tekee hyvää, mitään ylimääräistä en taas liiveihini tunkisi, mutta herkkärintaisena talvella etenkin tuo toppaus on miellyttävä. Pääasiallisestihhan naiset olisivat tyytyväisiä itseensä, mutta median luoma kuva siitä mille naisen tulee näyttää on perin vääristynyt.
Vastaa kommenttiinItse olen xl-koon nainen mutta mielestäni kaunis ja vientiäkin on riittänyt ihan tarpeeksi, en todellakaan ole median ihanne nainen mutta ylpeä omasta itsestäni, toki korjailen ulkonäköäni jos jokin siinä minua häiritsee, mutta sen on häirittävä minua, muiden painostuksen alla en näihin muutoksiin ryhdy... Itsetunto on seksikästä ei kilo silikonia ja pakkelia, pääsääntöisesti hyvä hygienia ja kevyt ehostus riittävät...
Mutta nyt meni off topik... kohotan rintojani, koska ne ovat jo valmiiksi suuret, haluan liivit jotka nostavat rinnat ylös ja yhteen, niiden kanssa on helpompi elää ja ne ovat kauniit... voisin leikkauttaa rintani mutta vain pienennysleikkaus, ja sen takana olisi ihan terveydellinenkin seikka kauneuden rinnalla.
Vastaa kommenttiin
kissimirrii
11.10.2013 00:05
tervehdys! itse käytän toppauksia rintaliiveissä ainoastaan siitä syystä, että useat vaatteet istuvat paremmin. esimerkiksi tiukat topit, tietyn malliset kauluspaidat jne. en tietenkään käytä niitä normi-löysien huppareiden kanssa - salaa saatan joskus olla kokonaan ilman tukea tai pelkissä urheilurintsikoissa ;)
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
A. Sinivaara
11.10.2013 01:37
Tässä nyt mennään melko pitkälle metsään, jos yhdistetään rintojen suurentaminen/korjauttaminen automaattisesti terapiaa vaativaan itsetunto-ongelmaan. Jos nyt oikein kärjistetään, niin samalla tavalla voisi lähettää terapiaan kaikki kuntosalilla itseään kiinteyttävät, tukkaa värjäävät ja etelään rusketusta syventämään lähtevät ihmiset. Tulevaisuuden ala, tuo kallonkutistajan ammatti, jos kaikki itsessään pienimmänkin ulkonäöllisen vian näkevät ihmiset lähetetään terapiaan.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
littonen
7.11.2013 02:16
Niin rintojen koko kuin muotokin kuin myös luonnollinen hiusten väri ovat naisen OMIA fyysisiä ominaisuuksia, joiden keinotekoinen muuntelu voi satunnaisen väliaikaisesti tapahtuessaan vain kertoa kokeilunhalusta, mutta pysyvämmäksi jäädessään kyllä vain voivat viitata itsetunto-ongelmiin: Tai miten muutenkaan voi tulkita sitä, ettei nainen voi hyväksyä näitä luontaisia ominaisuuksiaan.
Rintatoppauksien yleisyydestä ei tietääkseni ole tilastoja olemassa, mutta noin vuoden takainen selvitystutkimus kertoo n. 83 % suomalaisnaisista värjäävän hiuksiaan: Osuuslukema on niin suuri, että hyvin suuren osan näistä värjääjistä täytyy olla naisia, jotka harrastavat sitä jatkuvasti tai vain pienin tauoin luonnollisine hiuksineen esiintyen. Ja kyllä omassa tuttavapiirissänikin on useita naisia, joita en ole koskaan aidonvärisiä hiuksiaan kantavina edes nähnytkään.
Eli mitä tämä sitten kertookaan juuri suomalaisnaisten itsetunnosta. Ruotsissa ja Saksassa asuneena voin kertoa hiuksia värjääviä naisia tulevan vastaan näissä maissa paljon Suomea vähemmän.
missy66
11.10.2013 05:06
Ostin itselleni silikonit koska minulla ei ole koskaan ollut rintoja ja omasta mielestäni ne kuuluvat naiselle. Haluan itse tuntea itseni naiseksi kaikissa vaatteissa ja ilmankin. En ole ajatellut mitä muut niistä sanovat koska ne ovat osa vartaloani tänä päivänä enkä kuuntelisi mitä mieltä muut olisivat esimerkiksi varpaistani. None of your business. Jos sinun mielestäsi silikonit ovat "väärin" tai mauttomat, älä laitata niitä. Hyvin yksinkertaista. Mutta älä myöskään kuvittele että koska tiedät silikonit vain BB/seiska-ympyröistä että sinulla on oikeus tuomita ja naljailla tavallisille naisille jotka ovat kohentaneet ulkonäköään omaksi edukseen. Se ei anna sinusta positiivista kuvaa ja vain todistaa että et tiedä asiasta juuri mitään.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
gerlevi
11.10.2013 07:57
Nuoretkin naiset ovat läskistyneet siihen mittaan, että tarvitaan suuria toppauksia, jotta rinnat tasapainottaisivat tasapaksuutta. Ongelma ei ole rintojen pienuus vaan vatsan ulottuvuudet.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
hetinyt
11.10.2013 09:50
Ainakin pus-upit ehdottomasti paikallaan. Kysymys on nimenomaan juuri siitä; antaa kaikkien tehdä omat valintansa. Jokaisen itsetunto on myös vain oma huolenaihe. Totta kai on hyvä kannustaa naisia olemaan oma itsensä, enkä itse missään tapauksessa enkä kenekään takia laittaisi silikoneja.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyyyym
11.10.2013 10:16
Itse käytän toppauksia myös siitä syystä, että nännit näkyvät tavallisista rintaliiveistä läpi. Ei ole kiva. Ja ei ole kiva sekään, että joku vetää asiasta pultit. Ihmisillä on erilaisia syitä pukeutua ja toimia ja ois ns. siististi cool jos joku ei dumailis.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Ei silareille
11.10.2013 16:38
Käytän toppauksia, koska minulla on niin pienet tissit. Nuorena en käyttänyt, ja sain tarpeeksi kommentteja rintojeni riittämättömyydestä. Nämä siis ihmisiltä jotka eivät olleet edes pääsemässä lähituntumaan. Nuoren naisen rintoja saa kaikki arvostella, jopa spurgut ratikassa.
Liivit lentää seksissä pois, eikä kukaan ole leikkiä silti kesken jättänyt. Vaatteet istuvat paremmin kun on toppausta. Ja tosi kyllä, vatsa näyttää paljon isommalta ilman rintoja. Pitäsisikö korkokenkiä käyttävien mennä terapiaan? On se kumma tarve, saada jalat näyttämään pidemmiltä joskus terveydenkin kustannuksella. :D
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Traala
11.10.2013 17:52
Niin, miksi sinä leikkaat hiuksiasi? Rakastaisitko itseäsi, jos päässäsi pönöttäisi pitkä, pesemätön yhtenäinen rastapötkylä hoidetun kuontalon sijaan? Miksi ihmiset lävistävät korvalehtensä? Eivätkö he rakasta rei'ittömiä, koruttomia korviaan? Miksi ottaa tatuointia, mikset rakasta tatuoinnitonta ihoasi? Miksi pukeudut tietynlaisiin vaatteisiin – tai vaatteisiin ollenkaan?
Kehonmuokkauksessa ja pukeutumistyylissä voi ihan hyvin olla kyse yhdenlaisesta itseilmaisusta vailla minkäänlaisia itsetunto-ongelmia. Annettakoon jokaiselle siihen vapaus.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
A 60
12.10.2013 12:17
Minä komppaan bloggauksen perimmäistä ajatusta. Enkä ymmärrä miten porukka ottaa tästä herneet nenäänsä! Ideanahan oli viestittää, että tissit ovat tissit olivatpa millaiset tahansa ja tissit on ihania.
Naisten kosmetiikka- ja vaatemarkkinat pyörivät naisille luomallaan epävarmuudella omasta ruumiista. On eri asia ilmaista itseään kampauksen, korujen, meikin ja vaatetyylin kautta kuin käyttää topattuja alusvaatteita. "Vaatteet on mun aatteet" -ideanahan on, että henkilön arvomaailma/aate näkyy ulospäin. Alusvaatteita ei nää. Mitä joku edes ilmaisee topatuilla liiveillä?
Innolla odotan milloin epävarmuusmarrkinat lanseeraavat miehille topatut alushousut.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
traitor
13.10.2013 23:04
Naiset huijaa miehiä rinteliivien eri ominaisuuksilla kuten me miehet huijataan naisia valehtelmalla mm. kovemmilla tuloilla mitä meillä näitä oikeesti on. Siis muutelemalla totuutta siitä mitä se voisi olla jos saamme sen ja sen työn antajan ja/tai firmallemme sen ja sen asiakkaan.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
nainen 30v
14.10.2013 12:31
Itse en ole ostanut uusia rintsikoita varmaan pariin vuoteen, lähinnä juuri sen takia että nykyään kaikissa, varsinkin pienimissä koko luokissa kaikissa on tungettu hirveät toppaukset! Itse en häpeä pieniä rintojani, vaan lähennä niiden muotoa (ne ovat tubulaariset, eräänlainen synnynnäinen kehityshäiriö) mutta ihan tavallasilla muotoonpuristetuilla kupeilla olen pärjännyt ilman lisätoppauksia tähän mennessä.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
lissuliisa
15.10.2013 05:10
Voisitteko vielä kertoa, mistä ihmeestä saa paitoja, jotka istuvat paremmin push uppien / kevyesti topattujen liivien kanssa?? Siis ihan vakavissaan: olen vuosia yrittänyt etsiä sopivia yläosia ja ei löydy..
Vastaa kommenttiinKun aikanaan oli B-kupit, paidat istui edes miten-kuten. Kiloja tuli lisää ja nykyisten D-kuppien kanssa hartioista ja vyötäröltä istuvat kauluspaidat ei mene rinnusten kohdalta edes kiinni, vaikka olisi urheiluliivit alla.. Lähinnä joustavammasta neuleesta tehtyjä t-paitoja voi käyttää.. tai sit jotain telttoja. Kaikki peruskaupat H&M:stä Stockaan on kierretty; mikään ei auta.
Vastaa kommenttiin
J0rma
15.10.2013 08:00
Itse en haluaisi näytellä kaljatissejäni kenellekkään. Olisiko liivejä, millä nuo peittäisin?
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
ennili
16.10.2013 00:02
Ihan pakko kirjottaa tää ees johonkin. Mä en ymmärrä miks niitä muutamia julkkiksia hehkutetaan, jotka leikkautti vapaaehtoisesti rintansa? Jos olisikin niin, että ne vahvoina naisina, kuten julkisuudessa paasataan, esiintyisivät nyt reippaasti rinnattomina. Mutta kun ei. Nehän otti silikonit saman tien? Kyllä moni taviskin, jolla olis tiedossa suuri rintasyöpäriski, leikkais rintansa jos olis varaa piakkoin ottaa silikonit. Meni ohi aiheen, mutta oli pakko vuodattaa. Mulle on sinänsä sama, mitä kukin tisseihinsä tai rintsikoihinsa tunkee, mutta kauniisti kehottaisin kaikkia kehumaan luomunaisia ni ei ainakaan itsetunto-ongelmien takia tarvitsisi lähtee kehoa muokkaa.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Gerleb
16.10.2013 09:36
Silikonit ja rinnattomuus yhtä pahoja, näin miehen näkökulmasta.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
shiwan8
16.10.2013 15:14
Suurinta kusetusta ovat nimenomaan korostavat liivit. Silikonit sentään ovat mitä ovat liiveillä tai ilman, samoin kuin se "rinnattomuus". Sen sijaan rinnattomuus joka on peitetty patjoilla on...no...pettymys. Sama kuin tennissukka munissa...
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Mitässitte
16.10.2013 20:55
Niin. Mm. suuremman luokan tähti Angelina poistatti rintansa ja RAKENNUTTI TILALLE UUDET. Ja kävikö kertaakaan mielessä, että hänellä ON siihen varaa? Kun tavallisella tallaajalla ei välttämättä ole. Rinnat sitä ja rinnat tätä. Koskaan, ei milloinkaan, ole miesten peniksistä keskuteltu niin paljoa kuin naisten rinnoista. Miksi ei? Vaikka niitäkin on monen kokoisia, muotoisia, erilaisia, osaavia, vähän huonompia. En vaan ymmärrä?
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
shiwan8
17.10.2013 14:51
Yksinkertaisesti siksi, että peliksen kokoon ei nykyteknologialla voi juuri vaikuttaa eikä suurentelusta ole mitään hyötyä/haittaa kenellekään. Naiset voivat kirurgisesti ja illuusioilla vaikuttaa omaan vetovoimaansa tavoilla joilla mies ei voi.
hzzh
18.10.2013 22:36
En oikein ymmärrä tätä keskustelua. Joo, toisilla on isommat tissit kuin toisilla, jotkut käyttää toppauksia ja toiset ei... Jos se jonkun oloa, itsetuntoa tai mielialaa parantaa, käyttäköön toppauksia. Ei se ketään vahingoita, korkeintaan rajoittaa käsien liikerataa, jos rintavarustuksen koko kasvaa kovasti.
Ja onhan sitä kropan muotoa tuunattu vaatteiden alle vuosisatoja, ennen vanhaan mm. korseteilla. Voisin myös kuvitella, että toppaamattomat liivit voivat joskus hiertää ikävästi, hiertäväthän saumat ja tietyt kankaat usein vähemmänkin tuntoherkillä ihoalueilla.
Omasta puolestani todettakoon, että olen niin laiska, etten ole koskaan jaksanut kokeilla rintaliivejä. Tai meikkiä, sen puoleen. Ihan hengissä tässä silti ollaan, ja ihan sopivan näköisenä mielestäni. Ei se kroppa ole kaikille niin kuolemanvakava asia. :)
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
shiwan8
19.10.2013 00:27
Niin siis kyse taitaa olla enemmän siitä toimiiko wysiwyg vai ei. Kuvittele ulkoisesti ihannekumppanisi, törmäät häneen jossain ja ajan saatossa pääsette harrastamaan amatöörierotiikkaa keskenänne. Siinä vaiheessa kun tämä henkilö ottaa vaatteet pois paljastuu niiden alta jotain mikä lähinnä saa sinut voimaan pahoin. Kokisitko että et ole saanut sitä mitä sinulle on myyty? Jos koet et voi vakavissasi olla minkään vaatteilla muodon säätämisen puolella tai suhtautua siihen edes neutraalisti.
Kenttäonpakollinen
21.10.2013 18:29
Topatut rintaliivit, sellaiset tukevat, kestävät mielestäni paremmin venymättä muodottomiksi. Asiaan vaikuttaa myös se että rintani ovat aika eripariset, ja vaikka en koekaan asiasta mitään traumoja -mieheni kanssa joskus naureskelemme että miehethän pitävät vaihtelusta, ja olen siten useampaa rinnankokoa omaavana erityisen mielenkiintoinen -niin vaatteet kuitenkin istuvat paremmin jos on jotain symmetrian tapaista. Mitä seksiin tulee niin sitä harrastetaan ihan tavalliseen tapaan -ei nyt tukevissakaan liiveissä mitään sisäisiä koripalloja ole, eikä täyskasvuinen mies luule että teini-iän ohittaneen naisen rinnat näyttäisivät tarkalleen samoilta ilman liivejä kuin liivissä.
Tärkeimpänä, kyseessä on makuasia -puen omat rintani miten haluan ja suon mielelläni muille naisille saman.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
random
22.10.2013 04:25
Tutkimustuloksissa ihmetyttää Cannabis, koska voisitte vaikka kertoa että mitä haittaa cannabiksestä on ihmiselle ? oletteko ikinä lukenut historiaa ? cannabiskasvista voidaan valmistaa betonin tapaista mutta paljon kestävämpää ainesta siitä saa myös säkkejä, vaatteita jne. Kuinka monta ihmistä on kuollut koska on käyttänyt cannabista ? ei yhtään koska pitäisi vetää n.15-20000 jointtia 20 minuutin sisään että se tukehduttaisi sinut. Ainiin kuinka monta väkivalta/muuta vakavaa rikosta on tehty cannabiksen vaikutuksesta tai sen takia ? Miksi kaikki väittää että se on vaarallista ja aiheuttaa riippuvuutta cannabikseen voi jäädä koukkuun AINOASTAAN SIIHEN OLOTILAAN MIKÄ SINULLE SIITÄ TULEE. Cannabiksesta/hampusta saadaan valmistettua lähes kaikkea hyödyllistä edullisesti. Miksi cannabis kiellettiin?? siksi koska hampusta/cannabiksesta saatiin valmistetteua kaikkea halvalla joka olisi tarkoittanut että isot yritykset amerikassa olisivat ajautuneet konkurssiin joten he maksoivat valtiolle paljon rahaa että cannabista alettaisiin pitämään vaarallisena ja että se kiellettäisiin. Cannabista ollan käytetty jo tuhansia vuosia lääkkeenä ja rakennusmateriaalina, sunmuuna hyödykkeenä. Kukaan vaan ei uskalla myöntää sitä asiaa että asia on näin. Olen myös sen kannalla että laillistetaan cannabis (rajoitetusti) ja verotetaan paskat ulos siitä. Jos jollain on jotain vastaan tätä mitä kirjoitin en ota sitä pahalla että sanot oman mielipiteesi asiasta :)
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
tissihirmu
22.10.2013 15:31
Minulla on luonnostaan rinnat 80D ja tykään käyttää topattuja liivejä. Ne nimenomaan tukevat paremmin ja tuntuvat miellyttävimmiltä päällä, en näe siinä mitään pahaa. Itseasiassa rintani näyttävät pienemmiltä, kun minulla on topatut liivit päällä.. mutta kukin tyylillään
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
minä se olen
3.11.2013 02:37
Melissa, Melissa, Melissa... nyt astuit kyllä harhaan.
"Miksi ei voi rakastaa itseään sellaisena kuin on?"
Nyt kuule kaivataan konsistenssiä, johdonmukaisuutta tähän touhuun. Sanotko sinä transsukupuolisellekin saman? Sanotko ihmiselle, joka haluaa korjata sukupuolielimiään leikkauksella, jotta kokisi olevansa tyytyväisempi ruumiiseensa, jotta kokisi sen vastaavan paremmin omaa minäkuvaansa, "miksi sinä et voi vain rakastaa itseäsi sellaisena kuin olet"?
Todennäköisesti, et. Jos sanot, olen pahan kerran aliarvioinut empatiakykysi ja älykkyytesi...
Ihmiset korjaavat ruumistaan ja ulkonäköään monin keinoin. Jotkut ottavat tatskoja ja lävistyksiä, jotkut halkaisevat kielensä, jotkut käyttävät paksua meikkiä, jotkut ajavat päänsä kaljuksi ja istuttavat metalliniittejä päänahkaansa, jotkut leikkauttavat sukupuolielimensä toista sukupuolta edustaviksi, jotkut suurentavat/pienentävät milloin mitäkin ruumiinosia...
Toki näitä toimenpiteitä tehdään eri syistä. Mutta onko meidän tehtävämme arvioida, kenellä on "oikeat" syyt ruumiinsa/ulkonäkönsä muokkaamiseen? Minusta sinä et voi yhtäältä sanoa, "transsukupuolisten on saatava korjata ruumistaan viihtyäkseen paremmin siinä", mutta toisaalta "silikonitissit ovat pahasta koska se ei ole Luonnollista"... molemmat ovat tapoja muokata ruumistaan jotta se paremmin vastaisi omaa minäkuvaa, vaikkakin taustalla olevat syyt voivat olla hyvin erilaisia.
Tälläinen naturalistinen harhakäsitys ei sovi rationaaliseen maailmankuvaan. Se, että jokin on "luonnollista" ei tee siitä itseisarvoisesti hyvää tai huonoa asiaa. Meillä on paljon ihmisen keksimiä asioita, jotka eivät olleet mahdollisia 100 vuotta sitten, jotka parantavat elämämme laatua. Jos joku kokee elämänlaatunsa paranevan isompien tissien ansiosta, miksi se on huono asia?
Toki voidaan kritisoida kulttuurinarratiivia, joka kertoo meille, että vain tietty, kapea kauneusihanteen mukainen vartalo on kaunis, ja muiden pitää hävetä ruumistaan. Mutta tämä pitäisi silti erotella yksilön valinnanvapaudesta, ja yksilön valintojen kunnioittamisesta. Meidän on oletettava, että jos joku aikuinen ihminen suurennuttaa rintansa, hän tietää mitä tekee - emme voi alkaa holhoamaan ihmisiä ja sanomaan "sinä nyt varmaan ajattelet noin vain koska kulttuuri käskee sinun ajatella". Meidän on lähdettävä siitä lähtökohdasta, että ihmiset kyllä itse tietävät, mitä he haluavat tehdä, koska päinvastainen olisi loukkaavaa ja alentuvaa.
Tämä ei kuitenkaan siis sulje pois sitä, että voimme kritisoida niitä kulttuuri-ilmiöitä, jotka sullovat ihmisiä ahtaisiin lokeroihin. Täytyy vain tehdä selvä ero sen välille, että kritisoi nimenomaan kulttuuri-ilmiötä, ei yksilön valintoja.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
nimimerkki1234567
8.11.2013 18:48
Tästäpä tuli mieleen. Miksi meikata jos on itseensä täysin tyytyväinen? Eikö periaatteessa tämä ole sama asia. Rintojen suurennuksesta/pienennyksestä vain maksaa enemmän..
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin