1. Hässäkkää kadulla
Mainostajat etsivät jatkuvasti tehokkaampia tapoja porautua ihmisten mieliin. Katumainonta onnistuu tässä parhaimmillaan erinomaisesti, kuten oheinen Ranskan television pätkä osoittaa.
Kyytiään odottelevat tyypit bussipysäkillä kokevat vuorotellen ihmetyksen ja kauhun hetkiä, kun pysäkin sisään piilotettu kamera luo illuusion bussipysäkin päädyssä olevaan mainospintaan. Maasta nousee ihmisen kaappaava lonkero tai tiikeri näyttää kävelevän kohti. Sopivan wtf-momentin omaavia kikkoja, sortumatta mauttomuuksiin.
Samassa uutispätkässä esitellään muutamia muitakin tapoja kiinnittää huomiota. Yksi on hissi, jonka pohja näyttää putoavan pois, toinen perinteinen flashmob ja kolmas pätevästi toteutettu leijumisilluusio.
2. Remontoitua pintaa
Saksalainen kauppaketju OBI ei halunnut omilla mainoksillaan rumentaa maailmaa, kuten valtaosa mainoksista tekee. Tuotteiden ja hinnan esittelyn sijaan OBIn mainoksissa näytettiin, mitä remontointiin erikoistuneista liikkeistä ostetuilla tuotteilla saa aikaan. Syntyi mainossarja, jonka avulla kauppaketjun viestiä välittivät ränsistyneiden talojen seinät, joista hyppää esiin mainostaulun kokoinen osa seinästä, joka on remontoitu huippukuntoon.
3. Katso ylös
British Airways välitti omaa viestiään maltaita maksavalla Piccadilly Circuksen haltuunotollaan. Jos ostaa yhden maailman kalleimmista mainospaikoista, kannattaa käyttää se hyväkseen. BA:n taktiikka oli hyödyntää yli lentäviä koneita ja videobannerin pikku poika seuraa katsellaan, kun kone lentää yli.
4. Nokia Lontoossa
Nokia sai kustua puhelinbisneksensä, mutta hommassa oli tähtihetkensä. Yksi viimeisistä puhelinten suhteen saaduista voimannäytöistä oli Lumian lanseeraaminen, jota juhlittiin näyttävästi Lontoossa. Huippu-DJ Deadmau5 täräytti mahtipontisen keikan Millbank Towerin juurella. DJ.n taakse, tornin paneeleilla peitettyyn seinään projisoitiin 4D-teknologian avulla, 300 metrin päästä 120 metriä korkea visualisaatio, jossa lensi perhosia ja torni näytti vääntyilevän.
5. Mainos janoisille
Liman yliopisto halusi kiinnittää mahdollisten uusien opiskelijoiden huomion. Jotta yliopistossa opittavat asiat tulisivat kouriintuntuvaksi, päätettiin mainospinta ottaa aidosti hyötykäyttöön. Vedenpuutteesta kärsivälle seudulle rakennettiin mainostaulu, jonka pinta kerää ilmankosteutta ja muuttaa sen puhtaaksi vedeksi.