Anna Aikaa -kampanja muistuttaa huomaamaan ympärillä olevia kanssaeläjiä ja antamaan iloa pienillä teoilla. Kampanja syntyi tarpeesta nostaa esille positiivisia ja inhimillisiä uutisia Facebookissa.
Sosiaalisessa mediassa vellonut negatiivinen ilmapiiri sai projektitoimisto Wildfire Ignition Oy:n juuri perustaneen Lan Le-Gävertin turhautumaan ja pohtimaan, miten eri poliittisia kantoja ajavat ihmiset saadaan ymmärtämään myös muita näkökulmia.
Tuntuu, että ihmiset ovat verhoutuneet sosiaalisen median taakse ja lakanneet kohtaamasta aidosti muita kanssaeläjiään. Jokaisella on painavaa sanottavaa ja sosiaalisessa mediassa on helppo huudella vaikka mitä joutumatta katsomaan vastapuolta silmiin.
Väitellessään siitä, mikä mielipide on oikea, ihmiset ovat unohtaneet sen, että asiat eivät pelkillä puheilla muutu, vaan oikeilla teoilla - vaikka pienilläkin. Anna Aikaa -kampanja perustettiin tämän ajatuksen pohjalta. Sen tarkoituksena on kannustaa ja haastaa tavallisia ihmisiä huomioimaan niin omia läheisiään kuin tuntemattomia kanssaeläjiäänkin. Arjen pienet hyvät teot voivat pelastaa monen päivän ja omakohtaisen hyvän kokemuksen kautta ihmisten on myös helpompi kokea empatiaa muita kohtaan.
Anna aikaa soittamalla mummille tai juttelemalla naapurin kanssa. Auta tuntematonta ratikassa rattaiden kanssa tai kanna jonkun ostokset. Halutessasi voit myös tukea Anna aikaa -joulukiertuetta joukkorahoituspalvelussa. Joulukiertue 7.–20.12. järjestetään tuomaan iloa palvelutaloihin, lastenkoteihin ja kriisikeskuksiin ympäri Suomea. Kiertue tarjoaa kohteissa livemusiikkia, mukavaa ajanviettoa ja yhteistä jouluista puuhaa.