Coca-Cola rikkoi 50 miljoonan tykkääjän rajan Facebookissa tämän viikon tiistaina. Juomayhtiön Facebook-sivulla käynnistettiin juhlan kunniaksi Sharing Happiness -kampanja.
Lady Gagalla ja Rihannalla on Facebookissa yli 50 miljoonaa tykkääjää. Samaan määrään ovat päässeet nettipalvelut Youtube ja Facebook. Coca-Cola on kuitenkin ensimmäinen vähittäiskaupan brändi, joka on saavuttanut 50 miljoonaa tykkääjää. Yhtiöt Disney, Converse ja Starbucks seuraavat jäljessä alle 40 miljoonalla Facebook-fanilla.
Coca-Cola juhlistaa saavutustaan Sharing Happiness -sovelluksella, jossa fanit pääsevät ideoimaan, mitä hyvää maailmassa voitaisiin saavuttaa 50 miljoonan ihmisen voimin.
"Coca-Colalla on aina ollut tavoitteena tuoda pieniä onnen hetkiä ihmisten jokapäiväiseen elämään. Nyt meillä on Facebookin kautta 50 miljoonan ihmisen kansainvälinen ja vahvasti verkottunut yhteisö. Facebookin avulla voimme haastaa aktiivisimmat ja innokkaimmat fanimme etsimään keinoja, joiden avulla maailmasta voidaan tehdä onnellisempi paikka", kommentoi The Coca-Cola Companyn markkinointijohtaja Joe Tripodi.
Yhteisöllisyyden voimaan luottavan projektin lopputulos voi olla esimerkiksi uusi innovaatio, hyväntekeväisyyskohde tai sosiaalisen median sovellus. Coca-Cola aikoo tukea kehitettyä konseptia tarjoamalla fanien projektiryhmälle mm. asiantuntijoitaan idean toteuttamiseen. Projektin tulos pilotoidaan vuoden 2013 aikana.
Kansainväliseen projektiin mukaan haluavat voivat rekisteröityä projektiin Facebookissa.
Lähteet: Mashable, Coca-Colan tiedote
2 kommenttia
sosasola
6.9.2012 01:38
Paska uppoaa ihmisiin. Muuta ei voi sanoa.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
nutritionist
10.10.2012 16:01
Kolajuomien suosio perustuu niiden sisältämälle riippuvuutta aiheuttavalle, keskushermostoa piristävälle huumeelle, kofeiinille. Kokis pitää kofeiinin vieroitusoireet poissa, joten tottakai siitä tykätään.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin