Kaupallisessa yhteistyössä LIDL.
Rajamäkeläisellä Märkiön grillillä koettiin ihmetyksen hetkiä, kun perinteisen snägärimätön sijaan keittiöstä alkoikin pukata luksusannoksia. Grilliltä krapula- tai muuta evästä hakeneiden ihmisten ihmetys oli entistä suurempi, kun keittiön taikojen tekijöiksi paljastuikin huippukokki Hans Välimäki. Sattuipa yksi ruokailijoista saamaan hieman luksusta oman eläkkeellejäämisensä kunniaksi.
LIDLin mainostempaus heijastelee suomalaisen ruokakulttuurin kehitystä. Perinteinen lihikseen, ranuihin ja rasvaan perustunut snägäriruoka on joutunut luopumaan valta-asemastaan, kun katuruoka on ottanut jättiharppauksia eteenpäin. Samaan aikaan myös yhä useampi kotikokki osaa taikoa ravintolatasoista herkkua, kunhan vaan raaka-aineet ovat kunnossa.
1 kommentti
TereTuomas
18.3.2016 19:40
Yllätys? Tietysti 95% feikki, kuten kaikki tämäntyyppiset mainokset. Korkeintaan se, kuka oli "julkkiskokki", tuli pienenä yllätyksenä. Jos luulee muuta, ei ole tietoinen miten viraaliset kampanjat syntyvät.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin