Kotimainen härkäpapuvalmiste Härkis nousi suomalaisten tietoisuuteen kolme vuotta sitten, kun se lanseerattiin kauppoihin vaihtoehtona jauhelihalle.
Norjalainen Kavli Oy ilmoitti keväällä ostavansa Verso Foodin, ja kauhavalaislähtöiselle yritykselle haetaan lähitulevaisuudessa kasvua kansainvälisiltä markkinoilta uudella Beanit-brändillä.
“Me uskomme vanhasti suomalaiseen härkäpapuun ja siitä jalostamiemme tuotteiden suosioon. Askel askeleelta vastuullinen syöminen laajentuu uusiin ruokapöytiin ja tilanteisiin. Kasvupotentiaalia löytyy Suomesta sekä maailmalta”, sanoo Verso Foodin toimitusjohtaja Tomi Järvenpää.
Verson uusin innovaatio on härkäpapusuikale, joka tuodaan Beanit-nimellä suomalaisten kauppojen hyllyille elo-syyskuussa. Samalla tuote tulee myös ravintoloiden ja suurkeittiöiden saataville. Sitä ennen esimakua tuoteuutuudesta saadaan kesäfestareilla sekä ABC-huoltoasemien kesämenulla.
Valtteina maku ja helppokäyttöisyys
Beanit-suikaleiden tuotekehittelyssä ja markkinoinnissa korostetaan makua, rakennetta ja luonnollisia ainesosia.
“Uutuus pohjautuu luonnollisiin makuihin ja sisältää vain suomalaista härkäpapua, herneen proteiinia ja vettä. Täyteläinen makuöljy antaa suikaleelle herkullista makua ja helppokäyttöisyyttä”, sanoo Verso Foodin markkinointijohtaja Annika Boström-Kumlin.
Beanit-suikaleet ovat Härkiksen tapaan helppokäyttöisiä, sillä ne voi heittää suoraan pannulle paistumaan. Rapeaksi paistettuja suikaleita voi käyttää kanasuikaleiden tapaan esimerkiksi wokeissa, salaateissa sekä pasta- ja pataruoissa.
Kauppojen valikoimiin Beanit-suikaleista tulee kolme makuvariaatiota: maustamaton, sitruunainen sekä valkosipuli-yrttimaustettu suikale.