City-lehden Mäntyniemi Tour ’06 jatkuu. Heidi Hautalan jälkeen estradille astuu Matti Vanhanen. Anna Perhon henkilökuva harmaiden verhojen rajaamassa harmaassa huoneessa istuvasta harmaantuneesta pääministeristä on vertaansa vailla. Vanhanen hissuttelee vaivihkaa suosioomme pizzapaljastuksineen, sitten puhe siirtyy ohikiitäväksi hetkeksi Kuningas Alkoholiin.
Juuri nyt Vanhanen on peruspalveluministeri Liisa Hyssälän kanssa taas tuon helvetin veden kimpussa. Hyssälä on järkeillyt, että mietojen alkoholijuomien mainonta suistaa nuorison radaltaan, sillä mainoksista voi saada sen kuvan, että alkoholin nauttimisesta seuraa hauskaa. Sehän ei pidä paikkaansa. Alkoholin nauttimisesta seuraa vain sellaisia asioita kuin Eppujen Murheellisten laulujen maassa lauletaan. On hieman pelottavaa, kuinka vähän hallitus luottaa kansalaisten arvostelukykyyn. Ei siiderimainos kenestäkään juoppoa tee, mutta geneettinen alttius, suru ja näköalattomuus kylläkin. Hallituksella on valta ja vastuu yrittää vaikuttaa siihen, kuinka kansalaiset omassa elämässään viihtyvät. Hyssälän mukaan alkoholimainoksessa saisi olla kuva tuotteesta sekä maininta juoman valmistusaineista ja vahvuudesta. Ei se mitään mainontaa ole, se on sosialismia, osa Vanhasen ilottomuuden agendaa. Aiemmissa osissa on haluttu puuttua niin ravintoloiden aukioloaikoihin kuin median oikeuteen selvittää kansanjohtajien taustoja.
Kumpi arvelluttaa enemmän: pääministeri, joka vertaa viihdelehdistöä Stasiin vai maaseutupuolueen puheenjohtaja, joka kammoksuu tomaatteja?