Kuvaviestipalvelu Snapchat on torjunut Facebookin kolmen miljardin dollarin ostotarjouksen. Kyseessä on jo toinen kerta kun yhteisöjätti yritti ostaa tulottoman, vasta kaksi vuotta sitten perustetun Snapchatin, The Guardian uutisoi.
Facebook myönsi hiljattain menettävänsä yhä enemmän nuori käyttäjiä muille palveluille, kuten Snapchatille, Kik Messengerille, WhatsAppille ja Twitterille. Ongelmaa pyrittiin paikkaamaan jo vuonna 2012, kun Facebook hankki omistukseensa supersuositun Instagram -kuvasovelluksen miljardilla dollarilla.
Tutkijat ovat havainneet nuorten kiinnittävän entistä enemmän huomiota yksityisyyteen. Daily News viittaa tutkimukseen, jonka mukaan viidennes teini-ikäisistä on lopettanut jonkin sovelluksen käytön, koska se on tallentanut heidän henkilökohtaisia tietojaan. Snapchat vetoaa kohderyhmäänsä juuri hienovaraisuutensa vuoksi: palvelun kautta lähetettävät kuva- ja videoviestit katoavat bittiavaruuteen kymmenen sekunnin sisällä viestin avaamisesta. Snapchatin kautta lähetetään päivittäin jopa 350 miljoonaa viestiä.
Lehden mukaan Snapchatin toimitusjohtaja ja toinen perustaja, 23-vuotias Evan Spiegel, aikoo odottaa ensi vuoden alkuun ennen mahdollisia myyntiaikeita.
Facebookin suosion hiipumiseen nuorten keskuudessa löytyy tutkijoiden mielestä myös toinen, maanläheisempi syy: nuoret kaikkoavat, koska he eivät halua olla samassa yhteisössä vanhempiensa kanssa.
Lähde: The Guardian, Business Insider, Daily News
1 kommentti
Susku London
19.2.2014 00:47
Katoavatko Snapchat viestit lopullisesti, vai jäävätkö ne talteen servereihin?
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin