Vuoden katsotuimmat Youtube-mainokset

Videopalvelun merkitys mainosten välittäjänä kasvaa jatkuvasti.

Youtube asettaa mainonnalle kovat vaatimukset, mutta jos mainontaan satsataan, saattaa videopalvelu tuottaa mainostajalle viraalihitin ja paljon kaivattua lisäarvoa.

Youtube julkaisi hetki sitten listan katsotuimmista mainoksistaan päättyvälle vuodelle 2012. Urheiluvälinevalmistajat keräsivät megastarojensa avulla valtavia katsojamääriä. Kaikista katsotuin mainos oli Niken futistähdillä varustettu Nike Football: My Time Is Now 21 miljoonalla katselukerralla. Pepsi Maxin ja NBA-koripallotähti Kylie Irvingin Uncle Drew -mainos, jossa Irving on maskeerattu vanhaksi papaksi katukoriskentälle keräsi toiseksi eniten silmäpareja.

Katsotuimpien mainosten joukosta ei pieniä brändejä löydy. Mukaan mahtuu lukuisia autovalmistajia, kuten Volkswagen ja Audi. Miesten hajustebrändi Old Spice nappasi nokkelan mainontansa turvin peräti neljä paikkaa 20 katsotuimman Youtube-mainoksen listalta.

Kommentoi juttua

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
7 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi