Tomi Björckin ja Matti Wikbergin ohjastama BW-Restaurants oli Suomen ravintolakentän yrityksistä kovin kasvaja, kertoo Kauppalehti. Gaijinin ja Farangin maine ja maistuva ruoka muuttuu siis myös kannattavaksi bisnekseksi.
Yhtiö kasvatti viime vuonna liikevaihtoaan 3,4 miljoonalla eurolla. Viivan alle jäi voittoa lähes 700 000 euroa. Voiton osuus olisi todennäköisesti ollut vieläkin suurempi, jos yhtiö ei olisi panostanut isosti Gaijiniin ja toukokuussa auenneeseen Boulevard Socialiin.
Kauppalehden vertailusta käy selväksi, että Michelin-tähdet ja kohtuuhintaisesta laadusta kertova Bib Gourmand -merkintä vaikuttavat positiivisesti myös eurovirtoihin. BW-Restaurantsin lisäksi Demon omistama Liemi Ravintola Oy tahkosi tehokkaasti tulosta.
Omistajat ovat nostaneet Liemi Ravintoloista 60 000 euron osinkoja jo vuosia. Hyville osingoille pääsivät myös Kasarmin Kulma Oy:n omistajat (ravintola Olo). BW-Restaurantsin osinkopotti nousi viime vuonna 259 000 euroon.