Helsingille oma nimikkojuoma

Helsinki Cocktail Competition 2016 -kilpailussa etsitään Helsingille edustusjuomaa.

Kuva: ivanmateev / Fotolia

Ensimmäistä kertaa järjestettävä Helsinki Cocktail Competition etsii kaupungille omaa nimikkojuomaa. Kilpailun järjestää Son Of a Punch -catering.

Ravintolat kilpailevat keskenään siitä, kuka valmistaa parhaiten Helsinkiä kuvaavan drinkin. Pääkaupunkia muistuttavan juoman tulee maistua ja näyttää Helsingiltä, sekä ennen kaikkea sen täytyy inspiroitua Helsingissä elettävistä tarinoista. Voittajabaarin juoma tulee jokaisen osallistuneen baarin juomalistalle ja sitä tarjoillaan 4. syyskuuta asti. Voittajan päättää kymmenhenkinen tuomaristo, johon kuuluu ravintola-alan ammattilaisia sekä kaupunginjohtaja Jussi Pajunen.

Tapahtumassa kilpailee 11 helsinkiläistä ravintolaa. Mukana ovat 100 Dogs, A21 Decades, Books & Antiques, Boulevard Social, Farang, Gaijin, Liberty or Death, Pastor, Ravintola Bronda, Ravintola Teatteri ja Trillby & Chadwick.

"Helsinki Cocktail Competition on ainutlaatuinen cocktailkilpailu monella tapaa. Se on ensimmäinen, jossa etsitään Helsingille omaa nimikkojuomaa ja lisäksi sen kilpailijoilla on mahdollisuus ennennäkemättömään luovuuteen: jokainen heistä saa käyttöönsä laajan tuotevalikoiman maamme seitsemältä merkittävimmältä alkoholin maahantuojalta, jotka toimivat kilpailun yhteistyökumppaneina. Näin kilpailijat voivat luoda cocktailin, joka juuri heidän mielestään edustaa Helsinkiä parhaiten", kertoo Son of a Punchin coctailmestari Mika Koivula Shaker-lehdelle.

Kilpailu järjestetään 5. huhtikuuta Ravintola Teatterissa klo 18. Yleisöllä on tapahtumaan vapaa pääsy.

Kommentoi juttua

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
2 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi