Vuodesta 2013 asti raakasuklaata valmistanut ja maailmanvalloituksesta luomubrändinä haaveileva Goodio laajensi bisnestään avaamalla kahvilan Helsingin Kanavarantaan. Viime viikonloppuna avajaisia juhlinut Goodio Café tarjoaa kahvilaelämyksiä ja puhtaisiin raaka-aineisiin pohjautuvia herkkuja.
“Halusimme luoda jotain aivan uutta. Goodio Café on inspiroiva rajapinta asiakkaisiimme. Kahvila toimii laboratoriona, jossa asiakkaat pääsevät tutustumaan filosofiaamme ja testaamaan uusia tuotteitamme. Kahvilassa nautinto, terveys ja yhteisöllisyys yhdistyvät inspiroivassa tilassa. Tavoitteena on, että jokainen kahvilasta poistuva asiakas lähtee onnellisena ja hymyssä suin”, kertoo Goodion perustaja Jukka Peltola.
Yrityksen perusperiaatteisiin kuuluu raaka-aineiden ja toiminnan läpinäkyvyys. Tämä näkyy myös kahvilatoiminnassa: annokset valmistetaan puhtaista ainesosista ympäristöä kunnioittaen. Ainesosien alkuperä ja sisältö ovat avoimia asiakkaille. Kaikki tuotteet ovat pääosin luomua sekä maidottomia ja gluteenittomia, eivätkä sisällä valkoista sokeria. Valikoimaan kuuluu muun muassa kookosmaitopohjaisia jäätelöitä, smoothie bowleja, kylmäpuristettuja mehuja sekä keksejä.
Kotimaan liiketoiminnan monipuolistamisen lisäksi Goodion kansainvälinen kasvu on hyvässä vauhdissa. Kahdessa vuodessa yritys on laajentunut kymmeneen maahan. Arvolähtöinen toiminta kiinnostaa kuluttajia sekä Suomessa että globaaleilla markkinoilla.
“Tavoitteenamme on kannustaa omalla esimerkillä myös muita toimijoita arvolähtöisempään toimintaan. Emme keskity kilpailuun, vaan teemme yhteistyötä samanhenkisten rohkeiden toimijoiden kanssa. Näin kiihdytämme positiivista muutosta”, sanoo Peltola.