Stockmann Herkku on käynyt läpi suuria muutoksia siirryttyään osaksi S-ryhmää. Alkuvuosi on kulunut asiakkaiden toiveita kuunnellessa.
“Kevään 2018 aikana kävimme satoja ja satoja keskusteluita Herkun asiakkaiden ja henkilökunnan kanssa. Alkoi hahmottua kuva siitä, mitä halutaan lisää, mitä vähemmän ja mitä ei ehkä tarvita ollenkaan”, kaupallinen johtaja Ilkka Alarotu S-ryhmän vähittäiskaupasta kertoo tiedotteessa.
Palautteen ohjaamana Helsingin keskustan Herkkua alettiin kehittää uudenlaiseksi Food Marketiksi. Muissa yksiköissä isommat remontit ovat vielä edessä.
“Työ on vasta alussa. Jatkamme Food Marketin kehittämistä asiakkaiden kanssa”, Food Market -konseptia räätälöinyt Antti Oksa S-ryhmän vähittäiskaupasta sanoo.
Zero waste -alennuksilla hävikkiä vastaan
Uusi Food Market Herkku on yhdistelmä herkkukauppaa ja kauppahallia, ja pitää sisällään myös kahvila- ja ravintolapalveluita. Palvelutiskeihin on panostettu huolella, ja valikoimasta löytyy artesaanituotteita laajalla skaalalla niin Suomesta kuin ulkomailtakin.
Uudistetun Herkun yhteyteen on avattu myös pieni ravintola Bistro, jossa tarjoillaan vierailevien huippukokkien luomia annoksia. Ensimmäisenä vuorossa on Palacen keittiömestari Eero Vottonen.
Food Market Herkussa pyritään aktiivisesti vähentämään ruokahävikkiä, joka on ollut Herkussa valtava ongelma niin taloudellisesti kuin vastuullisuudenkin kannalta. Peräti puolet Herkun taloudellisesta tappiosta on syntynyt ruokahävikistä.
Yhtenä hävikkiä vähentävänä toimenpiteenä Herkussa otetaan käyttöön Zero waste -alennuskäytäntö tuotteille, joiden viimeinen käyttöpäivä on lähestymässä.