Seksiä kaverin kanssa

Mikä fuckbuddyssa viehättää?

Vakipanosuhteessa on tarkat pelisäännöt.
Vakipanosuhteessa on tarkat pelisäännöt.
Sinkkuelämästä se alkoi. Kahden aikuisen seksisuhde, johon ei liity varsinaista seurustelua, sai oman, englanninkielisen termin ja yleisen hyväksynnän: vain kavereita – ainakin melkein.

Fuckbuddy, suomeksi vakipano, on kätevä vaihtoehto sitoutumiskammoiselle tai muuten seurusteluhaluttomalle.

Etuina ovat tuttuus (ei tarvitse iskeä kumppania baarista peläten kammottavia tauteja tai sitä, onko tuo juuri se naapurien mukavaksi kuvailema kirvesmurhaaja), taattu saanti (ei kahviseremonioita tai väkinäisiä keskusteluja) ja vapaus tavata muita ilman selityksiä.

Veeralla, 25, on ollut fuckbuddy jo neljä vuotta. Toisella paikkakunnalla asuva mies on naimisissa, mutta tapailee Veeraa muutaman kerran vuodessa.

"Tapaamisia on todella hankala järjestää, ja ehkä se on osa koko jutun viehätystä", Veera sanoo. Hän on tapaillut fuckbuddyaan mm. miehen työpaikan siivouskomerossa.

"Emme useinkaan ehdi jutella paljon mistään. En esimerkiksi tiedä mitään miehen perheestä, enkä haluakaan tietää. Ainoa tiedonjyvä on se, että miehellä on kotona hyvin hiljaista makuuhuoneessa, millä hän perustelee suhdetta itselleen."

Veera ei myöskään valehtele itselleen, että mies olisi aina niin ihana kuin tapaamisissa.

"Luulen, että arjessa voisimme olla niinkin erilaisia, ettei suhteesta tulisi mitään."

Veera on tietoisesti torpannut kaikki mieheen liittyvät romanttiset ajatukset.

"Mies ei ole koskaan luvannut minulle mitään, enkä sitä odotakaan. Minulla on niin huonoja kokemuksia aiemmista suhteista, et-

ten ole osannut odottaakaan mitään sen kummempaa."

Veera sanoo etsivänsä jatkuvasti seurustelukumppania aviomiestarkoituksiin, mutta sitä oikeaa odotellessaan hän jatkaa fuckbuddynsa kanssa.

"Jos löytäisin jonkun vakavasti otettavan tyypin, tämä suhde jäisi."

Veera sanoo, että vakipano-järjestelyssä tärkeintä on sopia pelisäännöt etukäteen.

Käytännön seikoista ehkäisyn pitää olla kunnossa.

"Suhde varattuun mieheen herättää muutenkin moraalisia paineita, joten en missään tapauksessa halua lähettää hänelle elatusmaksuja tai tauteja mukana. Se olisi törkeyden huippu."

Homma pysyy hanskassa niin kauan kuin tunteet pidetään kurissa.

"Olen kuullut, että erityisesti naiset alkavat helposti haluta suhteelta muutakin kuin pelkkää seksiä, ja silloin asiat muuttuvat vaikeiksi. Jos tunteita tulee mukaan kuvioon, peli pitää viheltää heti poikki."

Niinan, 27, olisi pitänyt tehdä se jo aikaa sitten. Tai tavallaan hän tekikin.

Hän seurusteli viisi vuotta sitten erään miehen kanssa, mutta kun Niina muutti toiselle paikkakunnalle, suhde päättyi.

Sitten mies muutti perässä, ja nyt Niinalla ja exällä on suhde, jonka he ovat määritelleet vakipanokaveruudeksi, mutta joka muistuttaa epäilyttävästi seurustelua. Pari tapaa jopa viisi kertaa viikossa, ja Niina kokee olevansa jossain varattu- ja vapaa-määritelmien välimaastossa.

"Aluksi koko järjestely tuntui hyvältä. En halunnut alkaa vakavaan suhteeseen, eikä siihen työn ohella olisi oikein aikaakaan. Mutta nyt suhteeseen on vain hiipinyt tunteita, ja se tuntuu vaikealta."

Veera ei uskalla kertoa miehelle olevansa ihastunut, koska "ei tiedä miten se reagoisi".

"Ehkä koko fuckbuddy-idea perustuu siihen, että on niin mamo ettei uskalla sitoutua ja katsoa, mitä oikeassa suhteessa tapahtuisi", Veera pohtii.

Nyt kummallakin on periaatteessa mahdollisuus tulla ja mennä kuten haluaa.

"Olemme sopineet, että kerromme toisillemme heti, jos olemme olleet jonkun muun kanssa, koska silloin täytyy varoa tauteja ja muutenkin on hyvä olla kartalla mitä toinen tekee."

Veera pelkää päivää, jolloin joutuisi kuulemaan, että hänen fuckbuddynsa on löytänyt toisen.

"Se tuntuisi varmasti todella pahalta. Tämän ei pitänyt mennä näin."

Mies ei tule kuulemaan Veeralta, että tämä olisi ollut jonkun muun kanssa.

"Kun muut eivät enää kiinnosta."

Lukijoilta

"Mies on liian kiltti minulle, jotta alkaisimme seurustella. Suhteemme on jäänyt seksilinjalle. Tapaamme viikonloppuisin jommankumman luona, ja homma toimii loistavasti. Joidenkin kanssa toimii vain seksi."

nainen, 30

"Seurustelimme kuukauden. Erosimme, kun huomasimme olevamme liian erilaisia. Seksi kuitenkin on loistavaa ja harrastamme sitä edelleen silloin tällöin, kerran pari viikossa. Kumpikaan ei halua lopettaa tätä hauskaa harrastusta. Ehkä raja tulee eteen, jos jompikumpi löytää uuden seurustelukumppanin."

Nainen, 23

"Seksiä harrastavat kaverukset voivat hyvin pysyä vain kavereina, kunhan säännöt on sovittu jo etukäteen, eikä kumpikaan osapuoli ole siinä uskossa, että seksisuhteesta voisi muodostua jotain suurempaa."

Mies, 27

"Tapasimme ravintolassa ja sovimme menevämme kahville tulevalla viikolla. Kahvi muuttui kaljaksi ja lopulta löysin itseni hänen luotaan. Jotta en olisi tuntenut itseäni hutsuksi, joka antaa ekoilla treffeillä, oli pakko jatkaa tapailua."

nainen, 22

"Seksiä keskenään harrastavat kaverukset eivät voi pysyä vain kavereina. Kaveruuteen ei kuulu seksuaalisten tarpeiden tyydyttäminen. Eroottinen väreily voi olla jopa tosi tavallista, kun on tuntenut toisen pitkään ja nähnyt mitä erilaisimmissa tilanteissa. Sille ei välttämättä kannata antaa pikkusormeaan, jos haluaa säilyttää ystävyyden."

Nainen, 22

"Säännöt ovat selkeät. Ei seurustelua, ei mustasukkaisuutta. Ainoa ongelma on, että yleensä aina naisosapuoli haluaa enemmänkin ja se kaataa koko systeemin. Harmi."

Mies, 25

"On ollut useampiakin. Ei se koskaan onnistu. Nimenomaan miehet haluavat harmitonta seksiä ilman sitoumuksia, mutta asiasta seuraa vain riitaa ja harmia sekä ulkopuolisten loukkaamista. Toimii vaan ajatuksena mutta ei käytännössä."

Nainen, 33

Tjeu: Tsekkaa jos et usko

Green card

Gérard Depardieu esittää ranskalaista säveltäjää, joka tarvitsee vapaan oleskeluluvan Yhdysvaltoihin. Andie MacDowell puolestaan on paikallinen viheraktivisti Brontë, jonka tuleva vuokranantaja vaatii vuokralaiseltaan vakaata ja virallistettua parisuhdetta. Aluksi pari on pari vain paperilla, mutta sitten tietysti…

Vanilla Sky

Tunnelmaltaan oudon kiehtovassa elokuvassa Tom Cruisen esittämä David Aamesista rakastuu kauniiseen Sofiaan (Penelope Cruz), mutta entinen fuckbuddy Julien (Cameron Diaz) sotkeutuu kuvioihin.

Liian erilaiset

"Erilaisuus nähdään usein esteenä hyvälle parisuhteelle. Kuitenkin erilaisuus mahdollistaa oman itsen uusien tai piilotettujen puolien kohtaamisen. Näennäisestä erilaisuudesta huolimatta ratkaistavat kysymykset voivatkin olla hyvin samantyyppisiä. Sukupuolieroista huolimatta "miehet eivät olekaan Marsista ja naiset Venuksesta", vaan kysymys on myös siitä, millaiset kiintymyssuhdetaidot itse kullekin on kehittynyt, ja mitkä elämän alueet ovat kullekin merkittäviä. Ihmisten painotukset vaihtelevat eri elämänvaiheissa sen suhteen, millä elämän alueilla olisi erityisen tärkeää tulla kohdatuksi."

Lähde: Väestöliitto

40 kommenttia

Jade-74

12.4.2006 15:39

Olipa harhaan johtava otsikko.Mun mielestä Fuckbuddy ei ole sama asia kuin että harrastaa seksiä kaverinsa kanssa. Hyvän kaverin kanssa ei kannata harrastaa seksiä, jos ei ole tosissaan etsimässä elämänkumppania. Fuckbuddy on vain seksikaveri jonka kanssa harrastetaan seksiä säännölliseti. Onhan niitä muitakin "harrastekavereita" olemassa esim. pelikavereita, salikavereita, baarikavereita jne. Että samalla platonisella tasolla liikutaan. Eihän pelikaveriakaan vannoteta ettet sitten mene muiden kanssa pelaan, tai baarikaveria yllätetä tuoppi kädessä "väärästä" baarista.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
3 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

secret hope

13.4.2006 18:09

olin ihan pellit seis. kaveri täysin selvä. ehdotin seksiä. mikäs siinä sitten, tyyppi suostuikin pienen lämmittelyn jälkeen. aamulla avasin silmäni ja tajusin mitä tuli tehtyä. yritin olla ihan niin kuin mitään ei ois tapahtunu ja olla samanlainen kaveri kuin ennenkin, mutta kyseinen tyyppi ei enää edes moikkaa jos satutaan jossain törmäämään. (???) olisko se halunnu enemmän (suhteen?), vai vihaako se nyt mua tän takia? ihan kamala olo kun menin pilaamaan hyvän ystävyyden.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
3 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

niinpäniin

13.4.2006 18:24

vituttaa suoraan sanoen aivan jumalattomasti!
mä oon tässä nyt harrastanut seksiä "kaverini" kanssa ja oon jauhanu mun muille tyttökavereille koko ajan et mitä jos me ollaanki tän kundin kanssa pelkkiä kavereita jotka panee! no nyt ku luin tän artikkelin menetin toivoni tunteeni myöntämisestä. siinä se sitten. mä oon ollu alusta asti kaverille ihan liian kaverillinen enkä oo viestittäny kiinnostustani sille suoraan. ilta pilalla eiku baariin surua hukuttamaan. tänks.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
4 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

jaahei

14.4.2006 01:17

En voi ymmärtää tollaista! mennä nyt sotkemaan hyvä kaveruus suhde ja vielä jos on vaimon joku kaveri! Mulla on suurin osa naisystäviä ja on muutaman kerran ollut lähellä että ois hypänny sänkyyn.Mutta
ei onneks ole tarvinnu! fuckbuddy niin ruma sana! jos ei se oma riitä niin sit pitää kyllä suhde poikkasta ja etsiä se oikea koska siinä satuttaa vaan itseään,kumppania ja vielä ystävää!!

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
9 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

aurinkocity

16.4.2006 18:19

Fuckbuddy,joopa joo.Ennen ne olivat rakastajia tai-jattaria.Pyörä keksitään ja nimetään aina uudelleen,että oltaisiin niin helvetin tärkeitä.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
9 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

unpetitange

16.4.2006 22:57

Oli kyllä harmillisen harhaanjohtava otsikko.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
9 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

nainen.

17.4.2006 10:38

Muuttuiko toi Niina tossa aivan artikkelin lopussa Veeraksi vai enkö vain ymmärtänyt tarinan kulkua?

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
6 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

88boy

18.4.2006 23:40

Been there, done that.. yhen kaverin kans sovittiin että naidaan sillon tällön siihenasti ku jompi kumpi löytää jonkun..

jonkin aikaa sitä kesti eikä se kaveruus siitä mihinkään kadonnu, eikä alettu seurustelemaankaan..

nyt seurustellaan kumpikin omilla tahoillamme ja nähdään edelleen siloin tällöin, ilman seksiä..

eli.. kyllä seksi kaverisuhteessakin voi toimia..

varsinaista fuckbuddya ei ole ollut..

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
6 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

kokki78

19.4.2006 12:06

Eikös nämä asiat pitäisi olla juuri näin.

Äijät viihtyy äijien kanssa ja naiset viihtyy keskenään.

Eikö olis parempi että naiset olis keskenään ja miehet olis keskenään. Nämä fyysiset kanssakäymiset voitaisiin sitten hoitaa "perinteisellä tavalla".

Musta ainakin tuntuu että silloin ennen vanhaan kun asuttiin kämppiksen kanssa "äijien kesken" ja molemmilla oli joko seurustelu suhde tai irtosuhteita naisiin, niin kaikki olivat paljon onnellisempia.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
1 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Siami

20.4.2006 12:59

On se hassua kun asia on sama mutta nimet muuttuu...ellen täysin väärin muista niin tästä on jo tehty juttu!

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
8 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

no fuckbuddy

21.4.2006 01:00

Minulla on tällaisesta vakipanosuhteesta vain huonoja kokemuksia. Varsikin naiset ne eivät tyydy pelkkään seksiin vaan alkavat pahimmassa tapauksessa lähettelemään mustasukkaisia tekstiviestejä kymmenen kertaa päivässä.

Itse olen varattu ja valitettavasti kävi niin että tuoreen naispuolisen ystäväni kanssa ajauduimme sänkyyn asti ja kiihkeää seksiähän se oli mutta mustasukkaisuus alkoi hänen puolelta välittömästi ensimmäisen seksiin asti menneen yön jälkeen. Myöhemmin minun oli pakko viheltään peli poikki koska kuitenkin seurustelusuhteeni oli minulle tärkeämpi kuin ns. vakipano johon minun osaltani ei sisältyyt tunteita mutta tämän naisen osalta sisältyi enemmän kuin tunteita. Hän sanoi kärsineensä koko sen ajan mitä olimme ns. fuck buddyja. Hän itseasiassa käsitti sen että olisin ruvennut seurustelemaan hänen kanssaan.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
9 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Rakastunut

21.4.2006 11:22

Minulla oli monta "panokaveria", joita näin säännölisen epäsäännöllisti. Homma toimi ihan hyvin... Paitsi nyt kun seurustelen, niin eivät tunnu ymmärtävän ettei enää nähdä!

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
2 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Mr.Killmister

22.4.2006 14:04

Mulla on ollut vuosien varrella monia vakipanoja, mutta sitten kävikin niin, että yhdestä vakipanosta tulikin tyttöystävä ja nyt on asuttu kimpassa jo vuoden päivät ja seksi toimii edelleen moitteetomasti.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
1 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Peppiina

25.4.2006 11:23

Mikä on ero fuckbuddyn ja rakastajan/rakastajattaren välillä? Sitähän moni on täällä jo ehtinyt kysyä. Minä vastaan: fuckbuddy on narsistisen ajan tuote, ihminen jota saa panna ilman että tarvitsee välittää, maksaa tai tietää enempää ihmisestä. Rakastaja tai rakastajatar käsitteenä pitää sisällään oletuksen, että siitä toisesta ihmisestä myös välittää jonkin verran tai ainakin hänelle sanoo kaikenlaista kaunista, kertoo välittävänsä - ottaa siis tunteet huomioon jollain tasolla. Ei välttämättä rakasta eikä väitä rakastavansa mutta kohtelee kuin ihmistä eikä niin kuin pumpattavaa nukkea. Entisajan rakastajattarista pidettiin oikeasti huolta, herrasmiehet hommasivat asunnon, jättivät talousrahaa jne. Mutta eihän nykyään tarvitse tehdä mitään, kun kerran kaikki ovat niin tasa-arvoisia ja itsenäisiä, joten niistä muista ei tarvitse välittää, pitäköön itse huolen tarpeistaan ja tunteistaan. Vai mitä?

Jos on kyse ystävistä, jotka harrastavat seksiä tarpeen tullen, se on eri asia. Ystävyyteen sentään kuuluu muutakin, sellaiset ihmiset yleensä kai tuntevat toisensa, kuuntelevat toisiaan, puhuvat toisilleen, tietävät mistä toinen pitää muutenkin kuin sängyssä - siis heillä on ihmissuhde. Ei rakkaussuhde vaan jotain oikeiden ihmisten välistä. Välittämistä.

Pari miestä ehti jo valittaa, että naiset on niin hankalia, kun eivät tyydy siihen että ollaan fuckbuddyt keskenään vaan sekoittavat siihen tunteita. Voi kamalaa!! Nainen onkin ihminen eikä pumpattava Barbara!!! Enemmän olisin huolissani kaikista niistä, jotka eivät sekoita asiaan mitään tunteita, ihmettelisin että minkälaisen psykopaatin kanssa tässä oikein humputellaan. Jos haluaa fuckbuddyn niin siitä vaan, ei se minulta pois ole, mutta silloin pitää hoitaa homma kuin ihmisen kanssa ja niin kuin jotkut ovat ilmeisesti hoitaneet: sovitaan pelisäännöt ja kunnioitetaan niitä molemminpuolisesti, vastuullisesti. Pitäähän aikuisten ihmisten jossain vaiheessa oppia, että heidän tekemisensä vaikuttavat muihin eikä olla niin helvetin yllättyneitä ja pettyneitä kun toiset ihmiset häiritsevät heitä reagoimalla tavoilla, jotka eivät satu sopimaan heidän pirtaansa!

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
7 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Benevolence

27.4.2006 00:40

"Minä vastaan: fuckbuddy on narsistisen ajan tuote, ihminen jota saa panna ilman että tarvitsee välittää, maksaa tai tietää enempää ihmisestä."Peppiina

Olen samaa mieltä. Ei ole terveen ihmisen juttu, mutta kuinka moni meistä sitten terve onkaan?

Joku kirjoitti aikaisemmin luopuvansa kaveriseksistä heti kun löytää sen oikean.. Minä sanoisin, että jokainen joka täyttää tarpeensa tällä tavalla ei voi oikeasti olla etsimässä sitä oikeaa samaan aikaan kun sekstailee ukkomiehiä. Siinä ei ole mitään järkeä.

"..ei voi tuulta ennustaa, saa mieli hohtamaan kullalta kaiken minkä tahtoo Kuin esteenä vaarasta Tuoksuna ilmassa Hetkeä ennen myrskyn aikaa Kuin kosketus otsalla Rakkaasi huulilla Kertoen ei milloinkaan enää Tahdon nähdä kaiken mutten koskaan mistään maksaa hintaa..; Valas.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
7 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

BuBa

28.4.2006 17:21

Itse jatkoin seksisuhdetta entisen poikaystavan kanssa erottuamme. Vahan niinku pehmea lasku suhteen lopettamiseen jota olisin itse jatkanut mielellani. Sita jatkui 6kk eron jalkeen, nyt ei ole enaa tarvetta kuksia entista, ollaan edelleen hyvia kavereita. Minulle oli tarkeaa tavata entista eron jalkeen ja saada hanelta samanlaista kohtelua kuin seurustelumme aikanakin.
Samaa mielta kirjoittajan kanssa joka kirjoitti etta on "normaalimpaa" sekoittaa tunteet ja seksi. ne vahan niinku kulkee kasikadekkain.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
2 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

johkuna

29.4.2006 11:13

Jokaisella on oma mielipiteensä ko.asiaan. Ja toisten mielipiteitä on turha lähteä moralisoimaan..

Omalla kohdallani satunnainen seksi kaverin kanssa toimi loistavasti. Aluksi yritettiin seurustella, mutta se jäi käytännön syistä ja siitä, ettei vaan oltu ne oikeat toisillemme. Ystävystyttiin ja edelleen ollaan ystäviä. Jollei baari-illan jälkeen löytynyt mitään vakavampaa, lähdettiin yhdessä..
Ja se jäi tietysti siihen, kun toinen löysi vakikumppanin. Kumpikaan ei jäänyt tilannetta suremaan eikä mustasukkaisuutta ollut missään vaiheessa.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
8 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

joukositnik1

29.4.2006 17:18

minä teke sinulle ynnynnä muna pillua vatka reikä iso reikä tule sinulle?

joukositnik@yhteisöt.com

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
9 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Paahto-vanukas

4.5.2006 10:40

Minulla oli vakipano. Kun tajusin, että minulla on tunteita vakipanoani kohtaa katkaisin välit kyseiseen mieheen. Tiedän ettei meille voisi tulla mitään joten on parempi olla näkemättä ollenkaan.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
6 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Milla2

8.5.2006 19:30

Ensin seurusteltiin, mutta suhde viileni nopeasti. Päätettiin kuitenkin jatkaa seksiä, koska molemmat olivat puutteessa emmekä halunneet etsiä yhdenyön juttuja. Säännöt olivat selvät: homma loppuu kun toinen löytää jonkun paremman.

Valitettavasti se, joka tulee jätetyksi kuitenkin aina loukkaantuu jättäjälle, vaikka säännöt olisivat kuinka sovitut. Ja jättäjä ei aina ole mies.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
5 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

marcus

12.5.2006 10:22

Aika psyykkisesti rasittavaa,en ymmärrä.
Olen kai niin vanhanaikainen...

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
5 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Kurr

20.5.2006 18:02

Mulla oli vakipano avoeron jälkeen. Se loppui siihen kun ihastuin toiseen, enkä enää kyennyt ajattelemaan vakipanoa sillain.

Vakipano oli tosi näreissään. Ilmeisesti vakipanoilussa miehet ei voi teoriassa hävitä lainkaan: jos naisille tulee tunteet mukaan, ne voivat dumpata naisen ilman ongelmia ja hankkia uuden neutraalin version. Jos niille itselleen tulee tunteet mukaan, ne voivat olla aika varmoja siitä, että naisellekin tulee ja tilanne voi kehittyä kivasti seurusteluksi.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
5 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

mukavaa aikansa

10.6.2006 00:10

mulla oli kanssa ihan ok suhde tyttöön tavatiin panon merkeissä mutta sitten parin vuoden jälkeen vain ei kumpikaan enään oikein innostunut.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
6 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Eräs vaan

15.6.2006 19:12

Olenko vanhanaikainen mies, kun ollenkaan ymmärrä koko käsitettä fuckbuddy? Se kuulostaa typerältä ja sairaalta jo ihan sanana. En osaa laittaa tunteita täysin sivuun, kun käydään petihommiin. Mitä tälläinen oikein kertoo ajastamme? Pidä suu kiinni ja nussi? En todellakaan haluaisi edes pitää sellaista panosuhdetta yllä, johon ei kuulu muka tunteita. Jos jonkun kanssa harrastaa seksiä pitkään, pakostihan siinä alkaa tuntea jotain ellei ole jonkinlainen robotti-ihminen. Se on kuulkas nuoret inhimillistä. Toisen ihmisen hyväksikäyttö on vaan sairasta.

Aikaisemmin rakastajattaria ja rakastajia kohdeltiin sentään inhimillisesti. Yhdenyön suhteita ei voi rinnastaa fuckbuddyihin, koska näiden panokavereiden kanssa muodostuu eräänlainen pysyvä seksisuhde.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
9 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

The_Spark

23.6.2006 23:45

No jokaisella on oiekus tehdä niin kuin lystää, mutta itse en jaksa ymmärtää enkä myöskään haluaisi tällaista.
Jos minuun ei halua sitoutua, niin minusta on turhaa etsiä seksiä!
Muut miehet olkoot sitten sitä mieltä kuin haluavat.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
1 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

mies 48 v

2.8.2006 11:27

Minulla on ollut vakipano tuollaiset seitsemän vuotta. Molemmat olemme naimisissa. Kun jommalla kummalla tekee mieli, niin soittelemme ja sovimme tapaamisesta (panosta). Homma toimii ja olemme tyytyväisiä. Tapaamme toisiamme siinä kerran pari kuukaudessa.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
4 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Teemu25

9.8.2006 03:40

Olkoon vakipano kuin vakipano mutta siitäkin huolimatta seksi kenen tahansa miehen ja naisen välillä muodostaa ikään kuin näkymättömän henkisen punaisen langan heidän välilleen. Se ajaa hyvin helposti inhimillisiin emootioihin kiinni ja jopa ihastumiseen tai rakastumiseen. Mutta kyseessä ovat ne tutut inhimilliset tunteet jotka muuttuvat aina vuosien varrella täydeksi katastrofiksi.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
4 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

sunflower<>

9.8.2006 22:18

Ei fuckbuddy mun tapauksessa ainakaan tarkoita sitä ettei ole inhimillisyyttä mukana ollenkaan, mistä nimimerkki eräs vaan mainitsi.
Meillä sellainen tilanne, että yhdessä vietetyn yön jälkeen voi nauttia aamupalan yhdessä, jutella syvällisiä ja antaa hellyytttä, eikä kumpikaan odota silti toiselta sen kummempia. Kumpikaan ei vaadi toiselta mitään ja tavataan kun se molemmille sopii.
Eli kokemusta on, ja voi toimia.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
1 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

eitoimi

13.8.2006 22:44

Väkisinkin jommalle kummalle (eli naiselle) tulee tunteet peliin ja homma menee pieleen. Ei toimi ainakaan pitkällä tähtäimellä.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
2 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

kokeiltuon

31.8.2006 11:04

olen samaa mieltä, että teoria 'joka arpa voittaa' sopii juuri miehelle. tarkoitan sitä, että nainen kieltäytyessään aina häviää, jos sillä ei ole muutakaan. kuinka pitkään voi katsella ja odottaa, onko toisella osapuolella tunteita. mistä sen tietää, onko niitä? jos tänään päätän, etten enään halua tavata tyyppiä, onko se vain pelkuruutta ja itsepetosta. kyllähän ihmisen pitää sen verran uskaltaa ottaa riskejä, ja kyetä toivomaan että toinen välittää. jos ei mitään koskaan uskalla ei mitään varmaan ikinä saakaan.

mustasukkaisuutta ei kannata tuntea, vaikka mieli tekisi. ehkä sen takia voisi lopettaa 'jutun', kun alkaa miettii miten mustasukkainen voi jatkossa olla kun tietää tyypin luonteen ja naisten perässä juoksemisen. vai olenko kuintenkin erityinen? en haluaisi kuvitella olevani. pitääkö suhteessa ajatella olevansa jotenkin erityinen? en minä tiedä.
antakaapa vastauksia???

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
5 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

free love

12.9.2006 18:41

Puuh. Mitä pahaa niissä tunteissa on, saahan sitä seksikumppanistaan tykätä? Vasta mustasukkaisuus ja omistushalu tuhoaa kuviot, kyllä rakastumista ja rakastamista voi olla ilman niitäkin.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
7 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

sari81

4.10.2006 23:34

itse olen seksisuhteessa,ja tassa kavi niin etta m olemmat rakastuttinin.mutta koko touhu on nyt lopetettava,alkoi vaarin ja loppuu vaarin.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
1 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

(jenn_

20.10.2006 15:24

mulla on nyt vuoden verran ollut "vakipano". ihan jees. aluksi olisin halunnut paljon enemmän, mutta tunteet jääneet kun olen huomannut miten "sika" kyseinen mies on. seksi on aivan mieletöntä - joten miksi lopettaisin? omaa kultaa etsin, ja tietty sitten jäisi tämä. mutta sitä "vähemmän väärää" etsiessä ...

moraalisesti ei mun mielestä ole mitään väärää. kumpikin elää omaa elämäänsä (sinkkuina) ja silloin tällöin tavataan. tähän tämä maailma on mennyt.

huvinsa kullakin =)

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
8 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

DaNi_1972!

22.11.2006 22:31

Minulla on kokemusta yhdistetystä kaveri/seksisuhteesta. Ei mitään vikaa, mies on varattu tahollaan eli kai tää sillo on ns. salarakas/kaverisuhde =D

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
7 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Natsku^^

30.11.2007 13:09

Ollaan pantu kaverini kanssa jo pidemmän aikaa. Ihmiset puhuu että naiset on tunteellisia ja odottavat suhteelta enemmän.
Minä en ainakaan odota mitään, vain ja ainostaan sitä kun näämme, panemme ja hei. No joskus vietämme yön yhdessä, mutta ei mitään vakavaa, ei mitään tyhjiä lupauksia minnekkään suuntaan.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
7 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

mies 48

21.3.2008 12:34

No, oli pulaa halista, yhdellä kaverilla sama, biletysillan jälkeen meistä tuli sleepbudeja. Parin yön jälkeen uhkasi siirtyä seksinkin puolelle, lähinnä koska minä ihastuin. Nainen kielsi, minä tottelin, hyvä näin. Kavereina (ja sleepbuddeina) synkkaa hyvin, suhde ei voisi onnistua käytännön takia.
Toisaalla, myöhemmin, päädyin biletysillan jälkeen nukkumaan samaan sänkyyn erään naisen kanssa, aamulla (siis selvin päin) harrastimme mukavaa seksiä, ei se ihastusta ollut, se oli hetken kiihkoa ja johti mielestäni fuckbuddy-suhteeseen. Tapailemme harvakseltaan jos on pulaa seksistä tai vain haleista. Suhde ei ole missään tapauksessa robottien välinen, toisaalta, en biletä hänen kanssaan. Molemmat etsimme omalla tahollamme sitä suhdetta. Kun jompikumpi löytää vakkarin, tämä tietysti loppuu. Kaikki kuvatut henkilöt ovat sinkkuja.
Mun mielestä mulla on sleepbuddy ja fuckbuddyn ja sleepbuddyn yhdistelmä. Ai niin, molemmat kyllä tietävät toisistaan (eivät tunne) ja molempien kanssa juttelemme siitä, missä vaiheessa etsintämme on.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
6 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Mies25_

11.10.2008 19:20

Voisi kyllä koetaakkin. Ei nykysuomesta löydy mistään baarista elämänkumppania.

Ei ujolle miehelle kukaan ole kohtelias. Baarissa pitäisi heti alkaa lähennellä fyysisesti ekalla kerralla.

Jollei, niin sitten lempataan parien treffien jälkeen.

Kaipa tuolla fuckbuddy- systeemillä voisi saada itseluottamusta, jotta
osaisi karkoittaa ujouden.

Jollei, mitä pahaa onkaan, jos elää loppuelämän yksin.

Ei mitään. Mieluummin se, kun aina tulla luokatuksi, ujoudensa takia :)

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
4 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Mies1964

8.11.2011 16:13

fuckbuddyn ja sleepbuddyn metsästystä...teen yötyötä joten vapaat maanantaina ja tiistaina olis kiva kun olis aikuinen nainen...joka ei haluaisi vakisuhdetta vaan paremminkin sellaista fuckbuddyn ja sleepbuddyn oloista suhdetta.
Ihanaa kun saa suoraan sanoa mitä haluaa ja kuinka paljon.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
7 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

jompainen

31.12.2011 09:53

On enemmänkin haaveunta, että muutamaa harvaa tilastotieteen jo vaatimaa poikkeusta lukuunottamatta voisi mies fuckbuddyn löytää esim. nettiilmoituksella jossa viitataan moiseen. Ei nimittäin tule vastauksia yhtään. "Tavallisiin" ilmoituksiin niitä vastauksia tulee. Naisten saamista vastauksista mihin tahansa ilmoitukseen suurin osa on juurikin näitä miesten panoehdotuksia. Rakastaja ja Rakastajatar ovat varmasti hienompia nimityksiä tälle brutaalille lähinnä seksifilmien nimityksiä muistuttavalle termille "fuckbuddy". Fuckbuddy-termin käyttäminen sitten suorassa kontaktissa voi toimia kiihokkeenakin juuri samasta syystä. Nimim. "alaa" käytännön tutkimusten ja kokemusten kautta vuosia seurannut.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
6 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

shiwan8

28.4.2012 14:28

Ikivanha juttu, mutta kommentoin silti. Hyvinhän noi kaikki versiot toimivat jos kommunikaatio toimii ja molemmat ovat rehellisiä. Jos kommunikaatio ei toimi tai se rehellisyys puuttuu niin vituiksi menee joka kerta.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
1 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Kommentoi juttua

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
8 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi