Viime vuoden marraskuussa englanninsuomalainen Minna Hepburn, 32, Dorsetista myi Helsingin Ludviginkadulla suunnittelemiaan romanttisia vaatteita, joita on esitelty Financial Timesin How to Spend It -liitteessä ja britti Cosmopolitanissa ja joita kesäkuussa esitellään saarivaltion Voguessa. Vain muutamaksi päiväksi avattu pop-up-kauppa oli hitti niissä määrin, että toukokuussa kauppa rantautuu taas kaupunkiin. Minnan signatuurityyliä ovat pääosin tunikamaiset valkoiset paidat ja mekot. Ne tehdään Englannissa käsityönä jämäkankaista ja vanhoista skottipitseistä.
Lontoon muotiviikoilla esiteltyyn syksyn kokoelmaan Minna suunnitteli mustia vartalonmyötäisiä asuja, joita kiiteltiin muun muassa Guardian-lehdessä.
Sotatietoa opiskellut ja nykyinen yrittäjä Minna hankkii vaatteisiinsa materiaalit, suunnittelee vaatteet, hoitaa nettikaupan tilaukset ja myy. Yhden naisen yritystä varten ei ole otettu lainaa.
"Minulla ei ole varastoa ja kulut ovat minimissä, koska teen töitä kotoa", hän kertoo.
Minnan tuotteita myydään Harrod’sin lisäksi muun muassa Anthropology-liikkeissä.
Hittilista
Rusketu kertoimella
Nivea on kehittänyt suojavoiteen, joka samalla suojaa auringon haitallisilta säteiltä ja palamiselta ja edistää ruskettumista – vähän niin kuin itseruskettavan tapaan – aurinkoa otettaessa. Ihmetuote on ainutlaatuinen kategoriassaan.
Nivea Sun Protect&Bronze 15 e
Sisleyn Kööpenhamina
Sisleyn kesämalliston inspiroijina ovat kolme kaupunkia: New York, Lontoo ja Kööpenhamina. Kööpenhamina-kokoelmaan kuuluu kaksi mekkoa.
Lumenea Fruugosta
Lumene on uusi tuotemerkki suomalaisessa Fruugo-nettikaupassa. Muita mielenkiintoisia kosmetiikassa ovat Tigi, Dr. Hausschka, St. Tropez (legendaariset itseruskettavat), La Prairie (ei muualta Suomesta), Cath Kidston ja YSL.
http://www.fruugo.com