WWF:n ekosoturirintaman kärjessä taistelee Norman-kissa

World Wildlife Fund ja supermarkettiketju puhuvat kestävästä kalastuksesta kissan avulla.

Mashablen mukaan järjestöjen kannattaisi hyödyntää kissavideoiden suosiota. Maailman luonnonsäätiö WWF on oikeilla apajilla.

Kanadassa World Wildlife Fund ja Loblaws-supermarkettiketju ovat lyöttäytyneet yhteen kestävän kalastuksen puolesta. Yhteistyö on poikinut mainosvideon, jolla esitellään Norman-kissa – ekosoturi.

Norman ei ole tavallinen kotikissa, vaan se työskentelee ahkerasti pelastaakseen planeettamme ja suojellakseen maailman meriä. Norman kannattaa kestävän kalastuksen lisäksi mm. aurinkoenergian hyödyntämistä, kierrättämistä ja vedensäästämistä. 

Kestävää kalastusta ei ole unohdettu Suomessakaan. WWF on julkaissut kuluttajille kalaoppaan, joka on osa kestävää kalastusta edistävää kampanjaa. Oppaan tarkoituksena on ohjata merten ja järvien herkkujen ystävät vastuullisiin kalavalintoihin. WWF on myös luotsannut Operaatio Merenneitoa Itämeren pelastamiseksi.

WWF julkaisi tiistaina laajemman oppaan vastuullisiin investointeihin. Pankeille ja muille finanssialan toimijoille sekä talousanalyytikoille suunnattu The 2050 Criteria -opas ohjeistaa erityisesti maa- ja metsätaloustuotteita sekä kalatuotteita koskevissa investoinneissa. Maailmanlaajuisessa oppaassa määritellään keskeiset kriteerit, joiden avulla on mahdollista tunnistaa tuotannonalojen vastuulliset käytännöt. Se pyrkii myös antamaan neuvoja siitä, miten merkittävimmät ympäristö- ja sosiaaliset riskit voidaan välttää. 

Opas määrittelee 10 maailmanlaajuista hyödyketuotannon alaa, joihin kohdistuu kova kysyntä ja joilla on suuret vaikutukset luonnon monimuotoisuuteen, vesiin ja ilmastoon. Aloihin kuuluvat kalastuksen lisäksi mm. lihan, puuvillan, maidon ja puutavaran tuotanto.

Kommentoi juttua

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
6 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi