Give Jeans a Chance -kampanja kerää farkkuja kodittomille. Volcomin Pop-Up Storessa Kluuvissa kerätyt housut annetaan Suomen Punaisen Ristin lahjoitettavaksi. Farkkukampanja on osa kansainvälistä hyväntekeväisyyskampanjaa, joka pyrkii saamaan lahjoitettavaksi yhteensä 50 000 farkkuparia. Kluuvin Volcom-liikkeeseen farkkunsa 1. joulukuuta lähtien viikon aikana roudaavat saavat vastineeksi lippiksen, DVD:n tai CD:n. Lisäksi farkuistaan luopuville luvataan 15 prosentin alennus Volcomin uusista farkuista.
Koko maailmassa kodittomia on arvioitu olevan noin 100 miljoonaa. Suomessa luku ei ole valtavan suuri, noin 8000 asunnotonta, selviää Asumisen rahoitus- ja kehittämiskeskuksen tutkimuksesta. Ilman kotia on enimmäkseen miehiä, sillä vain joka kuudes asunnottomista on nainen. Isoin osa asunnottomista löytyy pääkaupunkiseudulta, moni heistä on päihdeongelmainen.
Hallitus teki periaatepäätöksen asunnottomien määrän vähentämisestä vuonna 2008. Samalla sovittiin kunnianhimoisesta tavoitteesta pitkäaikaisasunnottomuuden poistamiseksi vuoteen 2015 mennessä. Tehtävä on äärimmäisen hankala, sillä vuonna 2010 oli asunnottomien määrä vielä lähes 2008 vuoden pisteessä. Huolestuttavinta kehitys on ollut perheiden kohdalla, sillä asunnottomien perheiden määrä on kasvanut, ja vuonna 2010 perheitä ilman kämppää oli 349.
Pitkässä juoksussa trendi on ollut kuitenkin oikean suuntainen. Tietoja on kerätty säännöllisesti 1980-luvun puolivälistä ja siitä lähtien luku on pudonnut kymmenellä tuhannella.
Farkkutarpeita varmasti riittää. Kadunmiehelle farkkupari saattaa olla äärimmäisen tärkeä, etenkin näin talven kynnyksellä. Monet farkut kestävät hyvin käyttöä, eikä niitä tarvitse pestä jatkuvasti.