Marimekko ryhtyy yhteistyöhön tavarataloketju Targetin kanssa

Suomalaisdesignia voi ostaa yhdysvaltalaisen Targetin tavarataloista huhtikuussa.

Suomalaisen designin kenties suurin kansainvälinen kuuluisuus Marimekko ilmoitti eilen yhteistyösopimuksesta yhdysvaltalaisen tavarataloketju Targetin kanssa. Target on yksi Yhdysvaltojen suurimpia tavarataloketjuja ja se tunnetaan edullisista alennushinnoistaan. 

Rapakon takana uutisesta on noussut onnellinen kohu. USA Today kirjoittaa: "Tänään onnellisissa uutisissa: Marimekko yhteistyöhön Targetin kanssa" ja Buzzfeed kertoo, että "Uusi Targetin ja Marimekon yhteistyö on **tun kova". Target on viime aikoina pyrkinyt eroon halpistavaratalon leimastaan, ja nimekäs yhteistyö korostaa uutta, tyylikkäämpää suuntaa. Tavaratalo on edelleen edullinen, mutta samalla huippumuodikas.

”Kun kartoitamme mahdollisia yhteistyökumppaneita matkaamme lähelle ja kauas löytääksemme suunnittelijoita ja brändejä, joista uskomme asiakkaidemme pitävän. Kevään yhteistyömme toi meidät aina Suomeen asti! Marimekko on kiehtonut meitä jo jonkin aikaa emmekä malta odottaa, että asiakkaillamme on mahdollisuus ostaa tämän yhteistyömalliston tuotteita, vain muutamien viikkojen kuluttua”, sanoo Targetin tuotesuunnittelusta ja -kehityksestä vastaava johtaja Julie Guggemoss yhteistyötiedotteessa.

”Designpartneruuksien edelläkävijä Target nostaa rimaa jokaisella uudella yhteistyöllään. Olemme valtavan innoissamme tämän kevään Marimekko for Target -yhteistyöstä, joka on jatketta Targetin aiemmille menestyksekkäille designyhteistöille muun muassa Missonin, Mulberryn, Jason Wun, Jean Paul Gaultierin, PETER PILOTTOn ja Alexander McQueenin kanssa. Marimekko perustettiin tuomaan väriä ja iloa ihmisten arkipäivään. Olemme ylpeitä päästessämme tuomaan värikkäät kuviomme ja suomalaisesta kesäelämästä inspiroituneen lifestyle-ajattelumme asiakkaille kaikissa Targetin liikkeissä ja verkkokaupassa kautta Yhdysvaltojen”, sanoo tiedotteessa puolestaan Marimekon toimitusjohtaja Tiina Alahuhta-Kasko.

Marimekko for Target -mallisto sisältää piknikhenkisiä sisustustuotteita ja -kalusteita sekä uima-asuja ja asusteita naisille ja tytöille. Malliston kuosit ja kuviot ovat Maija Isolan käsialaa. Targetin mukaan suurin osa tuotteista irtoaa alle viidelläkymmenellä dollarilla. Mallisto tulee myyntiin ainoastaan Target-myymälöihin ja -verkkokauppaan rajoitetuksi ajaksi 17. huhtikuuta alkaen. 

Kommentoi juttua

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
9 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi