Stockmannin Helsingin-tavarataloon avataan syyskuussa pop up -myymälä, jossa vanha klassikko kohtaa uuden ajattelutavan, kun legendaarinen One Way -myymälä palaa kuukauden ajaksi palvelemaan asiakkaita. Nimeä lukuun ottamatta lähes kaikki on kuitenkin toisin kuin ennen.
Stockmannin uudessa One Way -pop up -myymälässä kohderyhmät ja ennakko-oletukset on heitetty romukoppaan. Osastolta ei löydy erikseen miesten ja naisten vaatteita, vaan jokainen saa valita mieleisensä tuotteet oman tyylinsä perusteella. Pop up -myymälän valikoiman on kuratoinut ainutlaatuisten tyylien taituri stylisti Minttu Vesala.
Kampanjallaan Stockmann haluaa muistuttaa, että vaatteet ovat ennen kaikkea tyyli-ilmaisun väline, eikä kenenkään pitäisi ulkopuolelta sanella sitä, millaisissa vaatteissa meistä kukin olonsa mukavaksi kokee. Stockmannin asiakkuusjohtaja Anna Salmi muistuttaa, että ei ole olemassa perusteltua syytä sille, miksi mies ei voisi pukeutua silkkipaitaan tai nainen kravattiin.
“Yhteiskunnan normit rajoittavat turhaan tapaa, jolla miellämme tyylin ja pukeutumisen. Tällä kampanjalla haluamme herättää keskustelua ja haastaa paitsi itseämme, myös yhteistyökumppaneitamme pohtimaan muodin merkityksiä aina suunnittelusta esillepanoon.”