Suomen toiseksi nopeiten kasvanut yritys, City Digital -konserni, on noteerattu Deloitte Fast 500 -kilpailussa koko Euroopan 37:ksi nopeiten kasvaneena yrityksenä.
City Digital palkittiin Suomen toiseksi nopeimpana kasvuyrityksenä Deloitte Fast 50 -kilpailussa. Kansainvälisen kasvuyrityskilpailun osakilpailuihin osallistuu media-, teknologia- ja telekommunikaatioyrityksiä ympäri Eurooppaa. Kilpailua on luonnehdittu yhdeksi objektiivisimmista kasvuyrityskilpailuista. Kilpailussa kasvun mittarina on liikevaihdon kasvuprosentti.
Cityllä kasvua 2367 %
City Digital on keskittynyt digitaalisen bisneksen tekemiseen ja keskittyminen on auttanut Cityä kasvamaan muuta media-alaa nopeammin. Lähihistorian vauhdikkaan kasvun lisäksi City kasvaa jatkossakin. City Digital teki vuosi sitten rohkean peliliikkeen ravintoloiden suuntaan ostamalla TableOnline-pöytävarauspalvelun sekä MTV:ltä Eat.fi-palvelun. Iso osa City Digitalin kasvusta tulee jatkuvalaskutteisista tuotteista, mediamyynnistä ja yksi nopeiten kasvavia osia City Digital -konsernissa on Improve Media mainosverkkobisnes.
City Digital kansainvälistyy
City Digitalin ainutlaatuinen konsepti on havaittu markkinoilla ja City on laajentunut TableOnline yrityskaupan myötä myös Tallinnaan, jossa pöytävarauksia voi tehdä jo 75%:ssa laaturavintoloista. "Mediabisnes on loppujen lopuksi isolta osin globaalia bisnestä ja siksi meidän pitää olla kansainvälisellä mittareilla maailman paras, kun haluamme menestyä myös kansainvälisesti", City Digitalin toimitusjohtaja Ilkka Lavas kertoo. Cityllä on asiakkaita Suomen lisäksi Ruotsissa, Virossa, Tanskassa, UK:ssa ja Yhdysvalloissa. Neuvotteluja käymme lisäksi Tanskassa, Norjassa ja Kiinassa tuotteidemme lisensoinnista.
Pitkä historia auttoi alkuvauhtiin
City Digitalista on jo 30 vuotta vanhan City-lehden brändillä, mutta täysin uudella toimintamallilla muodostunut nopeiten kasvava digitaalisen median konserni Suomessa.
"Cityn brändi ja tunnettuus Suomessa on vauhdittanut meitä, mutta käytännössä kaikki myynti, liiketoimintamallit, prosessit ja rakenteet on rakennettu uudestaan City Digitalin digiaikakautena", kertoo toimitusjohtaja Ilkka Lavas.
Media muuttuu ja kehittyy. Digitaalisuus on tullut jäädäkseen. City Digital on esimerkki siitä, että median murroksessa myös perinteinen toimija voi muuttua, kehittyä ja myös kasvaa nopeasti.
Musta Lexus -taksi pysähtyy Giorgio Armanin mukaan nimetyn luksushotellin turvaporteille. Ilmoitamme turvamiehille, että olemme menossa maailman korkeimpaan ravintolaan, At.mosphereen. Nimi löytyy listalta, joten pääsemme eteenpäin.
Dubai on superlatiivien kaupunki. Vaurautta, luksusta ja Giorgio Armanin kädenjälkeä hehkuvassa viiden tähden hotellin aulasta meidät saatetaan hisseille.
Assistentti painaa maailman korkeimman rakennuksen kerrospainiketta numero 122 ja lähdemme kiitämään mailman nopeimmalla hissillä ylöspäin yli 10 metriä sekunnissa. Korvat paukkuvat, hissi huojuu. 44 sekunnin kuluttua olemme matkustaneet 442 metrin korkeuteen. Hissin ovet aukeavat, eteemme aukeaa mahtava näköala Dubain yli.
Burj Khalifa, maailman korkein rakennus
At.mosphere ravintola sijaitsee Dubai Downtownissa, joka on yksi Dubain Sheikin kunnianhimoisista projekteista. Dubai Downtownin huippunähtävyys on 829.8 metriä korkea Burj Khalifa rakennus. Olemme vasta rakennuksen puolessa välissä, mutta näkymä on jo huikea.
Burj Khalifa rakennettiin vuosina 2004-2009. Sen rakentamiseen käytettiin arviolta 1,5 miljardia dollaria rahaa. Toimistotilat rakennuksessa nousivat mm. huimaan 43 tuhannen dollarin neliöhintaan.
Burj Khalifassa löytyy maailman kolmanneksi korkeimmalla oleva näköalatasanne, mutta paikalliset suosittelevat menemään mieluummin At.mospheren ravintolan tai At.mospheren loungeen nauttimaan näköaloista, hyvästä ruoasta, rauhallisesta ilmapiiristä ja herkullisista drinkeistä.
At.mosphere ravintola
Tarjoilija opastaa meidät ikkunapöytään. Ravintolan varaussivulla tehdään selväksi, että ravintolaan ei tulla pelkälle kahville: Jos haluat syödä ikkunapöydässä, sinun on käytettävä rahaa ruokaan vähintään 500 dirhamia (125 euroa) per henkilö – siis lähes yhtä paljon, mitä Spotify maksaa vuodessa. Toisin sanoen ravintola on ilmainen, jos suostut ottamaan Spotifyn mainoksia vastaan vuoden ajan.
Ruoka
Ravintolan menun on suunnitellut Michelin luokitelluissa ravintoloissa ja monessa maanosassa 20 vuoden ajan kokemuksensa hankkinut ranskalainen Jerome Lagarde sekä hänen oikea kätensä Milanosta kotoisin oleva Giorgio Maggioni. St.Moritzissa, Genevessä ja ranskan Mentonissa huippuravintoloissa työskennellyt Giorgio kertoo, että he suunnittelevat yhdessä ja päivittävät ruokalistaa kuukauden välein. Giorgio oli aikaisemmin töissä Armani Hotellin alakerran ravintolassa ja on nyt vuoden verran työskennellyt yläkerrassa 122 kerroksessa. Giorgion suosikkeja listalla ovat Lobster Carpaccio alkupala ja pääruoista liha ja kala. Kotonaan hän kokkailee mieluiten pastaa ja risottoa, mutta niitä ei ranskalais-eurooppalaisen tyylisen At.mospheren listalta löydy.
At.mospheressä ruoka on mainiota, eikä ihme, sillä pääkokki Jerome Lagarde on aiemmin ollut taikomassa ruokia pääkokkina Kiinan ensimmäisessä kolmen Michelin tähden hotellissa, Sens & Bund Shanghaissa. Ruoka oli mainiota, kalan olisin kyllä jättänyt vähemmän kypsäksi, mutta muuten oikein mainio kokemus, upea näköala ja hyväksyttävä hinta-laatutaso.
Erinomainen paikka. Jos käyt Dubaissa ja pidät ranskalais-eurooppalaistyylisestä ruoasta, suosittelen lämpimästi ruokailua. Jos taas haluat drinkeille ja pientä purtavaa, niin loungen puoli kannattaa kokeilla. Siellä on myös paremmat näköalat. Jos rahaa on, niin ravintolan voi varata vaikka kokonaan yksityistilaisuuteen. Erinomainen kokemus. Suosittelen.
Ravintolamestari Giorgio Maggionin Dubai luksus -vinkit
1. Ranta on todella kiva - Beach very nice
2. Aavikko safari - Desert safari
3. Atlantis - Hotelli
4. Burj al Arab – maailman ainoa 7 tähden hotelli
5. Armani Hotel ja tietenkin At.mosphere.
Giorgio lähettää Cityn lukijoille terveisiä: "Dubai on todella mukava ja kivan iso kaupunki. Ihmiset täällä rakastavat ruokaa ja ravintoloita. Dubai on monikulttuurinen kaupunki. Tervetuloa nauttimaan!"
Faktoja At.mosphere ravintolasta
- Maailman korkein ravintola
- 210 asiakaspaikkaa, näistä ravintolan puolella 80, loungen puolella 130.
- Ravintolassa yksityinen kabinetti 14 hengelle.
- Sijainti maailman korkeimman rakennuksen, Burj Khalifan kerroksessa 122
- Pääkokki ranskalainen Jerome Lagarde
- Pöytävaraus etukäteen pakollinen.
- Hyvä paikka katsoa auringonlaskua.
- Rakennuskustannus 43000 dollaria per neliö.
- Hinta 3 ruokalajia noin 125 euroa per henkilö.
- Www: http://www.atmosphereburjkhalifa.com/