Sakkes32

Ajatuksia luxuselämästä, arjesta ja monesta asiasta sen ympärillä

Markkinoinnin voima

Tuttuni toimii markkinoinnin parissa työssään. Hän itse asiassa toimii USA:ssa firmassa, joka on ylevästi nimetty paikalliseen tyyliin eli lafkan nimi on Higher State Online Marketing. En tiedä onko nimen tarkoitus viitata johonkin tällaiseen mutta nimi on kyllä niin korkealentoinen ja massiivinen että vain USA:ssa, ainakin omasta mielestäni. Noh, en enempää puhu pahaa kaverini firmasta. Paitsi että itse asiassa pääpointtini oli hieman negatiivinen. Tässä se tulee. Kyseinen yritys toimii markkinoinnin parissa ja olen kuullut melkoisen hurjia juttuja siitä, mitä firman konepellin alla tapahtuu. Kyseessä ei tietenkään ole mitään laitonta mutta melkoisen mielenkiintoista kikkailua kyllä tapahtuu ja täytyy myöntää, että se on myös melkoisen luovaa. Toisin sanoen nykyisin, kun luulet ostavasi jonkin tuotteen ilman että se perustuu sinuun kohdistettuun, ovelaan markkinointiin, saatat olla täysin väärässä ja sinua on höynäytetty varsin pahasti. Tämä ei välttämättä ole paha asia mutta jälleen kerran itselleni jotain varsin yllättävää tässä maailmassa.


Limusiini kaiken päälle  1

Tervehdys! Olen 32-vuotias, nykyisin helsinkiläinen jamppa. Ajan työkseni limusiinia alan yrityksessä. Ja alalla en nyt viittaa aikuisviihteeseen vaan limusiinialaan. Mainitaan nyt vielä sekin, että yritys on Limusiinivuokraus.net. Olen ollut hommissa kyseisessä työssä nyt kohta kolme vuotta ja olen saanut nähdä uskomattomia piirteitä nuorista ihmisistä ja ihmisistä yleensäkin. Tyypillisintä näkemissäni ihmisissä (ei siis vain asiakkaissa, vaan yöelämän ihmisissä yleisesti!) on se ettei heillä ole rahaa eikä terveyttä. Suuri osa varsinkin nuorista naisista tuntuu panostavan melkoisen äärimmäiseen hedonismiin vailla suurempaa ajattelua tulevasta. Useimmat eivät ymmärrä, että McDonalds-ravinnolla ja siidereillä he näyttävät 30-vuotiaina jo melko naimakelvottomilta kun taas terveemmät sisarensa näyttävät käytännössä ihan yhtä hyviltä. Kyseessä onkin mielestäni ns. sammakkoilmiö (en löytänyt parempaa linkkiä asiasta) , jossa muutos tapahtuu niin hitaasti ettei siihen herää ennen kuin on liian myöhäistä.

Toki olen työssäni nähnyt myös paljon positiivisia ilmiöitä, joihin tietysti kuuluu mukavien ihmisten täysin tervehenkinen juhliminen. Valitettavan usein vain näyttää siltä, että ihmiset törsäävät viimeiset pennosensa näyttävään kyytiin, kiiltäviin vaatteisiin ja skumppapulloon näyttääkseen ulospäin täydelliseltä. Toki toivon ettei asia näin ole ja olen täysin väärässä.