Suomalainen koruvalmistaja Kaleva Koru aloittaa helmikuussa klassikkokampanjan. Sen kasvoina toimivat Ylen toimittajat Yagmur Özberkan ja Susani Mahadura. Kalevala Korun klassikko-malliston korujen idea tai esikuva on peräisin historiallisesta korusta tai esineestä.
Kalevala Koru on ennenkin kampanjoinut monimuotoisuuden puolesta. Viime toukokuussa se julkaisi Viivi Huuskan ohjaaman videon, jossa juhlittiin naisten monimuotoista kauneutta ja vahvuutta. Kalevala Korun esimerkkiä kannattaisi muidenkin yritysten seurata.
Monimuotoisuutta arvostavalle kampanjalle näyttäisi olevan tarvetta. Özberkan joutui rasismin uhriksi Nordean konttorissa, saadessaan törkeää kommentointia hakiessaan asuntolainaa. Nordea on pyytänyt anteeksi kohtelua.
Ennakkoluuloja olen kohdannut monenlaisia mutta tämä oli ylitse muiden: Hain asuntolainatarjousta Nordealta ja minun käskettiin takaisin kotimaahan. Kiitos #Nordea hyvästä asiakaspalvelusta.
— Yagmur Özberkan (@YagmurOzberkan) January 19, 2018
2 kommenttia
PepsiPee
27.1.2018 04:27
<3<3<3
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
...---...
30.1.2018 17:40
No just
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin