Metropolian opiskelijat toteuttivat Shadow Warden -pelin

Kahden pelaajan pelissä toinen ohjaa hahmon liikkeitä Kinectillä ja toinen mäiskii vihollisia.

Metropolian viestinnän koulutusohjelman 3D-animoinnin ja -visualisoinnin kolmannen vuoden opiskelijat toteuttivat peliprojektinaan Shadow Warden -pelin.

Shadow Warden on kahdelle pelaajalle suunniteltu 3D-pelimoottorilla toteutettu seikkailu, joka perustuu vapaasti Maya-intiaanien legendaan pian käsillä olevasta maailmanlopusta. Pelin sankareiden tarkoituksena on selvitä läpi postapokalyptisen maailman vaarojen tehden yhteistyötä.

Erityistä taktisuutta peliin tuo se, että toinen pelaajista ohjaa hahmonsa liikkeitä Kinect-liiketunnistimella. Toisen pelaajan keskittyessä mäiskimään vihollisia oikein olan takaa jää toisen pelaajan huoleksi suunnistaminen pois vihollisten kansoittamista raunioista.

Pelin tekemiseen osallistui 15 kolmannen vuoden 3D-visualisoinnin opiskelijaa sekä 4 mediatekniikan opiskelijaa. Yhdessä opiskelijat vastasivat koko pelin toteuttamisesta alusta loppuun. Projektissa on tarvittu projektipäällikön, AD:n, mallintajien ja digimaalareiden lisäksi 2D- ja 3D-grafiikan, ohjelmoinnin, animoinnin ja pelimusiikin osaajia.

Kommentoi juttua

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
9 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi