Neljä uutta ravintolaa vuodessa - näin Friends & Brgrs teki sen

Friends & Burgers -ketju on onnistunut luomaan brändin, joka houkuttelee asiakkaita vuodesta toiseen.

Kuva: Friends & Brgrs

Ilmiöksi nousseiden Smash-burgereiden suosio on kasvanut Suomessa tasaisesti sen jälkeen, kun Friends & Brgrs toi smash-hampurilaisensa markkinoille vuonna 2014.

LUE LISÄÄ: Hampurilaisfanit ylistävät nyt smash burgereita – burgeriguru paljastaa, mistä ilmiössä on kyse

Jotain suosiosta kertoo se, että ketju on perustamisestaan lähtien myynyt yli 3,5 miljoonaa hampurilaista. Lisäksi vaikeasta vuodesta huolimatta se on pistänyt pystyyn neljä uutta ravintolaa - ja lisää on luvassa.

Smash-burgereiden voidaan todella sanoa tulleen jäädäkseen.

Enemmän kuin “vain hampurilainen”

Friends & Brgrs -ketjulla on tällä hetkellä jo 13 ravintolaa, mutta toimitusjohtaja Peter Fagerholmin mukaan se on vasta kasvuvaiheessa - uusia ravintoloita avataan lähes kuin sieniä sateella.

Yhtiö on tänä vuonna avannut koronakriisistä huolimatta neljä uutta ravintolaa Jyväskylään, Helsinkiin, Espooseen ja Rovaniemelle. Lähiviikkoina myös Lappeenranta ja Kuopio saavat uudet Friends & Brgrs -ravintolansa.

Huikea kasvutahti kertoo etenkin siitä, että vahvalla konseptilla ja laadukkaalla tuotteella on kysyntää.

Kuva: Friends & Brgrs

“Kasvuvauhti tulee jatkumaan myös ensi vuonna”, Fagerholm lisää.



Smash, brändi ja kotimaiset raaka-aineet

Smash-tekniikalla valmistettuja hampurilaisia on valmistettu Friends & Brgrs -ravintoloissa jo lähes kuuden vuoden ajan. Fagerholmin mukaan smash-paistomenetelmä oli alusta alkaen ketjulle luonnollinen valinta, sillä se antaa hampurilaiselle parhaan mahdollisen maun.

“Smash-menetelmä asettaa lihalle kunnianhimoisia vaatimuksia, jotta tulos olisi paras mahdollinen – ja tämä sopii meille erinomaisesti. Jauhamme kaiken lihan itse ravintoloissa, Fagerholm kertoo.

Smash-tekniikan lisäksi Fagerholm uskoo, että ketjun brändi, tuoreet kotimaiset raaka-aineet ja paikan päällä valmistus ovat asioita, jotka houkuttelevat asiakkaita Friends & Brgrsiin vuodesta toiseen - myös koronakriisin aikana.


”Meille hampurilainen on vähän enemmän kuin ”vain pelkkä” hampurilainen. Uskon, että myös asiakkaamme ovat tämän oivaltaneet”, Fagerholm kertoo.

Kommentoi juttua

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
8 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi