Lapsista pitäisi...
Lapsista pitäisi tykätä. Muuten on tunnekylmä tai muuten viallinen. Vaan kun en pidä. Ja tässä iässä se alkaa käydä jo vähän vaivalloikseksi.
Monella kaverilla kun niitä kakruja tässä vaiheessa jo alkaa olla. Ja sitten niiden kanssa pitäisi tulla toimeen tai olla niistä kiinnostunut. Vaan kun en ole. Yritän, vaan ei tule luonnostaan. Ja väkisin pingottamisen huomaa kyllä. En halua, että niitä tuodaan asuntooni; revittyjä lehtiä, kirjoja, kuolaa ja tahmaisia kädenjälkiä paikat täysi. En halua ihkusöpöjä puurotahmailtapusuja tai yrittää keskustella yhtään mistään, kun joka toinen lause katkeaa johonkin äitinkultaguutsiguuhun tai siihen, että kakru alkaa huutaa tai hakata jotain kolisevia leluja yhteen tai yrittää onkia safkaa lautaseltani. Ja miten tämän muka sanoo kohteliaasti, että tavataanko vaan kun saat sen muksun jonnekin hoitoon? Minulle ystävien lapset ovat sama kuin ystävien epäkiinnostavat harrastukset tai ärsyttävät koirat: pakollisia pahoja jotka tulevat paketin mukana. Onneksi ne joskus kasvavat...
35 kommenttia
Anonyymi
8.1.2013 12:26
vinkki. en kaveeraan ihmisten kanssa jotka puhuvat vaan hevosurheilusta tai pelkästään koiranäyttelyistä. tapaan ihmisiä joilla on samat mielenkiinnon kohteet. Hanki siis ystäviä joilla ei ole lapsia... itse isänä kaveripiirini koostuu kyllä muista vanhemmista. niin se menee.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
8.1.2013 13:27
Itsehän inhoan lapsia. Ällöttäviä räkänokkia. Toki joukossa on poikkeuksia, mutta en aio hankkia moisia parasiitteja pilaamaan omaa elämääni. Vauvaintoilijoista voi pysyä erossa. On kyllä surullista, miten jotkut pitävät sperman heittämistä oikeaan reikään ja siitä tapahtuvia seuraamuksia jonkinlaisena saavutuksena.
No, jos elämä on muuten turhaa, kai sitä pitää jostakin yrittää ottaa ilo irti. Säälittävää.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
8.1.2013 13:34
ja siinä sitä taas ollaan.
mies 31 v "No, jos elämä on muuten turhaa, kai sitä pitää jostakin yrittää ottaa ilo irti. Säälittävää."
lapsista pitämätön kokee lapsista pitävän ihmisen säälittäväksi. provosoidun! Säälittävämpää on miesten sperman heittäminen joka reikään ja vastuuta siitä ei haluta kantaa!
muuten noin ei ole mielestäni säälittävää jos joku nyt ei satu pitämään lapsista. Kaikille ei vanhenmuus sovi.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
8.1.2013 13:38
Sama tilanne itsellä, en oikeastaan kauheasti lapsista välitä enkä itse niitä myöskään halua. Näin kolmikymppisenä sinkkukundina tilanne on sikäli haasteellinen, että seurustelua on vaikea viedä eteenpäin koska yleistäen väestöstä suurimman osan toive on perustaa joskus perhe. Itse toivoisin löytävän kumppanin jonka kanssa jakaa hetket ja kokemukset, enkä myöskään omaa tarvetta lisääntyä.
En tosin tuomitse myöskään niitä jotka perustavat perheitä, sillä jokainenhan tekee elämässä mitä parhaakseen näkee. Harmillisesti usein ihmiset eivät vain voi astua toisen saappaisiin ja nähdä toisen kannan, vaan saan preferensseistäni kaikkea kuivan sympatian ja lynkkaustuomioiden välillä. ;)
Mutta näin se on, jatketaan etsimistä...
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
8.1.2013 13:41
Meitä on moneen junaan. Anna meidän "lapsellisten" olla ja rakastaa lapsiamme. En vaihtaisi kolmea lastani mihinkään.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
8.1.2013 13:45
Itse olen vähentänyt epämiellyttävien ihmisten seurassa oleilua. Kaverini ovat sellaisia, joiden seurassa pääsääntöisesti viihdyn. Suurimat vähennykset ovat tapahtuneet kategorioissa: 1) koiranionniiniiihanaeilenkinpaskoihienonpökäleen, 2) juoksenjokaviikkomaratoninjaolenhiihtänyt5000km sekä 3) olenvitunisojohtajajaennytehdikäymäänfaksaajotakinkivaa.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
8.1.2013 14:07
Öh... ei todellakaan tarvitse esittää, että pitää lapsista. Millä ihmeen 50-luvulla elät? Pitkäaikainen tyttöystäväni ja minä olemme molemmat yli kolmekymppisiä emmekä ole koskaan pitäneet lapsista. Mainitsemme asian aina suoraan ja rehdisti kavereillemme, perheillemme, sukulaisille, tutuille ja tuntemattomille. Keskitymme mielummin toisiimme, itseemme, perheisiimme ja muihin asioihin. Emme myöskään todellakaan osoita kiinnostusta läheisiemme lapsia kohtaan ja he tietävät, että meitä on turha pyytää lapsen vahdeiksi. Sen sijaan huomioimme ja autamme läheisiämme muilla tavoin.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
8.1.2013 14:48
Itse inhoan kavereiden kuolaavia ja haisevia koiria. Että voi vituttaa kun menee kaverin luo niin kuolaava paskarakki kuolaa housut haisevalla kuolallaan ja joka paikkaan tarttuu koirankarvoja.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
8.1.2013 14:49
^^¨^^^nainen30v..onko sukupuolikriisiä?
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
8.1.2013 15:09
Mene kylään heille tai sano että tavataan erikseen, kun hoitaja on lapsella. Kova melu ja arvaamattomuus voi stressata.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
8.1.2013 15:16
Ei lapsista tarvii tykätä. Omia lapsiaan on velvollisuus rakastaa, mutta muiden kakaroita kohtaan voi tuntea niitä tunteita, mitä ne sinussa itsessäsi omalla käytöksellään ja olemuksellaan herättävät... Lain sallimissa rajoissa tietenkin.
Se, mitä näyttää ulos kuuluu kuitenkin olla useimmissa tapauksissa hieman toista kuin se, mitä oikeasti tuntee. Muutoinhan sitä olisi samaa luokkaa kakara kuin ne lapset, joilla on infantiiliin käytökseensä sentään jonkinlainen iän suoma oikeutus.
Hiukan voi tietenkin sopivan tilaisuuden tullen (aikuisella tavalla) rokottaa kuten jos lapsi juoksee vasten kinttuja, niin voi vähän kömpelösti nostaa polveaan.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
8.1.2013 15:19
Lapset ovat elämän rikkaus. Niin se vain on.
Vastaa kommenttiinPitäisköhän aloittaa uusi kierros?
Vastaa kommenttiin
Anonyymi
8.1.2013 19:45
Rojut ränniin vaan ilman ehkäisyä ja luonto hoitaa hormooneilla sinunkin mielipiteesi kuntoon.
Vapaa tahto on paradoksi.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
8.1.2013 20:31
^ komppaan, jos alottaja on spotti ja hoikka niin 2kytsenttiseni on ovulaation aikana avulias.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
9.1.2013 07:39
Tykkään lapista.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
9.1.2013 11:30
Mallitapaus. Kyseessä usein uranaiseksi naamioitunut katastrofi. Katastrofi tarkoittaa sitä, ettei kelpaa parisuhteeseen. Vaihtoehtoisesti lapsivastaiseksi naamioitunut steriilitussu. Ei se haittaa, teitäkin on äärimmäisen kiva panna. Varsinkin Helsingissä teitä on vaikka muille jakaa. Muista kuitenkin, että tilastollisesti katkeroidut vähän 40 ikävuoden jälkeen.
T: Kaiken Nähnyt.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
9.1.2013 14:19
Sinua siis häiritsee se, että "ystäväsi" ovat löytäneet puolison ja perustaneet perheen, mutta sinä vielä 34-vuotiaanakin elät parasta aikaasi.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
9.1.2013 15:03
Kyllä kavereille pitäisi pystyä kertomaan kohteliaasti omat tuntemukset, eihän ne ole sinun kavereita silloin jos et pysty heille kertomaan mitään. Yritä kohteliaasti kertoa heille mitä mieltä olet, mistä et pidä jne. Kenenkään luonnetta ei voi muuttaa mutta ystäväpiirin voit vaihtaa jos sinulla on noin vahvat ajatukset.
Toiset eivät tykkää lapsista ja toiset tykkäävät. Itse kun sain lapsen niin kysyin aina kun menin kylään että saanko tulla lapseni kanssa, haittaako se jne. En koskaan pakottanut ketään kaveriani, tilanteeseen jossa häntä olisi ahdistanut lapseni jne.
En jaksa enempää kirjoittaa, alkoi jo vi.... :)
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
9.1.2013 19:04
^idiootti, se on vaikea sanoa että joo älä tule lapsen kanssa, ellei ole ihan parhaimpia ystäviä kyseessä
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
9.1.2013 22:04
@ Mies 45v, naulan kantaan! Tällaisia naisia on Helsinki pullollaan. Ja te muut idiootit jotka väitätte inhoavanne lapsia ette vaan tiedä mistään mitään kun ette ole kokenut oman lapsen syntymistä.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
10.1.2013 04:29
Ilmeisesti kavereidesi lapset ovat pieniä vielä kun noin käyttäytyvät. Odota muutama vuosi niin isommilla lapsilla on jo omat menonsa ja kaverinsa eikä heitä todellakaan kiinnosta lähteä äidin ja isän lapsettomille kavereille vierailemaan. Ongelmasi selviää siis ajan myötä itsestään kunhan nyt muutaman vuoden kestät, ei varmaan kannata alkaa rikkoa välejä turhaan pitkäaikaisten ystävien kanssa moisen asian takia. Ja voithan nyt ehdottaa ystävillesi sellaisia tapaamispaikkoja mihin lapsia ei voi ottaa mukaan--esim. voisitte käydä yhdessä joissain rentouttavissa jalkahoidoissa tms--näin jos ystäväsi suostuu lähtemään hän joutuu ihan jo tilanteen takia viemään lapset mummolaan tai jättää isän hoiviin siksi aikaa. Sen jälkeenhän voitte käydä syömässä jotain ja juttelemassa yms... Käytä luovuutta ja tapaa ehkä vähän harvemmin nyt seuraava muutama vuosi
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
10.1.2013 11:40
Niin, sitä kutsutaan evoluutioksi. Ihmiset yleensä tykkäävät lapsista ja siten nämä geenit siirtyvät eteenpäin. Ennen vanhaan on ollut myös "pakko" lisääntyä joten lapsenvihaajageenitkin ovat päässeet lisääntymään. Muutamassa sadassa vuodessa saadaan teidän vialliset geenit pois pilaamasta geenipoolia.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
10.1.2013 21:22
Mies8.1.2013 15:19Lapset ovat elämän rikkaus. Niin se vain on.
Pitäisköhän aloittaa uusi kierros?
Miksi sitten pikkuperheet valittaa ku ei saatana lapsilisät riitä mihinkään. Vittu elättäkää ite ne kersat.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
11.1.2013 16:45
Olet tunnekylmä ja muutenkin viallinen.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
12.1.2013 18:55
Lapsista ei tarvitse tykätä, mutta vihatakaan ei tarvitse.Epäilemättä sinulla on tunnepuolella vikaa, mutta miksi nämä pikkusöpöliinien vanhemmat niin vihastuvat aina, jos joku ei minnapetteriä automaattisesti ihannoi. Ja ollaan lynkkaamassa heti jos ei halua "kasvattaa" minnapetteriä ihanaksi superlapseksi. Välinpitämättömyys kun on vain mielenkiinnon puutetta.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
13.1.2013 00:06
Itsekään en pidä lapsista erityisesti tai ainakaan itse en koskaan niitä ole halunnut. Kaksi aborttia olen tehnyt enkä kadu. Minulla on eräs ystäväpariskunta, joilla on erittäin hyvätapaiset lapset. Pidän heistä kovasti ja myös osoitan sen avoimesti. Miehelläni on kaksi lasta, joista pidän kovasti. Ovat jo täysi-ikäisiä, mutta kyllä heihin yhteys syntyi heidän ollessaan lapsia, joten en kai sitten kovin paha psyko ole.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
13.1.2013 19:44
En voisi enempää kompata!
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
13.1.2013 22:07
Lapset ovat ok, jos heille pidetään kuria ja heidät kasvatetaan käyttäytymään kunnolla. Valitettavasti nykymaailmassa tätä tapahtuu liian vähän. Eikä se ole lasten vika, vaan pitäisi vihata näitä vanhempia, jotka ns. säästävät vitsaa. Ärsyttävää on myös juuri tämä, että lapsia tehdään, vaikkei niitä ole varaa elättää.
Ensin kun lapset ovat pieniä, niin niitä ihastellaan ja ne ovat niin helvetin söpöjä. Sitten kun ne menevät kouluun, niin aina selitetään kuka sai minkäkin arvosanan mistäkin kokeesta ja kuka alkaa nyt harrastamaan mitäkin lajia. Ei voisi vähempää kiinnostaa!
Mekään emme mieheni kanssa pidä lapsista emmekä aio niitä koskaan hankkia. Mielummin matkustelemme, käymme kuntosalilla, teemme pitkiä työpäiviä ja vietämme kahdenkeskistä aikaa. Jos joskus haluamme vauvan kotiimme, niin se on koiranpentu.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
14.1.2013 21:36
On omalla tavallaan söpöä, että vastaajat kokevat tarvetta hypätä ennakko-oletuksiin: nainen ei pidä lapsista: se on siis uraohjus ja ylikoulutettu ja oikeasti haluaisi, vaan kun ei saa. :D Juttu vain on niin, etten lasten ohelle lämpene niillekään, jotka pakenevat elämäänsa hukuttamalla sen töihin ja jonkinlaiseen "uraan", joka useimmille jää tasolle Prisman myyjästä myymäläpäälliköksi. Pidän työstäni, mutta sen tärkein ominaisuus on seuraava: se maksaa ne asiat, joista elämänsisältöni todella rakentuu. Suosittelen.
Mitä parisuhteisiini tulee: kiitos kysymästä, niitä on yksi ja hyvinvoiva. Kesti tovinsa löytää ikätoveri, jonka intresseissä isäksitulo ei ollut: kas, vaikka en itse lapsista innostukaan, en ole halunnut estää toisen mahdollisuuksia tehdä toisenlaista valintaa. Sehän olisi miltei henkistä väkivaltaa.
Maailmassa on kuitenkin vielä yksi lapsiakin ärsyttävämpi ihmisryhmä: aikuiset, jotka tietävät asiasi paremmin kuin itse. ;)
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
15.1.2013 08:14
En pidä lapsista. En pidä myöskään monista aikuisista: besserwisserit, känniääliöt, vaimonhakkaajat, rikolliset, yms.
Maapallo on jo nyt ylikansoitettu. Jokainen, joka perustaa suurperheen (enemmän kuin 2 lasta), on ympäristörikollinen.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
16.1.2013 20:18
sama tilanne sinänsä, mutta mun kaikki kaverit tietää etten pidä lapsista. ja heillä on lapsia, mutta he pitävät vain omista lapsistaan. ja kun lähetään ulos, he eivät todellakaan jauha lapsistaan vaan ovat onnellisia siitä illasta kun ei tarvi jauhaa lapsista! itse rakastan sisarusteni lapsia, mutta päivä kylässä silloin tällöin riittää. sulla vääränlaisia kavereita jos eivät tíedä tunteitasi lapsia kohtaan. eli ei tarpeeksi läheisiä että voisit kertoa heille tuntojasi?
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
17.1.2013 13:04
No, minulla on 3 lasta, 2 yritystä, vaimo ja yksi toinen nainen, vien lapsia harrastuksiin, kuulustelen läksyt, teen töitä tarvittaessa kellon ympäri, käyn kuntosalilla, hiihdän, osallistun jalkapallojoukkueen valmennukseen ja olen mukana politiikassa. En näen tässä vanhemmuudessa mitään elämääni rajoittavaa, mutta sen vain sanon, että perhe se vasta miehen onnelliseksi tekee. Noista kaikista muista voisin luopua, mutta en lapsistani.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
21.1.2013 02:08
Ite inhosin lapsia kanssa. Mutta sitten tulin isäksi vähän alle 5-kympisenä ja siitä lähtien se ipana on ollut elämäni paras juttu! Parempaa kuin olut, pilvi, irtosuhteet, matkailu, työnarkomania...
Vastaa kommenttiinNoita kaikkia olen joutunut vähentämään radikaalisti.(Välillä on kuitenkin pakko saada niitä irtosuhteita, kun en asu yhdessä lapsen äidin kanssa)
Vastaa kommenttiin
Anonyymi
22.1.2013 20:57
En halua lapsia. Ongelma on siinä, että joka ikinen mies ketä olen tavannut haluaa perustaa perheen. Eli mistä löytyy mies, joka ei suhteen alussa valehtele asiasta, vaan ihan tosissaan ei halua yhtäkään lasta?
Noloa, kun selviää useamman kuukauden seurustelun jälkeen, että mies sittenkin elättelee toiveita perheestä kanssani.
En ole koskaan edes leikkinyt nukeilla. Olen älykäs, mutta äidiksi minusta ei olisi. Kaikille se ei vaan sovi, ja turha selittää "mutta kun se olis eri asia kun se olis oma". Maailma on täynnä ihmisiä, joiden ei olisi koskaan pitänyt hankkia lapsia.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
24.1.2013 23:11
Joo, ei tehdä kukaan lapsia ja laitetaan sivilisaatio pakettiin! Hiphuraa! Urpot! Kaikesta ei voi tykätä mutta kaikesta jaksetaan kyllä valittaa. Vihatkaa lapsia, mut älkää tehkö siitä näin suurta numeroa, ketään ei oikeesti kiinnosta!!
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin