Olen salaa iloinen...
Olen salaa iloinen paperitehtaiden sulkemisesta vaikka itse asun tehdas paikkakunnalla. Loppuupahan se duunareiden repostelu vedätetyillä liksoilla ja kukkoilu tupo-neuvotteluissa;suutari pysyköön lestissään. On väärin, että peruskoulun ja amiksen joten kuten läpipäässyt tienaa liikaa.Vaikka duunari palkkansa ansaitsee, niin vedätykset , jetroilut joutaakin poistaa.
76 kommenttia
Anonyymi
12.1.2010 13:00
Onko tämä tehdas paikkakunta kenties lappeen Ranta?
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
12.1.2010 13:09
Olen ihan samaa mieltä. Paperimiehet ovat itse oman kuoppansa kaivaneet, rypekööt nyt siinä. Palkat ja muut etuisuudet ovat saaneet hilattua mafiamaisilla toimilla ihan käsittämättömiksi työn vaativuustasoon nähden. No, pikkuhiljaa tehtaat siirtyvät muille maille vierahille ja totuus valkenee näille paperimiehillekin.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
12.1.2010 14:11
Olet todellakin oikeassa.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
12.1.2010 14:12
Tyypillistä suomalaista kateutta. Opiskele vitun lusmu sellanen ammatti missä tienaat.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
12.1.2010 15:06
Kannattaisi ajatella mistä todelliset kustannukset tulee eikä heitellä mutu tietoa.Yksi suurin syy on euro valuuttaan liittyminen ja kalliit raaka-aineet sekä energiakustannukset.Ottakaapas selvää paljonko palkkojen osuus kaikista kustannuksista ja puhukaa sitten.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
12.1.2010 15:22
^menoerä se on palkkakin. Voisitko perustella tuota väitettäsi että euroon siirtyminen on "yksi suurin" laitosten alasajoja aiheuttava syy?
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
12.1.2010 15:44
Monttuun vaan!
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
12.1.2010 15:50
Samaa mieltä! Ahneella on paskainen loppu. :D
Sääli sinänsä kun paljon työpaikkoja viedään suomesta halpamaihin. :(
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
12.1.2010 15:51
"On väärin, että peruskoulun ja amiksen joten kuten läpipäässyt tienaa liikaa."
Niin samaa mieltä!
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
12.1.2010 15:57
On turha valittaa, että joo, opiskelin 20 vuotta kirjastotädiksi, eikä palkka ollenkaan vastaa vaivalloista koulutusta. Samoin on turha valittaa, että asun itä-ylä-hevonvitussa eikä täältä saa töitä. Jos haluatte töihin, menkää sinne missä niitä on. Jos haluatte rahaa, opiskelkaa sellainen ammatti, josta sitä saa. Aika yksinkertaista vai mitä.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
12.1.2010 16:05
Täysin samaa mieltä. Ja näistä sitten tehdään vielä monentunnin ohjelmia tv:hen ja niissä valitetaan kuinka kauheaa on menettää työpaikka. Vittu ne on muutaman vuoden palkalla maksaneet talonsa ja autonsa kun "tavallinen duunari" ei pysty siihen ikinä parin tonnin palkallaan. Hävetkää, tervetuloa meidän tavallisten maailmaan.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
12.1.2010 16:06
^^^^^^Käytetäänkö tätä euro valuuttaa siis siellä samassa lappeen Rannassa?
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
12.1.2010 16:18
^saattaa olla :)
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
12.1.2010 16:39
Taitaa näillä raukoilla talousasiatkin olla yhtä huonosti kuin koulutuskin kun eivät tiedä mitään :)
Vastaa kommenttiinonellinen paperimies 65oooekee/vuosi
ps mersulla kiva ajella,varsinkin uudella
Vastaa kommenttiin
Anonyymi
12.1.2010 18:07
Ei jumalauta mitä apinoita ja idiootteja :D!
Niin, onhan se väärin jos tehtaitten ja yritysten tuottoa jaetaan tekijöille, kaikki tuotanto vaan halpamaihin niin saavat (ulkomaiset) osakkeenomistajat, sekä ylempi johto paksumman kerman kuorittavaksi, eikö!
Oikeasti, paviaani(t), ette tiedä yksitoikkoisesta ja kuluttavasta, teollisesta vuorotyöstä yhtään mitään. Minä suon esmes. paperityöläiselle tuosta paskassa rämpimisestä mielelläni kunnon palkan. Hän maksaa siitä kunnon verot joilla rahoitetaan teidän räkänokkienkin käyttämiä yleisiä palveluita.
p.s. nimim. akateeminen, ei duunari
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
12.1.2010 20:47
Suoraan sanoen haistakaa v. kateelliset toimistorotat. Kyllä raskaasta vuorotyöstä kuuluu saada kunnon palkka. Silloin, kun varsinaiset veronmaksajat Suomesta loppuvat, aletaan sellainen saneeraus julkisella ja kuntasektorilla, että vielä rukoilette että joku niitä veroja maksaisi. Nykyiset "säästötoimet" ovat vasta alkua.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
12.1.2010 20:49
Ja etenkin se paskanhaju loppuu
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
12.1.2010 21:13
Ja nyt kun kaikki Suomalaiset saa monoa niin meinaatteko et mamut menee innolla duuniin ja maksaan niitä veroja. Mut hei onnea kaikille joilla on vielä se duuni!
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
12.1.2010 21:17
Suomalaiset, maailman kateellisin kansa. zzzzzzzzz
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
12.1.2010 21:37
Perse-erkki!!!! Perse-erkki!!!!
Vastaa kommenttiinJeee jeee jeee jeee jeee jeee
Perse-erkki!!!!
Tämä on se aito oikea Perse-erkki: www.city.fi/yhteisot/suljettuosasto/18124/
Vastaa kommenttiin
Anonyymi
13.1.2010 03:48
Vitun perse-erkki-ääliö. Lopeta tuo paskan työntäminen.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
13.1.2010 08:20
Suomalainen ei ole tyytyväinen vaikka saisi kaiken haluamansa. Suomalainen on tyytyväinen vasta silloin, kun saa sen muilta pois.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
13.1.2010 09:17
Paperiduunarit on yhtä sisäsiittoista kansaa, kuin suomenruotsalaiset! Paperitehtaalle pääsee töihin vaan pojat ja joskus tyttäret, jos osaavat antaa oikeassa paikassa oikeaan aikaan. Ja sama varmaan koskee joskus myös näitä kuoripoikia!
Paperimiehet on sahanneet oksaansaa poikki ihan liian kauan, joten tämä oli odotettavissa. Vaikka "akateeminen" olikin oikeassa, että paperimiehet sentään maksaa kunnon veron tänne, niin kyllähän se raha kuuluu niille, jotka ottavat riskin ja sijoittavat rahansa siihen, että paskaduunarit saa mersunsa ja volvonsa! Ei niille, jotka amiksen metalli- tai kässylinjan läpäisseenä pääsevät tehtaalle painaan nappulaa, kun lava on täynnä kartonkia. Eihän siellä saatana edes katkeile sormet enään tänä päivänä!
P.S. 60K konttorirotta
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
13.1.2010 10:08
Jospa asioita tarkasteltaisiin toisestakin suunnasta: Miksi ylipäätään AMK-propellipäille pitäisi maksaa vain tittelistä, sillä viimeisen kymmenen vuoden aikana koulutustaso kehittyvissä maissa, kuten Kiinassa ja Intiassa, on kirinyt teollisuusmaiden tasolle. Yksinomaan Kiinassa valmistuu vuosittain yli puoli miljoonaa insinööriä.
Karu totuus on, että jo lähitulevaisuudessa palkkausperusteeksi jää yksinomaan tuottavuus. Erilaiset suoritusmittarit ja tuloskortit ovat jo tulleet osaksi hallinnon ja akateemisten alojen arkipäivää. Ettehän te vaan luule että niitä huvikseen värkkäillään? Niiden tarkoituksena on tunnistaa tehottomat ja hyödyttömät toiminnot ja päästä niistä eroon yrityksen TUOTTAVUUTTA heikentämästä. On kovin lyhytnäköistä vittuilla ja karsinoida ihmisiä muodollisen koulutuksen perusteella, sillä lopputililappu odottaa jo useita tuottamattomia akateemisia.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
13.1.2010 12:19
"Tehdaspaikkakunta" on yhdyssana.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
13.1.2010 14:43
Niin makaa kuten petaa paperi ala.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
13.1.2010 16:33
Juu palkat/edut karanneet käsistä, mutta koettakaa ymmärttää, että hyvinvointi katoaa muultakin osin suomesta ja sit teilläkin on kakka pultussa!
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
13.1.2010 16:48
Paperi tehdas, ei paperitehdas.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
13.1.2010 18:21
Hyvä että sinunlaisiasi varten on näitä paikkoja joissa voi anonyymisti purkaa katkeruuttaan.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
13.1.2010 19:05
^^Hä?!? Pälli...
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
13.1.2010 22:17
Se on hienoa, että paperi tehdas lappeen Rannasta lopetetaan ja koneet viedään kiinaan halvemman työ voiman alueelle.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
14.1.2010 03:37
Oot vaan kateellinen kun ite et saanut sitä amista läpi ja oot mäccärissä töissä minimipalkalla.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
14.1.2010 05:42
"Paperitehdas", "paperiala", "Lappeenranta" ja "työvoima" ovat yhdyssanoja. "Lappeenranta" ja "Kiina" kirjoitetaan aina isolla alkukirjaimella.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
14.1.2010 07:24
Paikka kunta kirjoitetaan isolla ja erikseen.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
14.1.2010 08:03
Olette söpöjä. Isolla ja erikseen. Oikeasti.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
14.1.2010 10:41
Äidin kielen opettjat, taitaa Huumori olla hakusessa
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
14.1.2010 12:45
Itse tienaan ihan kohtuullisesti, toki lisäraha kelpaa aina. Kyse ei ole kateellisuudesta, minua vaan on aina pänninyt tuloillaan leuhkivat paperimiehet.
Kun ei siinä ole kyse omasta osaamisesta, rohkeudesta tai mistään muustakaan ihailtavasta asiasta vaan ainoastaan vahvasta liitosta.
Onneksi suuri osa paperimiesten työpaikoista on jossain susirajan takana. Siellä voi sitten ajaa sillä vuoden 2008 Volvolla vielä kolmenkymmenen vuoden päästä ja muistella menneitä.
Hyvien tulojen lisäksi sivistys on mielestäni myös ihailtavaa, joten suuresti lohduttaa myös se seikka että amiksen käynyt paviaani todennäköisesti lukee korkeintaan iltapäivälehtiä ja katsoo televisiosta lätkää ja paskoja sarjoja. Ei siitä rahasta niin kamalasti ole iloa jos kulttuurin taju rajoittuu saappaanheittoon ja urheilukilpailuihin.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
14.1.2010 13:24
^Jos ei tiedä paremmasta niin ei kai ne siitä kärsi?
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
14.1.2010 13:48
Mua ihmetyttää miksi paperimiehet kehuvat tuloillaan (vai kehuvatko?), eihän niiden palkka mikään ihmeellinen ole...
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
14.1.2010 14:35
"Kyllä raskaasta vuorotyöstä kuuluu saada kunnon palkka. "
Kyllä toki, mutta miten tämä liittyy niihin työaikana rötvääviin ja jopa ryyppääviin paperimiehiin?
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
15.1.2010 08:11
Itse olin tehtaalla esimiestehtävissä ja voin sanoa, että paperimiehet oli sitä oikeaa "white trash" porukkaa mitkä joutaisivat asumaan asuntovaunuissa niinkuin amerikan serkkunsa.
Vastaa kommenttiinOli säälittävää katsella kun nämä puukenkäpellet piti itseään "tärkeänä" ja uhosivat lakoilla. Kun tieto tehtaan alasajosta varmistui olivat kuin piestyt pikkulapset vinkumassa, että "mitä mä nyt teen"?
Vastaa kommenttiin
Anonyymi
15.1.2010 11:10
^Ja nyt olet Mäkkärissä.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
15.1.2010 12:07
"Kyllä toki, mutta miten tämä liittyy niihin työaikana rötvääviin ja jopa ryyppääviin paperimiehiin?"
No silloin kun paperimies "rötvää", eli valvoo tuotantolaitoksen toimintaa, kaikki onkin hyvin. Tilanne, missä paperimies hikoilee fyysisen työnteon seurauksena (poisluettuna paperikoneen seisokin aikaiset huoltotoimet), eli paperirata poikki tms, on osakkeenomistajan kannalta epäkiitollinen....tällöin ei konerullalle kerry paperia ja tuotantolaitos ei tuota.
Saattaa tulla joillekin valkokauluksille tai muuten vaan tietämättömille vatipäille yllätyksenä, että paperiduunarin ammattitaitoivaatimus on ihan yhtä kova kuin missä tahansa muussakin automatisoidussa, tieto- ja laitetekniikkaa ja tuotanto ohjaavia järjestelmiä täynnä olevasssa teollisessa tuotantolaitoksessa.
nimim. akateeminen, ei duunari
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
15.1.2010 12:09
Jos katsotaan laajemmasta perspektiivistä, ei se että joku on tuijottanut kirjoja mahdollisesti 6v pidempään, ole mikään peruste sille että automaattisesti tälle pitäisi maksaa merkittävästi suurempaa palkkaa. Ihmiskunnan tai -yhteisön kannalta samanlainen pieni kärpäsenpaska on ihminen, oli sitten akateemisesti koulutettu tai ei. Palkkauksen oikeudenmukaisuutta arvioitaessa voidaan yhtälailla ottaa huomioon esimerkiksi työn kuluttavuus ja työolot ylipäätänsä.
nimim. akateeminen, ei duunari
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
15.1.2010 12:15
"...niin kyllähän se raha kuuluu niille..."
Varojensa päällä istuville kermaperseille ja keinottelijoille, jotka ovat päässet osingoille kun "kansallisomaisuus" on myyty alihintaan viime vuosikymmenten kuluessa? Sijoittajien omassa lottopelissä tuottoautomaatin tarkoituksena on lypsää niin paljon ja tehokkaasti yrityksestä ulos, että se joten kuten, ehkä, pysyy jaloillaan. Löytyy hyviä (huonoja) esimerkkejä vaikkapa siitä, että osinkoja on jaettu enemmän kuin koko pulju on tehnyt tulosta....siis otettu lainaa kiimaisten osakkeenomistajien tyydyttämiseen!?
Ja duunarin pitäisi kustantaa juhlat näille apinoille? Varmasti ymmärrät että tällaisessa maailmassa ei mikään tuottavuustavoite riitä ja kuppaajat siirtyvät mielellään sinne, missä mistään ei tarvitse maksaa, olla huolissaan ympäristövelvoitteista jne. Ja tällaisessa yhtälössä eivät paperitehtaita mantereelta toiselle siirrä duunari ja hänen palkkavaatimuksensa.
nimim. akateeminen, ei duunari
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
15.1.2010 12:18
Ja Anonyymi, sinä ymmärtämätön persläpi :), jos paperimies nykyään puhaltaa tehtaan portillä promillet pilliin, niin se on kamat keräykseen ja kilometritehtaalle, tänäpäivänä.
nimim. akateeminen, ei duunari
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
15.1.2010 12:23
Ja myös muissa missä tahansa automatisoidussa, tieto- ja laitetekniikkaa sekä tuotantoa ohjaavia järjestelmiä täynnä olevasssa teollisessa tuotantolaitoksessa on töissä samoja peruskoulun puukäsitöistä kasin saaneita (keskiarvo muuten 7,1) arjen sankareita töissä, kuin paperitehtaissa. Seassa on myös helvetisti niitä hiiren näköisiä AMK-insinöörejä, jotka ovat kuvitelleet, että heitä tullaan hakemaan asiantuntijatehtäviin koulunpenkiltä.
Samanlailla ne hommat loppuu muiltakin teollisuusaloilta, kun tää Suomi on vähän turhan kaukana kaikesta. Puhumattakaan kustannustasosta.
Mutta tuotannon siirtäminen on ihan oikein ylimielisille paperimiehille ja -liitolle, jotka kuvittelivat olevansa kaiken yläpuolella. Oppivat nekin apinat tanssiin sen mukaan, joka sitä positiivaria pyörittää...
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
15.1.2010 12:31
Hmm... onkohan tossa nimimerkissä virhe. Se varmaan pitäisi olla "akateeminen duunari" =)
Ei se "Tuntemattoman sotilaan" ja "Täällä Pohjan tähden alla" -kirjojen lukeminen tee vielä punaista näkevästä paperityömiehestä akateemista.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
15.1.2010 12:44
"Mutta tuotannon siirtäminen on ihan oikein ylimielisille paperimiehille ja -liitolle, jotka kuvittelivat olevansa kaiken yläpuolella. Oppivat nekin apinat tanssiin sen mukaan, joka sitä positiivaria pyörittää..."
Jepjep...ihan oikein ettei enää syydetä niitä veroeuroja kaltaisiesi puusilmien käyttämien palveluiden ylläpitoon.
"Hmm... onkohan tossa nimimerkissä virhe. Se varmaan pitäisi olla "akateeminen duunari" =) "
Duunareita kaikki tyynni, akateemisetkin =)!
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
15.1.2010 13:30
^Palveluala on se, joka Suomeakin pyörittää tulevaisuudessa ja josta tulevaisuudessa löytyy valtaosa työpaikoista. Valitettavasti täälläkin pitää alkaa maksamaan niistä palveluista, vaikka jotkin peruspalvelut jäävätkin rinnalle. Kunnon palvelusta tämäkin puusilmä maksaa mieluusti =)
Paperimiehille tuskin kaikki tyyni on duunareita. Akateemiset kun tienaa liian vähän, joten niille voi vaan nauraa... =)
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
15.1.2010 15:03
Ei ne palkat vaikuta siihen että paperiteollisuus on siirtynyt suomesta pois. Vaan se että paperiliitto on pitänyt lähestulkoon panttivankina suomen metsäteollisuuden paperikoneita vaatiessaan uusia etuja. Tämä on luonut tilanteen jossa on epävakaa tuotantoympäristö ja tällöin ei kannata maahan investoida. Kun puolestaan ei teollisuus investoi tulevaisuuteen niin loppuu tuotantokin lopulta.
Epäilen että duunareille olisi riittänyt lopulta pikkusen pienemmätkin edut mutta paperiliitto halusi aina pistää kovan kovaa vastaan. Eli kiittäkäämme paperiliittoa että tappoi Suomen paperiteollisuuden.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
15.1.2010 15:08
^ luuletko että jos sinä peset minun selän ja minä sinun, niin siitä tulee Suomelle jotain hyvää jaettavaa ? Vienti on se mikä tuottaa rahaa kansantalouteen ja sitä sitten voidaan jakaa kaikille osuutensa mukaan, toisille enemmän ja toisille valitettavasti vähemmän. Pelkällä palvelutoiminnalla Suomi on äkkiä kehitysmaa.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
15.1.2010 15:11
^^siis piti mennä miehelle 32 v
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
15.1.2010 15:52
^Palveluliiketalous on paljon muutakin kuin vanhusten- ja terveydenhuoltoa. Konsultointia, suunnittelua yms. asiantuntijatehtäviä. Siinä on paljon vietävää ulkomaillekin. Paljon enemmän, kuin tällä hetkellä viedään jotain suunnitteluosaamista lukuunottamatta.
Vastaa kommenttiinSuomi vaan on jäärien maa =) Vaikka täällä jaetaan verohelpotusta kotitalousvähennyksen muodossa, että ihmiset voisivat ostaa palveluita, niin silti pitää kaikki tehdä itse.
Mutta jos ne siitä alkaa kehittyyn muiden maiden tasolle, kun valmistava teollisuus alkaa häviämään.
Vastaa kommenttiin
Anonyymi
15.1.2010 16:14
"Vaan se että paperiliitto..."
No jos ei kykene itsenäiseen ajatteluun ja ottaa poskeen kaikki teollisuuden ja työnantajien mediasuolteet, niin en yhtään epäile etteikö noin juuri ajattelisi.
Ammattiliitoista on helppo tehdä syntipukki, jolloin todelliset, likaiset, motiivit siirtää tuontanto halpamaihin, peittyvät. Tosiasiassa esim. palkkakustannukset eivät ole suomen moderneissa ja automatisoiduissa tuotantolaitoksissa kokonaiskustannusrakenteen kannalta niin merkittävässa asemassa, kuin muut raa-at hyödyt jotka tuotannon siirtämisellä muualle saavutetaan, että ammattiliittojen vaatimukset niitä tehtaita siirtäisivät.
Kuten yrityslakiin on kirjattu, yrityksen (ainoa) tehtävä on tuottaa omistajilleen voittoa. Tämän voiton maksimoinnin tavoittelu ei nykyään kaihda mitään keinoja!
Ja jos ei silti ymmärrä miksi ammattiliitoilla on oma paikkansa, niin moro....ei muuta kuin Kiinaan tai Intiaan nauttimaan työoloista!
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
15.1.2010 16:26
Eipä unohdeta tunnustuksen lähtökohtaa. Vahingonilo on paras ilo ja on kiva katsella ennen niin ylimielisten paperimiesten pyöriskelyä tuskissaan. "Ei paperiteollisuus lähde Suomesta mihinkään... ikinä!" Eipä niin =)
Mutta maailma muuttuu ja raha määrittelee kaiken. Häikäilemättömät käärii hillot ja me tavalliset pulliaiset "kärsitään", kun verorahoja kannetaan muihin maihin. Elämä on laiffii... nou kän duu.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
15.1.2010 16:52
Niinpä ja kaikkein parasta on katsoa, kun yli-isot kartanot on pakko laittaa myyntiin. Eletty kädestä suuhun vuosi tolkulla ja rakennettu "linnoja". Nyt itku silmäkulmassa, kun pankki kutsuu kohta keskustelemaan lainajärjestelyistä! Koha saa taloja halvalla....Jos olisi tyydytty vähänkin kohtuullisempaan ja eletty muutenkin kohtuullisemmin, niin ei tämäkään olisi maailmanloppu, mutta ei niin ei.! Kuinkahan monta suisidia(itsaria) tällä kertaa tulee ?Takuulla ainakin pari-kolme.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
15.1.2010 17:54
"Vahingonilo on paras ilo ja on kiva katsella ennen niin ylimielisten..."
Vahingonilo, tylsää....moninverroin hauskempaa on katsella vajakkien vahingonilonpitoa, tilanteessa missä eivät itse tajua saavansa yhtälailla vastapalloa kuuppaan :D!
"Niinpä ja kaikkein..."
Taitaa olla Citykaneilla liikaa ankkalammessa elettyä elämää Kehä III:n sisäpuolella kun tällaista aivopierua pukkaa...jos koskaan on liikkunut missään päin Suomea missä paperiteollisuutta tai muuta teollista tuotantoa on, tai tuntee yhtään teollisuudessa työtä tekevää, tietää että ihan tavallisissa taloissa ne paperiduunaritkin elää. Ei paperiduunarin käteenjäävät tulot suuresti eroa siitä mitä (teollisuuden palveluksessa työskentelevälle) keskivertopalkansaajalle käteen jää.
Toista on konserninjohtajat, pörssipelurit ym. täysin tyhjästä järjetöntä palkkaa saavat nilviäiset....jos kateellinen haluaa olla niin eikö paperiduunariin kohdistettu kateus ole hiukan hukkaanheitettyä effortia?
nimim.....
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
15.1.2010 20:44
no nyt on turha sairaanhoitajien tai muiden julkisten alojen vinkua palkankorotusta ja nousua palkkakuopasta, näiden korotukset ja palkat kun maksetaan nimenomaan yksityisten sektorien verotuloista ja näitähän ei niin paljon enää tule kun tehtaita lahdataan alas.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
16.1.2010 00:47
Up in the air
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
16.1.2010 03:16
Tiedättekö, että on kahdenlaista kateutta, Amerikkalaista ja Venäläista. Amerikkalaisessa mietitään, että miten minäkin saisin saman kuin se jota kadehdin. Venäläisessä toivotaan, että voi vittu kun toikin menettäis omansa. Lienee turha arvuutella kumpia suomalaisista on enemmän, eiköhän hommata viisumit ja mennä hengenheimolaisten kanssa itärajan puolelle ottamaan vaikka vodkaryypyt, jos vaikka ahdistus helpottais.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
17.1.2010 22:37
^ Thumbs up!
Nähtävästi Cityssä sittenkin esiintyy myös älyllistä elämää.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
18.1.2010 00:56
"no nyt on turha sairaanhoitajien tai muiden julkisten alojen vinkua palkankorotusta ja nousua palkkakuopasta, näiden korotukset ja palkat kun maksetaan nimenomaan yksityisten sektorien verotuloista ja näitähän ei niin paljon enää tule kun tehtaita lahdataan alas."
Vastaa kommenttiinJuuri tuo on paperimiesten ylimielisyyttä ja leuhkimista. Ollaan mukan yhteiskunnan tukijalkoja, kun mafiamaisesti kiristetty liksat taivaisiin. Kiitos Anne Brunila& co kun palautitte mm varkauden duunarit lestiinsä!
Vastaa kommenttiin
Anonyymi
18.1.2010 14:00
Sinunlaisiasi on paljon. En ymmärrä mitä syytä on olla katkera paperiduunareille? Ei meillä perusliksa niin kummonen ole.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
18.1.2010 14:08
Ei perusliksa,sillä ei ole käytännön merkitystä, vaan mikä on KOKONAISANSIO!Lisillä jne. olette kiristäneet palkkanne tasolle, joka ei tosiaan vastaa työn vaativuutta. Turha vedota vuorotyön vaativuuteen, aika moni muukin painaa kolmivuoroa.Tehtaille päästy, kun ollaan sukua oikeille ihmisille.Kiva katsoa kohta, kun Varkauden duunarit joutuvat pakkomyymään kartanonsa alihintaan, kun pudotaan eka ansisidonnaiselle sitten peruspäivärahalla. Mahtaa olla järkytys duunareille ja niiden leveään elämään tottuneille muijille!
Tilalle saatu duuni onin sitten palkkatasoltaan ammatin vaativuutta vastaavaa. Kulutus onkin sitten suhteutettava siihen tasoon, eli oikeus toteutuu.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
18.1.2010 14:50
Pitäskö mun siis hoitaa duunini ilman vuorolisiä? vai pitäskö pudottaa peruspalkkani niin alas että se KOKONAISANSIO! vastaisi sitten jonkun ns. päiväduunarin ansiota? Enhän minä mikään hölmö sentään ole. Lisätietoja niistä kaikista "kinkkurahoista" ja "saunalisistä" voi kuka tahansa lukea liitos sivuilta kohdasta TES
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
18.1.2010 18:37
Mies, 30 v...kuulostaa ihan tyypilliseltä työttömän, todennäköisesti korkeakoulutetun, surkean ja pikkusieluisen olennon ajatuksilta. Tuuli läpsyttelee huulilla sitä samaa mantraa mitä on luultavasti äidinmaidosta imetty.
Sanopa sinä että mikä on teollisuustyöntekijälle sopiva palkkataso, joka vastaa työn vaativuutta? Mutta muista että samalla kun kiristät keskivertopalkansaajan palkkahanaa, jää esim julkisen puolen työntekijöiden palkanmaksuun entistä vähemmän rahaa käyttöön, oli sitten kyseessä asiantuntija tai suorittavan työn tekijä.
Paperiteollisuuden johtoa voit ennemminkin kiittää, ensinnäkin järisyttäcvän loistavasta palkkakehityksestä, toiseksi, onnistuneesta teollisuudenhaaran siirtämisestä valtameren taakse. Lisäksi vielä taidokkaasta pr:n hallinnasta, osa ilmeisesti hieman yksinkertaisista ihmisistä luulee että metsäteollisuuden siirtyminen suomesta, olisi aiheutunut ammattiliiton vaatimusten takia.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
18.1.2010 22:21
Kun katsoo tehdaspaikkakunnalla paperiduunarien verotietoja, niin kertoo sen mitä käytännössä työstä tulee. Siihen ei tarvitse lukea TES:ä totuutta SAUNALISISTÄ.Kertovat usean vuoden ajalta enemmän kuin duunarin paskapuheet ja TES taulukot.
Vastaa kommenttiinPalkat ovat ehkä vain prosentteja kokonaiskuluista, mutta nykyisin markkinat määräävät tuotteen hinnan, niin säästöt on otettava mistä niitä saadaan ja tässä yhtälössä palkat ovat kustannus muiden joukossa.Miksette itse ole vaikka liiton voimin ostaneet yhtiöden osakkeita ja nimittäneet omat miehet yhtiöiden johtoon, jotka eivät leikkaisi tuotantoa ja pitäisivät tehtaat pyörimässä ? Johtohan tekee niin kuin omistaja määrää!Pisteenä I:n päälle ne kapitalistien voitot valuisivat omistajien, eli tällöin duunarien taskuun!Hyöty tulisi kahta kautta, ei tarvitsisi valittaa työantajan päähänpotkimana työläisenä, vaan voisi paukutella henkseleitä yhden suurimman paperifirman omistajana.Mut hetkinen, sehän vaatisi suunnitelmalllisuutta, yhteistyökykyä.
Vastaa kommenttiin
Anonyymi
18.1.2010 22:27
Muillakin aloilla palkat joustavat laman tai nousukauden mukaan, miksi paperi olisi eri asemassa?
Vastaa kommenttiinMistä sitten teollisuuden siirtäminen valtamerten taakse johtuu, jos ei paperimiesten ahneudesta? Työnantajan vittumaisuudestako? Teollisuustyön vaativuudelle sopiva liksa voisi olla vaikkapa sellainen 2000-3000 jevroa kuussa, lisineen. Pysyisi leivässä eikä olisi aihetta leveillä " julkisen sektorin palkanmaksajana ja esittää työantajan uhri martyyriä".
Vastaa kommenttiin
Anonyymi
19.1.2010 01:21
Ei se ole tyhmä joka pyytää, vaan se joka maksaa.
T. Aka teemi nen
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
19.1.2010 10:25
Kovasti nuo verotiedot näyttävät kiinnostavan, olisko ihan uuden tunnustuksen paikka?
Vastaa kommenttiinEi tainnut löytyä kinkkurahaa pitkänkään etsimisen jälkeen.
Tuo 2-3k€ kuussa tuntuu ihan kohtuulliselta palkalta mikäli työtä tehtäisiin maanantaista perjantaihin seitsemästä neljään. Ikävää että siellä pitää kuitenkin olla myös viikonloput, joulupyhät, juhannus jne. Jotkut ihmiset vaan näkee asioista sen mitä haluavat eli sinun tapauksessa sen, mitä viivan alle jää.
Vastaa kommenttiin
Anonyymi
19.1.2010 10:28
Se nyt vaan on valitettavasti niin että länsi-eurooppalainen kuluttaja ( eli meidän ns. päämarkkina-alue )ei käytä enemmän sitä paperia vaikka sitä täällä tehtäisiin talkoovoimin. Ymmärrätkö? Siis sinäkään tuskin käyttäisit kerralla pepun pyyhkimiseen puolta rullaa paperia vaikka saisit sitä kaupasta ilmaiseksi? Ala on vaikeuksissa koska kulutus on vähentynyt. Toisin voi olla jossain kiinassa jossa elintaso nousee ja markkinat kasvavat. Toisin kuin vaikka lenkkitossuja, sieltä asti ei paperia kuitenkaan kannata kuljettaa eurooppaan. Suomikin on kuulemma vähän kaukana.
Vastaa kommenttiinPikkuhiljaa ala varmaankin näivettyy ja häviää myös suomesta. Siihen asti sinun vaan täytyy olla kateellinen. Toivottavasti tunnustus kuitenkin helpotti elämää. Hyvää jatkoa.
Vastaa kommenttiin
Anonyymi
19.1.2010 15:17
Olen oikeistolainen, vaikka duunari olenkin ja siitä ylpeä! Vuorotyön raskautta on ihan turha valittaa, koska aika helvetin moni muukin ala sitä painaa, mutta bulkkitavraa kun osataan valmistaa myös muualla. Näkemystäni en täällä paperilaaksolla kailota, koska en halua turpaani.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
19.1.2010 19:31
"Kun katsoo tehdaspaikkakunnalla paperiduunarien verotietoja, niin..."
Kannattaa ottaa yhteys optikkoon jos noin pahasti karsastaa, tai mikä sitten liekään (puusilmäisyys) saa sinut olemaan noin raivokkaasti sitä mieltä että paperityöläisen palkkaus eroaisi merkittävästi keskimääräisestä, teollisuustyötä tekevän palkasta. Ao linkistä löytyy (jos ei nyt ihan tuoreinta) mutta vertailunteon kannalta näpsäkässä muodossa olevaa (kokonaisansio)dataa pohdinnan pohjaksi.
http://www.taloussanomat.fi/tyo-ja-koulutus/2008/06/14/yksityisen-puolen-palkat/200816092/139
Erot vastaavien teollisuustehtävien välillä ovat noin 10% luokkaa...täytyy olla melkoisesti ymmärtämättömyyttä/idiotismia jos tuon takia näppyläihottuman itselleen kehittää.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
19.1.2010 19:36
Otetaan vertailuun vaikkapa koodaus/atk-suunnittelu...palkkaus on kokolailla samaa tasoa paperiduunariin nähden. Ketterällä skoudarilla on mukavat työajat ja -olot, lämmin ja mukava toimisto, eikä vaativuustaso nyt hirveän kummoinen ole sitä Javaa vääntää. Periaatteessa parin vuoden perusopintojen jälkeen voi töitä tehdä ohjelmoinnin parissa.
Kun sitten mennään johtotehtäviin, niin palkkaa tuleekin luokkaa 100% enemmän, teollisuusduunariin verrattuna!! Työedut ja työskentelymukavuus sen kuin vain paranevat. Ja ei tuolla tasolla todellakaan mikään Einstein tai Planc tarvitse olla, jotta työtehtävistä selviää. Ennemminkin riittää että on saanut itsensä johonkin hyväveli-verkostoon.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
28.1.2010 17:58
No olipa tunnustus. Tunnustaisit mieluummin suoraan vaan että panet naapuriasi.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin