Tunnen voimakasta...
Tunnen voimakasta ylemmyydentunnetta kun luen näitä ihmisten tunnustuksia. Milloin pannaan kenenkin kanssa, sekoitetaan tahallaan oma elämä, eikä osata arvostaa sitä mitä itsellä jo on. Tulee kirjaimellisesti huono olo tästä kaikesta moraalirappiosta. Ihmisillä ei ole enää mitään itsekuria. Kaikki pitää saada nyt heti ja sitten itketään kun ihmissuhteet menee päin persettä, rahat loppuu ja terveyskeskuksen täti sanoo, että "eipä meillä olekaan ollut kuppa-tapauksia sitten vuoden -85..." Että onnea teille vaan! Onneksi itse ainakin uskallan olla onnellinen.
57 kommenttia
Anonyymi
9.8.2004 15:16
Aivan. Olen samaa mieltä kanssasi vaikka oletkin aivan vitun takakireä.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
9.8.2004 15:20
Tekopyhä huora
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
9.8.2004 15:20
Tekopyhä huora
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
9.8.2004 16:02
Totta.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
9.8.2004 16:09
Jos ihminen omaa hyvän moraalin, ei se hänestä tekopyhää tee huorasta puhumattakaan. Mukava lukea, kun nuori nainen, ananyyminakin, uskaltaa tuoda julki oikeita hyveitä.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
9.8.2004 19:17
Moraalin rappion kyllä huomaa, mutta ylemmyydentunnetta en tunne. Sääliä.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
9.8.2004 21:43
Itse luen näitä lähinnä vitseinä, välillä huvittaa kehuskelut sun muut.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
9.8.2004 22:23
Viihdettähän tää vaan on, ei pitäis ottaa liian vakavasti. Samaa mieltä oon että moraalia ei paljoa löydy ja mikään ei ole pyhää.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
9.8.2004 22:43
Samaa mieltä olen tunnustajan kanssa. Vaikken mikään vanhoillinen kristitty rillipäänörtti olekaan, välillä ahdistaa näiden ihmisten sekoilut.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
9.8.2004 23:39
Puolet näistä jutuista on feikkiä ja puolet on totta. Tietäispä vaan kumpi puoli!
On hyvä näitä surullisia "pamahdin paksuksi vieraalle miehelle, hummasin velaksi koko nuoruuteni, olen huumenisti jolla on sukkahousuissa reikä" etc. juttuja lukiessa muistaa, että itse on loppupeleissä aika voittaja.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
10.8.2004 00:39
Epäilisin, että 97% näistä jutuista on keksittyjä. Tää maailma ei voi olla niin hullu...
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
10.8.2004 10:22
Monessa suhteessa maailma on paljon hullumpi. Me elämme täällä omassa lintukodossamme tietämättä kaikesta sorrosta ja väkivallasta, köyhyydestä ja nälänhädästä.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
10.8.2004 10:51
mistä tulee tuo sana "takakireä"?
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
10.8.2004 11:29
Tuntuu, että rippituolissa on menossa tunnustuskisa, jossa pahin juttu palkitaan kommenttivyöryllä. Varmaan osa on totta, mutta ihmisten elämässä on muutakin kuin hiertävä salaisuus tai tapaus, ei kaikki voi olla noin huonosti.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
10.8.2004 11:33
n35: Ei niinkään, mutta varmaan tänne kirjottelee ihmiset, joilla on asiat huonosti. Osalla on tietysti ketunhäntä kainalossa.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
10.8.2004 11:53
Viihdettä tämä on, ei muuta!!!
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
10.8.2004 12:41
Huojentavaa nähdä että on vielä joku, ja vielä noinkin nuori, joka on ymmärtänyt mikä on tärkeää. Tarkoitan siis tietenkin tuota "tunnustajaa". Pidetään me kiinni hyvistä asioista.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
10.8.2004 15:08
Olet oikeassa "takakireä" nainen 21v. Joskus kun oikein
Vastaa kommenttiinelämänmeno sieppaa ei tarvitse tulla kuin tänne ja lukea
osin aika sairaitakin tunnustuksia ja kas kumma oma elämä
ei sittenkään ole hassumpaa. Pidä linjasi nainen 21v.
Kesänjatkoa toivotellen "Hymyhuuli"
Vastaa kommenttiin
Anonyymi
10.8.2004 21:41
Täytyy myöntää että tosta mun tekstistä tulee vähän "takakireä" vaikutelma, enkä todellakaan suurinta osaa ajasta kule nokka pystyssä ajatellen että kuinka parempi mä noita muita olenkaan, ja on totta että tämä (toivottavasti) on pääsääntöisesti viihteeksi tarkoitettu palsta, mutta kun tietää että se vanha sananlasku -tosi on taruakin ihmeellisempää- pitää vieläpä oikeasti paikkansa, niin miettii että mitä näiden ihmisten pääsää pyörii, vai pyöriikö mitään. Vieläkun nämä tunnustukset liippaavat vielä niin läheltä joidenkin ystävieni elämää ("petän miestä jonka kanssa minulla on pieni lapsi vain koska sillä toisella on iso muna; ja yhyy nyt se mut jätti"-tyyliin)ja itse saan niitä "rankkoja" (itseaiheutettuja) juttuja kuunnella, niin vähemmästäkin kiehuu. Toivon vaan että ihmiset oppisivat arvostamaan itseään enemmän, eivätkä juoksisi hetkellisen tyydytyksen perässä yrittäen täyttää tyhjiötä sisällään. T. "Tunnustaja"
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
11.8.2004 11:46
Täytyy tunnustaa, että sun teksistä tulee mieleen, että sä uskot sulla olevan jotain syvällistä sanottavaa. Tuntuu, että sä pidät itseäsi poikkeuksellisen älykkäänä ja tiedostavana yksilönä.
Vastaa kommenttiinJo nuorella iällä sulla on viisaus ja näkemys sekä rajaton usko omaan erinomaisuuteesi.
Sun ongelmasi olet sinä itse, sinä, jonka tärkein sana on Minä. Minun mielipiteeni, minun näkemykseni, minun elämäni. Luultavasti haaveilet kirjoittavasi piakkoin elämänkerran, mahtaa sulla ollakin jo mahtava tarina kerrottavanasi! Hih.
Pidät itseäsi parempana koska kirjoituksestasi saa käsityksen ettei sinulla ole juuri seksuaalisia ihmissuhteita. Jos se tekee sinusta onnellisen omassa erinomaisuudessasi niin onneksi olkoon, olet löytänyt oman elämäsi merkityksen itsellesi.
Kunt tuosta vanhenet ja elämä tuo lunta sinunkin pikkuiseen tupaasi niin ajatusmaailmasi ehkä avartuu. Sinulla ei ole ollut kunnon kriisiä elämässäsi, sillä kriisissä on aina kasvun mahdollisuus. Esittelet teinifilosofiaasi ehdottomana totuutena ja asetat itsesi ylhäiseksi ajattelijaksi, jonka harteilla lepää ihmiskunnan jalostunut viisaus ja äly.
Kun tuosta vanhenet niin kyllä vielä naurat itsellesi. Jaa, tuskin naurat, sillä sinusta tulee varmasti tärkeä besswisser, jolla on aina aika korjata muiden vääriä näkemyksiä.
Vastaa kommenttiin
Anonyymi
11.8.2004 11:48
Tässä vielä mukaan puuttuva kirjain: a.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
11.8.2004 11:49
Ja myöskin kirjain e.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
11.8.2004 11:53
Tunnustajan molemmat puheenvuorot vaikuttavat perustuvan ajatukselle, että elämää voitaisiin jossakin objektiivisessa katsannossa arvioida sen oikeellisuuden mukaan. Näin tuskin on.
Tunnustajan aivan aluksi mainitsema "voimakas ylemmyyden tunto" on kuitenkin mahdollinen vain vasten oletusta, että toiset ovat ikään kuin lähempänä totuudellista elämää kuin toiset. On toki niin, että toiset ovat vallitsevissa oloissa tyytyväisempiä elämäänsä kuin toiset, mutta on kovin outo reaktio tulkita nuo erot merkiksi toisten paremmuudesta ja vieläpä ylentää itsensä sen perusteella.
Takavuosina kokoomuslainen ruotsinopettajani tunsi myös ylemmyyttä siitä, että jotkut juoksevat "hetkellisen tyydytyksen perässä yrittäen täyttää tyhjiötä sisällään". Hyvin on 21 -vuotiaaseen uponnut tuo paremmintietäjien jeesustelupuhe.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
11.8.2004 14:11
HUH HUH! Kuka täällä nyt on besservisser?! Parasta on tuo että taas lähtee tämä "kyllä sulla vielä joskus tulee huonosti menemään niin sittenhän opit". Toisaalta ette voi tietää mitä olen kokenut, joten turha siitä on hermostua, mutta tuohan juuri on sitä PAHEMMAN LUOKAN ylemmyydentuntoa, jossa yhden mielipiteen takia tuomitaan "teinifilosofiasta". Tämä mielipide (ja kyllä tämä lähtee MINUSTA. Koska onhan se MINUN mielipiteeni, ei ruotsinopettajasi)perustuu kuitenkin siihen, että (naiivina tyhmänä teininä) en ymmärrä miksi ihmiset tahallaan haluavat oman elämänsä sekoittaa? Kukaan ei ole täydellinen (oho, en minäkään! Voi hurja kun nyt sen vasta tajusin, nyyh... (ja mikä on tää juttu mun seksuaalisesta elämästä?), mutten (anteeksi vaan) halua toisten murheita olkapäilleni (johon tuossa viitattiin, sitä ei vaan ikinä kysytä että haluaisinko näin tapahtuvan), mutta kai se sitten on sitä hienoa "aikuisuutta" kun antaa itsensä tehdä mitä huvittaa. Minulla meni elämästäni ensimmäiset 20 vuotta vanhempieni luoman sotkun selvittämiseen, ja täytyy näin sivukommenttina sanoa että "tiedän" ettei (melkein)mikään tule olemaan aikuiselämässäni raskaampaa kuin viattomana lapsena, sivullisena kärsijänä koetut aikuisten aiheuttamat sotkut (ja jos tulee "eikö ne ostanu sulle leluja" niin antaapa olla). Jos ei sellaisia asioita ole lapsuudessaan joutunut kokemaan, niin sitten voikin varmaan mennä kevein mielin töppäilemään, kun eihän se vaikuta kehenkään muuhun. Eihän? Ja mitä pahaa on siinä että toivoisin ihmisten arvostavan itseään enemmän? Alkup. teksti on kuitenkin kirjoitettu hetken puuskassa, että voi voi. Mutta ilmesesti 3-kymppiset eivät ikinä suutu. Ps. Missä muussa kuin ensimmäisessä persoonassa tämä tunnustus olisi pitänyt kirjoittaa?
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
11.8.2004 14:28
Aivan totta.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
11.8.2004 14:37
Kiitokset sulle tästä kirjoituksesta. Mielestäni puhut ihan asiaa. Tämä palsta kertoo muutenkin aika hyvin nykyisestä pettää-ottaa-jättää-panee kuitenkin-maailmanmenosta, johon joskus itsekin tunnustan syyllistyneeni. Ja sikälikin hauska seurata, että sun kirjoituksen jälkeen kukaan ei ole enää kehdannut kirjoitella tänne em. tyylisiä tunnustuksia. =) Sun ylemmyyden tuntosi puree! =) Kaunista ja rauhallista loppukesän jatkoa!
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
11.8.2004 15:57
kUNNIANLOUKKAUS JA SYYTE VOIDAAN NOSTAA MYÖS INTERNETISSÄ OLEVIEN LOUKKAAVIEN VASTAUSTEN PERUSTEELLA.EI OLE EDES VAIKEAA SELVITTÄÄ KUKA VIESTIN LÄHETTI.TE LUULETTE OLEVANNE TURVASSA NIMIMERKKIENNE TAKANA...EI MUUTA KUN POLIISILLE JA RIKOSILMOITUSTA PELIIN TOLLASILLE H...KSI NIMITTELIJÖILLE.TEILLE NORMAALEILLE IHMISILLE TOIVOTAN TAAS HYVÄÄ LOPPUKESÄÄ!
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
11.8.2004 15:58
kUNNIANLOUKKAUS JA SYYTE VOIDAAN NOSTAA MYÖS INTERNETISSÄ OLEVIEN LOUKKAAVIEN VASTAUSTEN PERUSTEELLA.EI OLE EDES VAIKEAA SELVITTÄÄ KUKA VIESTIN LÄHETTI.TE LUULETTE OLEVANNE TURVASSA NIMIMERKKIENNE TAKANA...EI MUUTA KUN POLIISILLE JA RIKOSILMOITUSTA PELIIN TOLLASILLE H...KSI NIMITTELIJÖILLE.TEILLE NORMAALEILLE IHMISILLE TOIVOTAN TAAS HYVÄÄ LOPPUKESÄÄ!
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
11.8.2004 16:32
Tietyssä suhteessa on etu olla kolmekymppinen. Silloin ei tarvitse ottaa itseensä jokaista eriävää mielipidettä ja lähteä omia näkemyksiään oikein palstametreittäin kertomaan.
Vastaa kommenttiinKetään ei kiinnosta lapsuutesi, nuoruutesi tai mainostamasi rankat kokemuksesi. Peilaat maailmaa oman napasi kautta ja siksi olet sokea muulle kuin itsellesi. Ja siksi lähdet nettiin selventämään elämääsi ja persoonaasi. Tajuatko edes kuinka helppo sinultakin olisi pumpata tietoa itsestäsi ihan vaan vähän sinua provosoimalla?
Sulla on aikaa kasvaa aikuiseksi. Nauti teiniydestäsi niin kauan kuin sitä kestää.Hih.
Vastaa kommenttiin
Anonyymi
11.8.2004 17:35
Mulle tulee ainakin hyvä olo moraalirappiosta. On hauskaa paneskelle ketä huvittaa ja olla onnellinen. Kuoleepa sitten "kuppaisena" vanhuksena virne suupielessä. ;)
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
11.8.2004 18:03
Tiedän että mua on helppo provosoida, kuka sitä kielsi? Ja kenenkäs kautta te sitä maailmaa peilaatte jos ette itsenne kautta? Lahkonjohtajanne?
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
11.8.2004 20:36
Sinulle mies 30 tiedoksi, että seksuaalisia ihmissuhteita voi kyllä olla "liiaksikin" ilman, että toista ihmistä loukataan tai petetään. Itse olen siinä onnistunut korkean moraalini ansiosta.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
12.8.2004 20:59
Hih, kylläpä se tyttö nyt vitsin murjaisi, lahkonjohtaja... Aika laimeata, johtunee nuoresta iästä.
Vastaa kommenttiinSuosittelisin sinulle kyllä peilin hävittämistä vähäksi aikaa niin sun ei tarvitsisi yrittää olla jotain fiksua. Ole vaan oma keskinkertainen itsesi niin susta tulee varmasti onnellinen.
Vastaa kommenttiin
Anonyymi
12.8.2004 23:35
Kokeneet ihmiset moittivat toista kokemattomuudesta. Ei se ole synti, jos ihminen on nuori, on mahdollisesti idealistinen ja pyrkii hyviin asioihin. Niitä todella tässä maailmassa vielä tarvitaan.
M33:Liittykös tuo tulikivenkatkuinen h...ttelukommenttisi jotenkin tähän? Vaikutti uhkaukselta. Varo, ettei internetpoliisi tule ja pidätä.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
13.8.2004 12:20
Peruspsykkaa on, että tapahtumia peilataan oman itsen kautta. Teidän ei ilmeisesti tarvitse kiinnittää huomiota muihin kuin itseenne. En yritä olla fiksu, olen vain se kuka olen. Ja se näyttää joitakin ihmisiä häiritsevän ja uhkaavankin, siksi varmaan nämä haukkumiset. Ehkä he eivät osaa sanoa itselleen ei.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
13.8.2004 12:51
29 vuotias on todella vanha.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
13.8.2004 21:00
mies 30v 11.08.2004 - 11.46 tekstisi on huvittavaa luettavaa. Luulet olevasi viisaampi johtuen huimasta 30 vuoden iästäsi. Tekstissäsi paistaa vain oma katkeruutesi elämääsi. Kannattaisi joskus mennä itseensä ja pohdiskella asioita muidenkin kannalta. Miten muuten tunnustajan seksuaalinen elämä liittyy mihinkään? Näkemyksiä on tapana perustella.. annat itsestäsi täysin idiootin kuvan, joten oma "kypsyytesi" on vielä lapsen tasolla.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
14.8.2004 00:50
Itseasiassa olen sinua paljon viisaampi. Sitä se elämä teettää; usein vanhemmat ihmiset ovat viisaampia. Ikävä vain sinulle, että olen jopa älykkäämpi kuin sinä. Tottakai se ärsyttää nuorta besserwisseriä, joka luulee maailman kumartavan edessään.
Vastaa kommenttiinÄlä halveksi lapsuutta tai lasta, sillä eräänä päivänä tulet toivomaan, että voisit nähdä maailman taas lapsen silmin.
Jo nuorella iällä olet hukannut oman sisäisen lapsesi ja siksi vähän säälin sinua. Mutta toisaalta vaikutat aivan kusipäältä joten tuskin olet säälini arvoinen.
Olen totisesti sinua paljon edellä, hyvä teinifilosofi.
Vastaa kommenttiin
Anonyymi
14.8.2004 01:14
po
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
14.8.2004 01:54
Minä olen meistä kaikkein viisain. Onneksi!
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
14.8.2004 02:08
viisaat tuskin tappelevat täällä ympärivuorokautisesti jonninjoutavista lässytyksistä, saati että kommentoisivat joka toista tunnustusta typerillä kommenteilla, joista näkee että ne ovat saman ihmisen kirjoittamia.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
14.8.2004 20:44
Siis nythän on niin, että minä olen viisain sekä älykkäin.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
15.8.2004 20:18
Hmm... Mies 30v. oletti että yllä olevan tekstin kirjoitti tunnustaja, mutta näin ei kyllä ole päässyt käymään. Mutta eihän tuo mitään. Jos tämänlaisen "viisauden" karttuminen olisi suhteessa vanhenemiseen, en tiedä haluaisinko tästä "teinihuumasta" enää vanheta, sillä useimmat "ääritapaukset" suhteutettuna väestörakenteeseen kasvavat kun "ikää kertyy." Toisaalta sua täitää ärsyttää että olet jäänyt väittelykierteeseen teinin kanssa, mutta et oikein enää keksi millä puolustella asiaasi, joten ryhdyt haukkumaan. (Eipä ole kukaan kusipääksi haukkunutkaan ylä-asteen jälkeen...) Ja alkuperäinen tekstihän ei millään tavalla ottanut kantaa ihmisen ikään, vain käyttäytymiseen, ja uskoisin, että nuo esittämäni asiat vaivaavat eritoten nuoria. Enkä halveksu lapsuuttani, tykkään joskus olla idealistinen, ehkä sitä kautta saan joskus jotain aikaiseksi, jotain sellaista joka parantaa ehkä sinunkin lastesi elämää.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
15.8.2004 20:40
Oma ajatusmaailmani oli ehkä 21-vuotiaana samantyyppiseen puritaaniseen ehdottomuuteen vinoutunut.Ihmettelin silmät pyöreinä miksi ihmiset pettävät toisiaan,miksi joku pilaa ehdointahdoin elämänsä.Nyt kolme vuotta myöhemmin,on todettava,että niin se vaan menee,elämänkokemusten karttuessa perspektiivi vääjäämättä laajenee,tajuaa sen,että joskus voi jopa itsekin toimia jossakin asiassa tyhmästi jä väärin,mutta se onkin juuri se piirre mikä ihmisestä tekee inhimillisen.Ja koko tämän maailman pyörimisen mahdollistaa se,että ihmiset ovat kykeneväisiä hyväksymään omat vikansa ja uskomaan siihen,että kaikesta huolimatta asioita on mahdollista saada jopa anteeksi.Vaikeinta on kuitenkin ehkä antaa anteeksi itselleen.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
15.8.2004 20:47
hohhoi,tää tunnustus on kuin suoraan jostain Levottomat 3-videon takakannesta.Niin just,kun mikään ei riitä.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
16.8.2004 15:39
olet vähän naiivi.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
16.8.2004 15:41
"Alkup. teksti on kuitenkin kirjoitettu hetken puuskassa, että voi voi. Mutta ilmesesti 3-kymppiset eivät ikinä suutu."
Tämä on oikein hyvä pointti. Sanottakoon ensin, ettei kysymys ole tietenkään iästä sinänsä. Jonkinlaisena viattomana yleistyksenä voisi silti varmaan pitää, että (sosiaalinen) elämä ajan kuluessa ikään kuin pakottaa ylittämään oman subjektiivisuuden mitä tulee muiden elämäntyylin arvioimiseen. Siitä ei kuitenkaan tarvitse seurata, että mikään ei suututtaisi. Kuten olen tässä epäsuorasti yrittänyt sanoa närkästymisen syyt muuttuvat toisenlaisiksi. Toki oikein on aina oikein ja hyvä hyvää; myös kolmekymppisille. Arviointiperusteet sen sijaan tulee siirtää oman kokemusmaailman sulkeutuneisuudesta jonkinlaiseen kiihkottomampaan ja suvaitsevampaan harkintaan.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
16.8.2004 15:43
Mulla olisi ollut paljon pitempi kommentti, mutta tämä ei vaan jotenkin lähetä tätä.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
16.8.2004 15:47
Voi vittu, kyllä nyt suututtaa.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
16.8.2004 15:59
Miksi kopioitu/liimattu teksti ei millään ilmesty? Hä?
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
17.8.2004 09:29
ANTAKAA JO OLLA ENNEN KUIN TEETTE ITSESTÄNNE PELLEJÄ.
Vastaa kommenttiinANTAKAA JO OLLA ENNEN KUIN TEETTE ITSESTÄNNE PELLEJÄ.
ANTAKAA JO OLLA ENNEN KUIN TEETTE ITSESTÄNNE PELLEJÄ.
ANTAKAA JO OLLA ENNEN KUIN TEETTE ITSESTÄNNE PELLEJÄ.
ANTAKAA JO OLLA ENNEN KUIN TEETTE ITSESTÄNNE PELLEJÄ.
ANTAKAA JO OLLA ENNEN KUIN TEETTE ITSESTÄNNE PELLEJÄ.
ANTAKAA JO OLLA ENNEN KUIN TEETTE ITSESTÄNNE PELLEJÄ.
ANTAKAA JO OLLA ENNEN KUIN TEETTE ITSESTÄNNE PELLEJÄ.
ANTAKAA JO OLLA ENNEN KUIN TEETTE ITSESTÄNNE PELLEJÄ.
ANTAKAA JO OLLA ENNEN KUIN TEETTE ITSESTÄNNE PELLEJÄ.
ANTAKAA JO OLLA ENNEN KUIN TEETTE ITSESTÄNNE PELLEJÄ.
ANTAKAA JO OLLA ENNEN KUIN TEETTE ITSESTÄNNE PELLEJÄ.
ANTAKAA JO OLLA ENNEN KUIN TEETTE ITSESTÄNNE PELLEJÄ.
ANTAKAA JO OLLA ENNEN KUIN TEETTE ITSESTÄNNE PELLEJÄ.
ANTAKAA JO OLLA ENNEN KUIN TEETTE ITSESTÄNNE PELLEJÄ.
ANTAKAA JO OLLA ENNEN KUIN TEETTE ITSESTÄNNE PELLEJÄ.
ANTAKAA JO OLLA ENNEN KUIN TEETTE ITSESTÄNNE PELLEJÄ.
ANTAKAA JO OLLA ENNEN KUIN TEETTE ITSESTÄNNE PELLEJÄ.
ANTAKAA JO OLLA ENNEN KUIN TEETTE ITSESTÄNNE PELLEJÄ.
ANTAKAA JO OLLA ENNEN KUIN TEETTE ITSESTÄNNE PELLEJÄ.
ANTAKAA JO OLLA ENNEN KUIN TEETTE ITSESTÄNNE PELLEJÄ.
ANTAKAA JO OLLA ENNEN KUIN TEETTE ITSESTÄNNE PELLEJÄ.
ANTAKAA JO OLLA ENNEN KUIN TEETTE ITSESTÄNNE PELLEJÄ.
ANTAKAA JO OLLA ENNEN KUIN TEETTE ITSESTÄNNE PELLEJÄ.
ANTAKAA JO OLLA ENNEN KUIN TEETTE ITSESTÄNNE PELLEJÄ.
ANTAKAA JO OLLA ENNEN KUIN TEETTE ITSESTÄNNE PELLEJÄ.
ANTAKAA JO OLLA ENNEN KUIN TEETTE ITSESTÄNNE PELLEJÄ.
ANTAKAA JO OLLA ENNEN KUIN TEETTE ITSESTÄNNE PELLEJÄ.
ANTAKAA JO OLLA ENNEN KUIN TEETTE ITSESTÄNNE PELLEJÄ.
ANTAKAA JO OLLA ENNEN KUIN TEETTE ITSESTÄNNE PELLEJÄ.
ANTAKAA JO OLLA ENNEN KUIN TEETTE ITSESTÄNNE PELLEJÄ.
ANTAKAA JO OLLA ENNEN KUIN TEETTE ITSESTÄNNE PELLEJÄ.
ANTAKAA JO OLLA ENNEN KUIN TEETTE ITSESTÄNNE PELLEJÄ.
ANTAKAA JO OLLA ENNEN KUIN TEETTE ITSESTÄNNE PELLEJÄ.
ANTAKAA JO OLLA ENNEN KUIN TEETTE ITSESTÄNNE PELLEJÄ.
ANTAKAA JO OLLA ENNEN KUIN TEETTE ITSESTÄNNE PELLEJÄ.
ANTAKAA JO OLLA ENNEN KUIN TEETTE ITSESTÄNNE PELLEJÄ.
ANTAKAA JO OLLA ENNEN KUIN TEETTE ITSESTÄNNE PELLEJÄ.
ANTAKAA JO OLLA ENNEN KUIN TEETTE ITSESTÄNNE PELLEJÄ.
ANTAKAA JO OLLA ENNEN KUIN TEETTE ITSESTÄNNE PELLEJÄ.
ANTAKAA JO OLLA ENNEN KUIN TEETTE ITSESTÄNNE PELLEJÄ.
ANTAKAA JO OLLA ENNEN KUIN TEETTE ITSESTÄNNE PELLEJÄ.
ANTAKAA JO OLLA ENNEN KUIN TEETTE ITSESTÄNNE PELLEJÄ.
ANTAKAA JO OLLA ENNEN KUIN TEETTE ITSESTÄNNE PELLEJÄ.
ANTAKAA JO OLLA ENNEN KUIN TEETTE ITSESTÄNNE PELLEJÄ.
ANTAKAA JO OLLA ENNEN KUIN TEETTE ITSESTÄNNE PELLEJÄ.
ANTAKAA JO OLLA ENNEN KUIN TEETTE ITSESTÄNNE PELLEJÄ.
ANTAKAA JO OLLA ENNEN KUIN TEETTE ITSESTÄNNE PELLEJÄ.
ANTAKAA JO OLLA ENNEN KUIN TEETTE ITSESTÄNNE PELLEJÄ.
ANTAKAA JO OLLA ENNEN KUIN TEETTE ITSESTÄNNE PELLEJÄ.
ANTAKAA JO OLLA ENNEN KUIN TEETTE ITSESTÄNNE PELLEJÄ.
ANTAKAA JO OLLA ENNEN KUIN TEETTE ITSESTÄNNE PELLEJÄ.
ANTAKAA JO OLLA ENNEN KUIN TEETTE ITSESTÄNNE PELLEJÄ.
ANTAKAA JO OLLA ENNEN KUIN TEETTE ITSESTÄNNE PELLEJÄ.
ANTAKAA JO OLLA ENNEN KUIN TEETTE ITSESTÄNNE PELLEJÄ.
ANTAKAA JO OLLA ENNEN KUIN TEETTE ITSESTÄNNE PELLEJÄ.
ANTAKAA JO OLLA ENNEN KUIN TEETTE ITSESTÄNNE PELLEJÄ.
ANTAKAA JO OLLA ENNEN KUIN TEETTE ITSESTÄNNE PELLEJÄ.
ANTAKAA JO OLLA ENNEN KUIN TEETTE ITSESTÄNNE PELLEJÄ.
ANTAKAA JO OLLA ENNEN KUIN TEETTE ITSESTÄNNE PELLEJÄ.
ANTAKAA JO OLLA ENNEN KUIN TEETTE ITSESTÄNNE PELLEJÄ.
ANTAKAA JO OLLA ENNEN KUIN TEETTE ITSESTÄNNE PELLEJÄ.
ANTAKAA JO OLLA ENNEN KUIN TEETTE ITSESTÄNNE PELLEJÄ.
ANTAKAA JO OLLA ENNEN KUIN TEETTE ITSESTÄNNE PELLEJÄ.
Vastaa kommenttiin
Anonyymi
17.8.2004 22:43
Alle 25vuotiaalta ei voi odottaa suurta viisautta, sillä viisaus kasvaa iän ja elämänkokemuksen myötä.
Vastaa kommenttiinPäteminen ei katso ikärajoja, rasittavinta on kuitenkin vähän päälle kaksikymppinen, joka uskoo tietävänsä kaikesta kaiken. Yäk.
Vastaa kommenttiin
Anonyymi
18.8.2004 11:25
"Tämä mielipide (ja kyllä tämä lähtee MINUSTA. Koska onhan se MINUN
Vastaa kommenttiinmielipiteeni, ei ruotsinopettajasi)perustuu kuitenkin siihen, että
(naiivina tyhmänä teininä) en ymmärrä miksi ihmiset tahallaan haluavat
oman elämänsä sekoittaa?"
Vastaa kommenttiin
Anonyymi
18.8.2004 11:26
Tapasi reagoida näin (ks. yllä) paljastaa (yhdellä tavalla) mistä vaahtoamisessasi on
Vastaa kommenttiinkyse. Kun sanot, että sinulla on SINUN mielipiteesi eikä ruotsinopettajani
olet tietysti tavallaan oikeassa. Se on silti samalla myös
ruotsinopettajani mielipide.
Vastaa kommenttiin
Anonyymi
18.8.2004 11:27
Halusit siis tai et, edustat samanlaista
Vastaa kommenttiinmaailmankuvaa kuin kokoomuslainen ruotsinope.
Vastaa kommenttiin
Anonyymi
25.8.2004 17:46
Huhhuh. Vittu että ootte kaikki sekasin.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
10.4.2008 20:00
Aivan turha lähteä iän arvosteluun. Olen tähän ikään mennessä oppinut, että jotkut eivät opi mihinkään ikään mennessä. Ikä tai kovat kokemukset eivät merkitse mitään, jos pään sisällä ei tapahdu liikettä. Parikymppinen on voinut tarkkailla ympäristöään ja analysoida tietoa, kun toinen on päässyt keski-ikään elämää syvällisesti pohtimatta. Kaikkea ei tarvitse kokea henk.koht, sanontakin kuuluu että viisain se joka oppii toisten virheistä.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin