Iso paha porno

Pornoa vai eikö pornoa? Kas siinä pulma.

Porno on taas ruma sana. Juuri kun sen avoimuuden puolesta taistelleet heiluttivat voitondildoja ilmassa, suhtautuminen pornoon ja erotiikkaan muuttui torjuvammaksi.

Vuodenvaihteessa HTV kielsi aikuisviihteen levittämisen verkossaan. Ilmainen porno on pahasta. Nyt yhtiö on suunnittelemassa maksullisen pornoa näyttävän kanavan perustamista.

Vaikka H&M:n jokakeväiset alusasumainokset osuvat silmään joka kadunkulmassa, erotiikkaa ei kuitenkaan saa mainostaa erotiikalla. Esimerkiksi sEXHIBITION-messujen mainokset eivät kelvanneet HKL:n kulkuvälineisiin.

"Heitä ei kiinnostanut, millaisista mainoksista olisi ollut kyse, vaan totesivat heti, että erotiikkaa ei heillä mainosteta. Samaan aikaan raitiovaunujen kyljessä oli Linda Lampenius ilman paitaa sekä kymmenen naisen torsot alusvaatteissa. Ketään ei tunnu myöskään haittaavan, että Ryanair markkinoi kahdella paljaalla perseellä", tuskastuu sEXHIBITION-messujen järjestäjä Mika Erkkilä.

Pornon ja erotiikan vastainen kaksinaismoralismi saa kuitenkin kukkia. Kulttuuriministeri Tanja Karpela on ryhtynyt kitkemään joka puolella rehottavaa pornoilua – sama nainen, joka esiintyi vielä jokunen vuosi sitten miltei alasti iltapäivälehdissä.

"Pornon vastustajien on helppo esittää ainoastaan populistisia ympäripyöreyksiä, esimerkiksi miten porno on pahaa. He eivät esitä konkreettisia esimerkkejä siitä, ketä se on satuttanut ja miten. Silloin ei ole sijaa keskustelulle", tuhahtaa Erkkilä.

Edes Vuoden Eroottinen Lataus -palkintoa ei tänä vuonna luovutettu. Kultainen penis sai jäädä odottelemaan uutta nousua. Miten tässä kävi näin?

"Erotiikka taisi saavuttaa saturaatiopisteen. Liian paljon tapahtui liian nopeasti, ja se synnytti vastareaktion", uskoo Erkkilä.

Merkkejä paremmasta on silti näkyvissä. Neljä kuukautta selibaatissa ollut MoonTV näyttää yleisön pyynnöstä taas aikuisviihdettä, tosin softattuja leffoja.

"Ne ovat pehmeän linjan K-16-materiaalia, jota saisi myydä missä tahansa päivittäistavarakaupassa", kertoo MoonTV:n Sami Hernesaho.

19 kommenttia

Hemm

23.5.2003 10:43

Hei siis pliis!!! Onko Suomen pakko muuttua takas konservatiiviseksi Englanniksi?

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
1 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Ammay

23.5.2003 13:31

Voi ola totta, että liiallinen seksin vapautuminen laukaisi joissain piireissä vastareaktioita. Muulla kuin ylireagoinnillahan tälläistä paluuta ajassa taaksepäin ei kykene selittämään.

Tämäkin ilmiö on mitä ilmeisimmin lähtöisin rapakon takaa. George Bush tyhmemmän takana marssii pyhän vihan innoittamana lauma fundamentalisteja. En osaa sanoa tavallisen Amerikkalaisenkaan mielipidettä asiasta, mutta esim. CD-levyjen kansiin ilmestyneet "Parental Advisory" tarrat ovat merkki asenteista joiden kohdalla ei todellakaan tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa.

Tanja Karpelan ajatuksia voi sinällään ymmärtää, että hänellä on itsellään lapsia, mutta itse soisin mieluummin lapseni katsovan pornoa kuin esim. polttavan, juovan viinaa tai tappelevan. Ehkä Tanjuskalla on mukana sitä politikointiakin. Samalla taistelu on lahja niille kilteille kotirouville, jotka Tanjan eduskuntaan äänestivät ja muuten käyttävät päivänsä vahtien naapurien toimia säleverhojen raoista (terveisiä naapurilleni ;)

Tähän väliin muutamia faktoihin perustuvia mielipiteitä:

- Suurin osa viihdemaailman innovaatioista on ratsastanut juuri pornon siivellä. Porno myy. Esim. internet yleistyi juurikin pornotarjonnan ansiosta (olisi toki yleistynyt muutenkin, mutta ehkä hitaammin). Koska lapset harvemmin osatavat alan tuotteita, niin ilmeisesti ihan maksu- ja päätäntäkykyistä asiakastakin riittää.

- Pornon katselun tai seksin harrastamisen ei tiedetä tuottaneen ihmisille suurta vahinkoa (ainakaan useimmissa piireissä ;)

Porno antaa katsojalleen väärän kuvan seksuaalisuudesta? Totta, mutta suurin osa TV-viihteestä antaa vääristyneitä kuvia. Niiden tunnistaminen ja käsitteleminen on osa sitä televisuaalista lukutaitoa, jonka opettaminen kuuluu vanhempien tehtäviin. Saippuasarjojen kaksinaismoralismihan voi opettaa pikku kullannuput uskomaan, että on ihan normaalia pettää työssä ja suhteissa? Kuinkas suuri prosentti se tutkimusten mukaan on pettänyt parisuhteessa??? Pistetäänkö siis Kauniit ja Rohkeat pannaan (anteeksi huono sanaleikki)

Jos joku ei jaksa olla hyvä kasvattaja, niinh asiasta on turha hyökätä pornon, black metal-musiikin tai muun viihdeteollisuuden kimppuun.
Ja jos 10-vuotias näkee pikkutunneilla chatissa paljasta pintaa, niin olisikohan syyllinen jossain ihan muualla kuin ohjelman tuotannossa tai esiintyjissä????

Järki käteen ja ottakaa vastuu niistä muksuistanne, niin ei tarvitse pyrkiä rajoittamaan tavallisten aikuisten elämää. Tai älkää ainakaan ratsastako itse määrittelemällänne lapsen parhaalla...

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
3 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

500 Vuotias Viisas mies

23.5.2003 16:38

Ammay!! kuule asiat on näin:

Kirjotan tän jutun sitten hieman provosoivaan sävyy. Eli sä olet just tollanen perus vapaa-ajattelija joka luulee olevansa oikeassa, ja todennäköisesti olet muodostanut mielipiteesi sen pohjalta että "se on oikein mikä tuntuu ekaks hyvältä, ja mikä on helppoa"

Pornoa, viinaa tai tappelua ei voi ensinnäkään verrata suoraan toisiinsa. Jos tehdään vertailua niiden haitallisuudesta niin sanoisin että porno aiheuttaa meidän yhteiskunnassa alkoholismiin verrattavissa olevia haittoja.
Miksi?
Koska porno tekee katsojastaan irstaan.
No mitä pahaa on siinä että on irstas?
Irstaalla ihmisellä on irstaat ajatukset ja mielikuvitus. Irstaan ihmisen elämässä tärkeimpiä asioita on omien mielihalujen tyydytys, ja ajatukset pyörii pervon seksin ympärillä lähes koko ajan.
Mitäs haittaa siitä sitten on?
Irstaudessa elämisestä seuraa se että elämä on pelkkää irstailua, ja tärkeämmät asiat elämässä alka vat unohtua. Yhä harvempi nykyään puhuu rakkaudesta, tai siitä kuinka kaunista jotkut asiat maailmassa ovat. Tähän väliin haluan sanoa että mielestäni seksi on elämän suola, se ei sodi tätä viestiä vastaan millään lailla. Nykymaailmassa seksiä ja pornoa on joka paikassa. Ihmiset ovat muuttuneet ja muuttumassa verrattuna esim. siihen mitä oltiin 40 vuotta sitten. Maailmasta on tulossa ikävämpi paikka elää. Tää aihe on monimutkasempi miltä se vaikuttaa, en voi kirjotta tähän kaikkea fiksusti jäsenneltynä. Pääajatus on, että porno ei ole ihmisluonnolle hyväksi ja että se ei kuulu ihmisen elämään. Siihen on olemassa valatvasti lisää perusteluja. En jaksa kirjottaa enää, mutta käyttäkää päätänne ihmiset vähän, sitä mikä on siellä niskan yläpäässä...ei sitä toista - ainakaan ajatteluun.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
3 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

JN

23.5.2003 16:47

Tämä pornokeskustelu on taas nykyajalle tyypillistä vastuun siirtämistä ja välttelyä. Kukaan ei ole koskaan syyllinen mihinkään vaan aina vika on muualla, milloin pornossa, milloin tv:n väkivallassa, heavymusiikissa tai videopeleissä. Vaikuttajat kosiskelevat konservatiivista äänestäjäkuntaa ajamalla lasten suojelemisen kieltoja alueille, joilla vanhempien pitäisi asiasta huolehtia. Naurettavaa.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
9 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Drrrr

23.5.2003 18:33

"- Pornon katselun tai seksin harrastamisen ei tiedetä tuottaneen ihmisille suurta vahinkoa (ainakaan useimmissa piireissä ;) "

Entäs sukupuolitaudit jotka leviävät kuin kulovalkea? Pornofilmeissä yleensä roiskitaan ees ja taas jokaisen vastaantulevan kanssa ilman minkäänlaista ehkäisyä. Mielestäni se antaa seksistä hieman epärealistisen kuvan ja innostaa riskikäyttäytymiseen vaikkakaan en ole itse mikään tiukkapipo ja katson pornoa aina joskus.

Silti vähän ihmetyttää aina välillä tämä maailman meno. Pornonäyttelijöiden keskuudessa on ollut usein aids-epidemioita. Siinä iloittelun kääntöpuoli. Ihmisten tulisi myös muistaa vastuunsa itsestään ja muista.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
6 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

34Kesaa

24.5.2003 19:33

500-vuotias on oikeassa kahdessa asiassa:
Maailman on muuttunut ja asiat eivät ole noin yksinkertaisia.

Sen sijaan väärässä useammassa kuin jaksan luetella:
"Porno tekee ihmisestä irstaan." Juujuu. Keisariajan roomassa kokoonnuttiin siis lauantai-iltaisin hakemaan virikkeitä videoilta ennen alkavia orgioita? Ihmisen tarvehierarkiassa nautinnot ovat sitä korkeammalla, mitä turvatumpaa elämää hän elää.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
6 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

500-vuotias viisas mies

25.5.2003 13:05

34-kesää et oikeen ymmärtäny mitä tarkotin. Ihmiset voi olla muutenkin pervoja, mutta et sä voi kieltää että porno ei sais ihmistä irstaammalle päälle ja jatkuvasti katsottuna tekis ihmisestä pervomman...mä väitän että jos sitä katselee säännöllisesti, niin se vaikuttaa ihmisen ajatusmaailmaan...ainakin mun omaan se vaikutti sillon kun mä vielä tsiigailin sitä...ja musta ei ollu kovin kivaa miettiä panemista 24/7..tai aluks ehkä...mutta elämästä tulee aika yksinkertasta ja muutenki mä en jotenki tykänny siitä että olin tosipervo.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
7 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

g-billy

26.5.2003 01:10

Maailma olisi parempi paikka, jos ihmiset keskittyisivät vaikkas sotimisen ja taloudellisen omaneduntavoittelun tai vaikka vain työelämän suorituskierteen sijasta irstailuun. Irstailuhan (jos sillä tarkoitetaan yletöntä seksuaalista käyttäytymistä) ei ole keneltäkään mitään pois, ei kuluta luonnonvaroja ja kasvattaa vielä kuntoakin.

Pornon sijaan minä lähtisin kieltämään juurikin joka mediassa näytettävät vähäpukeiset naiset. Jos vain ehkäisyvalistuksesta pidetään huoli, on irstailu ja ympäriinsänaiminen varmasti pienempi paha kuin syömishäiriöt, pakkomielteet ja kehonkuvan vääristymät mitä nuoriin tulee (Syömishäiriöt oikeasti tappavat ja vahingoittavat ihmisiä siinä missä seksitauditkin).

Joskin pornon naiskuva (kuin myös mies-) kaipaa parantamista..

-----

Tällaisia pohdiskelee keskellä yötä koko viikonlopun irstaillut nuori naisihminen.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
5 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

500-vuotias viisas mies

26.5.2003 12:23

g-billy hei, siis toihan on varmaan suuri ongelma että ihmiset ei edes tajua että irstailusta on haittaa ihmiselle. Tollanen ympärivuorokautinen irstailu tekee ihmisen elämän kuvioista aika pienet ja elämästä tulee aika suppeaa..kun miettii panemista koko ajan niin ei näe montaa muuta asiaa elämässä ja missaa monta juttua. Musta on tosi tyhmää vertailla irstailua sotimiseen tai mihinkään muuhun ja sanoa ikäänkuin "parempi hakata mummoja kun tappaa niitä", eli siis että pienempi paha parempi....vaikka tossa kusee nyt vaan se, että sä et ajatellut että siitä irstailusta koituu minkäänlaisia haittoja...mutta tajuut varmaan ton pointin mun näkökulmasta jos ajattelee että se olis haitallista...

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
1 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Ammay

26.5.2003 14:48

Voi voi,

Puolet Metusalemin iästä on mittarissa, mutta ajatusmaailma taitaa olla sieltä oman nuoruuden tienoilta 1500-luvun puolelta? En nyt vallan provosoitunut, mutta sen verran aktiivisesti kantaasi puolustat, että sanon vielä muutaman sanasen.

Jatketaan kuitenkin vielä hetki provolinjalla ;)
Mahdoitko olla kirjoittamassa tätä opusta:
http://www.saunalahti.fi/stunn9/kuvat/itsesaastutus.jpg
Melkein välillä vaikea uskoa, että olisit edes tosissasi noiden mielipiteittesi kanssa... Ehkä sitten vain ajattelemme hieman eri tavoin.

Nyt sitten kommentteja:

-Olen pahoillani jos pornon kuluttaminen teki sinusta seksiaddiktin. Pitää silti muistaa, että ihmisissä on eroja. Kaikki eivät reagoi yhtä vahvasti. Suoran syy-yhteyden vetäminen pornon kuluttamisesta seksiriippuvuuteen (siltä kuvailemasi tila vaikutti) on silti yhtä perusteltua kuin sanoa, että jokainen viinaa juonut muuttuu alkoholistiksi.

-Tarjolla olevaa viihdettä (mitään muutakaan muotoa) ei -ainakaan allekirjoittaneen mielestä- pidä rajoittaa vain vaarallisimpien esimerkkien innoittamana. Loppupeleissä kysymys on puitteiden asettamisesta ja ihmisten henkilökohtaisesta vastuusta. Ihmisten katsotaan olevan kykeneviä äänestämään maalle johtajat, mutta ei päättämään katsovatko pornoa tai esim. pitävätkö pyöräilykypärää???

-Ja Drrrr:lle:
Olen samaa mieltä. Kuten jo mainitsin, niin pornoteollisuus antaa seksistä vääristyneen kuvan. Vääristyneen sikäli, että se ei vastaa yleistä todellisuutta ihmisten välisestä intiimistä kanssakäymisestä (käytän kapulakieltä kuulostaakseni asiantuntevammalta). Vaan eivät anna muutkaan elokuvat kovin usein realistista kuvaa. Elokuvissa näytellään. Se tulisi ihmisten ymmärtää.

Ja ehkäisyn suhteen en voisi olla enempää kanssasi samaa mieltä. Nykyään ehkäisy sukupuolitaudeilta on otettava hyvin huomioon. Miehen laukeaminen ruttantuneeseen ehkäisyvälineeseen vain aiheuttaa katsojalle samanlaisen antikliimaksin kuin elokuvan takaa-ajokohtaus, jossa noudatettaisiin liikennesääntöjä...?

In a nutshell: Ihmisen keinoja vahingoittaa muita voidaan ja tulee rajoittaa. Ihmisen oikeutta "riskeerata" itseään ei ehkä niinkään. Henkilökohtaista vastuuta ja järjen käyttöä.

P.S. Kunniamaininta g-billylle kahdesta lauseesta:

Irstailuhan ... ei ole keneltäkään mitään pois

Joskin pornon naiskuva (kuin myös mies-) kaipaa parantamista..

Vanhaa KOPin mainosoravaa lainatakseni, "Tosi on" ;)

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
6 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

M

26.5.2003 16:44

En voi sanoa vastustavani täysin pornoa,mutta vastustan, että sitä näytetään tv:ssä.
Väkivaltapornofilmeissä alistetaan naista,joten ne antavat naisista,miehistä ja seksistä väärän kuvan.On ilmeisesti myös sitten "pehmopornoa".
Eikö tätä seksiä tule muutenkin jo joka tuutista ihan tarpeeksi?Kannatan,että ehkäisystä,sukupuolitaudeista ym.kerrotaan asiallisesti.Ja pornolehdistä:Playboy -lehdistä leikatut kuvat työpaikan seinillä voivat toisista tuntua oikeasti ahdistavilta.Ja pornon vapautumisen on väitetty olevan osana raiskausten ja naisiin kohdistuvan epäasiallisen käytöksen lisääntymiseen.Eikä aivan tuulesta temmattu väite!

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
4 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

R.T.

27.5.2003 13:15

Lainaus: "Tämä pornokeskustelu on taas nykyajalle tyypillistä vastuun siirtämistä ja välttelyä. Kukaan ei ole koskaan syyllinen mihinkään vaan aina vika on muualla, milloin pornossa, milloin tv:n väkivallassa, heavymusiikissa tai videopeleissä."
Sitä minäkin ajattelin, mutta siinä mielessä että tässä taas sysätään vastuuta pornolta muualle. Miksi on vaikea myöntää että pornollakin on vaikutuksensa ja vastuunsa siinä kuin väkivltaviihteellä tai George W. Bushilla? Ja sitten haluaisin perusteluja pornon puolesta, en sensuuria vastaan. Miksi pornoa tulisi tehdä? Enkä nyt tarkoita perusteluja tyyliin "seksi on kivaa". On melko naiivia samaistaa liiketoiminta kahden ihmisen väliseen ilonpitoon. Miksi pornon puolustaminen on niin tärkeä asia että siitä kannattaa provosoitua? Ihmisillä kun on tapana väittää, että he puolustavat pornoa vain periaatteesta, heille itselleen se on samantekevää. Ikäänkuin pornon katseleminen olisikin jotenkin hävettävää vaikka porno onkin hyväksyttävää. Omituista. Minusta tätä keskustelua ei kannata jatkaa ellei saada kommentteja pornon PUOLESTA - sananvapauskeskustelua voi jatkaa vaikka uskonnonvapaudesta, jos aiheella ei ole väliä.
Sitäkään ei ole mietitty, miten porno telkkariimme tulee. Jokuhan sitä tekee. Usein näyttäisivät olevan pitkästyneen oloisia naapurimaan tyttöjä. Olisiko tarvetta reilun kaupan merkille? Miten valistuneita kuluttajia ovat pornon katselijat? Joku viisaampi vastatkoon.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
6 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Öööö

27.5.2003 15:07

Ja sitten haluaisin perusteluja pornon puolesta---
---Itsetyydytys sujuu paljon rattoisammin. Tarvetta sille aina välillä voi sinkulla olla ja ei jaksa mielikuvitusta rasittaa.
---Monet parit saavat erisorttisista pornoleffoista virikkeitä omaan seksielämään. Pelkää lähetyssaarnaaja ei aina riitä.

Olisiko tarvetta reilun kaupan merkille?---
---Olisi.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
4 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Laylayla

31.5.2003 04:26

Nimimerkki M:"Väkivaltapornofilmeissä alistetaan naista,joten ne antavat naisista,miehistä ja seksistä väärän kuvan"

Väkivaltaporno on Suomessa kiellettyä, eli sitä ei todellakaan näytetä tv:ssä eikä myydä edes alan liikkeissä. En tiedä, onko sen hallussapitokin laitonta, mutta eipäs nyt siis sotketa tavallista panemispornoa näihin laittomuuksiin, kun asioilla ei kerta ole mitään tekemistä keskenään.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
1 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Markoh_

2.6.2003 08:59

Toivoisin että holhoamiseni loppuisi jo ja että saisin altistua pornolle television kautta josta helvetti vie joudun maksamaan kuitenkin.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
4 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Kukkahattu taitaa olla taas in

2.6.2003 18:14

Miksi aina pitäisi kieltää
kaikki sellainen, jota joku
vastustaa? Entäs jos joku
pitää urheilua moraalittomana
tai urheilun katselua
vaarallisena? Pitäisikö
urheilulähetykset kieltää
tai parantaisiko se
jotenkin penkkiurheilun
moraalista oikeutusta,
jos siirrettäisiin
urheiluohjelmat maksulliselle
kanavalle? Tai saippuasarjat.
Jokuhan saattaa pitää niitä
haitallisina lapsilleen.
Pitäisikö koko maailma muuttaa
lapsille sopivaksi? Kielletään
vaan aikuisiltakin kaikki, minkä
uskotaan olevan haitallista
lapsille. Tai ei tarvitse edes
itse niin uskoa. Noitavainoissakin
riitti, että väitti ärsyttävän
naapurin olevan noita, niin johan
oli roviolla töitä taas.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
7 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Nóm

3.6.2003 11:38

Pitäisi poistaa katukuvasta ne kaikki "tavalliset" mainokset, joissa on puolipukeisia naisia. Erotiikkamessutkin hyväksyn paremmin, koska sinne menevä tietää mitä saa. Sen sijaan onko oikeutetta tyrkyttää julkisilla paikoilla kuljeskeleville seksuaalisia mielikuvia, jotka kuuluisivat jonnekin ihan muualle, yksityiselämään.

Joskus sitä vaan haluaisi pitää tietyt asiat poissa mielestä, mutta jos niitä ei saa edes pois silmistä, on aika toivoton tilanne.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
5 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Kriittinen...?

4.6.2003 11:26

Ehkä toi on totta et eihän pornoa voi kieltää millään... Mutta säälittää ne nuoret pojat jotka ennen seksielämää turvautuu pornoon, luulee et kaikki menee niin kuin elokuvissa! Samalla tulee kuvioihin myös se että, jos nainen ei ole blondi, isotissinen, hyvä kroppainen ei se kelpaa. Kyllä se seurustelu suhteessa näkyy myös..

Siltä pohjalta ehkä jotain niissä pitäis myös valaista, ettei nuorten maailman kuva vääristy entistä enemmän..

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
7 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

SISÄLTÖ?!

29.11.2006 11:03

Täältä näkee ne Sexhibitionin ehdottamat, kielletyt mainokset:

http://www.sexhibition.fi/hkl.htm

Huhhuh, enemmän paljasta pintaa näkee K-Marketin ruokamainoksissa kuin noissa! Kummallista että noita on ollut tarve sensuroida.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
3 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Kommentoi juttua

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
7 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi