AirBnb-vuokrauksen tavoitteena on tarjota vieraille mahdollisimman hyvä kokemus. Joskus kuitenkin tarvitaan vierailijan näkökulmaa, jotta voidaan selvittää pienet yksityiskohdat, jotka ovat jokaiselle vierailijalle tärkeitä.
AirBnB vuokrataan yleensä loman tai työmatkan ajaksi. Vieraat valitsevat AirBnB:n hotellin sijaan muun muassa siksi, että näissä kodeissa on kotoisampi tunnelma, ja heidän on mahdollista esimerkiksi laittaa ruokaa tai nauttia suuremmasta tilasta.
On olemassa muutamia asioita, jotka pitäisi löytyä jokaisesta AirBnB-kodista, jotta ne ovat vierailijoille mahdollisimman mukavat.
Uniikki AirBnB, jonne vieraat haluavat palata
Vaikka esimerkiksi Tallinna hotellit ovat viehättäviä ja mukavia, joskus AirBnB voi olla käytännöllisempi tai mukavampi vaihtoehto vierailijoille. Jos omistat AirbBnB:n ja haluat tehdä vierailun vieraillesi mahdollisimman mukavaksi, lue alle listatut asiat, jotka jokaisesta kodista pitäisi löytyä.
Kun vierailijoilla on hyvä kokemus vieraillessaan AirBnB-kodissasi, he haluavat palata sinne uudelleen.
Rehellinen ilmoitus
Mikään ei ole suurempi pettymys vieraille kuin huomata, ettei ilmoitus vastaakaan todellisuutta. On tärkeää tarjota selkeitä ja laadukkaita valokuvia kodistasi. Jos kodissa on joitain korjattavia vikoja, mainitse ne rehellisesti ilmoituksessasi. Tämä ei välttämättä estä heitä varaamasta, mutta he saattavat olla ärsyyntyneitä saapuessaan ja huomatessaan puutteita, joita ei ole etukäteen mainittu.
Pienet asiat, jotka helpottavat elämää
Pienet käytännölliset seikat voivat tehdä lomamatkailijan vierailusta mukavamman. Esimerkiksi silityslauta vaatteiden silittämiseen, hiustenkuivaaja, pieni kahvinkeitin ja leivänpaahdin voivat saada vierailijan tuntemaan olonsa kotoisaksi.
Silityslauta ja muut pienet tavarat eivät maksa paljon, mutta ne voivat olla ero neljän ja viiden tähden arvostelun välillä. Hobbyhall.fi-verkkokaupasta on mahdollista löytää kaikki tarvittavat asiat AirBnB:n sisustamiseen edullisella hinnalla.
Pikkupurtavaa
Muutama välipala vieraille voi auttaa heitä tuntemaan olonsa tervetulleeksi kotiisi. Voit tarjota esimerkiksi teetä, kahvia, keksejä tai virvoitusjuomia. Kesäisin esimerkiksi mehujäät pakastimessa ovat mahtava ylläri, joka voi saada vierailijan antamaan sinulle viiden tähden arvostelun.
Kartat ja oppaat
Lomalaisena paikallisen tiedon saaminen on hyödyllistä. Onneksi vierailijoillasi on paras mahdollinen paikallinen opas - sinä. Jätä keittiön pöydälle esimerkiksi muutama kartta ja esite paikallisista nähtävyyksistä.
Pistokkeiden adapterit
Sinulla tulee olemaan vieraita eri maista, ja monilla heistä saattaa unohtua ottaa mukaan pistokkeiden adapterit. Hanki joukko yleisimpiä adaptereita omalle maallesi, jotta vierailijat voivat huokaista helpotuksesta saapuessaan.
Selkeä tila
Olipa kyseessä oma kotisi tai vuokrakiinteistö, vierailijat arvostavat siistiä ja järjestelmällistä tilaa. Voit jättää vieraiden käyttöön hyödyllisiä esineitä tai persoonallisia yksityiskohtia, mutta kannattaa varmistaa, että vaatteesi ja henkilökohtaiset tavarasi ovat lukitussa varastotilassa, jotta vieraat voivat käyttää vaatekaappiasi ja laatikoitasi.
WiFi-yhteys
Yllättävän usein AirBnB-isännät laiminlyövät internetin. Olipa vierailijasi liikematkalla tai hän haluaa rentoutua pitkän nähtävyyksien katselun jälkeen, he haluavat varmasti tarkistaa sähköpostinsa tai katsoa Netflixistä jotain.
WiFi ei maksa paljon, mutta jos sitä ei ole, vieraasi pettyvät takuulla. Vieras ei ehkä huomaa, jos internet on hyvä, mutta he varmasti huomaavat, jos se on huono tai jos sitä ei ole.
Kommunikointi
Kommunikointi vieraiden kanssa on tärkeää. Paras tapa kommunikoida on AirBnB:n kautta, mutta varmista myös, että annat puhelinnumerosi ja sähköpostiosoitteesi, jos heidän täytyy ottaa sinuun nopeasti yhteyttä. Lähetä heille tervehdysviesti ennen heidän saapumistaan ja kiitä heitä käynnistä heidän lähtiessään.