Sosiaalisen median kasvun myötä suurin osa yritysten mainonnasta on siirtynyt sanomalehdistä ja ilmoitustauluilta nettiin. Koska iso osa kuluttajista käyttää verkkoa päivittäin useiden tuntien ajan, verkkomainonta on helposti kohdistettavissa ja kustannustehokkainta. Tässä artikkelissa käymme läpi nettimainonnan kolme yleisintä, ja täten myös kannattavinta, mainostusmuotoa.
Sosiaalisen median hyödyntäminen
Nykypäivänä potentiaaliset asiakkaat tavoittaa varmimmin sosiaalisen median kautta. Käytetyimpiä alustoja ovat Facebook, Instagram ja LinkedIn, mutta niiden käyttäjät eroavat toisistaan huomattavasti. Facebookissa käyttäjäkunta on laajempi ja keski-ikä on hieman korkeampi kuin muilla yleisimmillä alustoilla, ja tavoittaa täten paljon erilaisia ihmisiä. Instagram taas on erityisesti nuorten ja nuorten aikuisten suosiossa, ja sen alle on muodostunut valtavasti erilaisia alakulttuureja. LinkedIn sen sijaan on suunnattu korkeakouluopiskelijoille ja teknologia-alalla työskenteleville, ja sen kautta on helppo rekrytoida uusia työntekijöitä. Alustana se on loistava etenkin start-upien mainontaan.
Jos siis hyödynnät sosiaalista mediaa, on kohderyhmän tunteminen ehdottoman tärkeää.
Hakukoneoptimointi
Kun yrityksen nimen kirjoittaa Googleen, millaisia hakutuloksia saat ensimmäisenä? Siihen voi vaikuttaa hakukoneoptimoinnilla. Mitä korkeammalla listassa omat verkkosivut tai sosiaalisen median profiili on, sitä enemmän sitä klikataan. Tähän voi vaikuttaa ennen kaikkea verkkosivujensa sisällöllä; selkeillä otsikoilla, listauksilla ja kappaleilla, avainsanojen ytimekkyydellä ja oikealla asettelulla sekä yksinkertaisella sivujaolla. Jos sivustolla on kuvia tai muita tiedostoja, ne kannattaa nimetä yksinkertaisesti ja sisältöään kuvaavasti.
Sähköpostimarkkinointi
Etenkin jos yrityksellä on usein käynnissä erilaisia kampanjoita, on sähköpostimarkkinointi (sori englannin kielinen linkki, mutta tosi hyvä juttu :) )erityisen kannattavaa. Ideana on tuoda asiakkuuteen lisäarvoa ja syventää suhdetta yrityksen ja ostajien välillä. Yleisimpiä sähköpostimarkkinoinnin tapoja ovat uutiskirjeet, joihin asiakas sitoutuu verkkosivujen kautta esimerkiksi ostosten yhteydessä.
Sähköpostimarkkinointi on helppoa ja tehokasta, sillä suurin osa uutiskirjeisiin tai kampanjailmoituksiin sitoutuneista asiakkaista ovat kiinnostuneita asiakkuuden jatkamisesta. Etenkin tiedotukset alennusmyynneistä tai ylipäätään verkkosivujen muutoksesta tai uusista tuotteista kiinnostavat tätä asiakasryhmää.
1 kommentti
Anonyymi
5.12.2021 10:27
Täältä löydät pian seksiä, suhteita, Deittailua --> http://dating24.me
Vastaa kommenttiin