Mikä motivoi meidät voittamaan eteen asetetut haasteet? Miten oikeutamme riskinottoa? Mitkä voimat ovat vuoristoaddiktion ytimessä? Näitä kysymyksiä esitetään syksyllä 2013 ensi-iltansa saavassa Into The Mind -leffassa.
Into The Mind on sukellus erilaisten vuoristoissa tapahtuvien extremelajien maailmaan. Leffan slogan on lainattu suoraan Buddhalta: "The mind is everything. What you think you become."
Kyseessä on retkeily- ja ulkoiluvarusteisiin ja vaatteisiin erikoistuneen The North Facen jykevä markkinointipanostus. North Face ymmärtää edistää tekemisillään elämäntapaa, jonka suosio on suorassa suhteessa heidän omien tuotteidensa suosioon. North Facen ymmärrys kumpuaa kokemuksesta: kaksi vaellusharrastajaa perusti lafkan vuonna 1966. Nimi kertoo usein vaikeasti kavuttavasta pohjoisrinteestä.
Kuten leffan teemat antavat ymmärtää, North Face ei arkaile heittäytyä syvälliseksi. Itsensä löytämisen ja tuntemisen teemoilla pelaaminen ei ole helppoa ja epäonnistumisen riski on olemassa.
Trailerin perusteella luvassa on pätevää extremeherkkua, joka vie katsojan mitä uskomattomimpiin maisemiin. Asiaan vihkiytyneet ovat jo aivan "stoked" trailerin perusteella.
1 kommentti
vuoristopukki
14.12.2012 01:20
Mount Everestiltä tai joltain muulta kasitonniselta olisi hauska nähdä kuvaa. En usko, että leffassa näytetään retkikunnan arkea Everestillä kaikessa komeudessaan (kuten keuhkoödeemapotilaat leirissä ja jäätyneet ruumiit kiipeilyreitin varrella) mutta upeita maisemia kai sentään uskalletaan vilauttaa. Siis mikäli rajataan kuvista pois se uskomaton määrä roskaa, minkä kiipeilijät jättävät Everestille joka vuosi.
Ehkä on parempikin keskittyä syvällisiin "itsensä löytämisen" teemoihin. Ekstreme-harrastusten ympäristövaikutukset kun ei aina kestä päivänvaloa.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin