YouTube tuli, näytti ja voitti. Se lihotti videogalleriaansa tekijänoikeuslain pimeällä puolella ja imi 20 000 uutta klippiä päivässä. Palvelun perustajat Chad Hurley ja Steve Chen räkättävät kirjautuessaan verkkopankkiin. Google maksoi puolentoista vuoden ikäisestä palvelusta 1,3 miljardia euroa, mutta syystä, sillä ostajan oma videoserviisi ei pysynyt kilpailijan kyydissä. Nyt YouTube on niin suuri, että moni tekijänoikeudenhaltija myöntää palvelun tarjoavan parhaimmillaan yleisön, josta on vaikea kieltäytyä, vaikka ilmaiseksi menee. Toisaalta: palvelussa on kymmentuhatmäärin videoita, jotka keräävät vain muutaman katsojan.
Kun City.fi viime viikolla avasi Videoni.fi-palvelun, saimme muutamassa päivässä satoja videoita. Palvelun suosituimpia pätkiä on katsottu jo tuhansia kertoja.
Vaikka palvelumme on helppokäyttöinen kuin kuuluisampi serkkunsa, Videoni.fi on ennemminkin We Tube, kaupunkilaisyhteisömme oma tuubi, joka tursuaa mielestämme kaikkein kiintoisinta kamaa: ilmeitä, releitä, bileitä. Oikeita ihmisiä, tosielämää. Ja on siellä siivu tähän lehteen haastateltua, Suomen etsityintä gangstaakin.
4 kommenttia
at route 66
23.11.2006 21:36
Siis kuka tou niinku on??? Anteeksi maalaisuuteni...
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Kämmykkä
25.11.2006 08:24
Jausaa, tätä olenkin odottanut. Suomenkielinen käyttöliittymä on aina suomenkielinen käyttöliittymä. Epäilyksistäni huolimatta videoni.fi vörkkii jopa kiitoksen arvoisesti.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Psykolofi
29.11.2006 00:05
Onko Videoni tarkoitus olla Youtuben identtinen kopio? Miksiköhän 99% clipeistä on niitä ikivanhoja clippejä jotka on löytyneet muualta jo vuosia. Odotin omaperäisempää materiaalia.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Pirjosi
4.12.2006 19:25
Nooh, täytyy kyllä myöntää, että itse olin positiiviesti yllättynyt, helppo käytettävyys, aika hauskaa kamaa, päivässä menee parikytä minsaa palvelussa roikkuessa
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin