Kolme ravintolatrendiä: Näitä suomalaiset peräänkuuluttavat juuri nyt

Suomalaiset kaipaavat ravintolalta eritoten kasvista, tasapainoa ja paikallisuutta.

Mitä suomalaiset kaipaavat ravintoloilta tällä hetkellä? Edenredin* teettämän kyselytutkimuksen mukaan ravintolakävijät toivovat tällä hetkellä yhä enemmän vegaani- ja kasvisvaihtoehtoja.

Lähes 60 % kyselyyn vastanneista ravintoloista kertoi näiden annosten kysynnän kasvaneen.

Ravintolatärppejä vegeruokaa etsiville:

  • Vegaanisia fine dining -elämyksiä tarjoileva Magu
  • Vegaaniseen “mättöruokaan” keskittynyt Junk y Vegan
  • Proteiinirikasta kasvisruokaa loihtuva Zeytuun

Terveellistä ja paikallista

Yhä useampi suomalaisista kiinnittää selvityksen mukaan huomiota myös terveellisyyteen, ja annosten tasapaino nousikin kyselyssä korkealle sijalle.

Terveellisyyden lisäksi myös ruoan alkuperä koetaan tärkeäksi; raaka-aineiden paikallisuudesta on muodostunut asia, jota yhä useammat ravintolakävijät peräänkuuluttavat.

Ravintolakävijöille on tärkeää, että raaka-aineet tulevat läheltä.
Ravintolakävijöille on tärkeää, että raaka-aineet tulevat läheltä.

Ravintolatärppejä:

Kun raha ratkaisee - SYÖ

Vaikka ravintolaruoalta halutaan monia asioita, ratkaisevin tekijä suomalaisille ravintolan valinnassa on kuitenkin hinta. Tätä mieltä on 87 prosenttia Edenredin kyselyyn vastanneista ravintoloista.

Toiseksi tärkeimmäksi seikaksi ravintolat nostivat lounasedun käytön maksuvälineenä, kun taas kolmanneksi eniten asiakasmääriin vaikuttavaksi asiaksi nostettiin sijainti.

VINKKI! Jos haluat nauttia ravintolaruoasta pikkurahalla, kannattaa suunnata SYÖ!-viikoille. Pääset nauttimaan ravintoloiden loihtimista annoksista 12 €:n hintaan torstaihin 5. syyskuuta saakka.

*Tiedot selviävät Edenredin heinäkuussa tekemän kyselytutkimuksen vastauksista. Kyselytutkimukseen vastasi 1882 täysi-ikäistä suomalaista ja 72 ravintolaa.

2 kommenttia

Studio1

3.9.2024 13:06

Print journalism has seen a significant decline in recent years, driven by the rise of digital media and changes in consumer behavior. Many newspapers have been forced to downsize or shut down entirely, leading to a loss of jobs and a reduction in the quality and quantity of investigative reporting. The shift to online platforms has also changed the business model for journalism, with advertising revenue now heavily dependent on clicks and engagement rather than subscriptions. This has led to concerns about the sustainability of quality journalism in the digital age.<a href="https://derbynewsjournal.com">News</a>;

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
2 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

mcd voice survey

9.9.2024 07:58

MCDVOICE is the survey portal that allows customers to participate in the survey and obtain the receipt offer printed with buy 1 get 1 free sandwich. Have you recently visited the McDonalds restaurant and purchased anything? Then tell how your about your visit within 7 days by visiting the Mcdvoice survey portal (www.mcdvoice.com). After visiting the official portal select espanol or english to continue to begin the survey. Then enter the 26-digit survey code to start McDonald’s customer satisfaction survey. Respond to the Survey questions asking about quality and taste of food, menu prices and over all dining experience you had at the McDonald’s. However Customer can leave your feedback on mcdonald's survey form online on mcdvoice website address .<a href="https://mcdvoice.support/">https://Voice survey/</a>

Hashtags : #McDonalds #MCDVoice #Survey #Www.MCDVoice.Com

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
5 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Kommentoi juttua

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
1 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi