Kaupallinen yhteistyö
Syyskuun 16. päivä ei ollut ravintola Zhènille mikä tahansa lauantai, sillä kyseisenä päivänä ravintolassa vietettiin kiinalaista, sadonkorjuun päättymistä kunnioittavaa perinnejuhlaa; Mid Autumn Festivalia.
Sen lisäksi, että illan tarkoituksena oli juhlistaa sadonkorjuun päättymistä, tapahtumalla haluttiin lisätä tietoisuutta Kiinan kansallisjuomanakin tunnetun Moutai-juoman ympäriltä.
Ravintola Zhènin yrittäjä ja China Spirit Oy:n toimitusjohtaja Tang Chaon mukaan tämän kaltaiset tapahtumat ovat kullanarvoisia tuomaan Suomen ja Kiinan kulttuureita lähemmäs toisiaan.
“Moutainin ydin eivät ole pelkät tuotteet, vaan kiinalainen kulttuuri ja ammattitaito”, Chao kertoo.
Mid Autumn Festivalien lisäksi Zhènissä juhlitaan paraikaa ravintolan kaksivuotista taivalta. Juhlan kunniaksi pääset nauttimaan Zhènin autenttisista kiinalaisista herkuista 20 prosentin alennuksella aina 1.10.2023 saakka.
Tarjouksen pääset hyödyntämään käyttämällä koodia ZHEN2VUOTIAS. Varaa pöytä täältä.
LUE LISÄÄ: Gaalaillallinen ja huipputarjouksia! Ravintola Zhèn juhlistaa 2-vuotista taivaltaan
Kiinalainen ammattitaito pääosassa
Mid Autumn Festival -illallisgaalan teemana oli jakaminen; “Shared Moonlight, Shared Beauty”.
“Teema tulee Moutain pääkonttorilta Kiinasta, ja kaikki me Moutain kansainväliset jakelijat yli sadassa maassa noudatamme tätä teemaa. Ideana on yhdistää Kweichow Moutainin kauneus Mid Autumn Festivalin kuutamo-teemaan.”, Chao kertoo.
Juhlaillallisen nimekkääseen vierasjoukkoon lukeutui muun muassa entinen formulatähti Mika Salo, Kytäjä Golfin ja Business Clubin toimitusjohtaja Jukka Koivu, Zheng Qiong Fang Helsingin kaupungin kulttuurivirastosta sekä Huawei Suomen maajohtaja Mr. Xu Guo Wang.
Tänä vuonna Mid Autumn Festivalien vieraslistalta löytyivät myös Miss Suomi -finalistit, Moutain brändilähettiläinäkin tunnetut Lumi Liikanen, Sofia Singh ja Adelaide Botty van den Bruele.
Gaalaillalliselle osallistumisen lisäksi naiset promoavat Moutaita ja brändin kuumaa uutuustuotetta, Moutai Coffeeta.
Näiden Helsingin tunnetuimpien maamerkkien luona kuvattujen materiaalien tarkoituksena on kasvattaa Moutain kansainvälistä imagoa niin Suomessa kuin Kiinassa.
“Laadultaan vertaansa vailla”
Keskisyksyn juhla ei suinkaan ole ainoa tilaisuus, jota Zhènilla on ollut kunnia saada isännöidä. Vasta noin kuukausi sitten ravintola täyttyi golfväestä, kun ravintola isännöi jo neljännen kerran järjestettyä Moutai Golf Cup -tapahtumaa ja sen jälkeistä illallista.
Myös yhteistyössä suomalaisten baarimestarien yhdistyksen FBSK:n ja alan Shaker-lehden kanssa toteutettu Moutai Cocktail Competition -kilpailu lisäsi niin Moutain, ravintola Zhènin kuin Kiinan ja kiinalaisen kulttuurin tietoisuutta.
“Olen erittäin voidessani todeta, että paikalliset asiakkaat ja erityisesti ammattilaiset ovat rakastaneet Moutaita. Ei vain järjestämiemme tapahtumien vuoksi, vaan myös siksi, että tuotteemme on niin ainutlaatuinen ja laadultaan vertaansa vailla”, Chao toteaa.
LUE LISÄÄ ZHÈNIN ALKUTAIPALEESTA: Tässäkö Helsingin paras kiinalainen? Autenttisuus on Zhènin ehdoton valttikortti
Jos ravintoloitsija itse on innoissaan Zhènin järjestämistä tapahtumista, niin ovat myös asiakkaat. Chaon mukaan sekä ruoka että palvelu ovat keränneet ylistävää palautetta, ja monet kehuvat Zhèniä kaupungin parhaaksi kiinalaiseksi.
Haluatko päästä nauttimaan Zhèniin? Osallistu kilpailuun ja voit voittaa viiden ruokalajin illallisen ravintola Zhènissa sinulle ja seuralaisellesi. Kilpailun löydät Cityn Facebookista.