Katselen Facebookissa...
Katselen Facebookissa sinkkukavereitteni päivitykisä, jotka on tyyliin "pilkkuun asti vedettiin" ja muuta biletysjuttua. Kommentoin usein, et "voiku mäkin pääsisin" jne. Mutta todellisuudessa mua ei vois sellanen elämä nyt juuri vähempää kiinnostaa. Mulla on ihana vauva ja mies. Mun käy vaan sääliksi sinkkukavereitani, jotka vielä yli 34 vuotiainakin bilettää viikonloput. Alkaa olla miehistä pula, ellei sitten nuorempaa halua/saa. Tai sitten täytyy ottaa mies, joka menee jo toista kierrosta. Joo tiedän ettei kaikki haluu naimisiin ja lasta. mutta tiedän myös, että ainakin kolme näistä sinkkufrendeistäni on ollut kihloissa, kahdella oli jopa häät suunnitteilla eli kirkko ym. varattu. Onko syntistä antaa sellainen kuva, että muakin vielä kiinnostais sellanen elämä ja että kadehdin heidän näennäsitä vapautta? Vai olisiko suurempi synti kertoa heille, kuinka tyytyväinen olen elämääni juuri nyt? Ei kukaan kuitenkaan usko, miten ihanaa on saada oma lapsi. En mäkään uskonut, ennen kuin sain.
73 kommenttia
Anonyymi
30.6.2009 12:24
minä uskon syvästi ja vakaasti että olin sitten minkä ikäinen tahansa - aina pula on nimenomaan naisista.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
30.6.2009 12:36
Ehkä sun ei kannata kommentoida mitään jos et halua valehdella tai dissata toisten tekemisiä. FB:n ideahan on se, että sä voit kertoa siellä omia kuulumisia ja avautua omista tuntemuksista. Ole oma itsesi ja kerro maailmalle (eli FB:lle :) kuinka onnellinen olet omasta tilanteestasi. Sun kuuluu nauttia omasta elämästä ja kavereiden pitää tukea sua siinä. Jos sä et uskalla olla kolmekymppisten kavereiden silmissä oma itsesi, niin sit sulla tai sun kavereilla on ongelma.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
30.6.2009 12:36
En ymmärrä miksi pitäisi kusettaa kadehtivansa jos ei kerran kadehdi.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
30.6.2009 12:38
Lopeta vaan se typerän facebookin käyttö
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
30.6.2009 12:53
Tottakai mä nautin omasta elämästäni! En halua vaan hehkuttaa onneani FB:ssa. Jokun lääkärin sitaatti yhdessä lehdessä oli jotenkin tähän malliin, että "ne naiset, jotka syystä tai toisesta eivät saa lapsia eivät tiedä, mistä jää paitsi. Jos tietäisivät, eivät voisi enää elää. Näin luonto on sen hoitanut" Siis ei mennyt sanatarkasti noin, mutta idea oli sama. Musta se oli todella raju kommentti ja se on jäänyt kummittelemaan päähäni. Ehkä haluan kommenteillani kertoa kavereilleni, että elämä on elämisen arvoista ilman lapsiakin? ;) No ei nyt ehkä ihan, tottakai se on elämisen arvoista aina.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
30.6.2009 13:03
No meillä kaksi pientä lasta ja täytyy kyllä sanoa, että molemmilla menojalkaa vipattaisi melko usein, mutta eihän noita lapsia saa isovanhempien luoksi viikonloppuhoitoon kovin usein, joten täytyy vain ottaa ilo irti silloin kun pääsee irroittelemaan. Sellaista se on perheellisen elämä. Jos sitten haluaa bilettää jatkuvasti vielä neljänkympin rajaa lähestyen, niin sitten ei kannata perustaa perhettä...
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
30.6.2009 13:22
^Olet oikeassa. Kyllä mäkin varmasti jossakin vaiheessa haluan mennä ulos miehen kanssa kahdstaan tai kavereiden kanssa. Mutta kyllä mä olin ehtinyt sitä 33-ikävuoteen mennessä tekemään tarpeeksi, ettei vielä ole pakko. Täysin OK, jos haluu mennä.
Nyt suuri paljastus: Elämä EI lopu siihen kun saa lapsen, eikä KAIKKI muutu, huononpaan suuntaan ainakaan.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
30.6.2009 13:42
Ai jonkun lääkärin sitaatti on nyt sitten ainoa totuus? Todennäköisesti haluan lapsia itsekin vielä joku päivä, mutta ärsyttää suunnattomasti tuo teidän "lapsellisten" ylimielinen asenne että elämästä ei ymmärrä mitään ennen kuin itse on äiti/isä. Minä taas uskon, että luonto on hoitanut asian niin, että ainakin useimmat vanhemmat kiintyvät vaistomaisesti lapseensa erittäin voimakkaasti jotta taataan jälkeläisten hyvinvointi ja lajin säilyminen. Muut asiat jäävät taka-alalle jotta vauva saa kaiken tarvitsemansa huomion. Turha sääliä, osa ystävistäsi ehkä tosiaan viihtyy sinkkuna, tai jos ei sinkkuna niin ainakin lapsettomana. Itse "säälin" suunnattomasti tuttavapariskuntia jotka puolen vuoden seurustelun jälkeen hankkivat lapsia ja jäävät paitsi kaikesta ihanasta kahdenkeskisestä ajasta, ulkomaanmatkoista ja toistensa jakamattomasta huomiosta. Eli kukin tyylillään. Jätä siis ylimielinen, säälivä asenteesi ja hehkuta onneasi, niin onnelliset ystäväsikin tekevät.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
30.6.2009 13:43
Nauti äiteydestä ja vauvastasi ja niiden sinkkujen metsästää ihan rauhassa
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
30.6.2009 13:47
Ota löysin rantein, älä jännitä.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
30.6.2009 13:53
happamia sanoi kettu pihjalanmarjoista
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
30.6.2009 14:03
Nainen 33v vaikuttaa fiksulta ja mukavalta tyypiltä. Nainen 27v taas katkeralta ämmältä.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
30.6.2009 14:04
^Juuri tätä tarkoitan...
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
30.6.2009 14:26
Nainen, 27 v
tänään 13:42
Juupa juu, jos nyt laittaisit sen tuulettimen siellä toimistossa puhaltamaan kylmää ja lue sitten noi mun kirjoitukset uudestaan. Ei tässä mistään ylimielisyydestä ole kysymys. Miksi reagoit noin kamalan voimakkaasti? Ei yhden lääkärin kommentti ole mikään totuus, se vain jäi mieleeni, että onko asia todellakin noin.
Kyllä minä ainakin pidin omaa elämääni merkityksellisenä ja elämisen arvoisena ennen lapsen saantiakin! Ja sellaista elämää bilettävät kaverinikin nyt elää, merkityksellistä ja elämisen arvoista! Ei tässä siitä ollut kyse.
Ehkä juuri sinunlaistesi takia en halua onneani hehkuttaa, sinunlaisiahan se ärsyttää, kun me sinunlaistesi mielestä luulemme, ettei sinunlaisesi tiedä elämästä mitään. Ja sinusta en nyt puhunut mitään, vain sinunlaisistasi;)
Rauhaa ja rakkautta ja vaikka sitä biletystä ja siideriä ja villiä vehtaamista kesääsi! Kaikkea hyvää!
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
30.6.2009 14:26
Voihan sitä bilettää lapsellinenkin, hankkii lapsenvahdin tai vie vaikka vekaran isovanhemmille hoitoon.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
30.6.2009 14:29
Nainen 27v vaikuttaa paljon normaalimmalta kuin ne hyperäidit, jotka kuvittelevat elämän alkavan vasta kun saa oman lapsen.
"Jokun [sic] lääkärin sitaatti yhdessä lehdessä" on ihan helvetin hyvä lähtökohta, ei kiesus..
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
30.6.2009 14:30
Anteeksi vaan, rouva 33v, mutta kirjoituksesi kuulostaa kyllä ihan hemmetin ylimielisiltä, tahtoisit tai et.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
30.6.2009 14:35
Toisten sääliminen tarkoittaa nimenomaan sitä, että ajattelee itse olevansa muiden yläpuolella ja/tai omaavansa jotain mitä muilla ei ole. Näinhän itse melkein suoraan kirjoitit, siitä käsite ylimielisyys.
Suhtaudun asiaan voimakkaasti koska niin usein on suoraan tai epäsuoremmin sanottu ettet sä kuule ymmärrä elämästä vielä mitään ja myhäilty ivallisesti. Siis et sinä, vaan sinunlaisesi ;). Tai nimitelty katkeraksi. Miksi olisin katkera, jos mieheni kanssa olemme ainoastaan päättäneet ettemme ihan vielä halua lapsia?
Biletystä ja siideriä ei kesääni juuri kuulu, villistä vehtaamisesta puhumattakaan. Vietämme mieheni kanssa rauhallisen kesän maaseudulla toistemme seurasta ja vapaudesta nauttien.
No, ehkäpä minäkin viimein ymmärrän sitten joskus kuuden vuoden päästä! Nauti äitiydestä ja ihanaa kesää myös sinulle!
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
30.6.2009 14:35
^^^^^, ^^ ja ^ Paetkaa! Ikisinkut iskevät kiinni yhtenä rintamana!
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
30.6.2009 14:40
^-MIEHENI- kanssa, opettele lukemaan...
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
30.6.2009 14:48
Koita nyt ymmärtää että kaikki eivät tosiaan halua lapsia koskaan ! eikä asia muutu sen positiivisemmaksi vaikka olisi lapsi. "miten ihanaa on saada oma lapsi" Ihmiset ovat erilaisia kuin sinä, osa.
Lisäksi miksi sinun pitää kirjoitella "voiku mäkin pääsisin" ? ja ei tarvii silti omaa elämää hehkuttaa jos muilla ei ole miestä. Ihme että kyselet noin tyhmiä?
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
30.6.2009 15:02
Kullia sä tarvisit, luultavasti kakkoseen kanssa.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
30.6.2009 15:23
Just päivänä eräänä joku mamma täällä ulisi, ettei tunne rakkautta tai edes äidinvaistoa lastaan kohtaan. Että ei tosiaankaan päde kaikkien kohdalla tuo kyllä-sinäkin-sitten-ymmärrät.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
30.6.2009 15:46
Mukava hyväntuulinen tunnustus. Mukavaa jatkoa!
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
30.6.2009 16:06
Vähän sama juttu täällä. Teeskentelen tuskastuneisuutta valitellessani, että täytyy hoitaa isän velvollisuuksia, enkä voikaan lähteä Pertsan mökille kolmeksi päiväksi imemään viinaa känniurpojen kanssa ja viettämään viikon kankkusessa sen jälkeen, voi hitsi ja harmi.
Ihmisiä on erimoisia. Itse ihmettelen, miten ikäiseni jaksavat vielä rymytä baareissa joka viikonloppu. He kaiketi ihmettelevät, miten kukaan jaksaa yhtäkään iltaa köhkiä kotona joidenkin vauveleiden kanssa.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
30.6.2009 16:31
Että tästä samasta jaksetaan aina vääntää. Eikö pääasia ole, että jokainen on tyytyväinen omaan elämäänsä ja valintoihinsa??? Toinen viihtyy baareissa ja toinen kotona lastensa kanssa. Ei tartte Nina Mikkosen tyylillä teilata muita ja heidän mielipiteitään. Suomi on vapaa maa ja jokainen valitsee tiensä.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
30.6.2009 16:52
Perus suomilortto on saanut kerran kullia ja heti lapsen. Nyt on lähiösidukkavalas eikä pääse minnekään.
T.mursu
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
30.6.2009 17:11
olet varmasti kauhea lortto hyi
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
30.6.2009 19:11
Kuusi vuotta seurustelin nykyisen aviomieheni kanssa, ennen kuin mentiin naimisiin. Saimme viettää aikaa yhdessä ihan riittämiin ennen lasta, eikä se vieläkään ole mahdotonta! En ole marmattanut ettenkö pääsisi mihinkään lähtemään, en nyt vain halua!
Voisitteko lukea huolellisemmin, mitä oon kirjottanu. Enkös juuri kirjoittanut, että tiedän, ettei kaikki halua naimisiin ja lasta. En ole teilannut kenenkään tyyliä elää, vaan nimenomaan todennut, että se toinenkin tapa elää (se jolla elin 27-vuotiaaksi saakka itsekin!) on ihan hyvää ja mielekästä elämää. Ainakin johonkin ikään saakka.
Mies, 35 v
tänään 16:06
Sinä taisit ymmärtää pointin! Tavallaan ei vaan halua hehkuttaa vanhemmuuttaan, ja sillä tavalla saada kaverit tuntemaan itsensä toiselta planeetalta olevalta.
jatkuu
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
30.6.2009 19:13
Kaikille sinkkunaisille ja omasta halustaan lapsettomille: elämänne on elämisen arvoista, kaikkien ei ole pakko saada lapsia.
Ja sitten näille yli 90-vuotiaille miehille... pojat, kasvakaa aikuisiksi ja menkääs nyt harjoittelemaan, kyllä te sen mopokortin vielä joku päivä saatte, äiti ja isi maksaa!
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
30.6.2009 19:27
Sä voisit kommentoida niille kuinka monta kertaa vaihdoit kakkavaipat eilen ja monta kertaa yöllä heräsit kersan huutoon tai vaikka selitellä kun seksiä mieli. Idiootti!
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
30.6.2009 19:31
Vittu mitä selittelyy 33-vuotiaalta. Olet todella säälittävä. Mä ainakin "biletän", eli käyn ulkona syömässä, matkustelen ja elän extempore elämää, kuten olen elänyt tähänkin saakka, eikä tulis mieleenikään hankkia kakaroita, koska muuten "jään jostain paitsi". Tuhlaan ansaitsemani rahat itseeni ja matkustelen minkä työltäni joudan. Istu sinä katkera eukko vaan kersasi kanssa himassa ja mieti kun ukkos käy pettämässä sua poikien saunailloissa.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
30.6.2009 19:36
^Wau! Lisää tällasia naisia, niin ihmiskunta kuolee sukupuuttoon alta aikayksikön! Kunnon nelikymppinen sidukkapöhömuija!
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
30.6.2009 19:38
Nainen, 31 v
tänään 19:27
Joo, niin voisin, mutta teidän, ettei sellaset asiat todellakaan kiinnosta lapsettomia ja harvoja niitäkään joilla on lapsia. Ne on ihan perheen asioita, eikä paskavaipoista ym. keskustella tuttavien ja kavereiden kanssa.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
30.6.2009 19:40
ja istu sinä[nainen,38v]"hienoa elämää" -elävä siiderikorva sitten 72-vuotiaana vuokrayksiös keravalla ja mietit kun ei ketään tule käymään...
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
30.6.2009 19:58
"Mies, 36 v tänään 19:36
^Wau! Lisää tällasia naisia, niin ihmiskunta kuolee sukupuuttoon alta aikayksikön! Kunnon nelikymppinen sidukkapöhömuija!"
Ihmiskuntahan on tosiaan kuolemassa näillä hetkillä sukupuuttoon - ei suinkaan päinvastoin.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
30.6.2009 21:58
^^saadaanko lapsia siksi että ne tulis katsoon vanhana? ihmisillä on usein itsekkäitä syitä haluta lapsia..
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
1.7.2009 00:57
"Mun käy vaan sääliksi sinkkukavereitani, jotka vielä yli 34 vuotiainakin bilettää viikonloput."
No, tämä kyllä kieltämättä kuulosti aika ylimieliseltä. Anteeksi vain. Jotenkin sai koko tekstistä sen kuvan, että asetat itsesi näiden sinkkukavereidesi yläpuolelle sillä ettet kehtaa kertoa omasta onnestasi, ettei heille vain tulisi paha mieli, kun eivät itse ole onnellisia. Tai todennäköisesti et sitä tarkoituksella tee, mutta huomaamattasi ainakin. Koska väitit kuitenkin myöhemmin, että tiedät, että elämä ilman lapsiakin voi olla antoisaa, mutta silti kuitenkin aloitusviestin mukaan säälit lapsettomia kavereitasi.
Ja näille saakelin fiksuille kommentoija"miehille": Ei, en ole kateellinen lapseton ikisinkku lutka. Pitää jo etukäteen tuo sanoa, koska sitten kun näillä tietynlaisilla ihmisillä ei ole mitään oikeata sanottavaa, siirrytään noihin hatusta heitettyihin arvauksiin siitä, mitä kukin on. ;D
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
1.7.2009 01:35
"Ihmisillä on usein itsekkäitä syitä saada lapsia."
Onko olemassa muita kuin itsekkäitä syitä tehdä lapsia? Mitkä ovat epäitsekkäitä syitä? Eikö tärkeintä ole halu saada lapsi, halu olla kiinnostunut uudesta ihmisestä? Koskaan ei voi tietää millainen ihminen siitä lapsesta tulee. Ehkä se tulee katsomaan vanhempiaan vanhainkotiin, ehkä siitä tulee rikollinen, ehkä se syntyy kuolleena.
Perheellinen voi olla onnellinen ja saada paljon parisuhteestaan ja lapsestaan. Elämä ei siis lopu. Toisaalta on ihan hanurista, että ihmisen elämän mielekkyyttä määritellään parisuhteessa olemisen tai olemattomuuden mukaan, tai sen mukaan onko lasta vai ei. Tämä keskustelu on täysin turhaa, ja sen te kaikki tiedättekin.
Facebookiin voi kirjottaa justiinsa sitä mitä haluaa ja elämänsä voi muokata sen kautta näyttämään miltä tahansa. En ymmärrä, miksi ystäviään pitäisi muka kadehtia jos niin ei tee. Ja jos niin tekisikin, kuka sen haluasisi siellä facebookissa tunnustaa?
T. Siiderimursu
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
1.7.2009 01:55
Olishan se ihan kiva jos joskus EDES saisi oman lapsen. Tiedätte kai kaikki sen, että nainen(tyttö) päättää sen sikiön kohtalosta. Mies vain on ja miettii, tai sitten ei-vielä-valmiina -ihmisenä hyväksyy/haluaa abortin.
Isien rooli on hävettävän ala-arvoinen yhteiskunnassamme.
Viisi tai kuusi aborttia kokeneena, voin sanoa että se sattuu enemmän kuin mikään maailmassa. Tällöin miettii itseäänkin ihmisenä jonka voisi abortoida pois saastuttamasta muiden eloa.
Ystäväni halusi vuosia sitten abortin, mutta kuitenkin lapsensa oli ainoa asia miksi ei tehnyt itsaria. Nykyään hän saa tavata lastaansa silloin tällöin. Mutta saattoi pienokaisensa ekalle koulupäivälle. <3
Jos nyt kuolen vaikka huomenna, niin ei musta jäänyt mitään jäljelle. Ehkä exät voivat tulla itkemään haudalleni, jotta madot voivat kusta naamalleni.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
1.7.2009 02:00
Ymmärrän aloittajan ajatukset, mielestäni niissä ei pitäisi olla mitään kritisoitavaa... Pitääkö kaikki aina vääntää päälaelleen? Jos kalikka kalahtaa nilkkaan, kannattaisi olla maltillinen, hyväksyä tosiasiat ja jättää tekemättä vääristelevät vastaukset asiallisiin kirjoituksiin.
Vastaa kommenttiinTämä koskee noin 95 prosenttia kaikista vastaajista...
Vastaa kommenttiin
Anonyymi
1.7.2009 03:17
Niin... Eihän kukaan meistä kritisoisi jos ei olisi olemassa kritisoimiseen.
Jokainen teistäkin on olemassa ja elossa ihan puhtaasti eläimellisen nussimisen johdosta, lapsen tahdosta, tapoja kunnioittaen, vahinkona kun poikkiksella ei stondannut skordarilla, jne.
Homoseksueaalit eivät näitä lapsia tee. Homot adoptoivat lapsen tai siittävät sen sijaisvanhemmalla. Sen jälkeen ovat lapsen isiä ja isiä. Äiti oli vain kohtu(ironista joidenkin logiikalle). Lesbot hankkivat miehen(hyvä geenisen) ja antavat sen "pelkän kyrvän" nussia toista hedelmällisempää naista. Ehkä kusettavat miestä, jotta mies kokee olleensa vain pelimies ja paskasika, jota mollataan kyvykkyytensä takia myöhemmin. Mies ei saa tietää mitään.
Lapset syntyvät isästä(spermasta) ja äidistä(kohdusta), mutta kohta ovat "kylässä" - ja pitkäään.
Vastaa kommenttiinMinä ainakin lapsena vetäisin loputtomat pultit asiasta. Mutta luultavasti tuolla lapsella ei ole tahtoa siihen, koska spermalla ja kohdulla siitetty ei synnytä HOMOJA, homot!
Vastaa kommenttiin
Anonyymi
1.7.2009 05:31
Minusta on rumaa sääliä saati sitten olla alentuva toisia kohtaan siksi, että he elävät toisenlaista elämää. Ole onnellinen keskenäsi, voisi tässä sanoa. Ei sun tarvi sitä peitellä, mutta ei myöskään olla sitä mieltä, että kaikille sinun ikäisillesi se olisi juuri oikea asia. Jokainen elää omaa elämäänsä.
Jos nyt olen hiukan pahanilman lintu, niin sulla on noin 50 %:n mahdollisuus vielä jossain elämäsi vaiheessa elää tuota samaa elämää. Nauti ja vaali sitä, mitä sulla nyt on, mutta älä naureskele muille. Elämä saattaa yllättää.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
1.7.2009 05:35
^^Monilla homoilla on lapsia heterosuhteista, joissa he ovat joskus olleet. Kohdulla ei siitetä mitään ja kaikki homot ovat saaneet alkunsa samoilla tavoilla kuin heterot. Ehkäpä oma lapsesi on voi myös olla homo?
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
1.7.2009 06:15
^Okei. Ironia daah!
Vastaa kommenttiinVittu!!!kldfbkdfnkzgbkbmknklänbl
Vastaa kommenttiin
Anonyymi
1.7.2009 08:55
Monelta kommentoijalta peräänkuulutan sisälukutaitoa! Luette rivien välistä sellaisia asioita, joita siellä ei todellakaan ole!
Mies, 30 v
tänään 05:31
"Älä naureskele muille" En, en tiedä yhtään syytä miksi naureskelisin.
Edelleenkään ei ole ylimielistä tuntea jonkinlaista sääliä ja harmitusta kavereiden puolesta, jotka selvästi ovat halunneet miehen ja todennäköisesti lapsiakin, niin, tai sitten vain miehen perheekseen. Oli miten oli, se ei ole onnistunut syystä tai toisesta.
Minä myönnän, että vaikka elinkin hyvää elämää sinkkuna, niin toivoin silti löytäväni kumppanin, että voisin joskus perustaa perheen. Välillä olin täysin vakuuttunut, etten koskaan löydä ketään.
Kiitos kaikille kommentoijille. Menen nyt muuttamaan FB-päivitykseni.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
1.7.2009 10:44
Nainen 38 v:
Tiedän sinun ikäisiä rouviakin, jotka tekevät ihan samaa, vaikka heillä on lapsia ja aviomies, eli ei ne lapset sulje pois sitä, että voisi bilettää, matkustella jne.
Toinen asia on sitten tietty aviomiehen pinnan pituus, eli kuinka kauan se kestää tuollaista meininkiä. Erään tuntemani rouvan (työkaveri) tapauksessa aika pitkäänkin, enkä voi olla ihmettelemättä sitä...
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
1.7.2009 13:00
Kommentoin usein, et "voiku mäkin pääsisin" jne.
Miksi kommentoit noin? Etkö kehtaa sanoa että ei kiinnosta? Oletko epävarma? Vai väitätkö täällä että tosissaan ettet haluaisikaan mennä ja lapsen saaminen on ihanaa vain aivopestäkseen itseäsi, koska todellisuudessa haluaisitkin vielä sinkutella?
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
1.7.2009 13:37
"Sinkutella" 33-vuotiaana? Eikös 24-vuotiaiden pitänyt aikonaan maksaa vanhanpiian veroa. Kuka haluu oikeesti bilettää loppuelämänsä!
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
1.7.2009 17:27
Olet varmaan aito lähiöbaarin siiderivalas joka lorttoilee joka pentille ja kimmolle
t. MURSU
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
1.7.2009 18:52
Kerrankin piristävä tunnustus.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
1.7.2009 19:42
Ylimielinen kammottava lortto! miehesi käy varmasti vieraissa ja nauraa typeryydellesi!
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
1.7.2009 21:17
ei niitä kavereita pidä sääliä väitän et jokaainen on tahtonut tohon tilanteeseen itse. Jos tahtoo niin varmasti löytää jonkun jonka kanssa perustaa perhe ja viettää laatu aikaa sen kanssa. Eikä juosta viikonloppusin baarissa.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
1.7.2009 21:35
Mies, 27 v
eilen 19:40
ja istu sinä[nainen,38v]"hienoa elämää" -elävä siiderikorva sitten 72-vuotiaana vuokrayksiös keravalla ja mietit kun ei ketään tule käymään...
Siideriä en ole koskaan tykänyt juoda. Jos jotain alkoholia juon, se on silloin olutta. Myös perheen ulkopuolella voi olla ystäviä, jotka tuovat elämään sisältöä. Ja mitä tulee lasten hankkimiseen vain siksi, että joku kävisi vanhana katsomassa, sehän on sairasta. Se jos joku on itsekästä! Ei ole lasten tehtävä käydä vanhempiaan katsomassa vanhainkodeissa. Lapset tulisi tehdä ihan siitä syystä, että niitä rakastaa ja haluaa. Vilpittömästi.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
2.7.2009 00:12
Että sun käy sääliks!Hah!!Mun käy sua sääliks,sillä mulla on vielä kymmenen vuotta(haluan ehkä!lapsen n.10v päästä) aikaa tehdä(siis vielä aika nuorena,eikä vasta kun lapset on kasvanu ja kun oot nelikymppinen)ihan mitä haluan ja millon haluan!Ja ei tarvii ajatella ketään muuta kun itseään,ihanaa!!!!!Nyt on sentään vielä vetävän näkönen ja energiaa riittää vaikka mihin!Ainiin,mutta eihän sua kiinnosta vapaa ja villi elämä!!Sääli!
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
2.7.2009 07:17
Miksi pitäisi ottaa mies tai olla parisuhteessa, miksi ajattelet että sinkut bilettää joka viikonloppu..."ne naiset, jotka syystä tai toisesta eivät saa lapsia eivät tiedä, mistä jää paitsi. Jos tietäisivät, eivät voisi enää elää. Näin luonto on sen hoitanut".Ei lasta pidä tehdä ihan sen takia että näkee vaan että tykkääkö koko touhusta vai ei.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
2.7.2009 07:20
Miks ei voi sanoa asioita suoraan niinku ne oikeesti on?? Olen huomannu monen naisen olevan samanlainen -eli kaksinaamaisia- todella fiksua! Mitä sitten tapahtuu kun kaverisi saa tietää todellisen mielipiteesi?? Sustahan tulee silloin se valehteleva paska, kuka puhuu ohi suun. Siinä on sitten kiva selvittää jälkikäteen miten ne asiat oikeesti on.
Vastaa kommenttiinJa miksi kaikkien yleensä pitäis toimia saman kaavan mukaan?? Eiköhän anneta kaikkien kukkien kukkia just omalla tavallaan, ja kunnioiteta sitä. Ja seisota omien tekojen ja sanojen takana.
Vastaa kommenttiin
Anonyymi
2.7.2009 07:21
URPO!!
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
2.7.2009 10:45
Anonyymi
eilen 19:42
Ylimielinen kammottava lortto! miehesi käy varmasti vieraissa ja nauraa typeryydellesi!
Sunkin miehes varmaan naurais, ainii, mutta eihän sulla miestä, sä "sinkuttelet".
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
2.7.2009 10:48
Hups! Taitaa olla arka asia monelle, kun tollanen tunnustus kirvottaa tälläsen ryöpyn kitkeriä kommentteja. Se koira älähtää, keneen kalikka kalahtaa!
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
2.7.2009 17:46
^ Hienosti yrität kääntää tämän niin, että me kaikki bilettävät sinkut ollaan kamalan kateellisia ja onnettomia, kun vastataan tähän viestiin.
Noin vastaa ihminen, jolla ei ole mitään todellisia argumentteja asiansa tukemiseen.
Mä en edes osais kuvitella itselleni lasta tähän elämäntilanteeseen. Nautin siitä, että voin tulla ja mennä miten huvittaa, eikä ole lasta tai koiraa estämässä ex tempore -tekemisiä.
Mutta kukin taplaa tyylillään; jos skidit on jonkun juttu ni sitten on, mutta mun juttuni se ei ole - ainakaan vielä.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
2.7.2009 18:58
^^Ei se että kirjoittaa täällä jotain merkkaa mitään. Voihan tähän nyt pistää jotain katkeraa ruikutusta tai sitten jotain mukavaa uikutusta. :)
Profiilitekstiin--> "Vedetäänkö tappiin asti?"
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
2.7.2009 20:53
Toivottavasti se on yhtä ihanaa 15 vuoden kuluttua kun yllätät lapsesi imemästä jonkun keski-ikäisen miehen mulkkua Toyotan takapenkillä.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
3.7.2009 10:23
Ainoa huvittava asia on tuo Facebook-yhteisö missä aikuiset ihmiset häpäsee itteensä. Normaalin onnettoman ja varsinkaan onnellisen tehtävä ei ole julistaa olotilaansa missään nettisaitilla, josta sen voi lukea teoriassa kaikki ihmiset oman elämän varrelta tarhasta eläkeikään.
Ihmetyttää tämä yhteiskunnan oirehdinta ja se mitä itse olen paikkaan käynyt tutustumassa, tuttu päiväkotitäti itsetuhoisissa ajatuksissa, masentuneena joka toinen päivä krapuloissaan tai puolituttu lortto joka on pyrkinyt kansainväliseen koulutukseen ja englanti ei turvassa väänny enempää kuin siansaksaa vääntävällä pultsarilla, vaikka on "jenkeissä asusteltu pitkään", metadoni on tämän tyttelin yksi ongelma.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
3.7.2009 10:25
Lopettakaa siis jo se ittenne nolaaminen siellä Facebookissa, siitäkin huolimatta että siellä on niitä julkkiksiakin! ja muutama yhteiskunnan vanhaparta mukana. Normaalin ihmisen arki on eri kuin julkkiksen sillä ei tehdä rahaa, sillä vaan nolataan ittensä fiksummissa piireissä.
Ei tarvitse tuntea ihmistä, riittää kun lukee muutaman kuukauden "seinämerkinnät" oli siellä onnea hehkutettu tai ei yleensä se todellisuus paistaa läpi sieltä rivien välistä.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
3.7.2009 10:26
Ketä oikeasti kiinnostaa joku seinämerkintä Facebookissa tai missään vastaavassa, jossa kerrotaan kuvien kera tai ilman millaiset perskännit tuli vedettyä taas ja voi voi kun nyt päätä niin pakottaa... sen paremmin kuin se nolo epätoivoinen nainen joka julistaa kulissionneaan kun viimein sai sen miehen ja lapsen, pistää itseä ihan surettamaan.
Kenenkään ei pitäisi olla kiinnostunut siitä tietääkö koko maailma onnesta tai epäonnesta mikä on kohdannut, "kel onni on, hän sen kätkeköön", noin aidon tyytyväisyyden kohdalla. Facebook tukee vain mielisairautta ja ihmisten yleistä häiriintyneisyyttä entisestään, voisi pistää säppiin koko pökäleen.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
3.7.2009 11:17
^KETÄÄN ei kiinnosta sun kommenttis, mutta tulit tota paskaa jakamaan yleiselle palstalle! Tukeeko tää plsta SUN mielisairautta vittulortto?
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
3.7.2009 11:22
Nyt kyllä tuli paskaa niin paljon, että ihan surettaa. Voi sun kanssasi Nainen. :)
Ja jos se paskanjauhaminen ei nyt lopu, niin sitten se saa luvan jatkua. Ihanaa! Lisää lisää lisää!!!
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
4.7.2009 10:03
En ymmärrä miksi sinun pitää teeskennellä? Älä kommentoi. Kukin taaplaa tyylillään. Nauti nyt äitiydestä ja onnesta. Ennen kuin huomaatkaan lapsesi on jo koulussa yms. En jaksanut ihan kaikkia kommentteja lukea, joten jos on toistoa tai muuta vastaavaa niin älä vedä hernettä nenään.
Pakko se kommentoida, että kyllähän tuo facebook on aika pitkälti tylsistyneiden kotiäitien areena, jossa kommentoidaan kaikki oman lapsen neuvolakäynneistä kodin siivoukseen. :) Onneksi ne kaverit voi blokata pois newsfeedistä. Itse en ole vielä valmis äidiksi.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
5.7.2009 22:41
ohhoh..mitäs nyt tehdää??
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
10.7.2009 03:25
En jaksanut lukea kaikkia kommentteja kun oli niin paljon. Aloittajalle (Nainen33v) haluaisin sanoa että kiitokset ehkä tervejärkisimmästä tunnustuksesta mitä olen täältä tähän asti lukenut. Ajattelet ystäviäsi ja haluat yhä kuulua heidän maailmaansa ja ymmärtää sitä vaikka oma elämäntilanteesi on erilainen, pienet valkoiset valheet ovat tässä tilanteessa mielestäni jopa toivottavia. Itse olen 32-vuotias ja vapaaehtoisesti lapseton ja sellaisena pysyvä. Tiedän itsestäni etten olisi hyvä äiti, haluan omistautua työlleni ja onnistun jopa laiminlyömään 9-vuotiasta kummityttönä unohtamalla syntttärit jne. Tämä on vain alkua. Kaikkien ei kuulukaan saada lapsia mutta yhteiskunta odottaa sitä jostain syystä tietyn iän ylittäneiltä naisilta.
Vastaa kommenttiinVaikka itse olet saanut lapsen ja nautit roolistasi on ihanaa huomata, että kuitenkin arvostat ystäviäsi niin paljon että haluat teeskennellä kaipaavasi heidän maailmaansa, pisteeet siitä :D
Vastaa kommenttiin
Anonyymi
23.7.2009 04:19
Herää kyllä kysymys, että millainen ystävä olet, kun pitää valehdella. Todellisille ystäville pitää voida sanoa asiat niinkuin ne ovat, varsinkin tuollaisessa pikkuasiassa. Taitavat "ystävyyssuhteesi" olla aika pinnallisia. Todellinen ystävä olisi onnellinen sinun puolestasi.
Ja suoraan sanottuna asetat kyllä itsesi ystäviesi yläpuolelle säälimällä heitä , kun eivät ole vielä päässeet naimisiin asti, vaikka ovat olleet kuit. kihloissakin. Jotain vikaahan heissä pitää olla! Ei sitten ole tullut mieleen, että he ovat mieluummin ilman miestä, kuin tyytyvät tyydyttävään.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Anonyymi
15.8.2009 20:13
On se vaan ihana kun on aikoinaan lapsia tehnyt/saanut ja vielä 'vanhana' iltatähdenkin. Onpahan vielä äidillä kotona seuraa murkusta kun isommat jo omine perheineen. Kuitenkin viikottain ainakin joku käy perheensä kanssa täällä ja lapsenlapset välillä yökylässä, ne ihanat.
Vastaa kommenttiinKurjaa olisi elämäni ilman lapsiani. Yksiksein kyllä paljon istuskelen kun kuopus menoissaan mutta aina vielä yöksi kotiin tulee ja on seuranani illalla, aamulla.
Vastaa kommenttiin