Alkon sivuja aprillipäivänä selannut saattoi hieraista silmiään Koskenkorvan ilmestyessä hakutuloksiin. Kyseessä ei kuitenkaan ole aprillipila vaan alkoholilainsäädännössä tapahtunut muutos. Vaikka voimaan astuva laki kiristää mietojen alkoholijuomien mainontaa julkisilla paikoilla ja televisiossa, annetaan väkeville juomille vapautuksia. Aiemmin väkevien viinojen hinnat listasi vain isokaato.com, mutta 1.4.2014 alkaen Alko ja muut yli 22% alkoholia myyvät tahot voivat listata oman tuotevalikoimansa. Ensimmäisenä omat tuotteensa ehti julkaista Alko ja Finnair. Voisi olettaa, että laivayhtiöt seuraavat pian perässä.
Ilmapiirissä, jossa holhouksen lisääntyminen ja rajoitusten kiristyminen ovat vahvasti esillä herääkin kysymys onko tämä valtion tapa tukea omistamansa viinavalmistajan toimintaa?
Tolkkua holhoukseen! -mielenosoituksenomaiset etkot eduskuntatalolla perjantaina 4.4.2014 klo 16.00