Nykäise pölykapselit irti ja avaa renkaiden pultit ristikkoavaimella. Pane pultit talteen.
Jos pultit ovat tiukassa, laita käsijarru päälle, tue ristikkoavain vararenkaan päälle ja avaa polkaisemalla.
Nosta auto tunkin avulla ylös ja vaihda rengas. Tarkista, että pyörimissuunta on oikea.
Jotta kaikki renkaat kuluisivat tasaisesti, edellisen ajokauden eturenkaat kannattaa vaihtaa takarenkaiksi ja päinvastoin.
Kiristä pultit ristikkäisessä järjestyksessä kohtalaisen tiukalle. Kiristä pultit uudestaan, kun olet laskenut auton alas.
Tarkista rengaspaineet. Muista, että kylmällä ilmalla painetta pitää olla enemmän kuin lämpimällä.
Kiristä rengaspultit uudestaan 50–100 kilometrin ajon jälkeen.
City tuottaa laadukasta sisältöä kaupunkikulttuurista ja ravintoloista täysin ilmaiseksi ihmisille. Koska haluamme, että juttumme tavoittaa mahdollisimman monet, toivomme että seuraat sosiaalisen median kanavia ja tilaisit uutiskirjeemme. Kiitos, että olet lukijamme!
Liikenneturvallisuuden ja auton hallittavuuden kannalta kulutuspinnaltaan paremmat renkaat tulisi asentaa taka-akselille. Jos ei halua kuitenkaan halua ostaa renkaita pareittain (edessä renkaat kuluvat nopeammin kuin takana, pl. takavetoiset autot), kannattaa noudattaa vaihtoa edestä taakse aina vuosittain. Jokainen voi tehdä oman valintansa turvallisuutensa ja rahatilanteensa välillä.
Eiköhän tuossa tarkoitettu, että pultit kannattaa löysätä (ei irrottaa kokonaan) ennen kuin auton tunkkaa ilmaan. On näes vähän vaikeaa yrittää saada kireitä pulteja auki jos rengas pyörähtelee...
Harvinaisen huonosti ja harhaanjohtavasti kirjoitettu artikkeli. Haluaisin nähdä herra toimittajan suorittavan renkaanvaihdon kirjoittamiensa ohjeiden mukaisesti..
Ehdotan, että artikkeli poistetaan julkisuudesta välittömästi.
9 kommenttia
jhkj
10.11.2005 23:44
Kannattaisko ennen pulttien irrotamista(kokonaan) tunkata auto?
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
tiedoksi_vaan
11.11.2005 11:43
Liikenneturvallisuuden ja auton hallittavuuden kannalta kulutuspinnaltaan paremmat renkaat tulisi asentaa taka-akselille. Jos ei halua kuitenkaan halua ostaa renkaita pareittain (edessä renkaat kuluvat nopeammin kuin takana, pl. takavetoiset autot), kannattaa noudattaa vaihtoa edestä taakse aina vuosittain. Jokainen voi tehdä oman valintansa turvallisuutensa ja rahatilanteensa välillä.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
tollottaas
11.11.2005 14:32
joo kylla nostaisin auton ylos ennenkuin rupeaisin renkaita irroittamaan. Siina onkin selittamista jos auto liikahtaa ja vaantaa pulttien tapit.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Tunkkaaja
12.11.2005 12:15
Eiköhän tuossa tarkoitettu, että pultit kannattaa löysätä (ei irrottaa kokonaan) ennen kuin auton tunkkaa ilmaan. On näes vähän vaikeaa yrittää saada kireitä pulteja auki jos rengas pyörähtelee...
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
naisautoilija
17.11.2005 21:38
No just juu! Tarviiko joku auton omistaja oikeesti ohjeita renkaiden vaihtamiseen????? No huh huh, uusavuttomuutta taas. Voi luoja.....
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Lehtori
24.11.2005 15:18
Harvinaisen huonosti ja harhaanjohtavasti kirjoitettu artikkeli. Haluaisin nähdä herra toimittajan suorittavan renkaanvaihdon kirjoittamiensa ohjeiden mukaisesti..
Vastaa kommenttiinEhdotan, että artikkeli poistetaan julkisuudesta välittömästi.
Vastaa kommenttiin
nuija
26.11.2005 15:39
Quote: "Nykäise pölykapselit irti ja avaa renkaiden pultit ristikkoavaimella. Pane pultit talteen."
No haloo, selvästihän tuossa sanotaan että avaa pultit ja laita ne talteen. Miten saat pultit laitettua talteen irroittamatta niitä kokonaan autosta?
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
JTMP
8.12.2005 17:42
Idiootti neuvoo miten auto rikotaan...pahimmassa tapauksessa renkaanvaihtajakin vammautuu.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
PauliP
20.4.2013 21:58
Helpoimmalla pääset renkaan vaihdosta kun tilaat renkaiden vaihdon kotiin.
Katso lisätietoja:
www.renkaidenvaihtokotona.com
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin