Prinssi Jusuf sohaisi ampiaispesään

Kolme nuorta viihdetaiteilijaa poseeraamassa muistomerkin luona on toisille liian raju juttu.

Kuva: Prinssi Jusuf / Facebook

Viihdetaiteilija Prinssi Jusuf “antoi kuvan puhua puolestaan” Facebookissa. Viime viikolla postatussa kuvassa hän ja kaksi kaveriaan, Seksikäs-Suklaa ja Hana, poseeraavat muistomerkin edessä jossain päin Suomea. Muistomerkissä lukee “Isänmaan puolesta”. Varsinainen teos muodostuu kommenttiketjuun syntyneestä sekamelskasta.

Rami Niemenmaan kommentti: “Mitään muuta ku narunjatkoks vetää tommoset neekerit! loukkaa aika pahasti veteraaneja. :(“ on kerännyt 18 tykkäystä. Kuvan miehiä myös kehotetaan raiskaamaan vähemmän ja menemään töihin. Prinssi Jusufin taide kiinnostaa yllättävän monia isäm maan ystäviä, jotka ovat varmoja siitä, että veteraanien kuviteltu yhteinen mielipide pitää kuvaa loukkaavana.

Kuva on kuin itsensätoteuttava uutinen, jossa tuodaan esiin, miten elinvoimaista rasismi on tämän päivän nettikeskustelussa, vaikka Facebookin sensuuri estääkin pitkässä juoksussa törkeimmän tavaran pinnalle jäämisen. Seasta löytyy onneksi paljon myös niitä, jotka näkevät kuvan arvon.

“Tänne voi tulla näköjään lukemaan jos luulee, ettei Suomessa ole rasismia. Aivan järkyttävää, että ihmiset kirjoittavat tällaista”, kirjoittaa Salla Lintonen.

“Pojat osas sohasta just oikeaseen kohtaan ihmisten tunteissa. Kolme miestä on kuvassa. Samanlaisia kuvia on varmaan sadoilla muillakin suomalaisilla. Haluaisin jonkin loogisen perusteen siihen miksi tämä kuva olisi jotenkin loukkaava!?”, kysyy Paavo Vertanen, saamatta perusteltua vastausta.

Totta kai kuva on provokaatio. Se on otettu tarkkaan harkitulla paikalla ja sen postaamisen on tiedetty aiheuttavan reaktion. Se on yksinkertainen ja hauska tapa kysyä vaikea kysymys siitä, kenelle suomalaisuus ja Suomen puolustaminen kuuluu ja kuka saa olla ylpeä itsenäisestä Suomesta. Kenen isänmaasta on kyse?

Musta Barbaari ja Jusuf kertoivat oman julkisen uransa alussa Citylle olevansa "rikkomassa mustaa jäätä". Ideana on huumorin keinoin hälventää ennakkoluuloja ja osoittaa, että maahanmuuttajat ovat hauskaa porukkaa, jotka osaavat nauraa myös itselleen. Barbaarin ja Jusufin porukoista löytyy myös muita hauskuuttajia. Heistä yksi on Seksikäs-Suklaa, joka osui toisten nauru-, toisten kipuhermoon viime viikolla postatussa videossa, jolla maalaillaan kuvaa vuoden 2035 Suomesta, missä perussuomalaiset häviävät vaalit.

 

 

Edellinen

141 kommenttia

Viihdettä?

10.8.2015 12:26

Suomalaiset nauramassa stereotypioille maahanmuuttajista olisikin sitten rasismia, tätä monikulttuuripeliä pelataankin siis kaksilla korteilla ja säännöt eivät ole samat kaikille pelaajille.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
1 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

joopajoojee

10.8.2015 14:05

Oletko koskaan kuullut sellaisesta, että kun käännetään asiat päinvastaisiksi, niin se paljastaa jotain siitä kulttuurista, johon viitataan? Sitä kutsutraan lukutavaksi, tässä yhteydessä ehkä "medialukutavaksi". Monikulttuurisuus ei ole mitään peliä, vaan elettyä todellisuutta. Peliä on korkeintaan keskustelu sen ympärillä ja siksi se ei oikeastaan ole edes keskustelua - se on valtakamppailua, jossa ei puhuta lainkaan itse asiasta.

PeeGee

10.8.2015 14:13

Toi yks mamu käy viikoittain syömässä mun murot. Ehkä kannattaa vaan vitsailla kun se on luontevaa? Ei oo tuplakorttia kun pysyy hyvän maun rajoissa.

Outi

10.8.2015 14:31

Selitäpä nyt sitten, että miten tuossa kuvassa nauretaan stereotypioille suomalaisista, kun siihen tunnut rinnastuksellasi viittaavan.

Viihdettä

10.8.2015 18:22

@Outi - kun jaksat lukea jutun loppuun ja katsoa myös sen videon, niin siinä ollaan stereotypioiden äärellä. Muistomerkin edessä poseeraaminen ei ole mitenkään merkittävää, vaikka tarkoitushakuisuutta siitäkin selvästi löytyy. Etukäteen jo arvattu mitä seuraa. Siedätyshoito tältä osin on kuitenkin isämmaan puokustajille ihan tarpeellista, vaikkakin kaiken huomion antaminen tälle tempauksella on turhaa ringissä runkkaamista Cityn toimittajalta. Kyseinen Video tehtynä niin että kanta-suomalaiset "viihdetaiteilijat" esittäisivät stereotypioita mamu taustaisista suomalaisista olisi taasen muutaman viikon mediakaustin arvoinen ja teurastus tekijöitä kohtaan toimittajien ja muun suvaitsevaisten ristiretkeläisten puolelta taattu. Joukkohurmosta "meillä on unelma" tyylisesti. Suomalainenkin monikulttuuri ajatus on ideologia jossa selkeästi pelataan kaksilla säännöillä, se mikä on toisille sallittua ei toisille ole. Mamu taustaisten suosiminen esim. Kaupungin työhönotossa on fakta ja se on osoitus suorasta rasismista kantaväestöä kohtaan. Huomioitavaa on myöskin se että nämä "viihdetaiteilijat" tekevät viihdettään poliittisin perustein koska ottavat yhden puolueen videonsa otsikkoon. Se ei tietenkään ole kiellettyä mutta se on oman puolensa valinta ja silloin ei enää ole kyse neutraalista kannanotosta ja puhtaasta viihteestä vaan suorasta politiikan tekemisestä "viihdetaiteilijoilta". Politiikkaa tekevät viihdetaiteilijat sulkevat aina osan yleisöstään pois, tämä näin vihjeenä näille suomen tulevaisuuden toivoille jotka pelastavat maamme työvoimapulalta, hoitavat vanhuksemme, ovat rikkaus ja mitä kaikkea niitä kliseitä nyt keskustelussa onkaan...

Ja jos humanitaarisen pakolaisen statuksen saaneet maahanmuuttajat yleensä olisivat kovin isänmaallisia ja todella halukkaita tarttumaan aseeseen oman isänmaansa puolustamiseksi meillä Suomessa olisi huomattavasti vähemmän humanitaarisiin perustein maahan saapuneita uus-suomalaisia ja heidän jälkeläisiään, he olisivat hoitamassa kotimaansa asioita kuntoon. Näin muuten toimivat suomalaiset veteraanit aikoinaan, siitä iso kiitos heille. Hienoa jos nämäkin mamu taustaiset suomalaiset "viihdetaiteilijat" ovat ottaneet kuvan kunnioittaakseen tätä suurta tekoa, mutta jotenkin epäilen että heidän tarkoituksensa oli toinen. Epäilyni voi tietenkin vain olla ennakkoluuloisuutta mutta tilanteen voi korjata todistamalla toisin.

historiantunneille!

10.8.2015 22:20

Outi. Osa kai ajattelee, että nuo pojat pilkkaavat isänmaallisia suomalaisia, heitä jotka kunnioittavat sankarivainajien muistoa? Tässä mielessä Immosenkin -stuntti oli mauton, vaikka kyse olikin eri aikakauden hepusta ja muuten eri asiasta.

Osa pahiten suuttuneista kommentoijista saattoi myös ajatella, että pojat pilkkaavat jopa tämän maan puolesta kaatuneita?

Itse en tiedä, mikä noiden poikien tarkoitus oli, mutta kuva on kuitenkin liian provosoiva minunkin makuuni. Ja mielestäni City -lehti on väärässä, sillä en usko, että ihmiset olisivat loukkaantuneet, jos pojat olisivat ottaneet asiallisen kuvan, mutta juuri tuollainen pelleilly tuntuu monesta pahalta, suorastaan vitt*ilulta...

Todennäköisesti nämä pojat ovat kuitenkin vain toimineet ajattelemattomasti ja kulttuurierotkin varmasti vaikuttavat asiaan sekä tietysti se, etteivät heidän omat isovanhempansa ole olleet rintamalla tämän maan puolesta.
Moni Suomen puolesta kaatunut tosin olisi kuollessaan nuorempi kuin nämä nuorukaiset itse!

Suosittaisinkin näille pojille iltalukemisiksi suomalaista sotakirjallisuutta sekä tapaamisia suomalaisten, sodan kokeneiden ihmisten kanssa! Jospa ymmärrys asioista ja Suomen historiasta kasvaisi.

Suomionkotimaa

11.8.2015 15:57

Arvoisa "historiantunneille!":

Käsittääkseni nämä pojat ovat käyneet Suomessa suomalaisen armeijan? Taistelevat siis sodan syttyessä suomalaisina suomalaisuuden puolesta siinä missä kuka tahansa muukin armeijan suorittanu.

Miten he siis loukkaa sodassa kaatuneiden muistoa, tai mitään suomalaisuuteen liittyvää?
Ai niin, ja ovat muuten käyneet Suomessa suomalaiset koulutkin, joten Suomen historiakin on varmasti hyvin tuttua.

Yli kun ampuu...

10.8.2015 12:33

Mites jos sitä itte vetäis valkosen hupun päälle ja hirttoköyden roikkumaan käsille ja menis Kingin muistomerkille poseeraamaan? Tai jos meen jusufille puhelemaan hakaristit käsissä provosoivasti ihan vaan viihdeartisti kun oon?

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
8 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Seppo vaan

10.8.2015 13:28

Öööh, miten KKK ja tämä kuva liittyy toisiinsa? Tässä 3 suomalaista jannua poseeraa muistomerkin edessä. KKK on tummaihoisia vihaava ja tappava liike. Jos näillä kavereilla olis kädessä irtileikattu valkoihoisen pää ymmärtäisin KKK vertauksen, mutta tässä kuvassa ei ole mitään rasismia valkoihoisia kohtaan. Että, otetaas se pää pois sieltä ruskeasta pyllynreiästä ;)

Rähinä

10.8.2015 13:34

Niin. Nää kundit on kaikki suomalaisia ja ehkäpä syntyneetkin täällä. Miks ne ei sais olla ylpeitä kotimaastaan?

mamuliina

10.8.2015 13:47

Jusufin kuvan taisi olla tarkoitus herättää keskustelua maahanmuuttajien oikeudesta puolustaa (myös heidän) isänmaata, ei houkutella rasisteja huutelemaan asiattomasti kommenttikenttään.
Kuinka King ja KKK tai uusnatsin ja mamun kohtaaminen on rinnastettavissa yllä mainittuun kuvaan tai isänmaallisuuteen?
On ymmärrettävää, että kuva provosoi nationalistisia yksilöitä, mutta ehkä olisi aika avata silmät ja huomata että ei tarvitse olla kolmannen polven suomalainen kutsuakseen suomea kotimaakseen.

Vituidarit

10.8.2015 13:58

Aijaa en tieny että vaimari ja farkkushortit mustilla sama kuin valkonen huppu ja hirttoköysi valkoisilla.

Oami

10.8.2015 19:28

Jos jätkillä olisi työkaluilla koristeltu punalippu niin tämän rinnastuksen voisi mitenkuten ehkä ymmärtää (vaikkei silti hyväksyä)... mutta kun nyt en edes ymmärrä.

faktoris

11.8.2015 08:52

Jusuf muuten käynyt armeijan suomessa. Halla ahot ja immoset taas eivät. Hmmm...

Urpå

11.8.2015 10:14

Vaikeaa ymmärtää näiden isänmaan ystävien reaktiota tätä kuvaan. Eikös veteraanit taistelleet vapaan suomen puolesta. Että kaikilla suomalaisilla olisi vapaus olla ja toimia ilman pelkoa kidutuksista, kuulusteluista vangitsemisesta ja teloituksista. Eli vapaudesta meille kaikille, myös niille jotka ovat erivärisiä kuin perus suomalaiset. Tai Perussuomalaiset. Eivät veteraanit sotineet tummaihoisia vastaan, vaan neuvostoliiton tyranniaa ja pelkoa vastaan. Nyt nämä leijonavaakunat pitävät vihollisenaan miehiä jotka ovat kuitenkin suorittaneet asepalveluksen suomessa ja ovat valmiita puolustamaan suomea. Kun monet esim. persuista eivät ole edes käyneet armeijaa.

ulkomaalainen?

10.8.2015 13:39

Mitä hittoa? Nää tyypithän on hyvin todennäköisesti suomalaisia, Suomen kansalaisia tai vähintäänkin suomalaistuneita koska ovat hyvin nuorena tänne muuttaneet.

Itse olen täällä syntynyt, vaikka isäni on ulkomaalainen. Näytän joidenkin mielestä romanilta joten jos tekisin saman tempun olisin varmaan samanlaisen paskamyrskyn kohteena, koska en ole suomalaisen näköinen, niinkö?

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
5 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

JohnnyJ

12.8.2015 10:18

Juuri niin. Ei sillä ole merkitystä miten suomalaiseksi itsesi miellät. Ulkonäkö ratkaisee. Ja nimi. Parempi olis olla ihan suomalainen nimi. En oikein itse tiedä mikä olen. Puoliksi suomalainen, puoliksi etelä-eurooppalainen, ruotsissa syntynyt suomen kansalaisena. Ruotsissa olin suomalainen, mutta suomessa ensin ruotsalainen ja nyt jotain muuta kuin suomalainen. Matkustellessani kehun aina Suomea, mutta totta puhuen en aina tunnu kuuluvani tänne. Kun olis edes asunut yhdessä kaupungissa ikänsä, niin olisi juuret jossain. Nyt ei ole.

hyvä pojat!

10.8.2015 14:11

Suuret kiitokset Jusufille tästä tempauksesta! Nyt viimeistään nähtiin mistä Suomi tällä hetkellä kärsii: pohjattomasta typeryydestä. Miten ihmeessä kukaan voi nähdä tuossa kuvassa mitään loukkaavaa? Suomen sodissa kuoli useita suomalaisia muslimeja, ihan olivat puolustamassa isänmaataan kuten muutkin suomalaiset. Sadat tummaihoiset suomalaiset ovat käyneet armeijan siinä missä muutkin suomalaiset. Miksi tummaihoinen suomalainen ei saisi olla ylpeä Suomesta? Tai kiitollinen sotaveteraaneille? Ovatko "maahanmuuttokriitikot" niin sokaistuneita omasta vihastaan ja ennakkoluuloistaan että näkevät kaikessa pilkkaa ja herjaa, ihan vaan koska kiusaavat ja pilkkaavat muita jatkuvasti?

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
2 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

KyllästynytSam

10.8.2015 22:11

Että ihan useita muslimeita kuoli suomen sodissa:O ja ihan pari sataa maahanmuuttajaa on käyny armeijan johan sillon on oikeus patsastella miten sattuu! Mites se tilanne kun pitäis sitä omaa kotimaata puolustaa ni nämä lusmut hilluu täällä tekemättä mitään SUOMALAISEN työssäkävijän verorahoilla! Olisko 25%näistä mamuista ku tekee töitä muut patsastelee viihdetaiteilijoina samaa aikaa ku on sossunlaput vetämässä et joku maksaa sen kameran millä nää kuvat otetaan!!

fiksukaverion

12.8.2015 19:19

"Ovatko "maahanmuuttokriitikot" niin sokaistuneita omasta vihastaan ja ennakkoluuloistaan että näkevät kaikessa pilkkaa ja herjaa, ihan vaan koska kiusaavat ja pilkkaavat muita jatkuvasti?"

Erittäin hyvä kysymys. Näin asia varmaankin on. Yleensähän ihmisen mieli toimii alitajuisesti niin että "se joka haukkuu on itse" ja hyvin monen suomalaisen ajatus on se että juuri he itse elättävät veroillaan niitä jotka eivät töissä käy. Jos kuitenkin aletaan tarkastelemaan miten asia on, varsin usein juuri nämä henkilöt ovat pitkäaikaistyöttömiä tai muuten vain työkyvyttömiä, joka tarkoittaa sitä että he eivät veroja juurikaan maksa ja heitä elätetään. Ehkäpä motiivi koko rasismiin on siinä että koetaan itse itsensä alempiarvoiseksi, jolloin on epätoivoisesti löydettävä jokin vieläkin alempiarvoinen ryhmä. Voi olla jopa niin että iänikuinen työttömien, sairaiden ja alkoholiongelmaisten pilkkaaminen ja heitteillejättö on juuri se ulottuvuus josta rasismi ja viha kumpuaa.
Sen ainakin tiedän että itse kun käyn töissä niin en työpäivän jälkeen todellakaan jaksa istua tietokoneella kirjoittelemassa nettiin yhtään mitään. Vapaapäivät menee ihan muualla kuin koneen äärellä. Minulla on ehkä pari tuntia aikaa viikossa katsoa onko nettiin ilmestynyt mitään mullistavaa, tämä oli mielestäni erittäin älykäs veto Jusufilta ja hienoa siitä tekee se että se ei vaatinut kovinkaan paljoa vaivaa. Joskus toivoisi että olisi itse niin älykäs että voisi noin vähällä vaivalla saada yhteiskunnan hereille ja keskustelemaan jostain merkittävästä aiheesta. Olen kade.

Vanha mummo

10.8.2015 14:23

Olin valatilaisuudessa perjantaina.
Siellä oli varusmiehiä monista eri lähtökohdista: oli mustaihoisia, aasialaistaustaisia, arabeja, venäjää vanhempiensa kanssa puhuvia.
He kaikki ovat valmiita puolustamaan Suomea tarvittaessa asein.
Ihmettelen vaan kuinka kauan, jos jokapuolelta sataa p*skaa niskaan vaikka ei ole tehnyt mitään väärää. Pelkän etnisen taustan vuoksi...
Eivätkä nuo varusmiehet varmasti ole ainoat.
Jos ei anneta edes mahdollisuutta pärjätä, kuinka moni viitsii kauaa yrittää?

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
3 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Niinniin..

10.8.2015 18:03

Ei ole valatilaisuutta tähän aikaan vuodesta...

Research

11.8.2015 01:18

Nimimerkki Niinniin.. :Oli tuossa 8. elokuuta ainakin heinäkuun alokkaille Vimpelinlaaksossa Kajaanissa valatilaisuus, että jos kurkkaisit puolustusvoimien sivuille ennen kuin alat väittämään vastaan :)

Porotar

11.8.2015 06:15

Niinniin... Oikaistaan tuota sinun tietämystä hiukan. Perjantaina oli valatilaisuus Rovaniemellä. Paikalla n. 1200 varusmiestä sekä heidän sukulaisia / kavereita. Ja yhdyn Vanhan mummon kommentteihin.

Tietävä

11.8.2015 08:39

No siinä taas yksi isäm maan ystävä edellinen kommentoija Niinniin, Vekarajärvellä oli valatilaisuus perjantaina 7.8.

Ulkopuolinen

11.8.2015 09:21

@Niinniin..

Mitäs jos vaikka laittaisit Google-haun "valatilaisuus 7.8.2015" (viime perjantai)? Ensimmäisenä tuloksena on Karjalan prikaatin ilmoitus valapäivästä juuri tuolloin.

Äiti

11.8.2015 09:27

Just viime perjantaina 7.8. oli valatilaisuus, ainakin Vekaranjärvellä.

Sotilasdiakoni

11.8.2015 09:36

@Niinniin.. Vastahan taisi Karjalan prikaatissa olla valat..

valatilaisuus

11.8.2015 10:16

"Sotilasvakuutus- ja -valapäivä

Sotilasvakuutus- ja -valapäivä on vakioitu juhlapäivä, jolloin uudet alokkaat antavat sotilasvakuutuksen tai vannovat sotilasvalan. Se sijoittuu aina perjantaipäivälle palvelukseenastumisesta viiden viikon päähän. Alokkaan mukana tulee kutsu läheisille ensimmäisellä viikonloppulomalla, joka on toinen viikonloppu palvelukseen astumisesta. Saapumiserän 1/15 valapäivä on 6.2.2015 ja saapumiserän 2/15 valapäivä on 7.8.2015."

Löytyy puolustusvoimien sivuilta.

Eipäniiin

11.8.2015 10:16

Niinniin
Nyt kannattaa varmaan tarkistaa ne sotilaalliset päivämäärät, ettei tuu kenkää neighbourhood watchista

Rautalanka original

11.8.2015 11:49

Kyllä vain on. Saapumiseriä on nykyään kaksi vuodessa ja kesän saapumiserien valatilaisuudet ovat näihin aikoihin. Tietosi voit päivittää virallisesti puolustusvoimien omilta sivuilta.

Akseli78

10.8.2015 14:24

Käypä kusemassa koraanin päälle ja laita kuva nettiin. Elinaikasi lasketaan tunneissa.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
2 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Se yks rakastaja

10.8.2015 14:37

Miten tämä kuva on rinnastettavissa Koraanin päälle kusemiseen? :D

jusuflover

10.8.2015 14:45

En ymmärrä mihin viittaat? Siis missä tuossa kuvassa kustaan muistomerkin päälle?
Jos viittaat kuvaan, niin eikö toikaisusi pitäisi mennä näin:
"Poseeraappa Koraanin kanssa ja laita kuva nettiin?"

Pikku Jussi

10.8.2015 15:00

"Koti, uskonto ja isäm maa" -konseptista sinulla meni nyt kaksi keskenään sekaisin.

optologi

10.8.2015 15:01

Ahem, mun mielestä tässä kolme tummaihoista suomalaista poseeraa suomalaisen muistomerkin edessä. Näetkö ihan tosissasi tuossa sekä raamatun että jonkun pissamassa? Mene hyvä mies erikoislääkärille!

pihamies

10.8.2015 15:11

Käsittääkseni koraanin päälle jo aikapäiviä sitten paskonut tamperelainen "herrasmieshumoristi" on edelleen hengissä ja hyvissä voimissa.

Jäit nalkkiin

10.8.2015 15:14

Juu. Suomalaisen muistomerkin edessä oleminen väärän värisenä vastaa tottakai koraanin päälle kusemista.... ;)!

pihamies

10.8.2015 15:16

Lisäksi en ymmärrä, miten sotamuistomerkin edessä poseeraaminen ja jonkun uskonnon pyhän kirjan rienaaminen ovat verrannollisia toisiinsa? Voisitko selittää?

Svantexwiller

10.8.2015 14:30

Lähinnähän tuo on hauska, korkeintaan snadisti hölmöä huumoria, mut
en pitäisi rienauksena

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
7 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Paikallinen

10.8.2015 14:45

Ja tuo muistomerkki löytyy Jämsänkoskelta.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
2 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Maamiina

10.8.2015 15:11

Mun faija oli veteraani, se näki Suomen sodissa asioita, joita en toivois kenenkään koskaan näkevän. Silti tiedän, että se naurais hyväntahtoisesti tälle videolle, eikä sitä haittais, jos mun mies olis joku Jusuf tuolta etelästä. Rasismi on ajan haaskausta!

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
7 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Anylo

10.8.2015 15:11

Mitä eroa on Prinssi Jusufilla ja kaksikolla Halla-aho & Immonen?

Prinssi Jusuf on porukasta ainoa, joka on suorittanut kokonaan varusmiespalveluksen Suomessa.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
6 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Ihminen 2.0

11.8.2015 14:13

Miten tämä liittyy kuvaan jonka toimittajat ovat nostaneet julkisuuteen ajaakseen "suvaitsevaisuuden" asiaa?

Onko nyt niin että miehet jotka ovat suorittaneet kansalaisvelvoitteensa muuten kuin rynkky kädessä eivät kelpaa hoitamaan Suomen asioita?

Malliesimerkki aivopestystä rivikansalaisesta, suvaitsevaisuutta monikulttuurisessa suomessa vuonna 2015...

Jyskälän kukittaja

10.8.2015 15:57

Aku hirviniemen hahmo kusaisi leikkilipun päälle sama älämölö. Veteraanit ja plaaplaa. Nämä rasistit kuvittelevat edustavansa oikeaa ja perinteistä suomea. Vaikka ne tietämättään edustavat marginaalia ja edustavan sellaista suomea mitä ikinä ei ole ollutkaan.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
8 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Adeliinis

10.8.2015 16:20

Onkos tullut mieleen, että nuo rasistiset kommentit ovat peräisin nimenomaan sieltä toiselta puolelta?

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
8 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Entäpäsjos

10.8.2015 16:28

Mitäs jos kolme valkoista pelleilisi kuvassa orjuuden muistomerkin luona? Kuvattaisiinko sitäkin hauskana itsensätoteuttavana uutisena, jossa tuodaan esiin, miten elinvoimaista rasismi on tämän päivän nettikeskustelussa? Löytyisikö toimittajista paljonkin sellaisia, jotka silti ymmärtäisivät kuvan arvon?

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
5 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Huhheijaa

10.8.2015 16:54

Kuvan poseraajat ovat itsekkin suomalaisia. Eli ei varmaan pidettäisi hauskana, jos kolme valkoista jonkin "orjuuden muistomerkin" luona hilluisi, elleivät itse olisi orjina olleet.
Toki erilaiset ihonvärit ovat vielä Suomen mediassa niin eksoottinen ja uusi juttu, että niistä ei voi vielä vitsailla eikä esittää stereotypioita saamatta rasistin leimaa.

Logiikkaa?

10.8.2015 17:17

Miten kolmen suomalaisen miehen poseeraaminen oman isänmaansa puolesta pystytetyn muistomerkin luona liittyy orjuuteen?

entäpäsjos

10.8.2015 17:24

Mitäs jos sinä yrittäisit pienessä mielessäsi keksiä jonkinsortin vertauksen joka olisi edes jollain tavalla verrannollinen itse verrattavaan kohteeseen?

Mitä loukkaavaa on veteraanien muistomerkin edessä poseeraamisessa tässä tapauksessa?

mitäpellejä

10.8.2015 17:48

Miten orjuus ja suomalaiset suomalaisen sotamuistomerkin edessä liittyvät toisiinsa? Miksi leijonakoruiset ja -paitaiset sikaniskat saavat poseerata patsaan edessä mutta tummaihoiset saman maan kansalaiset eivät?

EntäpäjosEI?

10.8.2015 18:02

Vaikka Tuntematon Sotilas olikin mustavalkoelokuva en ikinä hahmottanut venäläistä vastapuolta mustaihoisiksi! En myöskään muista sotaveteraani-isoisäni kertoneen taistelleensa mustaihoisia vaan neuvostoliittolaisia vastaan? Vai onko tässä kyseessä jokin vaihtoehtoinen historiankirjoitus? SELITÄ KOSKA MUUTEN VÄHÄN VAIKEA YMMÄRTÄÄ???

Jos ei kuitenkaan?

12.8.2015 00:34

Puhut nyt kahdesta täysin eri asiasta ihan kuin ne voisi millään tapaa rinnastaa toisiinsa. Kolme valkoihoista pelleilemässä orjuuden muistomerkin luona luultavasti leimaisi heistä arjalaisia uusnatseja, kun kansakuntamme historiassa
ovat nimenomaan valkoihoiset orjuuttaneet tummaihoisia, eikä päinvastoin. Tässä on taas kyse siitä, että kolme tummaihoista SUOMALAISTA ylpeinä seisovat isänmaamme puolesta taistelleiden muistomerkin edessä. Veteraanien, jotka ovat uhrauksillaan juuri näille kolmellekkin suoneet vapaan ja turvallisen Suomen, josta he ovat varmasti kiitollisempia kuin ymmärrätkään.

Patakattilaasoimaa

10.8.2015 18:49

Aika huvittavia nämä uhkailevat kommentit, eivät oikeastaan eroa yhtään siitä uhosta mitä muslimit harrastavat kun on kyse koraanin tai profeetan kanssa pilailusta.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
2 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Typerää

10.8.2015 19:26

Mielestäni tämä temppu on vaan typerää provosointia, pitäisi pellet jättää omaan arvoonsa, haluavat vaan mainosta musiikilleen. Tyhmyyttähän tämä on, tilannetaju nollassa, viha on jatkuvasti tapetilla ja monella mitta täysi maahanmuuton lieveilmiöihin, niin kuinka tyhmä pitää olla, että vihaa oikein tieten lietsoo? Onko se sitten kivaa ja tavoite saavutettu, kun joku 10 -v lapsi ottaa selkäänsä leikkikentällä ihonvärinsä takia? Kun kaivamalla kaivaa rasismia esiin ja haluaa ärsyttää, niin taatusti saa mitä tilaa, aina löytyy joku olla ei pinna pelleilyä kestä...Ikävä kyllä saattaa myös viattomat kärsiä.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
1 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Sissus

10.8.2015 23:07

Eli olet sitä mieltä, että jos joku tästä kuvasta nyt ärsyyntyy ja lähtee hakkaamaan tummaihoisia lapsia, niin syy on Prinssin ja kamujen, ei väkivaltaisen rasistin itsensä? Onko tämä mahdollisesti uhkaus? Kiinnostava ajatuksenjuoksu sinulla. Ehkä jopa typerä.

KuulostaakoTutulta?

11.8.2015 05:04

"Jos naiset eivät haluaisi tulla raiskatuiksi, he eivät pukeutuisi niin paljastavasti"

Ramiraimo

11.8.2015 11:41

Kas kun rasistit eivät todellakaan tule ikinä määrittelemään, mitä me suomalaiset - kanta- tai maahanmuuttajasuomalaiset - teemme. Rasistit yrittävät vihallaan pelotella ihmisiä vaikenemaan, mutta se ei tule onnnistumaan.

Erkki m

10.8.2015 19:33

Kummisetäni oli sodassa. Rintamalta lähettämässään kirjeissä hän ei parjaa venäläisiä vaan surkuttelee kaikkien sotaan joutuneiden kohtaloa. Hän kunnioittaa myös vihollista ihmisenä vaikka joutuikin heitä tappamaan. En usko että olisi tänä päivänä tuomitsemassa tätä kuvaa, päinvastoin.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
5 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

esko-81

10.8.2015 19:48

kuinkas paljon nämä suomiuntot tietää tuota sotahistoriaa muunmuassa?voinette olla aika varmoja,että suomalaisista taistelijoista aika iso määrä oli aivan muuta sakkia ku kantasuomalaisia.herätkää nyt jo hissunkissun.tuohon jatkuvaan vihanlietsontaan ja nyrkkipyykki kommentointiin suurin osa veteraaneistakin vastaisi vetämällä teitä pitkin poskia,sanoen: "ettekö jo häpeä"

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
6 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Valkonaama.

10.8.2015 19:52

Isänmaan puolesta? Puhutaanko me nyt siitä kun nämä isänmaan ystävät jätti kotimaansa pelkureina vai mikä täs nyt on jutun juoni?

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
4 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

res. kers.

10.8.2015 23:21

Niin, kyllähän kaksivuotiaan jo pitäisi intona rynnätä rintamalle. Suomen sotien aikanahan ei siviilitkään, varsinkaan lapset, lähteneet maasta mihinkään.

Ihminen 2.0

10.8.2015 20:03

Putouksessa esitettiin thaimaalaista Sui Hingiä, ei valitusta mediassa, isämmaanpuolustajissa eikä vihervasemmistolaisessa kuplassa. Riku Nieminen esitti afrikkalaista, alkoi itku mediassa ja vihervasemmistolaisilla suvakeilla pöyristymiskäyrä nousi kattoonsa. Mamu-taustaiset viihdetaiteilijan alut tekevät suomalaisia stereotypioita kuvaavan kenties jopa "suomalaisuutta" pilkkaavan videon ja se esitetään median toimesta hyvänä juttuna ja vihervasemmistolainen suvakkilauma ei pöyristy ja kauhistelee kun vastapuoli vuorostaan pöyristelee minkä ehtii? Kahdet kortit, kaksi todellisuutta ja jokaiselle taustan ja ihon värin mukaan eri säännöt on monikulttuurinen Suomi vuonna 2015

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
3 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

givemeabreak

10.8.2015 20:10

Jos kuvassa ois kolme vaaleaihoista esim. venäläistaustaista miestä, nii ei ois varmana syntyny haloota, oltais vaan luultu niitä suomalaisiksi ja ajateltu että siinäpä on isänmaastaan ylpeän näköinen kolmikko. Juu ei oo Suomessa rasismia ei...

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
7 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Ihminen 2.0

10.8.2015 23:36

Uskoisin että nämäkin ylväät herrat olisivat selvinneet ilman suurempaa huomiota tästä muistomerkillä vierailusta ja sen edustaman sodan kunnioittamisesta jos olisivat osanneet olla perseilemättä valokuvassa. Olkoonkin että sen olisi voinut tehdä myös vielä tökerömmin. Selkeä provokaatio jolla saatiin haluttu huomio, kukaan ei tuntisi näitä kunnia kansalaisia ilman tällaista haistattelevaa tempausta. Olisiko kuvassa voinut olla ihan asiallisesti? Siinä pohdittavaa monelle. Ei uus-suomalaisuus tai suojavärikerroin oikeuta käyttäytymään epäkunnioittavasti tällaista asiaa kohtaan. Uskoisin että kiljuskinilauma samalla poseerauksella ei olisi saanut yhtään hurraata tai kunnioitusta osakseen myöskään, edes maltillisesti maahanmuuttoon suhtautuvilta.

Tämä on ollut puhtaasti provokatiivinen tempaus jolla on haluttu huomiota ja näyttäähän tuo toimineen. Turha pyöritellä silmiä ja olla yllättynyt että haluttu reaktio saatiin aikaiseksi. Sen olisi tyhmempikin osannut ennakoida. Onnea pojille valitulla tiellä, siltoja näin ei rakenneta, vallihautoja kylläkin. Media tietysti, toimittajien poliittiset mieltymykset huomioiden, rakastaa tätä asetelmaa.

Jokaisessa maassa on rasismia ja jokainen ihminen on rasisti jos asiaa oikein laveasti vasemmistolaisittain maalaillaan. Jos kuvassa olisi ollut kolme vaalea ihoista miestä Cityn toimittaja eikä kukaan muukaan toimittaja olisi vaivautunut tekemään asiasta minkään näköistä juttua. Siinäpä miettimistä, onko tämäkin juttu pohjimmiltaan rasistinen?

Hemmpw

10.8.2015 20:28

Tämähän on oikein hauska ja puhutteleva, tarjoon kaljat koko sakille.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
6 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

tommilampinen

10.8.2015 20:51

Meidät häädettiin lontoon museosta naurettuamme juutalaisten muistoille. Rasismia? 3tummaa provosoimassa, sota ei ole koskettanut heitä mitenkään. He ovat vain kiertolaisia, heidän sukujuurensa ovat siellä missä heitellään keihäillä lentokoneita.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
2 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

fundera

10.8.2015 23:39

Kannattaisi ehkä ensin tarkistaa näidenkin veijareiden sukujuuret ja tulla sitten uudelleen kommentoimaan.

TsiisusNieminen

11.8.2015 05:06

Eihän noin tyhmää ihmistä voi ollakaan.

shiwan8

10.8.2015 21:08

Niin siis kolme suomalaista maahanmuuttajataustaista (lue suomen kansalaista) tietää edustavansa etnisesti ryhmää joka ei tule koskaan merkittävällä prosentilla puolustamaan tätä maata tilanteessa jossa sellainen olisi tarpeellista, vaan pakenee sotaa seuraavaan paikkaan jossa eivät aio integroitua.
Tällä perusteella menevät veteraanien muistomerkille poseeraamaan tarkoituksenaan tökkiä nimenomaan valkoista suomalaista (lue suomalaisia) kansalaisylpeyttä "potevaa" osastoa.
Tummat siis tekevät valkoisille sitä mitä kutsuttaisiin rasismiksi jos valkoiset tekisivät samaa tummille.

Koska rasismi on rasismia missä tahansa asetelmassa: Sitten kun kohde reagoi samalla ulosannin laadulla todetaan kollektiivisesti maan tuplastandardikollektiivin toimesta, että maan muistomerkin tarkoituksellinen häpäisy on ok, mutta siihen yhtä typerällä tavalla reagoiminen on rasismia.

Ihmiset, ihan oikeasti, koittakaapa ihan hetki elää niin kuin saarnaatte. Näiden jamppojen vedot ovat yleensä hyvinkin hauskoja ja nahkapäisten idioottien kyykyttäminen on aivan jepa, mutta tässä nimenomaisessa tapauksessa "vitsi" lähti täysin lapasesta. Juttu on yhtä hauska kuin se, että käydään ulostamassa somalialaisessa joukkohaudassa. Ja ei, ei se ole sen enempää veteraanien muiston kunnioittamista, että suomileijonaliekkipaitaiset ääliöt tekevät saman.
Palataan asiaan sitten kun nämä kaverit ovat käyneet rintamalla pitämässä Suomea itsenäisenä valtiona, polttaneet kotinsa ja menettäneet perhettään/sukulaisiaan/ystäviään sekä mahdollisesti oman henkensä prosessissa. Jos "läppä" on sitten vielä hauska niin ok, asettakoon oman uhrauksensa naurunalaiseksi. Voisivat nyt kuitenkin kunnioittaa muiden uhrausta sen verran, ettei tällaista tehtäisi enää uudestaan.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
6 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Rautalanka original

10.8.2015 21:21

Hieno päättelyketju, mutta vähän väärä. Sikäli, kun kaikki kuvan henkilöt ovat Suomen kansalaisia ja suorittaneet varusmiespalveluksen, kuten moni muukin tummaihoisempi suomalainen, heidän voidaan olettaa puolustavan Suomea siinä, missä muutkin varusmiehet. Sama vala/juhlallinen vakuutus velvoittaa jokaista sen antanutta.

Se, kehen tämä jotenkin osuu, voi aina itse katsoa peiliin.

Sinun logiikallasi jatkaen myös jokainen tummaihoisempi Kaartin kunniavartiomies on rasismia. Vai eikö?

Timo Hellman

10.8.2015 21:33

Miten voit olla noin varma, että juuri tummaihoiset suomalaiset olisivat rintamakarkureita? Ennakkotapauksia kun sinulla tuskin on esittää.

Oksettavaa jauhantaa

10.8.2015 22:41

Todella aivoton kommentti. Ensinnäkin oletkos itse ollut Talvisodassa maatasi puolustamassa? 100% varmuudella et ole, joten laitapa turpavärkkiä soukemmalle. Toisekseen houreesi "etnisistä ryhmistä" ja heidän maanpuolustushaluistaan on ihan ehtaa, siltä itteltään haisevaa rasismia, toisin sanoen toisen ihmisen redusoimista etnisen ryhmän jäseneksi ja omien ennakkoluulojen projisoimista tähän ryhmään, joten ryömipä takaisin sinne jätekasaan, mistä ajatuksesikin esille kaivoit.

Kapu K

10.8.2015 23:16

Kommenttisi koko ensimmäinen kappale on jossittelua ja arvailua ja näin ollen myös päätelmä, jonka vedät arvailusi perusteella on täysin arvoton. Se kuka (ja millä prosentilla) tätä maata puolustaa jos sota syttyy on ehka ennnustettavissa jos sattuu tietämään milloin sota on syttymässä. Pakeneeko joku puolustustehtävää tai aikooko hän integroitua mahdollisen paon jälkeen uuteen maahan voi parhaimmillankin olla vain spekulaatiota. Se milla perusteella joku menee muistomerkille tai mitä hän kameralle poseeratessa ajattelee on ehkä huonoin kuulemani argumentti millekään. Pelkästään jo näillä perusteilla sanoisin, että tekstisi ei saa ainakaan minua uskomaan, että kuva on mustan miehen rasismia valkoista kohtaan. Suosittelisin myös perehtymään rasismin käsitteeseen paremmin.

Res. kers.

10.8.2015 23:17

Olet täydellinen esimerkki pseudointellektuellista. Kyhäsit pätevästi ja hyvin kielemme halliten rakenteeltaan kohtalaisen argumentin. Mutta kun lähtökohtana on täysin perusteeton olettamus, etkä ymmärrä rasismin käsitettä, kommenttiasi ei ota vakavasti kuin niiden nahkapäiden tasolla ajattelevat.

Naurettavinta oli vaatia, että kyseisen kolmikon pitäisi ottaa huomioon edustamansa etninen ryhmä päättäessään miten yksilöinä toimivat. Koska tietävät, että typerykset provosoituvat. Ja sinäkin, koska olet täysin varma, että koska niin tapahtui, kolmikko otti kuvan juuri siksi. Kannattaa lukea Jusufin kommentit tästä kohusta ja pohtia olettamuksesi oikeellisuutta.

Typerykset provosoituvat jo näiden miesten olemassaolosta, saati teoista. Varmaan siitäkin, että puhuvat täydellistä suomea, ovat omineet ja siten häpäisseet senkin. Oikeasti, suomalaista monokulturistia riipii integroitunut tummaihoinen vielä enemmän kuin integroitumaton. Ja kyse on nimenomaan ihonväristä, venäläistä ummikkoakin siedetään paljon pitemmälle kuin kieltä osaavaa tummaihoista. Ja se, se on rasismia.

Ja mitä tulee oikeuteen ottaa itsestään kuva Suomen sodissa kaatuneiden muistomerkillä: kun poissuljetaan ontuva pohjustuksesi, minulla ei kantasuomalaisenakaan ole siihen sen suurempaa oikeutta, koska en ole taistellut Suomen puolesta sen enempää kuin nämä suomalaiset miehet. Ei ole onneksi ollut mahdollisuutta. Mutta valmis olen, puolustamaan niin maata kuin JOKAISEN suomalaisen oikeutta olla isänmaallinen, vaikka siitä kansan vajavaisimmat loukkaantuisivat.

shiwan8

12.8.2015 12:30

Rautalanka ei ilmeisesti nyt ymmärtänyt sanan "ryhmä" merkitystä. Ryhmällä tässä yhteydessä tarkoitetaan kaikkia etnisesti afrikkalaisia Suomen maan rajojen sisäpuolella olevia muutenkin kuin lomamatkalla olevia henkilöitä. En epäile hetkeäkään näiden jamppojen ja vertaistensa kykyä/halua toimia osana kansaa silloinkin kun se voi vaatia vähän panostusta, mutta mainitun ryhmän jäsenistössä he ovat todella pieni vähemmistö.

"Sinun logiikallasi jatkaen myös jokainen tummaihoisempi Kaartin kunniavartiomies on rasismia." Ei. Jatkossa kun luulet ymmärtäväsi jotain, lopeta kaikki mitä teet koska on päivänselvä asia ette ymmärtänyt.

Timo, en puhunut tummaihoisista ryhmänä nimenomaisesti suomalaisina vaan etnisenä ryhmänä. Eri asioita. Koita saada keskimääräinen somalian maahanmuuttaja rintamalle puolustamaan tätä maata kun eivät vaivautuneet kotimaassaankaan siihen. Ei se sota ole tässä maassa sen kummallisempaa touhua kuin sielläkään.

Jauhanta, en ole, minkä takia en koe oikeudekseni mennä tekemään typeriä poseerauksia sellaisten ihmiset muistomerkeille jotka ovat olleet siinä tai jossain muussa kahakassa. Jos "jauhantani" on "ehtaa" rasismia, niin silloin myös tilastot, tutkimukset jne. jotka missään muodossaan ikinä kyseenalaistavat jonkun ihmisryhmän täydellisyyden ovat rasismia. Ehdotan jatkoa ajatellen, että selvität mitä se sana tarkoittaa. Nyt et selvästikään tiedä. Ei se, että tämä kolmikko hoitaa asiansa oikein tarkoita sitä, että kaikki heidän etniseen jaokseensa kuuluvat tekisivät niin. Kokeile selvittää mikä on viimeisen 15 vuoden muun kuin työperäisen maahanmuuton seurauksena tänne tulleiden työllistymisprosentti ryhmittän (afgaanit, somalit, kiinalaiset, thaimaalaiset jne.). Sitten kun olet tämän tehnyt niin tule kertomaan mitä havaitsit.

Kapu, ihminen jolla ei ole aikomustakaan palata kotimaahansa eikä aikomusta integroitua tänne ei myöskään työllisty saati sitten jää tänne kaivelemaan poteroita. Ei tämä ole mikään monimutkainen asia.

Herra polkupyöräkorjaaja-apumies herra iso herra, millä tavalla on naurettavaa vaatia heitä huomioimaan ympäristönsä toimiessaan sen puitteissa? Leikitään, että menisit minne tahansa vakaumukselliselle muslimialueelle ja haluaisit kävelä kengät jalassa kesken palvontamenojen niitä johtavan sankarin eteen, laskea housusi a urinoida antaumuksella tämän nilkoille. Koetko, että olisi naurettavaa kehottaa sinua harkitsemaan ennen kuin toteutat visiosi? Kysehän on tasan samasta asiasta, toteutuneessa tempauksessa ja tässä fiktiivisessä esimerkissä tarkoitus on vain ja ainoastaan loukata muita heidän atteittensa takia. Muuta tästä ei voi päätellä, kuin että ihmisten tarkoituksellinen ärsyttäminen on mielestäsi hyvä asia, mutta vain jos sen tekee tummaihoisena. Miten tämä linjavetosi ei ole rasismia. Kertoisitko vielä miten työllistymis- ja rikostilastot ovat rasismia? Minä kun toimin näiden tilastojen ja muiden tutkimusten pohjalta ja jos se tekee minusta rasistin niin ok.

Siitä ollaan sentään samaa mieltä, että typerykset provosoituvat näiden jamppojen touhuista. On se nyt silti vähän noloa mennä keekoilemaan sotamuistomerkille verkkareissa ja esittää suurta isänmaallisuutta vaikka ei ole eläessään mitään isänmaallista kyseisen muistomerkin kontekstissa tehnytkään.

drunken master

12.8.2015 14:55

Shiwan8: Ihme vuodatusta. Eli mielestäsi rasismia ei ole se että vaatii yksilöitä käyttäytymään osana etnistä ryhmää? Tai rakentelee olkiukon miten jokin ryhmä käyttäytyy tai miten niiden pitäisi käyttäytyä, ja yleistää sen kaikkiin ryhmän jäseniin? Eikös se nyt vähintäänkin ole rasismia?

Ei kai kukaan nyt jumalauta väitä että joku porukka olisi jotenkin täydellinen, ja että ketään ei saisi kritisoida? Pointti on siinä että kritisointi pitää suunnata yksilöihin eikä "neekereihin".

Ja ihan oikeasti, mitkä helvetin tuplastandardit? Kenellä?

Minua myös kovasti ihmetyttää että miten tämä poikien kuva on oikeasti tulkittavissa loukkaavaksi? Ja miksi koet että se on loukkaava niin vahvasti, että vertaat sitä imaamin jaloille kusemiseen?

Rautalanka original

12.8.2015 16:39

"Rautalanka ei ilmeisesti nyt ymmärtänyt sanan "ryhmä" merkitystä. Ryhmällä tässä yhteydessä tarkoitetaan kaikkia etnisesti afrikkalaisia Suomen maan rajojen sisäpuolella olevia muutenkin kuin lomamatkalla olevia henkilöitä. En epäile hetkeäkään näiden jamppojen ja vertaistensa kykyä/halua toimia osana kansaa silloinkin kun se voi vaatia vähän panostusta, mutta mainitun ryhmän jäsenistössä he ovat todella pieni vähemmistö.

"Sinun logiikallasi jatkaen myös jokainen tummaihoisempi Kaartin kunniavartiomies on rasismia." Ei. Jatkossa kun luulet ymmärtäväsi jotain, lopeta kaikki mitä teet koska on päivänselvä asia ette ymmärtänyt."

Kokeillaampas uudestaan. Tuo määrittely ryhmästä oli nyt ihan sinun itsesi tekemä. Samoin itse tekemäsi oli oletus itse määrittelemäsi ryhmän käyttäytymisestä. Vielä siihen päälle, ihan itse määrittelit sen ryhmän heti alkuun hyvin laveaksi, jotta siihen sai mahtumaan kolmen eri etnisen taustan omaavaa henkilöä. Tässä vaiheessa minulla on lähinnä epäselvää se, määrittelitkö tuon ryhmän noin laveaksi osoittaaksesi, että osa katsojista tekee sen joka tapauksessa, vai jossain muussa tarkoitusperässä.

Kaikki kuvan henkilöt kun ovat tietääkseni suorittaneet Suomessa varusmiespalveluksen ja antaneet sen valansa/juhlallisen vakuutuksensa. Sama koskee kaikkia Kaartin kunniavartiosotilaita. Ja toisaalta taas yli kaksikymmenvuotisen laajan satunnaisotantani perusteella noita rintamakarkuruuspuheita, kuinka sodan syttyessä lähdettäisiin Ruotsiin, on kuulunut tasaisesti monilta kantaväestöä edustavilta.

shiwan8

14.8.2015 19:11

Juoppometsuri: Yksilöt kuuluvat omaan etniseen ryhmäänsä. Ei tässä ole mitään epäselvää vaikka kovin moni valkoinen teini kuvittelee olevansa maailman eniten "gangsta". Et kukaan kuvan jampoista ole sen enempää valkoinen kuin minä olen musta. Se naapurikorttelin kiinalaisen ravintolan pitäjä ei kuulu kumpaankaan ryhmään. Erotus minun ja heidän välillä on kuitenkin se, että minun jaokseni perseilijät ovat eri porukkaa kuin se porukka joka tulee tänne muualta perseilemään. Varmaan kolmikkoa nakertaa enemmän tai vähemmän se, että vaikka ovat ihan kunnollisia miehiä niin heidät tuomitaan assosiaation kautta. Eivät vain tajua sitä, että heittävät tällaisilla tempuillaan bensaa ulkomaalaisvihaajien liekkeihin. Omaa tyhmyyttään tuossa keräävät ääripässien vihoja niskaansa.

Ei, ei ole rasismia todeta, että todella monelle musta mies on musta mies. Oli kyseessä miten kunnollinen tai yhteiskuntakelvoton tapaus tahansa, yleistys vedetään eniten esillä olleen tiedon mukaan. Tämä on huomio tosiasiasta, ei rasismia.
Sen kummemmin rasismia ei ole toive siitä, että ihmiset kunnioittaisivat toisaan väriin katsomatta.
Myöskään se ei ole rasismia, että toteaa tilastollisen tosiasian.
Koska en muuhun syyllistynyt, ehdotan, että tutkit tarkemmin kyseisen termin sisällön. Seuraavalla kerralla korkkiruuvville vääntyneet pikkarisi eivät ehkä yllä kurittelemaan kitalakeasi.

Vaateesi siitä, että sokeasti jätetään huomioimatta tendenssit ja oletetaan jokaisen uuden tuttavuuden olevan täysin vapaa ryhmänsä todetuista tendensseistä on yksinkertaisesti typerä. Ihmiset tekevät päätöksiä tekojensa seurausten ennustettavissa olevien todennäköisyyksien perusteella. Jos pitää valita annanko random suomalaiselle puhelimeni tunniksi huolehdittavaksi vai teenkö saman romanin kanssa, niin suomalainen voittaa 100% tapauksista ihan kylmästi siksi, että lopputulos ei ole läheskään niin varmasti ikävä suomalaisen kohdalla kuin romanin. Tätä kutsutaan täällä aikuisten ringissä realismiksi.
Samalla "kokemus opettaa tyhmääkin päätä"-mekanismilla näiden kolmen jampan tempaus nakertaa niitä ihmisiä jotka arvostavat isien ja heidän isiensä uhrausta maan eteen, koska valitettavasti afrikasta kotoisin olevat integroituvat tänne naurettavan huonosti ja se on ihan yleinen tieto. Ikävä kyllä siitä kärsivät myös ne siltä suunnalta juurensa saaneet aivan kunnolliset ihmiset.

Tuplastandardi siinä, että kritiikkiä maahanmuuttajataustaisia kohtaan ei saa esittää leimautumatta välittömästi rasistiksi, mutta suomalaisia saa kuitenkin haukkua miten paljon vaan haluaa ja se on ihan ok ellei peräti oikein tehty. Et kai sinäkään nyt pysty olemaan ymmärtämättä tätä?

Kokeilen vääntää tämän loukkaamisasian rautalangasta, vaikka tokko se silti sinulle aukeaa: Tästä kuvasta loukkaantuneet ihmiset ovat niitä jotka arvostavat sotien uhrauksia, eivät tunne tätä kolmikkoa henkilökohtaisesti, eivätkä omaa kokemuspohjaa jolla tehdä ero näiden jamppojen ja tavan sosiaalituristin ja rikollisen välille. Nämä ihmiset eivät näe kolmea suomalaista jannua poseeraamassa muistomerkillä vaan kolme sosiaalitursitia/rikollista pilkkaamassa sen ajan sodissa taistelleita ja heidän panostaan. Siksi vertaus imaamin varpaille kusemiseen, koska osa porukasta täällä ei oikeasti osaa vetää edes näin yksinkertaisia loogisia johtopäätöksiä ymmärtääkseen mistä tässä on kyse. Selvästikin sekin oli yleisön yliarviointia.

Rautalanka: Kaikki määritelmät näissä ovat sekä laveita, että mielivaltaisia. Punavihreiden mielestä kaikki suomalaiset ovat rasisteja tai samaa mieltä heidän kanssaan. Kuulapäiden mielestä kaikki tummat pitäisi ensin hakata ja sitten tappaa/pistää rajan yli.
Minä vedin sen rajan siihen mihin normaali kansalainen sen vetäisi, suurin osa kun ei tunnista somalia, kongolaista ja vaikka ugandalaista toisistaan. Tavan kansalaiselle rajat menevät ensin etnisessä taustassa.
Toinen syy määrittää alue suureksi on se, ettei tätä lukeva ymmärrä eroa pakolaisen, maahanmuuttajan, sosiaalituristin ja suomalaisen tummahipiäisen välillä.

Jamppojen maanpuolustustahto ei ole tässä kyseenalaisena. Ongelma on se, että heidät yhdistetään ihonvärinsä takia siihen jamppaan joka jossain puskassa vaanii pahaa aavistamatonta pissistä samalla kun järsii khatia jonka osti sosiaalituillaan.

Ei se ole ihme jos porukka ei halua puolustaa maata jonka johtajat eivät pidä sitä edes suomalaisten hallussa saati sitten että ajaisivat sitä suomalaisten etu mielessä. Eihän tässä maassa ole enää muuta suomalaista kuin kieli ja sauna. :D

siiivani279

8.9.2015 15:22

siwan on niin vitun viisas ja urpo tosikko et saa nauraa sen typeryyksille vedet silmissä. lisää !!! aina oikeessa !!! ihan missä vaan !!! aina !!!

ai nii ja lisää kans niitä sen perusteluja, ihan mihin asiaan vaan !!! aina oikeessa !!!

hyvä siipeli

Raukkaa rajalle

10.8.2015 21:11

Mitä ihmeen vajakkeja nämä rasistit ovat. Aivan kuvottavaa jengiä, jotka luulevat olevansa jotain kun luulevat voivansa kiusata jotain. Kukaan ei ole yhtä säälittävä taukka kuin tännekin kirjoittelevat rasistipellet. Todella hävettää olla suomalainen. Olisitte hiljaa jos ette osaa puhua kuun ihmiset.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
4 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Maan ihminen

10.8.2015 23:22

Ole sinä hiljaa jos et osaa puhua kuun ihminen

kaksoisstandardi

10.8.2015 21:23

Immonen kuvattiin Eugen Schaumanin muistomerkillä. Punavihreät mädättäjät mölisi hulluna viikkokausia ja mielenosoituksia järjestettiin kulttuurinrikastuksen ja islamisaation puolesta. Miksi meillä antipunikeilla ei ole oikeutta loukkaantua mustan pellelauman herjasta?

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
5 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Rautalanka original

10.8.2015 23:13

Immosen kanssa samassa kuvassa on useampi tunnistettu Suomen Vastarintaliikkeen jäsen, eli vakaumuksellisia ja tunnustuksellisia uusnatseja. Siinä on melkoinen ero ihan isänmaallisuudenkin suhteen. Kaksoisstandardi on nyt kyllä ihan omasi.

kaksoisstandardi

11.8.2015 21:09

"..vakaumuksellisia ja tunnustuksellisia uusnatseja."
Li Andersson ja Paavo Arhinmäki ovat vakaumuksellisia ja tunnustuksellisia kommunisteja. Heidän tai muiden äärivasemmistolaisten (vasemmistoliittolaisten) seurassa ei siis saisi näyttäytyä, ei ainakaan valokuvassa...

Rautalanka original

12.8.2015 12:25

Vasemmistoliitto ei ole edes ajanut enää kommunismia perustamisestaan lähtien. Historiantajuttomana yksilönä et ilmeisestikään ymmärrä sen liittyneen myös Neuvostoliiton hajoamiseen ja siihen liittyneeseen linjanmuutokseen. Vähemmistökommunistit, eli äärivasemmisto ovat asia erikseen ja he ovat nykyään kahteenkin hyvin pieneen puolueeseen jakautuneena.

SVL puolestaan tunnustaa kansallissosialistista aatetta ihan omilla verkkosivuillaankin. Jatka vain tuota larppaustasi, mutta ihan omillasi.

MarkusXXX

10.8.2015 21:42

No ainakin kuvan kundit ovat suorittaneet asepalveluksensa. Toisin kuin eräs O. Immonen ja J. Halla-aho.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
9 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Jihadistitkin...

11.8.2015 14:50

Halla-aho on mielestäni jossain kirjoituksessa tai kommentissa katunut sivarivalintaansa ja kertonut, että valitsisi nykypäivänä toisin - ei ehkä ollut silloin vielä kokenut isänmaallista herätystä, vaan taisi olla enemmän viherpiiperoisten aatteisiin kallellaan? Immosella taitaa olla jotain fyysistä ongelmaa, oliko mahdollisesti jo silloin?

Mutta kyllä itse luotan vaikkapa Halla-ahon isänmaallisuuteen ja puolustustahtoon enemmän kuin joidenkin mamujen, jotka ovat paenneet entisestä kotimaastaankin ja edustavat esim. islamia, sillä onhan jopa ISIS -järjestön riveihinkin hakeutunut Suomen armeijassa palvelleita ja osa mennyt varmaan ihan tarkoituksellakin hakemaan taisteluoppia. Esimerkiksi tämä yksikin kantiskäännynnäinen jihadisti, josta on ollut juttua julkisuudessa.

Näitä kuvan poikia en tosin tunne, enkä tiedä heidän taustaansa - mutta ei tuollainen pelleily sankarihaudalla isänmaalliselta vaikuta. Ehdotankin anteeksipyyntöä, jos tarkoitus ei ollut rienata kaatuneiden muistoa!

Tuttobene

10.8.2015 21:49

Onpas sulla asenteet. Onko suomalaisen kriteerinä, että on ollut sodassa? Oletko sinä? Epäilen, ja jos sellainen tulisi, pakenisit varmaan lähimpään naapuriin, jossa voisit sopeutumattomana elää toisten kustannuksella? Eivät he ainakaan minun isäni uhrauksia pilkkaa tai häpäise.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
5 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Anteeksipyyntö?

10.8.2015 21:57

Erittäin epäkunnioittavaa pelleillä kaatuneiden sotilaiden muistomerkillä, sillä sellainenhan tuo on! Mutta eivät taida nämä ulkomaalaistaustaiset/mamut edes tajuta, kuinka vähän aikaa sitten suomalaiset miehet ja naisetkin uhrasivat jopa henkensä tämän maan ja kansan puolesta - eivät siten myöskään tajua, että asia on yhä monelle kipeä; keski-ikäinen ihminen saattaa olla sotaorpo ja monen suomalaisen nuorenkin isovanhemmat ovat olleet sodassa. Karjalaiset menettivät kotinsa, jopa kotiseutunsa - monien lähimmäistensä lisäksi.

Anteeksipyyntö olisi paikallaan!

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
1 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Mitä kummaa?

11.8.2015 00:31

Minun molemmat vaarini taistelivat sodassa. Toinen sinne jäikin. Kunnia molemmille.
Tästäkään huolimatta en ymmärrä mitä ihmeellistä tässä on tapahtunut? Kolme tyyppiä muistomerkillä. Mitä sitten? Ei muuten vähentänyt kenenkään kunnioitusta. Ei sotaveteraanien, eikä noiden kloppien :)
Ja mistä ihmeestä sait väännettyä pelleilyn mukaan? Syntynyt (sinun mielestä) väärässä maassa?
Tuollaiseen mielenköyhyyteen on yksi todella hyvä lääke. Lähde reissuun. Ota reppu selkään ja lähde kiertämään maailmaa ja koe maailma hieman toisenlaisin silmin. Tällä pallolla asuu muitakin.
Käy ihmeessä myös Jamaicalla, niin voit kokea myös rasismin itse. Voin kertoa, että siellä on valkoinen aika paha väri. Historian tuntien voisin jopa sanoa, että ihan ansaitusti... Mene sinne kiillottamaan kaljuasi ja muista pilottitakki, ettei pelota ;)

Res ylil

10.8.2015 22:11

Tässä kolme nuorta suomalaista on kuvassa veteraanimuistomerkillä. Moniko Eugen Schaumanin haudalla Olli Immosen kanssa poseeranneista on sinun arviosi mukaan käynyt millään rintamalla puolustamassa Suomea tai uhraamassa yhtään mitään? Immoseen tai euroedustaja Jussi Halla-ahoon verrattuna tämä Prinssi Jusuf on sentään suorittanut loppuun asti varusmiespalveluksen Suomessa. PS:n kärkipoliitikot eivät ole, mutta kovaan ääneen huutelevat isänmaan asiaa. Esimerkki vain puuttuu.
Sitten yleisesti: miten kukaan alle 86-87-vuotias on voinut vaatimuksesi mukaisesti puolustaa Suomea rintamalla? Lapin sota päättyi 1945. Viimeinen palvelukseen kutsuttu ikäluokka olivat 1926 syntyneet. Heitä nuorempia olivat satunnaiset vapaaehtoiset ja muutamat, jotka valehtelivat ikänsä.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
3 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Ei oo ei tuu

11.8.2015 00:15

Jos etnisesti suomalainen mutta Somaliaan onko hän somali? Kauanko mene että hänestä mahdollisesti tulee somali? Tai jos hän kestää kyseisen kulttuurin erinomaisuutta ja kotoutuu somaliaan ja saa jälkeläisiä toisen etnisesti suomalaisen kanssa Somaliassa niin koska ne lapset muuttuvat somaleiksi tai edes somalialaisiksi?

Miten armeijan käyminen liittyy isänmaan asiaan? Onko siviilipalvelus jotenkin huonompi vaikka onkin ihan lakiemme mukainen tapa hoitaa miehille langetettu kansalaisuus velvoite?

Rintamakarkurit

10.8.2015 22:26

Ja jos ovat vielä pakolais- tai turvapaikanhakijataustaisia, niin heidän sietäisi hävetä - etenkin jos omat vanhempansa ovat paenneet sotaa!

Moni suomalainen ei tosin tajua sitäkään, miksi varsinkin sotakuntoiset nuoret miehet karkaavat Suomeen, eivätkä puolusta omaa kotimaataan! Tai miksi muslimitkin pyrkivät eritoten kristittyihin maihin?

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
6 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

res. kers.

10.8.2015 23:41

Varmaankin aika turhaa sinun ajatuksiasi avartaa, mutta kokeillaan.
1. Miksi kenekään pitäisi hävetä vanhempiensa valintoja ja tekoja? Varsinkaan, jos niiden tarkoitus on pelastaa omat lapsensa.
2. Luuletko oikeasti, että kaikki aseelliset konfliktit tänäkin päivinä ovat yhtä selkeitä kuin Suomen sodissa, aina valtiolliset joukot toisiaan vastaan?
3. Pitääkö kaikkien niiden suomalaisten siviilien, jotka pakenivat sotaa tai lähettivät lapsensa toiseen maahan, hävetä?
4. Oletko täysin vakuuttunut siitä, että jos olisit syntynyt Etiopiaan, Somaliaan tai Sudaniin, et yrittäisi päästä pois? Jäisit jämäkästi puolustamaan. Mitä? Tutustupa noiden maiden tilanteisiin ja mieti uudestaan.

kukkahattutäti

11.8.2015 05:04

Monissa noissa maissa kaikki on kaaoksessa. Esim. Iranissa ihmisiä vainottiin uskontonsa takia ja maan johdolle se oli aivan OK. Miten sitä voi maataan puolustaa jos maan poliisi ja sotaväki käy kimppuun? Ajattele jos Suomen hallitus julistaisi kaikki ortodoksit / juutalaiset / muslimit / katolilaiset / lestadiolaiset tai vaikkapa hämäläiset käännytettäviksi luterilaisuuteen / uusmaalaisuuteen ja annettava vaihtoehdoksi kuolema?

Monet sodissa olevista maista on myös keinotekoisesti jaettu maiksi miettimättä sitä mitä kansoja on missäkin, millaiset välit niillä on ja ties vaikkapa jokin kansa hajaantui eri maihin rajanvedolla.

Ja miehet ovat ehkä niitä jotka ovat selviytyneet matkasta. Etsivät työtä uudesta maasta ja lähettävät sitten rahaa perheelleen... Tai sitten näet valikoidusti. On naispakolaisiakin.

pakolainen

11.8.2015 05:46

Olisikohan syynä se, että tällä hetkellä paetaan nimenomaan sisällissotaa käyvistä maista? Niissä sodissa ei ole kyse siitä, että on "kotimaa" minkä kimppuun hyökkää "vihollismaa". Somaliassa, Syyriassa, Afganistanissa ja muissa maissa on kyse siitä, että ihmiset tappavat toisiaan mielipide-erojen takia. Kenen puolella sinä itse olisit ollut vuonna 1918? Olisitko mennyt tappamaan naapurisi tai sukulaisesi siksi, että naapuri on lukenut väärän puolueen lehteä? Tai siksi, että naapurilla on vääränlainen sukunimi? Tällaisten asioiden takia ihmiset kuolivat ihan täällä meidän omassa rakkaassa kotimaassa. Sisällissodista paetaan juuri siksi, että ne ovat täysin järjettömiä ja mielettömiä konflikteja. Ei ole mitään vihollista, mitä vastaan taistella, vaan taistelu tarkoittaa oman kansan tappamista. Kuka sellaista haluaa? Olisi myös syytä ymmärtää, että monessa maassa konflikti liittyy ääri-islamiin. Eli sieltä paetaan siksi, ettei haluta elää ääri-islamilaisessa maassa. Kai myös ymmärrät, että suurin osa pakolaisista jää lähimpään naapurimaahan? Esimerkiksi Keniassa on Somalian pakolaisia satoja tuhansia. Mutta ei se mitään, tämä sinun kommenttisi on hyvä esimerkki siitä mikä Suomessa on tällä hetkellä pielessä: kommentissasi on kolme lausetta ja ne kaikki sisältävät joko asiavirheen tai perustuvat virheelliseen olettamukseen tosiasioista. Miten voi olla noin pihalla asioista, mitkä selviävät parin sekunnin googlauksella?

Provokaatio

11.8.2015 14:39

Tuo muistomerkkiä halventava poseeraus tuossa on törkeää! Kaatuneiden muistomerkillä pitää käyttäytyä kunnioittavasti; on selvästi ihan tahallinen provokaatio eli hakevat loukkaavalla poseeraamisella huomiota. Toivottavasti keksivät seuraavaksi jotain vähemmän loukkaavaa, sillä tämäkin provokaatio todennäköisesti vain lisää arkipäivän rasismia tietyissä piireissä, mikä on erittäin ikävää.

Ja jos nuo pojat tai heidän perheensä tulevat sotaa käyvistä maista, niin heidän jos kenen pitäisi tajuta, että sodat ovat kipeitä asioita kansoille ja maille!

En itse suomalaisena menisi edes kuolleiden venäläisten sotilaiden muistomerkille tekemään pilaa, koska se olisi mautonta ja törkeää. Jopa suomalaiset sotaveteraanit puhuvat neuvostoliittolaisista kaatuneista sodan uhreina siinä missä suomalaisistakin.

luotettavuus

11.8.2015 15:06

Suomeen tulee myös hyvin konservatiivisia muslimeita, jopa ääri-islamisteja on maassamme tutkijoidenkin mukaan satoja. Ja nämä muslimit haluavat nimenomaan elää ääri-islamista elämää Suomessakin eli syy tuloonsa onkin lähinnä suomalainen antelias sosiaaliturva sekä harjoitettu lepsu maahanmuuttopolitiikka.
Miksi muslimit eivät mene toisiin muslimimaihin; Arabiemiraatit, Saudi-Arabia, Qatar, Kuwait, Bahrain? Miksi pitää tulla kristittyihin länsimaihin, joka johtaa vain kulttuurisiin yhteentörmäyksiin ja vie länsimaitakin vain kohti yhä suurempaa yhteiskunnallista pirstaloitumista, jopa sisällissotaa?

Ja vaikka vieraskin valta hyökkäisi Suomeen - niin en luottaisi sodan aikana ääri-islamisteihin Suomen rintamalla, kotirintamasta nyt puhumattakaan. Yhtenäinen kansa kun on ollut Suomen paras ase sodissakin. Tosin varmasti on niitäkin mamuja, jotka ovat uskollisia myös Suomelle, mutta ei tällainen provosoiva kuva luottamusta herätä ja tekee vain hallaa asialle.

hyvätjäbät

10.8.2015 22:27

Kundithan tekee hyvää duunia hienolla asenteella. Ja ennen kaikkea tärkeän asian puolesta. Lisää tämmöstä!

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
8 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

shiwan8

15.8.2015 15:08

Kansanryhmien vastakkainasettelun kärjistäminen on mielestäsi hyvä asia. Miksi?

Shaamu

10.8.2015 22:45

Suomessa kaikkiin asioihin suhtaudutaan hartaudella. Luterilaista perua. Veteraaneja kunnioitetaan ja itsenäisyyspäivänä vieraillaan haudalla. Varmaan tästä syystä jotkut ottavat kavereiden ilmeilyn pilkkana? Totuus on, että Suomalaiset itse tekevät pahempia asioita. Esim. Tuhrivat ja tuhoavat muistomerkkejä. Toisille sitten loukkaukseksi riittää ihonväri, ainakin kommenttien perusteella. Mutta hienoa että aiheesta keskustellaan, ja näin yksinkertaisella mediatempulla saadaan ihmiset miettimään Suomalaisuutta. Toivottavasti jossain vaiheessa pääsemme siihen, että ihonväri ei määrittele tuota. Hatun nosto minulta Jusufulle ja jengille!

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
2 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

kumpikampi

11.8.2015 15:10

Harras ja kunnioittava asenne on juurikin oikea. Ei kai se, että jotkut kantiksetkin perseilevät tarkoita, että mamujenkin pitäisi perseillä?

shiwan8

15.8.2015 15:25

What kumpikampi said. Tämä "kyllähän suomalaisetkin tötöilee" ei ole mikään peruste antaa synninpäästöä sellaiselle maahanmuuttajalle jota paikallisen säännöt eivät yksinkertaisesti kiinnosta.

Sen lisäksi suomalaisuutta ei määritä nytkään hipiän pigmentin sävy. Sen määrittää omaksuttu kulttuuri ja sen mukainen eläminen. Suomalaisuus on kulttuuria, ei paljon muuta. Tähän maahan on mahdollista syntyä olematta koskaan suomalainen. Tänne voi tulla ulkomailta, omaksua paikallisen kulttuurin, oppia kielen, saada kansalaisuuden ja aivan uskottavasti olla suomalainen vaikka alkuperämaa olisikin joku muu. Samalla tavalla kuin näistä integroitumishaluttomista tapauksista ei koskaan tule suomalaisia, minusta ei voi koskaan tulla muslimia tai vaikka egyptiläistä.
Käytännössä kuitenkin maahanmuuttajan on mahdoton olla suomalainen, kulttuurilliset juuret ovat yksinkertaisesti liian vahvasti jossain muualla. Heidän lapsensa kuitenki voivat olla suomalaisia jos heidän annetaan kasvaa suomalaisiksi. Sikäli kun tuolla julkisilla liikkuessa näkee maahanmuuttajien tänne syntynyttä jälkikasvua, ei näytä siltä, että vielä seuraava polvi menisi suomalaisesta kovinkaan usein.

No hei

10.8.2015 23:12

Jusuf on suorittanut asepalveluksensa Suomessa. Mitenkäs on asia Immosella ja Halla-aholla?

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
3 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Ilon kautta

10.8.2015 23:51

Johan oli kommentti- ja päättelyketjut. Eikä raivoisimmilla kommentoijilla edes malttia lukea juttua sen vertaa että hahmottaisivat että kuvassa on nykypäivän suomalainen, asevelvollisuutensa suorittanut... Kyllä viedään ihmistä 6-0 jos pelkästä kuvasta näin soma soppa syntyy. :-D voisihan tuon tulkita vaikka hihojen käärimiseksi isänmaan puolesta.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
1 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Arvollinen

11.8.2015 00:06

Toiseksi viimeisessä kappaleessa kysyttiin, että kenen isänmaasta on kysymys. Vastaan siihen, että myös minun isänmaasta. Ukkini oli osa sitä torjuntaa, jolla estettiin maamme valtaaminen. Isänmaa ei ole mielestäni leikinasia, vaikka sitä saakin mollata tai asioita kärjistää. Isänmaan rakkaus on arvo, jota ei tule demonisoida. Tämä on vain suomalaiseen tapaan näkemykseni. Pahoittelen pöyristyjille.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
6 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

että näin

11.8.2015 00:32

Jätän suosiolla sivistyssanat ja vertauskuvat tästä kommentista pois. En tarvitse niitä korostamaan mielipidettäni tai tehostamaan kommenttiani. Minun mielestäni sotaveteraanien muistomerkillä poseeraaminen kunnioitettavaa ja saliittua kaikille etniseen taustaan tai kansalaisuuteen katsomatta.. poseeraavathan niidrn edessä moni.. jopa venäläiset turistit. Muistomerkin häpäiseminen ei ole sallittua.. en sano että tässä sitä tehtäisiin. Tässä on kyse huomiohakuisuudesta, ei muusta. Toki huomiota rasismiin suomessa olisi mielestäni voinut hakea muilla konstein, kun ottamalla leikkimielinen kuva muistomerkillä tietäen, että paskamyrskyhän siitä nousee..

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
9 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Emmi Grant

11.8.2015 00:41

Hyväntahtoinen naljailu ja pahantahtoinen *ittuilu ovat kaksi eri asiaa. Jätkien tempaus menee ensimmäiseen kategoriaan: naljailuun. Suomalaisille saa nauraa. Varsinkin niille, jotka öyhöttää jostain talvisodasta niin kuin itse muka olisivat olleet paikalla. Isänmaataan voi rakastaa ilman ylilyöntejäkin, ja veteraaneja arvostaa suuren uhrauksen tehneinä ihmisinä - ei puolijumalina, jota he eivät edes halua olla. Ja jos isänmaallisuutta käytetään keppihevosena muukalaisvihan lietsomiseen ja ylläpitämiseen niin sitten mennään jo ihan liian pitkälle, ja huumori on erinomainen keino kurssin korjaamiseksi.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
7 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

shiwan8

19.8.2015 21:04

Olen täysin samaa mieltä muuten, mutta mikään "hyväntahtoinen naljailu" tässä ei ole kyseessä. Jos olisi niin jäpikät eivät vetäisi naurettavia posetuksia vaan olisivat jossain sellaisessa asennossa joka ei ole erityisesti tarkoitettu näyttämään typerältä.

Pakko kuitenkin kysyä miksi mielestäsi suomalaisia ja suomalaisuutta saa halventaa, mutta kaikki kuittailu/kritiikki/tmv. ulkomaalaisia kohtaan on automaattisesti rasismia? Tähän saa vastata ihan kuka vaan.

maitosuklaaparta

11.8.2015 01:05

Oisko jätkillä pokkaa poseerata muhammedin kuvan kanssa. Siinä sitä kulttuuriläppää vasta oliskin

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
4 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Isäm maa

11.8.2015 01:40

Joitakin näköjään harmittaa, että kuvassa ei ole yhtään natsia. Isäm maallisella muistomerkillä otettu kuva ei ole tosi-isäm maallinen, jos siinä ei ole natsiarmeijaa ja kansanedustajaa.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
4 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

me, not you

11.8.2015 07:27

Jos saman kuvan olisi tehnyt samoilla taustoilla olevat "valkoihoiset" suomalaiset, mitään älämölöä ei olisi tullut. Mutta koska ihonväri on tässä tummempi, älämölö nousi. Näin se menee.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
5 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

love&peace

11.8.2015 14:23

Älämölö olisi kyllä tullut siitä, että 'nyt natsit ja rasistit ovat liikkeellä'.

Niin polarisoituneeksi on aikamme mennyt, että ihmisiä vaan leimataan surutta omien ennakkoluulojen perusteella on sitten syytä tai ei.

Niin... tai siis leimaamiseenhan ei ole syytä koskaan, huonoon käytökseen puuttumista tosin pitäisi jaksaa harjoittaa.
- Ja tulkoon se huono käytös sitten keneltä tahansa!!!

Polarisoitunut ns. keskustelu taas ei saa mitään hyvää aikaan. Se on varma se.
- Menkääpä kaikki nyt vaan itseenne!

Kammottavaa kieltä täällä... :(

Kunnioitusta

11.8.2015 08:56

Ongelma ei ole poseeraaminen muistomerkillä vasn pelleileminen ja ilveily muistomerkillä. Ihan sama mikä on ihonväri.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
3 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Rap sucks

11.8.2015 09:03

Ompas täällä mustan paskaräpin kannajia paljon. Oksettaa.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
9 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

love&peace

11.8.2015 10:06

Minkä asian?

Aidon positiivisen suvaitsevaisuuden ja kaikkien erilaisten ihmisten kunnioittamisen kanssa tällä ei ole mitään tekemistä :(

Päinvastoin tällaisella vain kärjistetään ristiriitoja; merkityksellistä rauhantyötä tehdään asiallisilla 'aseilla'. Ei provosoimalla. Aidosti rauhaa haluava osaa kunnioittaa kaikkien tunteita.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
9 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Kypsä maito

11.8.2015 10:40

Ensinnäkin, jannut ovat suomalaisia. Jusuf on käynyt varusmiespalveluksen ja koulut Suomessa ja porukka sattuu unohtamaan että siellä sodissa kaatui isänmaan puolesta näitä paljon parjattuja "mamuja" kanssa, nimiä on muistomerkit väärällänsä.

Mun mielestä pahempaa isänmaan häväistystä on nää väkivaltaiset keskenkasvuiset sisäsiittoiset suomipaita-kledjuillansa riehuvat klanipää-darwinit joilta ei irtoa mitään yhteiskuntaa hyödyntävää ikinä. Työskentelin puolitoista vuotta sosiaalityössä jossa kävin pitämässä seuraa vanhuksille ja auttamassa heitä arjen askareissa ja muissa asioissa joihin kotihoitajat eivät kiireiltänsä kerenneet, monet heistä myöskin sotaveteraaneja ja yhtäkään kaljupäistä bensalenkkaria ole ikinä nähnyt tekemässä vastaavaa työtä.

Vittuako ulisette, menkää itseenne.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
4 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

shiwan8

19.8.2015 21:20

Ihan mielenkiinnosta, montako afrikkalaistaustaista sieltä muistomerkeistä löytyy? Entä kiinalaisia, romaneja, turkkilaisia jne.? :D

Oikeasti siellä kaatui joitakin hassuja ulkomailta tulleita vapaaehtoisia ja paikalle komennettuja sotilaita.

Ei siinä, suomileijonaliekkeipaitapeelot ovat kyllä ihan ansaitusti pilkan kohteena, vähän samaan tapaan kuin hipsterit.

AstridT

11.8.2015 12:19

Jos suomalainen poseeraisi isänmaallisen muistomerkin edessä, punavihreät suvakit mediassa leimaisi hänet natsiksi, fasistiksi, äärioikeistolaiseksi rasistiksi. Miksi afrikkalaisilla ei ole samat säännöt, se aiheuttaa "rassismia"

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
2 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

prinsessaJusuf

11.8.2015 12:54

Jotenkin tuli tästä mieleen Youtubessa katsomani video, jossa itsenäisyyspäivän juhlissa laulettiin Maamme-laulua. Laulu oli ensin suomeksi ja sitten vielä ruotsiksi. Kommenteissa nousi kova haloo kun laulettiin "vieraalla" kielellä. Kovasti oltiin taas loukkaantumassa sotaveteraanien puolesta. Nythän pakkoruotsi vouhotus on hiukan laantunut kun tilalle nousi ensin "homokohu" ja sen jälkimainingeissa maahanmuutto- ja rasismikeskustelu. Tai en tiedä voidaanko puhua keskustelusta kun kyse on lähinnä provosoinnista, pään aukomisesta, uhkailusta ja vittuilusta puolin ja toisin.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
1 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Sepuli

12.8.2015 13:42

Olen samaa mieltä että suomenruotsalaiset ja heidän hännystelijänsä voisivat turhan ja kalliin vouhotuksensa lopettaa lopullisesti ja myöntää että tässä maassa on vain yksi iso enemmistö ja yksi yhteinen kieli. Jo tämä yksinään antaisi paremman asemman kaikille muille vähemmistöille. Suomeksi: meille mahtuu hyvin erilaisia vähemmistöjä, kunhan he sopeutuvat valtaväestöön.

Ja ennenkuin kuin edes aloitatte: Suomessa mennään hyvin pitkälle yleisesti hyväksyttyjen ihmisoikeujulistusten mukaan, samat oikeudet kuuluvat kaikille. Ei sortoa, ei etuoikeuksia. Virallisesti kaksikielinen suomi ei oli ihmisoikeuskysymys, vaikka pakkoruotsittajien valituslauluista näinkin voisi päätellä.

Historiasta voi oppia: joko totuus ja oikeus voittavat tai vastustaja hiljennetään lopullisesti. Koska se tässä asiassa tarkoittaa sitä että 95% suomalaisista jouduttaisiin hiljentämään, niin todennäköisempi lopputulos tulee olemaan että erilaiset väärin perustein myönnetyt etuoikeudet katoavat yhtä varmasti kuin aikoinaan ne katosivat miehiltäkin (=suomalaisille naisille annettiin yhtäläiset oikeudet).

Suomessa on oikeastaan vain yksi laki joka asettaa toisen sukupuolen heikompaan asemaan kuin toisen, asevelvollisuuslaki.

Antivihreä

11.8.2015 13:06

Loukkaantuisiko mustat tai muslimit, jos menisin poseeraamaan moskeijan eteen tai muslimien hautausmalle t-paidassa, jossa on etelävaltioiden lippu ja kaulassa olisi leijonakoru? Entä jos olisi päällä kiitos 1939-45 paita. Möyrästäisikö mamu rasismista?

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
2 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Sepuli

12.8.2015 13:44

Kyllähän nämä veijarit aika paljon pienemmästäkin loukkaantuvat.

Belaja smert

11.8.2015 13:14

En ole itse "kantasuomalainen". Olen saanut puolustusvoimissa tarkka-ampujan koulutuksen ja olen sitä myös reserviläiskirjeen perusteella myös sodassa. Olen puoliksi saksalainen ja puoliksi karjalainen ja asunut koko ikäni suomessa. Olen kokopäivätöissä, eli hyödyksi yhteiskunnalle. Ihonvärini on valkoinen. Poseeraan sotamuistomerkillä ja laitan kuvan faceen, saan peukaloita. Yksi muuttuja edellämainittuun listaan, niin saankin hirttotuomion. Kuka arvaa mikä se voisi olla?

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
1 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

tavallinen suom

11.8.2015 14:02

Mua tässä ärsyttää lähinnä se, että kuolleiden muistomerkillä ei tehdä tällaisia pelleileviä 'poseerauksia'. Samalla lailla mua inhotti Auschwitzissä uuneihin menevät turistit, jotka ottavat toisistaan valokuvia. Aivan käsittämätöntä tilannetajun puutetta.

Mutta ehkä mun tapakasvatus ei enää sovi monikulttuuriseen Suomeen.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
7 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Siskosi

11.8.2015 15:23

Mustilla ei oo varaa spedeillä kaiken niiden kokeman jälkeen, vai? Jos koit että tässä sohastiin muurahaispesää niin tervetuloa ulos sieltä. Täällä odottaa avoin ja hauska maailma jossa niin musta kuin valkoinenkin tarttuu mielummin vaikkapa kameraan kuin aseeseen. Pojat jättivät vanhempiensa synnyinmaan jossa kenties edelleen lietsotaan vihaa ja tulivat hillumaan meidän hullujen suomalaisten kanssa, ihanaa! Äiti Maa on meidän kaikkien yhteinen isänmaa, tämä patsas vaan sattuu olemaan Suomessa ja teksti suomenkielellä, jotta kantasuomalainenkin ymmärtäisi tämän suurenmoisen viestin ja vitsin. Jäbät näyttävät olevan kuvassa juhlatuulella ja siihen on helppo yhtyä! Poikien ilo ja kiitollisuus on tarttuvaa! Millaisia kuvia SINUN isänmaassasi saa ottaa? KUKA niitä saa ottaa ja jakaa ja KENEN luvalla? KENEN MAILMASSA SINÄ MÄÄRÄÄT JA KENEN LUVALLA?? Keskustele hetki rakkauden jumalan kanssa ja katso kuvaa uudelleen..

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
3 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

lentolento

11.8.2015 17:21

Ettekös te veijarit ole koko ajan hokeneet "maassa maan tavalla"? Vaikuttaa siltä, että perimmäinen tarkoitus onkin sanoa "maan tasalla", sillä muuta vaihtoehtoa näköjään ei tummaihoisille suomalaisille näiden mielissä jää.

Jusuf ym. osuivat todellakin kultasuoneen tällä kuvalla. Mikään tähänastinen ei ole selvemmin osoittanut "nuivan" kansanosan ajattelun vajautta.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
3 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

----->

11.8.2015 18:25

Maailma muuttuu. Get over it! Eteenpäin! Peace!

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
3 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

harmaanaama

12.8.2015 10:49

Ihan selkeä julkisuustempaus. Kaverit haluu vaan sossun luukulta isommille rahoille. Eihän se väärin ole yrittää päästä huipulle yön timona rasistisuamessa.. suamileijjonaduunarit kyykkyyn täältä tulee yusuf uudella bemmillä kokkelit nokassa!

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
2 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Sepuli

12.8.2015 13:47

Turha vetää tällaisesta paskasta hernettä nenuun. Suomi ja suomalaisuus kyllä tällaisenkin kestävät, helposti. Toivoisin vaan että sama toleranssi toimisi molempiin suuntiin, ettei minkään värisiä tai uskoisia tarvitsisi kohdella silkkihansikkain kuten nykyään tehdään.

Ja kun joku uskaltaa sanoa kaikkien tiedossa olevia faktoja ääneen, alkaa armoton ajojahti.

Immosellakin on oikeus unelmoida ja toimia lakien puitteissa tämän unelman saavuttamiseksi.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
5 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Turistimus

12.8.2015 14:20

Ensimmäisenä tuli mieleen kun kuvaa katsoin, että onhan näitä kuvia nähty kun suomalaiset poseeraa muistomerkkien edessä. Se että ne suomalaiset(?) on tummaihoisia ei muuta asiaa suuntaan taikka toiseen. Ihan hauskaa näyttäisi kaveruksilla olevan :)

Kommentteja lukiessa vasta tuli mieleen, että niin, eihän nämä välttämättä olekkaan suomalaisia, sitten tuli mieleen, että ehkä he onkin turisteja, vastikään tuli itsekkin käytyä ulkomailla ja pelleiltyä vaikka millaisissa kuvissa. Toivottavasti en tehnyt mitään mikä saattaisi loukata sen maan asukkaita :/

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
7 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Jusuf@intti

12.8.2015 14:20

Jusuf on käynyt intin, sepäs hyvä. Ihan varmasti kävi vapaaehtosesti intin isänmaan puolesta. Höpinät pois, pakko sen oli käydä, ei se muuten sinne olisi mennyt.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
3 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Mudo Pehis

13.8.2015 11:35

Kai tässä on jonkinlaista vastakkainasettelua tai "mustaa huumoria" haettu. Tyypithän ovat jättäneet isänmaansa taakseen ja poseeraavat tuhansien kilometrien päässä "Isänmaan puolesta"-plakaatin edessä.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
9 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Mudo Pehis

13.8.2015 11:37

"Jusufin kuvan taisi olla tarkoitus herättää keskustelua maahanmuuttajien oikeudesta puolustaa (myös heidän) isänmaata"
Tottakai noilla on oikeus puolustaa isänmaataan, mutta miten ihmeessä aikoivat puolustaa sitä toiselta mantereelta käsin?

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
1 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

uffveli

14.10.2015 15:33

Siis jos kaksivuotiaana suomeen adoptoitu ei saa sanoa tätä isäinmaakseen niin se menee jo rasismin puolelle. Erottakaa toisistaan pakolaiset ja adoptiolapset.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
8 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Roju

5.11.2015 13:55

Miks jengi pitää tätä raflaavana?

Suomalaiset jätkät poseeraa suomalaisen muistomerkin äärellä, ja jengi vetää herneet nenään siitä koska jätkien pigmentin väri on eri kuin pääosa sodissa taistelleista tyypeistä - vaikka meillä on jokaisessa sodassa ollut vinot pinot "mamuja" taistelemassa ja kaatumassa sen isänmaan puolesta myös.

Reaktioo tällä haettiin juurikin siksi, että idiootit kelaa et "vitun mamut pilkkaa meidän kansaa", vaikka kyseessä on suomalaisista janttereista kirvoittamassa jengistä puhdasta klassista rasismia.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
6 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

ystävä musta

22.12.2015 20:29

Jos kuvassa olisi kolme valkonaamaista venäläistä nuorta miestä, niin .....Mistä tunnet sä ystävän???

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
2 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Kommentoi juttua

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
7 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi