Helsingin pienet ruokatoimijat saavat kansainvälistä näkyvyyttä

Helsinkiläisen ruoan sanansaattaja heleats aloitti yhteistyön Visit Helsingin ja HelsinkiSecret Residencen kanssa.

Kuva: Antti Annala / heleats

Kirjoitimme viime vuoden lopussa HelsinkiSecret Residencestä, bloggareille ja somevaikuttajille tarkoitetusta residenssistä, jonka tavoitteena on promota Helsinkiä kansainvälisillä markkinoilla.

Nyt residenssin kanssa yhteistyöhön on ryhtynyt heleats, ruokamedia, joka raivaa tietä helsinkiläiselle ruoalle, ravintoloille ja ruokatuottajille sekä edistää helsinkiläistä ruokakulttuuria. Yhteistyön myötä paikallisilla ruokatoimijoilla on mahdollisuus tavoittaa jopa 1 300 0000 ihmistä kuluvan vuoden aikana.

Yhteistyö tarkoittaa konkreettisesti sitä, että heleats kokoaa helsinkiläisten ruokatoimijoiden parhaimmistoa ruokakassiin, joka toimitetaan viikottain residenssiin siellä asuvien ihasteltavaksi ja nautittavaksi. Yhteistyön tavoitteena on saada ruokatoimijoille tärkeää trendikästä näkyvyyttä maailmalla.

"Kassiin valittavien toimijoiden tärkein kriteeri oli helsinkiläisyys. Ajatus oli täyttää kassi sellaisilla helsinkiläisillä tuotteilla, jotka sopivat aamiaisen ja välipalojen valmistukseen, residenssissä kun ei valmista aamupalaa ole", kertoo Markus Veikkolainen heleatsista.

Veikkolaisen mukaan toimijoita yhdistää myös pakkausmuotoilu, johon on panostettu. Kauniit tuotteet ovat miellyttäviä kuvauskohteita, ja ne päätyvät helpommin sosiaaliseen mediaan.

"Ensimmäinen kassi lähetettiin residenssiin maanantaina. Toivotaan, että yhteistyökumppanit pääsevät tätä kautta esille."

Ruokakassin pääyhteistyökumppaneita ovat muun muassa 123TEA, Good Life Coffee, Goodio, GreenBake, Helsinki Wildfoods, Soda Co. HKI, Stockmann Herkku ja the Choux Company.

Kommentoi juttua

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
1 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi