Viisikulmaa vuosikaudet hallinnut Primulan talo on kokenut muutoksen tuulahduksen. Vanha kunnon Old Skippers – tuttavallisemmin Skibu – on saanut väistyä uuden Primulan tieltä. Omistaja on toki sama, mutta muuten muutos on ollut melkoinen. Hiukan deekiksellä olleesta merimieskapakasta on kuoriutunut tyylikäs punavuorelainen kortteliravintola. Pursimiehenkadun kulmasta päästään kahvilan puolelle, ja Laivurinkadulta varsinaiseen ravintolaan. Takassa palaa iloisesti tuli, vanhoja tiiliseiniä koristavat Primulan historiasta kertovat valokuvat ja katossa roikkuvat upea vanhat valaisimet.
Nopea lounaskäynti antoi paikasta niin hyvän kuvan, että kulkumme johti sinne joulukuisena loskailtana nälän yllättäessä. Paikka on selvästi löytänyt asiakaskuntansa, sillä tiistai-iltana ovat lähes kaikki pöydät varattuja. Ruokalista on monipuolisesti suunniteltu. Pitäisi olla kuudennen tason fennofruitariaani, ettei tältä listalta löytäisi mieleistään. Seuralaiseni iskiessä silmänsä sinisimpukoihin (10,80e/17,20e), päätin itse kokeilla aurajuusto-valkosipuligratinoituja etanoita (9,20e). Annoksiin kuului leipäpöytä, joka olikin primulamaiseen tyyliin melkoinen. Tosin ensimmäinen pieni miinus napsahti heti siitä, että viinilistan ainoa skumppa oli puolikuiva Cordoníu 4,70e/27e). Samppanjaa olisi tosin ollut saatavilla myös laseittain, mikä on aina bonusta.
Sinisimpukoiden valkoviiniliemi ei ollut aivan niin raikas kuin olisi voinut toivoa, mutta etanani olivat kerrassaan erinomaisia. Pääruoka olikin sitten vähän kinkkisempi juttu. Saimme nimittäin odotella alkuruokien jälkeen kana-katkarapupastaamme hummeri-sahramikastikkeella (13,80e) sekä pariloitua naudanmaksaamme (14,40e) kelloni mukaan neljäkymmentä minuuttia. Annokset olivat tosin reilun kokoisia, ja maksa sai aivan erityiskehut verenhimoiselta seuralaiseltani, mutta arki-iltana soisi keittiön toimivan huomattavasti ripeämmin. Myös naapuripöydässä venailtiin pitsoja yli puoli tuntia.
Kiitämme
- annosten kokoa
- paikan fiilistä
Moitimme
- palvelun hitautta
8 kommenttia
150
15.12.2007 13:44
Kauniista kulisseista huolimatta koko homma mättää ja pahasti.No, sapuskan pystyy juuri syömään yököttelemättä MUTTA kaikki muu on perseestä.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
150
15.12.2007 13:46
Miksi mennä tähän kuppilaan kun 500 metrin pääsä on sentään Sea Horse eli sikala??Joka sentään on RAVINTOLA tähän verrattuna.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Eieiei
19.12.2007 04:55
Edelliset kirjoittanut selkeästi yksi ja sama ihminen muutaman minuutin välein.Kaiketi kilpailija.
Ruoka hyvää kuten siisteystasokin.
Vastaa kommenttiinmenen varmasti pian uudestaan.Sen verran mukava mieli jäi paikasta.
Vastaa kommenttiin
TosiHuvittavaa
20.12.2007 22:09
Olen kiinnittänyt huomiota samaan kuin edellinen kirjoittaja. Joku, joka ei osaa suomea kovinkaan hyvin, kirjoittaa aina näihin Cityn arvosteluihin haukkuakseen kaikki muut paikat. Pienellä salapoliisityöllä päädyin siihen, että kyseessä on Orchidin omistaja (vahvat mielipiteet thairuuasta, nämä kirjoittelut alkoivat siitä Orchidin arvostelusta).
Kannattaisi ehkä miettiä mitä voi omassa ravintolassa tehdä paremmin, sen sijaan että haukkuu vain kaikkia muita...
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
jaska41
4.1.2008 19:42
Saimme hyvää ruokaa, hyvää, lämminhenkistä palvelua. Ilohan oli uudesssa Primulassa käydä.
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
Tituss
5.2.2008 11:02
Tunnelma oli kiva ja leipäpöytä loistava. Itse ruoka oli tasoa: ihan jees, hieman mautonta ja viiden hengen seurueessa neljän ruoat olivat vähän viileitä.
Vastaa kommenttiinPalvelun hitaus on kyllä asia, jolle vakavasti kannattaisi tehdä jotain. Seurueemme olisi varmasti tilannut toisenkin pullon viiniä ja jälkiruokajuomat, jos ei olisi tarvinnut odottaa 45 min. tarjoilijaa korjaamaan tyhjät lautaset pois.
Vastaa kommenttiin
KokkiKolmonen
11.2.2008 22:38
Alkuun tilaamani cesarsalaatti oli ihan jees, kastike tosin hieman tunkkaista ja parmesaanin tilalla halvempaa pecorino-juustoa. Tonnikala oli hyvää ja toiveen mukaan medium miinus. Pecorinorisottoa oli noin puoli kiloa. Annoksessa oli liikaa risottoa (joka oli ihan ok, mutta...) ja jäin myös kaipaamaan kasviksia tasapainottamaan annosta. Palvelu oli suht ystävällistä, mutta ei kovin asiantuntevaa ja aivan tolkuttoman hidasta. Jopa jälkiruoaksi tilattuja jäätelöpalloja sai odottaa lähes vartin (tällöin ravintolassa oli meidän kahden lisäksemme kuusi asiakasta).
Vastaa kommenttiinVastaa kommenttiin
punislainen
21.3.2008 11:12
Olin jo etukäteen lukenut arvostelut ravintolasta ja kaikissa niissä oli mainittu palvelun heikkoudesta ja hitaudesta. Hieman tämä jo etukäteen epäilytti, mutta päätimme kuitenkin antaa uudelle tulokkaalle mahdollisuuden.
Vastaa kommenttiinMutta aivan turhaan.
Ihmisiä ravintolassa oli meidän viiden lisäksi neljä eli mistään ruuhkasta ei voida puhua (keskiviikkoilta 22:00), mutta väsyneelle tarjoilijallemme sekin näytti olevan jo liikaa.
Mikään ei toiminut palvelupuolella: Ensimmäinen asia mitä kysyttiin oli "kuka maksaa laskun?", puuttui vain bonuskortin pyytäminen... seuraavaksi yhdessä viinilasesita oli korkin muruja pinnalla ja pyysimme vaihtamaan lasin. Tähänkin tarjoilijan piti sano "onko siis todellakin korkkia?" vaikka varmasti itsekin tämän näki. Tämän jälkeen kaikki kesti. Vettä ei saatu pöytään kun vasta pitkän yrityksen jälkeen, viinin tilaaminen kesti ja annoksetkin tuotiin pöytään ihmeellisesti aivan eri aikaan. Lisäksi tarjoilijamme (suoraan kaurismäkeläisistä elokuvista! eikö näitä koskaan heitetä ulos?!) oli niin kiireinen tyhjien pöytien järjestelyn kanssa ettei juurikaan ehtinyt meitä palvella. Yhden kerran meille jopa totesikin "on kiire" kun yritimme häntä paikalle viittoilla! Jälkiruokia ei tultu kyselemään kuten ei mitään muutakaan koko parituntisen illallisemme aikana! uskomatonta!
Ainoa plussa oli itse ruoka, mutta toisaalta kun samat annokset saa lähialueelta aika monesta muustakin paikasta vielä huomattavasti paremmalla palvelulla, ei tähän ravintolaan tule uudelleen mentyä. Sinänsä sääli, muuten paikka oli mukavasti sisustettu ja oikein oivallisen kortteliravintolan oloinen.
Jos itse olisin ravintolan omistaja, harkitsisin tosissani henkilökunnan vaihtoa. On tosiasia, ettei ravintolassa viihtymiseen kuitenkaan vaikuta pelkästään ruoka vaan myös se miten asiakkaaseen suhtaudutaan. Ruoan osaa jokainen tehdä kotonakin, ravintolassa maksaa siitä, että kaikki muu sujuu ympärillä! Huono palvelu pilaa helposti koko illan tunnelman ja ainakin Primulassa meille kävi juuri näin. Surkeaa!
Vastaa kommenttiin