The real työhaastattelu

Mitä työhaastatteluoppaat eivät sinulle kerro? Mitä kaikkea työpaikkahaastatteluissa voi todella tapahtua?

City kysyi rekrytoinnin ammattilaiselta Ani Närheltä, mitä tehdä, kun työhaastattelija kyselee perheenlisäyssuunnitelmia tai lapsuusmuistoja. Entä onko sopivaa syödä työhaastattelussa pullaa, jos sitä tarjotaan?

Voiko työhaastatteluun pistää huomiotaherättävän muotivaatteen, esimerkiksi Burberry-huivin?

"Kyllä, jos se kuuluu normaalivaatetukseen. Harva työpaikka on sellainen, jossa massamuodin seuraamisesta koituisi harmia. Burberry-huivi on erittäin hyvä, jos hakee Burberrylle töihin ja erittäin huono, jos hakee esimerkiksi jonkun hyvin persoonallisen alakulttuurivaatteita myyvän kaupan myyjäksi."

Kannattaako ylioppilastodistus jättää kotiin?

"Kyllä, jos kirjoituksista on vuosia. Jos sen sijaan on hakemassa ensimmäistä työpaikkaansa, voi ylioppilastodistuksellakin olla merkitystä."

Jos työhaastattelussa tarjotaan pullaa, syödäkö sitä vai ei?

"Kyllä, jos se näyttää hyvältä."

Voiko työhaastattelussa käyttää voimakkaan punaista huulipunaa tai kynsilakkaa?

"Kyllä, vaikka sinistä, jos se on tyylisi mukaista."

Voiko työhaastattelussa kertoa palkkatoiveensa, jos sitä ei kysytä?

"Kyllä. Pidän outona työhaastattelua, jossa palkkatoivetta ei kysytä."

Kannattaako työhaastattelussa kertoa oma-aloitteisesti, ettei aio hankkia lapsia?

"En kertoisi. Yksityisasiat eivät kuulu työnantajalle. Itseään saa toki mainostaa, mutta mitä jos sitä sitten tulee raskaaksi. Hyvä työnantaja ei anna tällaisten asioiden vaikuttaa päätöksentekoonsa. On tietenkin eri asia, jos kyseessä on joku muutaman kuukauden ulkomaankomennus."

Jos haastattelija sinuttelee sinua, voiko sinutella?

"Kyllä. On luontevaa vastata samalla tavalla."

Mitä vastata kysymykseen, onko tiimityöskentelijä vai tekeekö töitä mielummin yksin?

"Vastaa rehellisesti sitä, mitä olet. Jos vihaat tiimityötä ja työnantaja etsii tiimityöntekijää, tuskin haluat tehdä ko. työtä."

Mitä vastata, jos rekrytoija kysyy lapsisuunnitelmista?

"Työnantaja voi lain mukaan kysyä työhaastattelussa vain olennaisia työsuhteeseen liittyviä asioita. Jos perustetta lapsikysymykseen ei ole ja nainen jätetään valitsematta, voi työnantaja hyvinkin joutua selittämään päätöstään oikeudessa."

"Peruste lapsikysymykselle on, jos työnantaja hakee työntekijää esimerkiksi kahden vuoden ulkomaankomennukselle. Olisihan se järjetöntä, jos työntekijä olisi puolet tuosta ajasta äitiyslomalla."

Mitä vastata jos työnantaja kysyy horoskooppia tai lapsuusmuistoja?

"Esimerkiksi "mielestäni tämä ei ole oleellista työsuhteen kannalta".

Onko sellaisia työhaastattelumokia, joita voi katsoa läpi sormien?

"Jos työssä on liukuvat työajat ja haastateltava on myöhässä, ei se minusta ole niin vakava asia. Sen sijaan jos henkilö hakee esimerkiksi lentoemännän paikkaa, ymmärrän hyvin että työnantaja hylkää heti hakijan, joka tulee myöhässä."

Lukijat kertovat: Kauheimmat työpaikkahaastattelut

"Olin elämäni ensimmäisessä työpaikkahaastattelussa toimistoassarin hommaan. Kaikki tuntui menevän todella hyvin kunnes haastattelija paljasti, että tämä on ensimmäinen kerta, kun hänellä on alkanut seisoa kesken työpaikkahaastattelun! Menin täysin shokkiin, mutta pääsin kuitenkin livahtamaan pois."
Nainen, 27

"Ensimmäiset viisi minuuttia sujui normaalisti. Haastattelija kyseli taustoja, kokemusta yms. Lopulta kaikki kysymykset koskivat kuitenkin häntä ja baaria: jos mä tulisin sua baarissa vastaan, niin mitä sä tekisit? Entä jos istuisin sun pöytään? Entä jos mä olisin kaveriporukassa? Entä jos mä iskisin silmää? Ehkä vastasin kysymyksiin oikein, sillä samana päivänä sain työpaikan."
Nainen, 20

"Haastattelija oli nuori mies, sisään tullessani hän halasi ja antoi kevyen suukon suulle, haastatellessaan hän istui viereeni ja piti kättä polvellani. Hän kysyi mm. ihannemiehestäni, juomatottumuksistani ja lempibaariani. Kun ihmettelin miten kysymykset liittyvät haettavaan työpaikkaan (vastaanottovirkailija), hän totesi pyörittävänsä myös seuralaispalvelua ja testaavansa reaktioitani miesseurassa. Lopuksi hän myös kysyi, olisinko kiinnostunut seurustelemaan myös naisen kanssa. Lähdin haastattelusta hyvin nopeasti, henkilötietolomakkeeni mukanani!"
Nainen, 23

"Hain myyjän työtä ja vasta haastattelupaikalla minulle selvisi, että kyseessä on pornokauppa. Minun olisi odotettu osallistuvan asiakkaiden kokonaisvaltaiseen palvelemiseen mm. ruokkimalla vakiasiakasta, joka halusi esiintyä liikkeessä koirana (hänellä oli kaupassa oma koirankuppi, talutushihna ym.) tai myymällä pikkuhousuni jalasta, jos asiakas ne halusi ostaa. No, en saanut paikkaa ja hyvä niin."
Nainen, 25

"Oudoin mutta ehkä jopa samalla "paras" työpaikkahaastatteluni tapahtui, kun hain kotimaisen pornotuottajan saitin webmasteriksi. Paikkana oli Suomen toiseksi sotkuisin yksiö, josta lähetettiin liveshowta nettiin. Pieni "häiriötekijä" oli se, että haastattelupaikalta keittiöstä näki suoraan liveshown tapahtumapaikalle, jossa puolialaston tyttö venytteli itseään toinen toistaan eksoottisempiin asentoihin. Paikka jäi saamatta, olisiko syynä ollut hakijan kuolaneritys."
Mies, 28

"Hain 14-vuotiaana toimistoapulaiseksi. Työhaastattelussa pomo tarjosi minulle kahvia ja seksiä. Hämmästyneenä en kyennyt vastaamaan, vaan katsoin häntä silmät pyöreinä hänen ojentaessaan keksilautasta."
Nainen, 20

"Olin työhaastattelussa toimistoalan yrityksessä. Haastattelijana toimi n. 36-vuotias mieshenkilö. Mies kyttäsi haastattelun ajan kuin halpaa silakkaa. Lopussa hän totesi: "Olet nainen minun makuuni ja sänkyyni". Hetken aikaa miestä katseltuani totesin ykskantaan "Vain sinun unelmissasi". Jäi työpaikka saamatta."
Nainen, 21

"Opiskellessani keskiasteen tutkintoa hain kaupan lihatiskille töihin. Osastopäällikkö oli tanakka ja punaposkinen nainen, hieman tosin bulldogin näköinen. Jossain vaiheessa haastattelua hänen ilmeensä muuttui kummaksi, ja hän kysyi: "Oletko valmis tekemään mitä tahansa työn eteen?". Tilanne muuttui todella oudoksi ja päätin vastata että "Työn puitteissa, kyllä..".
Mies, 28

"Laitoin hakemukseen, että osaan sujuvaa ruotsia. En tullut ajatelleeksi, että työpaikka sijaitsi ruotsinkielisellä alueella ja haastattelijan äidinkieli oli ruotsi. Koetin sönkätä vastauksia kouluruotsilla. En osannut yhtään mitään, joten vaihdoin kielen sujuvasti englanniksi... Kummallista kyllä; sain paikan!"
Nainen, 25

"Olin haastattelussa kassaneidon työhön. Haastattelussa minulta kysyttiin lapsuusmuistoa. Kerrottuani yhden, joka liittyi sukkahousuihin ja oli ala-asteajoiltani, haastattelija pyysi vielä toista, alle kouluikäisenä tapahtunuttu juttua. Kerroin jälleen sukkahousujutun. En ymmärrä miten hitossa lapsuusmuistot liittyvät kassalla jököttämiseen saati miksi niitä piti kertoa noin monta ja juuri alle kouluikäisenä tapahtuneesta. Sitä en myöskään käsitä, miksi minun piti kertoa kaksi SUKKAHOUSUIHIN liittyvää muistoa. Hiton taukki. No olisin saanut työn, vaan en sitten huolinut."
Nainen, 24

"Menin vuokratyöyhtiön toimistoon alustavaan haastatteluun. He ottivat minuun yhteyttä täytettyäni lomakkeen internetissä. Paikan päälle tullessa minulle tyrkättiin eteen nelisivuinen läpyskä, johon piti täyttää samat tiedot kuin netissä täyttämääni lomakkeeseen. Minua haastatteli nainen, joka käyttäytyi vihamielisesti. Työtodistuksistani hän näki, että olen opettanut ikäihmisille atk:ta. Hän kysyi minulta leikillään: "Sehän on rauhallista luonnetta ja pitkäjänteisyyttä vaativaa puuhaa. Taisitkin tarvita rauhoittavia, että pystyit moiseen?" Kieltelin ihmeissäni. Esitin hyvänä asiana sen, että yksi työnantaja oli tahtonut juuri minut kolme kertaa kesätöihin, josta haastattelijani tokaisi "Turhahan sitä samoja asioita moneen kertaan opettaa." Lopulta hän kertoi että olin päässyt haastatteluun siksi, että osasin siis käyttää lottokonetta ja omasin kioskimyynnistä kokemusta. Olin jo internet-hakemuksessa ilmoittanut minua kiinnostavan toimistotyöt. Kun haastattelija kysyi, miksen enää halunnut kioskiin töihin, vastasin, etten kokenut sen olevan alaani. Hän katsoi minua kylmästi ja sanoi "Eihän sitä halua tehdä semmoista mitä ei osaa". Työtodistuksessani kioskista minua kehuttiin taidoistani ja asenteestani. Arvata saattaa, etten saanut töitä.
Nainen, 21

"Olin menossa ensimmäiseen "oikeaan" kesätyöhön tehtaaseen. Työhakemuksessa olin sekottanut kahden yrityksen tiedot keskenään. Haastatteluun tullessani olin oikeaan aikaan oikeassa paikassa, mutta etsin väärää ihmistä. Kun fiba illalla selvisi, ei auttanut kun seuraavana päivänä soittaa perään ja pahoitella. Sain paikan."
Nainen, 28

"Olin työpaikkahaastattelussa, jossa haastattelijaa ei lainkaan kiinnostaneet todistukseni, vaan tärkeintä tuntui olevan horoskooppimerkkini. Erosin koeajalla."
Nainen, 32

"Hain nelisen vuotta sitten varastotöihin kesäksi. Työnantaja kertoi todella huonoja vitsejä koko haastattelun ajan. En tiennyt miten suhtautua niihin. Haastattelun päätteeksi, kun oli tarkoitus kätellä, päätin tehdä hänelle klassisen "mitä sulla on paidassa" -tempun. Onnistun siinä hyvin: hänen katsoessaan alaspäin napautin häntä sormella nenään. Työpaikkaa ei tullut."
Mies, 25

"Hain naispuolisen toiminnanjohtajan assistentiksi. Naisella oli haastattelussa vauva mukanaan, jota välillä hoiti ja kertoi, miten kätevää on ottaa vauva mukaan töihin. Haastattelija antoi minulle väriliidut ja pyysi piirtämään A3:lle mitä tunteita työ minussa herättää... Olin kauhuissani, enkä luojan kiitos saanut työpaikkaa."
Nainen, 38

"Melkein joka ikisessa työhaastattelussa on kysytty siviilisäätyä ja perhesuunnitelmia, eli koska aloitan lisääntymisen ja jään monivuotiselle äitiyslomalle."
Nainen, 28

"Pyrin viime kesänä jäätelönmyyjäksi. Haatastelussa ensimmäinen kysymys oli: "Oletko koskaan viuhahtanut?" Vastasin rehellisesti, että olen montakin kertaa. Sain kiitoksia rehellisyydestäni, mutta en työpaikkaa."
Mies, 21

"Hain siivousalan firmaan, jonne juuri oltiin rekrytoimassa uusia työntekijöitä uuden kohteen takia. Kysyin olisiko töissä paljon ulkomaalaisia. Siihen siivoustyönjohtaja vastasi että "ei helvetissä tuu yhtään neekeriä, koska asiakas ei halua. Eilenkin täällä oli asiakkaan edustajat paikalla ja ne kysyivät että no mites tää ulkomaalaisten laita on? Ku eteisessäkin oli 20 neekeriä?" Siihen siivoustyönjohtaja oli vastannut "että ainahan meille saa hakea..."Kun työt alkoivat niin sadasta työntekijästä joka toinen oli ulkomaalainen, eikä osannut suomea. Olin töissä viikon ja palasin nöyränä vanhaan työpaikkaani."
Mies, 21

"Tulin haastatteluun tunnin myöhässä ilman mitään järkevää syytä... ja sain paikan!"
Nainen, 22

Humalassa haastatteluun

"99,5 prosenttia työhaastatteluun tulevista ihmisistä yrittää tosissaan näyttää haastattelussa parhaat puolensa", kertoo yli 1 000 ihmistä elämänsä aikana haastatellut pörssiyhtiön toimitusjohtaja. Silti hän on nähnyt urallaan josjonkinlaista työnhakijaa, mm. useita humaltuneita.

"Puhe sammaltaa tai vanha viina haisee."

Humalaiset ovat hakeneet esimerkiksi kuljettajan tai keskuksen paikkoja ja tulleet työvoimatoimiston motivoimana haastatteluun. Työtä ei edes haluta.

Niin sanottujen parempien paikkojen hakijoissa taas on paljon kilpailijoiden agentteja.

"Myyntijohtajan työtä hakeneen miehen papereista ei selvinnyt hänen nykyistä työtään. Kävi ilmi, että hän oli mutkan kautta kilpailijan palveluksessa. Urkkimistavoite oli selkeä, kun mies tuntui haastattelevan haastattelijaa, eikä toisin päin."

Ja joskus kaikki on niin pienestä kii. Esimerkiksi vaatetuksesta.

"Haastattatelin keskuksen paikkaa varten suomalaista islamin uskoon kääntynyttä naista, joka ehdottomasti halusi olla hunnutettu myös työssään. Sympatiseerasin kyllä naista, mutta vaatetus pohditutti, koska ensimmäisenä yrityksessä tavataan keskus."

City-lehdessä ja City.fi:ssä tämän artikkelin yhteydessä julkaistu kuva Charles Bukowskista ja "Georgiasta" oli valokuvaaja Joan Gannijin© ottama. Kuva julkaistiin ilman valokuvaajan lupaa. City-lehti pahoittelee virhettään ja esittää anteeksipyyntönsä.

32 kommenttia

CapoDiTuttiCap

29.1.2004 19:13

Jos tämmöiseen sikahaastattelijaan törmää niin aina voi lohduttautua sillä että se haastattelija ei työssään pitkään kestä tai jos kyseessä on firman omistaja niin tuskin firmakaan pitkään sinnittelee jos omistaja keskityy johonkin muuhun kuin kykenevien työntekijöiden etsimiseen.

Härski vinkki työnhakijoille: Miltei kaikki haastattelijat sympatiseeraavat tiedostamattaan hakijaa jossa voivat nähdä itsensä. Jos sinulla on tutkinto samasta oppilaitoksesta, samoja harrastuksia tai muuta yhteistä haastattelijan kanssa, olet jo saanut pienen etumatkan muihin hakijoihin. Olen nähnyt työpaikkoja joissa diplomi-inssit palkkaavat ainoastaan toisia diplomi-inssejä, ruotsinkieliset ainoastaan toisia ruotsinkielisiä, lahkolaiset ainoastaan uskonveljiään ja sisariaan. Jos keski-ikäinen osastopäällikkö näkee sinussa nuoruudenomakuvansa, itsensä hakemassa ensimmäistä työpaikkaansa, hän tavallaan kannustaa itseään palkkaamalla sinut.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
4 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Jaana

29.1.2004 20:31

"...Haastattelija antoi minulle väriliidut ja pyysi piirtämään A3:lle mitä tunteita työ minussa herättää..." Jos olisin työnantaja/haastattelija, saattaisin heittää kyseisen tempun ihan vaan siksi, että testaisin hakijan tapaa suhtautua yllättäviin tilanteisiin. Ja ilman muuta lisäpisteitä olisi saanut se, joka mitään kyselemättä olisi suoraan alkanut piirtämään. :)

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
8 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

petteripee

30.1.2004 12:13

Ja tohon ketjuun vielä lisäys..yleisintä on mun kokemuksen mukaan se että naiset haluavat palkata toisia naisia..eli sukupuolisyrjintä työelämässä on tosiasia myös toisinpäin.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
4 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

JaanuskaH

30.1.2004 15:24

Mietin ennen työhaastattelua pitkään miten pukeutuisin. Haastattelussa huomasin, että haastattelijalla oli samanlaiset ja jopa samanväriset vaatteet! Kymppi valinta ja sain työpaikan :-)

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
2 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Adventur

1.2.2004 16:45

Muisto ensimmäisestä työhaastattelusta Espoon Otaniemessä Toimistoalan Yrityksessä 19-vuotiaana. Mulla oli nainen haastattelijana,olin vasta valmistunut Järvenpäästä Toimistotyöntekijäksi. Haastattelusta muistan vain sen ilkeän tunteen kuinka nainen ilmeisesti omistaja oli heti tarjoamassa pidempiaikaista työpaikkaa 6000 silloista mk kuukaudessa ja yritti iskeä mua haastattelussa vaikka oli taatusti vanhempi&perheellinen.Koirakin hieman häiritsi haastattelutilanteessa.Päätin mieluummin jatko-kouluttautua... hyvä niin.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
2 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Veruska

2.2.2004 21:37

Lasten hankinnasta ei muuten saa koskaan kysyä, tiedoksi vaan jutussa haastatellulle rekrytointiammattilaiselle. Ei edes ulkomaankomennuksilla. Jos sitä kysyy, työntekijällä on oikeus valehdella ilman että se olisi perustelu irtisanomiselle. Käsittämätöntä, että ammattilainen ei tiedä lainsäädäntöä!

Siis vaikka nainen olisi työpaikkaa hakiessa raskaana, hänellä on oikeus vastata "ei" kysymyksiin raskaudesta.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
2 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Rautakauppa

3.2.2004 00:33

Hain erääseen turkulaiseen pieneen rautakauppaan töihin. Omistaja ja toimitusjohtaja hoiti itse haastattelut ja karsinnat. hakijoita oli tullut kai kymmenkunta. Haastattelussa tuli kaikki klassiset kysymykset: Poltatko? jos vastasi kyllä niin uudestaan poltatko? kunnes vastasi että en. kuseltiin yksityiselämän seikat kuten kumppanit jne.. Alkoholin käyttö jne..

Firmassa vallitsi jonkinlainen vanhoellinen herroittelu systeemi. ja kun yrityksen salaisuuksia kuten että kuinka paljon hinnoissa oli katetta jne käsiteltiin niin painotettiin joka kohdassa ettei näitä sit kerrota. siis joka kohdassa. aina kun tuli esille jokin asia niin heti et sitten keskustele näistä asiakkaiden kuulle tai kotona... jne

kuulin muutamista hylkäämis perusteista: pitkät hiukset, tupakointi, ulkonäkö, työkkärin lähettämät hylättiin heti, eräs sai hytättiin koska erehtyi näyttämään tyttöystävänsä kuvan, tumma ihoinen... Jopa poliittista kantaa kysyttiin eräältä ja se johti hylkäämiseen välittömästi. Ammattiliittolaisia ei edes haastateltu.

Näitäkin on vielä suomessa. Onneksi harvassa.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
5 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

voivoi

3.2.2004 02:26

ja suomi on kuulemma tasa-arvon ihannemaa
eikä työpaikkoja saa "reittä pitkin".
juupa.
tässä olisi aihetta vähän virallisemmillekkin
tutkimuksille

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
7 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Paavox

3.2.2004 21:33

Toivottavasti nuo naiset (ja näjemmä jokunen mieskin), jotka on saaneet kuulla haastattelussa jotain seksitarjouksia ovat tajunneet kertoa asiasta yhtiön johdolle.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
5 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Nappi--

4.2.2004 20:38

Joo, oon myös miettiny minkä helkkarin takia työkkärin lähettemät hylätään? Monella työttömällä on kumminkin kokemusta/koulutusta, kyseisestä työstä koska hänet on sinne haastatteluun "lähetetty". Ja sit näitä vieroksutaan :/ Ja toiseksi, miten voi saada työtä jos ei ole työkokemusta...ja työllähän sitä saisi. Varsinainen noidankehä. Tai voihan tietenkin yrittää työharjoitteluun, mutta sitäkin vierokustaan, koska sekin menee työkkärin kautta useimmiten.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
3 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

nappi--

4.2.2004 20:41

Joo, oon myös miettiny minkä helkkarin takia työkkärin lähettemät hylätään? Monella työttömällä on kumminkin kokemusta/koulutusta, kyseisestä työstä koska hänet on sinne haastatteluun "lähetetty". Ja sit näitä vieroksutaan :/ Ja toiseksi, miten voi saada työtä jos ei ole työkokemusta...ja työllähän sitä saisi. Varsinainen noidankehä. Tai voihan tietenkin yrittää työharjoitteluun, mutta sitäkin vierokustaan, koska sekin menee työkkärin kautta useimmiten.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
3 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

nappi--

4.2.2004 22:38

ja unohdin vielä mainita, että työantajat eivät katso työharjoittelua työkokemuksena. Joten ikuisestiko työtön?

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
4 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Turnoff

6.2.2004 10:30

Aktiivisuutta pidetään työelämässä hyvänä ominaisuutena. Jos työnhakija tulee haastatteluun työkkärin lähettämänä hän häviää automaattisesti hakijalle joka tulee omasta aloitteestaan. Lisäksi käytäntö on osoittanut työkkäristä tulevien olevan usein sellaisia jotka eivät syystä tai toisesta oikeasti halua tätä työtä.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
7 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

americain_

6.2.2004 13:07

olenko muka ainoa jolta AINA ja JOKA PAIKASSA kysytaan mun mies-suhteista ja minkalaisia lisaantymissuunnitelmia mulla on?

v:uako mun perhe tai sen puute kuuluu tyohon, sen pitaa olla mun yksityisasia. samoin uskonnot jne.

suoraan sanoen olen harkinnut monesti pistamista cv:hon lause "ei voi saada lapsia". jos haluan tyon, enka lapsia, en halua olla syrjitty PELKASTAAN sukupuolen takia.

ja ens haastatteluun lahtee mukaan nauhuri. jos on yhtaan kysymysta jotka ei liity tyohon .. ja johon palkataan mies, haluankin vaihteeksi lahtea leikkimaan oikeutta...

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
6 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Optiomistinen

6.2.2004 13:38

90-luvun alussa lähetti, omistamaani ravintolaan, työvoimatoimisto työtä hakemaan naisen joka oli selvästi humalassa. Silloin oli perjantai. Sanoin naiselle, että jos hän muistaa tulla vielä maanataina selvinpäin kyselemään duunia niin annan sen hänelle. Seuraavasta maanantaista alkoi pari vuotta kestänyt työsuhde.
Nimim. jokainen ansaitsee mahdollisuuden

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
9 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Hemmokemmo

7.2.2004 19:10

heh heh... Must ois vaan kiva jos naishaastattelija vähän ahdistelis. kunhan se ei vaan ois mikään hampaaton mätisäkki.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
7 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

ilja

8.2.2004 00:47

Onhan se totta että naisten oikeuksia sorsitaan työhönottotilanteessa,
mutta vaikken itse hyväksy sellaista niin ymmärrän myös työnantajaa,
se on kipeä paikka etenkin pienyrittäjälle palkata parikymppinen nainen joka pamahtaa paksuksi puolen vuoden sisällä, ja eikun äitiyslomalle, ja kun sijaista haetaan niin arvata saattaa ettei tulla palkkaamaan uudestaan "parhaassa lisäänytmisiässä olevaa" naishenkilöä. Se on yksinkertaista riskien puntarointia, jos on varaa maksaa äityslomalla olevalle sekä hänen sijaiselle, menettää rahaa työpanoksena, uudelleenjärjestelyinä ym. (harva työntekijä on ns. hetivalmis, se on sopeutumista,totuuttelua,kokemusta jne.)
...entä jos sijainenkin tulee raskaaksi? saattaa olla yksityisyrittäjällä jopa konkurssin paikka.
Sitä varten on laki, jonka pitäisi taata kaikille samanlaiset mahdollisuudet... niin siis pitäisi[SIGNATURE]

_______________________
Se parhaiten nauraa joka toiselle kuoppaa kaivaa[/SIGNATURE]

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
4 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Pohtivainen

20.2.2004 23:26

"Sopivan" henkilön etsinnän nimeen tuntuu joillain olevan tarve ujuttaa ties mitä. Mutta kuvittele itsesi työhaastattelijan saappaisiin...seuraavien vuoksi ei saa syrjiä, mutta...mitä itse tekisit haastattelijana, joka on monenmoista hakijaa kokenut ja potkujakin valitettavasti joutunut antamaan...? Sukupuoli: Voiko ottaa naista komennukselle kulttuuriin jossa naista ei päättäjänä kuunnella kuin pakosta (löytyy Euroopastakin maita)? Saako miestä syrjiä jos haluaisi ottaa naisen joita firmassa on vähän tai ei ollenkaan? Uskonto tai rotu: Entä eri uskoinen tai rotuinen pölynimurin myyntimieheksi jos peräkylällä juntit häntä todennetusti vieroksuu? Tai onkohan omassa firmassa piilorasisteja jonka vuoksi pelkää eriuskoista syrjittävän ja työn/ihmisen kärsivän? Syntyperä: Laittaakko suomalainen pakkoruotsinpuhuja Ruotsiin asiakkaan luo vai pistääkö suomenruotsalainen asialle? Otetaanko eksoottiseen ruokaravintolaan ulkomainen vai kalpea suomalainen? Yksityisasiat ja töistä poissaolo: Mitä seuraa tapaturmaisia harrastuksia hommailevan mahd. loukkaantumisesta, lapsia suunnittelevan poissaolosta IT-alalla, jossa vuosi merkitsee kehittelyssä ja markkinamuutoksissa 3-4 vuoden poissaoloa? Onko työttömänä pitkään ollut pitänyt itseään ajantasalla ja voiko hän sen todistaa? Ikä ja perhesuhteet: Kuinka nuori sinkku pärjää perhekeskeisessä business-maassa asiakassuhteiden hoitajana, otetaanko siis vanha perheellinen töihin? Onko 50-vuotiaalla tapoihinsa kangistuneella ja asuntolainansa maksaneella tarvetta puskea eteenpäin firman kasvutavoitteiden mukaisesti? Entä osaako perussuomalainen jörrikkämies suhtautua hyvin 30 vuotta nuorempaan naispomoonsa?

Yhtä kaikki ydinkysymys kuuluu: saadaanko firman menestyksen, jatkuvuuden, suhteiden ja työntekijöiden keskinäisen samaistumisen kannalta sopiva henkilö? Vielä kun muistetaan, että haastateltava on ihminen, jota tulee kunnioittaa. Jaksoikohan kukaan lukea loppuun;)

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
8 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Dinky_kingi

2.3.2004 20:28

Naiset(kaan) jotka vonkaavat panoja työhaastatteluissa, eivät voi olla kovin kaukana siitä "hampaattomasta mätisäkistä"...

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
1 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

414477159

3.3.2004 15:01

pääsenkö haastateltavaksi kassanhoitotyöhön?

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
6 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

hohhoijaa

3.4.2004 19:44

Eräässä työhaastattelussa miespuolinen konsultti kysyi:"Mitäs sitten kun kohtalo kävelee elämääni?". Olin siinä sitten hieman ymmälläni kysymyksestä ja vastasin:"Mites se kohtalo kävelee?" Äijä selitti jotain rakastumisesta ja että jos tämä rakkaus asuukin toisella paikkakunnalla niin mitä sitten aion tehdä. Joopa joo.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
6 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Karannut_marak

11.5.2004 14:43

[LAINAUS]nappi-- kirjoitti 04.02.2004 klo 22:38:

ja unohdin vielä mainita, että työantajat eivät katso työharjoittelua työkokemuksena. Joten ikuisestiko työtön?[/LAINAUS]

Kyllä ne työnantajat todellakin katsoo työharjoittelun työkokemuksena. Minulla on ainakin kehuttu työharjoittelukokemusta työpaikkahaastatteluissa ja itsekin usein haastateltaviltani pidän työharjoittelutodistusta työtodistuksen veroisena. Eri asia tietenkin on nuo viikon yläasteharjoittelut.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
9 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

ilpo2

7.4.2005 14:36

ja paskan vitut saa valehdella mikään vituta enempää ku tollaset omaa napaa tuijottavat haahkat jotka valehtelee noinkin tärkeästä asiasta
[LAINAUS]Veruska kirjoitti 02.02.2004 klo 21:37:

Lasten hankinnasta ei muuten saa koskaan kysyä, tiedoksi vaan jutussa haastatellulle rekrytointiammattilaiselle. Ei edes ulkomaankomennuksilla. Jos sitä kysyy, työntekijällä on oikeus valehdella ilman että se olisi perustelu irtisanomiselle. Käsittämätöntä, että ammattilainen ei tiedä lainsäädäntöä!

Siis vaikka nainen olisi työpaikkaa hakiessa raskaana, hänellä on oikeus vastata "ei" kysymyksiin raskaudesta.[/LAINAUS]

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
4 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

ilpo2

7.4.2005 14:39

v:ttu mikä pelle tämäkin lailla pitäisi kieltää tällaisten katkerien haahkojen työnhaku
[LAINAUS]americain_ kirjoitti 06.02.2004 klo 13:07:

olenko muka ainoa jolta AINA ja JOKA PAIKASSA kysytaan mun mies-suhteista ja minkalaisia lisaantymissuunnitelmia mulla on?

v:uako mun perhe tai sen puute kuuluu tyohon, sen pitaa olla mun yksityisasia. samoin uskonnot jne.

suoraan sanoen olen harkinnut monesti pistamista cv:hon lause "ei voi saada lapsia". jos haluan tyon, enka lapsia, en halua olla syrjitty PELKASTAAN sukupuolen takia.

ja ens haastatteluun lahtee mukaan nauhuri. jos on yhtaan kysymysta jotka ei liity tyohon .. ja johon palkataan mies, haluankin vaihteeksi lahtea leikkimaan oikeutta...[/LAINAUS]

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
3 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

ilpo2

7.4.2005 14:40

niin unohtui ei ole juolahtanut mieleen että ehkä olet vain yksinkertaisesti niin surkea ettei töitä heru???

[LAINAUS]americain_ kirjoitti 06.02.2004 klo 13:07:

olenko muka ainoa jolta AINA ja JOKA PAIKASSA kysytaan mun mies-suhteista ja minkalaisia lisaantymissuunnitelmia mulla on?

v:uako mun perhe tai sen puute kuuluu tyohon, sen pitaa olla mun yksityisasia. samoin uskonnot jne.

suoraan sanoen olen harkinnut monesti pistamista cv:hon lause "ei voi saada lapsia". jos haluan tyon, enka lapsia, en halua olla syrjitty PELKASTAAN sukupuolen takia.

ja ens haastatteluun lahtee mukaan nauhuri. jos on yhtaan kysymysta jotka ei liity tyohon .. ja johon palkataan mies, haluankin vaihteeksi lahtea leikkimaan oikeutta...[/LAINAUS]

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
1 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

ilpo2

7.4.2005 14:43

aivan samaa mieltä, itse olen tämän myös pienyrityksen omistajana huomannut ja sen kanssa paininut!!!
[LAINAUS]ilja kirjoitti 08.02.2004 klo 00:47:

Onhan se totta että naisten oikeuksia sorsitaan työhönottotilanteessa,
mutta vaikken itse hyväksy sellaista niin ymmärrän myös työnantajaa,
se on kipeä paikka etenkin pienyrittäjälle palkata parikymppinen nainen joka pamahtaa paksuksi puolen vuoden sisällä, ja eikun äitiyslomalle, ja kun sijaista haetaan niin arvata saattaa ettei tulla palkkaamaan uudestaan "parhaassa lisäänytmisiässä olevaa" naishenkilöä. Se on yksinkertaista riskien puntarointia, jos on varaa maksaa äityslomalla olevalle sekä hänen sijaiselle, menettää rahaa työpanoksena, uudelleenjärjestelyinä ym. (harva työntekijä on ns. hetivalmis, se on sopeutumista,totuuttelua,kokemusta jne.)
...entä jos sijainenkin tulee raskaaksi? saattaa olla yksityisyrittäjällä jopa konkurssin paikka.
Sitä varten on laki, jonka pitäisi taata kaikille samanlaiset mahdollisuudet... niin siis pitäisi[/LAINAUS]

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
5 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

ilpo2

7.4.2005 14:50

tässäkin olen aivan samaa mieltä jos henkilö perustaa oman yrityksen mikä helvet:n pointti siinä on että omaan yritykseesi et saa palkata sitä hakijaa joka mielestäsi siihen on sopivin ja paras omasta mielestäsi mikään ei todellakaan pistä vihaksi enempää kuin nämä rutisijat jotka lykkäävät perheen perustamista siihen asti kunnes on työsopimuksessa nimi alla ja heti samana iltana pistetään lapsi alulle siis jumalauta ku syö miestä työnantajalla pitäisi olla oikeus pakottaa nainen aborttiin tässä tilanteessa. vähän saisi tervettä järkeä käyttää hakija ennen kuin on käräjille menossa jos häntä ei valittu esim. joku neekeri myymään reilu kerho tuotteita joensuun kaduille viikonloppuisin siis järki käteen!!!
[LAINAUS]Pohtivainen kirjoitti 20.02.2004 klo 23:26:

"Sopivan" henkilön etsinnän nimeen tuntuu joillain olevan tarve ujuttaa ties mitä. Mutta kuvittele itsesi työhaastattelijan saappaisiin...seuraavien vuoksi ei saa syrjiä, mutta...mitä itse tekisit haastattelijana, joka on monenmoista hakijaa kokenut ja potkujakin valitettavasti joutunut antamaan...? Sukupuoli: Voiko ottaa naista komennukselle kulttuuriin jossa naista ei päättäjänä kuunnella kuin pakosta (löytyy Euroopastakin maita)? Saako miestä syrjiä jos haluaisi ottaa naisen joita firmassa on vähän tai ei ollenkaan? Uskonto tai rotu: Entä eri uskoinen tai rotuinen pölynimurin myyntimieheksi jos peräkylällä juntit häntä todennetusti vieroksuu? Tai onkohan omassa firmassa piilorasisteja jonka vuoksi pelkää eriuskoista syrjittävän ja työn/ihmisen kärsivän? Syntyperä: Laittaakko suomalainen pakkoruotsinpuhuja Ruotsiin asiakkaan luo vai pistääkö suomenruotsalainen asialle? Otetaanko eksoottiseen ruokaravintolaan ulkomainen vai kalpea suomalainen? Yksityisasiat ja töistä poissaolo: Mitä seuraa tapaturmaisia harrastuksia hommailevan mahd. loukkaantumisesta, lapsia suunnittelevan poissaolosta IT-alalla, jossa vuosi merkitsee kehittelyssä ja markkinamuutoksissa 3-4 vuoden poissaoloa? Onko työttömänä pitkään ollut pitänyt itseään ajantasalla ja voiko hän sen todistaa? Ikä ja perhesuhteet: Kuinka nuori sinkku pärjää perhekeskeisessä business-maassa asiakassuhteiden hoitajana, otetaanko siis vanha perheellinen töihin? Onko 50-vuotiaalla tapoihinsa kangistuneella ja asuntolainansa maksaneella tarvetta puskea eteenpäin firman kasvutavoitteiden mukaisesti? Entä osaako perussuomalainen jörrikkämies suhtautua hyvin 30 vuotta nuorempaan naispomoonsa?

Yhtä kaikki ydinkysymys kuuluu: saadaanko firman menestyksen, jatkuvuuden, suhteiden ja työntekijöiden keskinäisen samaistumisen kannalta sopiva henkilö? Vielä kun muistetaan, että haastateltava on ihminen, jota tulee kunnioittaa. Jaksoikohan kukaan lukea loppuun;)[/LAINAUS]

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
3 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Harcco

20.5.2006 22:40

Itse jo kertaalleen konkurssin tehneenä yrittäjänä (osittain kiitos yrityksessä olleiden naisten) olen tullut siihen lopputulokseen, että en enää koskaan palkkaa yritykseeni yhtään naista.

Heti kun nainen tulee työyhteisöön syntyy jännitteitä miesten ja naisten välillä. Naiset työyhteisössä osaa olla myös toisia naisia kohtaa erittäin ilkeitä ja puukottaa työkaveriaan selkään heti kun kerkiää (luulee saavansa pomolta irtopisteitä). Varsinkin jos naisille annetaan valtaa, niin monella nasella se muodostuu mielivallaksi (kusi nousee päähän).

Naiset juoruilee, kiukuttelee, ovat naama norsunvitulla ja muutenkin erittäin hankalasti hallinnoitavia työntekijöitä. Aina heillä on jotain sydän- ja/tai muita suruja jota pitäisi jaksaa kuunnella. Jos taas ei jaksa ja/tai ole aikaa kuunnella, niin sitten saa kuulla olevansa paska pomo. Sitä ei ikinä voi voittaa . . .

Virheistä viisastuneena en enää ikinä palkkaa naisia yritykseeni. Miesporukalla hommat hoituu paljon rennommin ja jos jotain kärhämöintiä syntyy, niin ne käsitellään heti, avoimesti ja suoraan. Ei jäädä märehtimään asioita ja oteta asioita esiin vuosien päästä (kuten monet naiset tekee).

Hyvät miehet . . . vaikka haastattelutilanteessa vastaan tulee tosi sexy nainen ja kuvittelette pääsevänne hänen pöksyihinsä (ja vaikka pääsisittekin), niin mikäli teidän busineksenne on teille tärkeä, niin älkää palkatko. Huorat huorina ja niitä saa halvalla, mutta ajatelkaapa paljon panolle saattaa tulla hintaa jos "syötte kuormasta".

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
2 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

AidostiOikea

6.8.2006 13:27

Taitaa Harccolla vai Jarccolla olla ongelmia lähinnä itsensä ei suinkaan työntekijöidensä kanssa.Kuka miespomo edes viitsii ottaa päänvaivaa kirjoittaa lehteen "pano"ongelmistaan työntekijöidensä nim.om.nais työntekijöiden kanssa ellei ukko muualta saa kun alaisiltaan,ja voihan sitä aina miehiltäkin pyytää vai alkaako pelottaa että alkaa "lätty lätty lätisemähän"jos kyselee kokoisiltaan..Tähän mennessä on ollut muutama fiksu työnantaja mies lähinnä siis kaikki,miehiselläkin alalla paitsi eräskin nuorehko firman perijä pomo,jolla olin useamman vuoden töissä,ja huomasin kaikissa hänen tekemisissään Harcco hemmon kaltaista vehkeen riittämättömyyttä.Toinen joka kyseli töihin,oli naimisissa oleva mies,jolla oli ihan selvä kiinnostus samaa sukupuoltaan olevia kohtaan,erittäin patoutunut henkilö,jolla olisi ollut paljon helpompaa elämässään kun olisi hypännyt kaapistaan.Olen itse siis ollut jo vuosia rakennus alan naisena töissä ja huomannut kokemuksesta ,vaikeiden miespomojen kohdalla,että nimenomaisilla hemmoilla vaikeutta oman seksuaalisen identiteetin löytämisessä ja epävarmuudessa.Kesäterveisin Mimmuli!

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
9 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

"Onneksi en kaikkea nähnyt"

22.11.2006 10:21

Olen itse toiminut jo kohta kymmenen vuotta miesvaltaisella alalla ja olen aina saanut asiallista ja reilua kohtelua. Itsekin olen pyrkinyt käyttäytymään kaikkia kohtaan samoin. Olen aina ajatellut ja toiminut niin ettei seksi kuuluu työpaikalle, edes pikkujouluissa en ole tätä unohtanut ja silti on ollut hauskaa ! Ohjeeksi: Älä siirrä koko elämääsi työpaikalle vaan anna työn antajalle työpanoksesi ja pidä elämäsi/aikasi muuten omanasi ! Säästyt monelta ongelmalta.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
2 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

zall

16.1.2007 09:55

äitiysloman kustannukset valtion maksettavaksi, miesten on turha rutista siitä että he joutuvat maksamaan naisten raskaudet, sopii miettiä mistä itse on syntynyt.. tai sitten keinokohdut miehille :D

tasa-arvoa!

ainiin ja kyllä mä sukupuolestani huolimatta olen kaveripiirissä ihan yhtä äijä kuin kunditkin.. vaikka näytänkin tytöltä enkä ole rekkis.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
6 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

asdfasdfasdfasdfasdf

3.1.2010 21:09

Paskapuhetta nuo "lukijoiden" kokemukset. Naurettavaa, kirjoittakaa nyt edes uskottavia valheita.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
5 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Kommentoi juttua

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
9 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi