Zara vastasi Greenpeacen kampanjaan

Maailman suurin muodin vähittäismyyjä ilmoitti olevansa halukas vähentämään myrkkyjen käyttöä tuotannossaan.

Greenpeace lanseerasi muutamia päiviä sitten Detox-kampanjan, jolla se pyrkii vetoamaan maailman suurimpaan muodin vähittäismyyjään Zaraan, jotta Zara käyttäisi vähemmän myrkkyjä muotituotteidensa valmistuksessa. Vetoomuksen on allekirjoittanut muutamassa päivässä yli 200 000 kuluttajaa, aktivistia ja muotifania.

Zara päätti vastata Greenpeacelle. Muotiliike ilmoitti sähköpostiviestissään "halua ryhtyä tarvittaviin toimenpiteisiin saavuttaakseen mahdollisimman nopeasti Zero Discharge -sopimuksen yhteiset tavoitteet". Zero Discharge on vaatemerkkien yhteinen sopimus, jolla vähennetään myrkkyjen käyttämistä tuotannossa. Greenpeacen tiimille sanahelinä ei riitä, vaan järjestö keskustelee Zaran kanssa, kuinka se aikoo toteuttaa aikomuksensa käytännössä.

Greenpeacen kampanjassa yli 700 ihmistä, yli 80 eri kaupungissa ja 20 maassa ovat protestoineet Zaran vaarallisten kemikaalien käyttöä vastaan. Protestoijat ovat pukeutuneet mallinukeiksi liikkeiden lähettyvillä.

Zaran vaatteista on paljastunut Greenpeacen tutkimuksissa kemikaaleja, jotka voivat luontoon hajotessaan muodostaa vieläkin haitallisempia aineita, joista jotkut saattavat häiritä hormonitoimintaa tai jopa aiheuttaa syöpää.

Kommentoi juttua

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
6 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi