Jussi Halla-aho

Vaarallinen vai väärinymmärretty?

Jussi Halla-aho on kolmen lapsen isä.
Jussi Halla-aho on kolmen lapsen isä.

Kuka pelkää valkoista miestä? Jussi Halla-aho kuumentaa tunteita sekä rasistien että puunhalaajien leirissä. Tutkintapyyntöjä sinkoilee ja poliisi käy läpi satoja sivuja blogitekstiä löytääkseen syyn tuomita Halla-aho kiihotuksesta kansanryhmää vastaan. Istuuko edessäni uusnatsiliikkeen aivot vai harmiton muinaiskirkkoslaavin tutkijanörtti, jolla sattuu olemaan terävä kieli?

Täällä Maria Pettersson, Jussi Halla-ahon kellari.

Terve Jussi! Susta on erittäin epäkorrektia tykätä.

"Mun vihaaminen on tällä hetkellä poliittisesti erittäin korrektia. Uskon kuitenkin, että mua vihaavat lähinnä media ja ne ihmiset, jotka ovat saanet musta tiedotusvälineiden takia väärän kuvan. Saan jonkin verran tappouhkauksia. Maahanmuuttoasiat ovat sellaisia, jotka sammuttavat järjen ihmisten päästä. Kurjinta on, kun perhettä uhkaillaan tai kun saan tappouhkauksia sen perusteella, mitä lehdet ovat väittäneet mun sanovan."

Olet myös rakastettu. Vieraskirjassasi sulla on laaja, innokas seuraajajoukko.

"Mun mielestä on ikävää, että mua fanitetaan. Maahanmuuttoasian henkilöityminen on vastenmielistä, mä en ole halunnut tulla henkilönä esille. Saan valtavasti postia, toistasataa mailia päivässä. Suurin osa palautteesta on positiivista. Myönteistä palautetta tulee myös maahanmuuttajilta, he jopa ostavat kannatus-t-paitojani."

Omat blogikirjoituksesi ovat radikaaleja, mutta kieliasultaan salonkikelpoisia. Vieraskirjassasi puolestaan mellastavat paitsi järkevät keskustelijat, myös uusnatsit ja neekeriä hokevat urpot. Karkottaako maltillisia äänestäjiä se, että äänekkäin kannattajakuntasi koostuu rasistiääliöistä?

"Blogillani on 8000 lukijaa päivässä. Ääliöitä on lopulta aika vähän. Toki minuun assosioituvien ihmisten tyhmäily vaikuttaa myös minuun. Mutta mitä asialle voi tehdä? Internetiä ei voi sulkea."

Jos olisit musta feministinainen ja puhuisit maahanmuutosta samalla tavalla kuin nyt, olisit virkistävä ja rohkea islamin kritisoija ja Suomen Ayaan Hirsi Ali.

"Olennaista ei ole, mitä sanotaan, vaan kuka sanoo. Jos olisin musta feministi, kimppuuni olisi vaikeampi käydä alkeellisilla metodeilla kuten ’kritiikkisi johtuu siitä, että olet rasisti ja katkera mies ja homo.’ Toisaalta Ayaan Hirsi Ali on saanut Hollannissa turpaansa vähintään yhtä paljon kuin minä Suomessa."

Milloin sait poliittisen herätyksen?

"Menin 2000-luvun alussa mesoamaan Suomen Sisun keskustelupalstalle siitä, että he ovat tyhmiä rasisteja. Kävi ilmi, että heidän mielipiteensä olivat parempia kuin omani. Jos minä olin niin oikeassa rasismiväitteineni, miksi vastapuolen ei tarvitse kiroilla ja sillä on esittää todisteita? Keskustelin itseäni älykkäämpien kanssa, pyysin anteeksi käytöstäni ja aloin ajatella uudella tavalla maahanmuuttoasioista. Ennen Perussuomalaisia olen äänestänyt monia puolueita, esimerkiksi vihreiden Osmo Soininvaaraa."

Niin, ne vihreät.

"Vihervasemmisto on alkanut herätellä maahanmuuttopoliittista keskustelua ja Vihreä lanka onkin nykyään suosikkilukemistoani. Olen sanonut paljon ajattelematonta ja typerää, mutta kimppuuni käydään siksi, ettei vihreiden stalinistisiipi uskalla käydä oikeisiin asioihin käsiksi. Vihreissä on myös fiksua porukkaa, mutta monien selkäydinrefleksi on hokea, että maahanmuutto on rikkaus ja voimavara ja päläpälä. En nyt mainitse kuka hokee, koska olen oppinut, että vihreitä naispoliitikkoja on epäviisasta mainita nimeltä."

Olihan se inhottavasti sanottu Rosa Meriläisestä.

"Kadun joitakin sanomisiani. On typerää mennä sanomaan mitään rumaa yksittäisistä ihmisistä, ainakaan nimeltä. Teksti, jossa hän esiintyi, oli olemassa puoli vuorokautta ennen kuin poistin sen. Sivuillani päivystetään 24/7/365 ja sieltä otetaan kaikki talteen. Olisin voinut jopa pyytää jopa anteeksi, mutta asiasta nousseen kohun myötä peräytyminen muuttui mahdottomaksi, koska se tulkitaan antautumiseksi laajemmassa mielessä."

Oletko sä siis änkyrä?

"Mulla on sellainen luonne, että prässäys sementoi mut poterooni. Bloginkin perustin piruuttani. Olin töissä yliopistolla, kun yksi molopää toimittaja keksi ottaa yhteyttä mun esimieheen ja tiedustella, miten yliopistossa työskentelevällä henkilöllä voi olla sellaisia mielipiteitä. Ajattelin, että siellä oli joku yksittäinen tärähtänyt toimittaja ja pidin itsestään selvänä, että professori, esimieheni, on puolellani, mutta hän ottikin tämän yhteydenoton vakavasti. Provosoidun kirjoittamaan lisää ja radikaalimpaan sävyyn. Yliopiston vihervasemmistolaisessa kuplassa, jossa Kokoomus on äärioikeistoa, se ei käynyt päinsä. Oli inhottavaa, että ihmiset, jotka olin tuntenut vuosikausia, lakkasivat tervehtimästä. Mut demonisoitiin mielipiteideni takia."

Kerro niistä mielipiteistä. Miksi sua pidetään natsina?

"Natsiksi syyttäminen on selkäydinrefleksi ihmisiltä, jotka suhtautuvat kritiikittömästi ja ideologisesti maahanmuuttoon.

He haluavat Suomeen maahanmuuttajia, koska kaipaavat lisää väriä, eksotiikkaa ja kaukaisia kulttuureja suomalaiseen katukuvaan. En vastusta työperäistä maahanmuuttoa. Valitettavasti lisäväriä saadaan humanitaarisesta maahanmuutosta, jolla on Suomelle raskaat yhteiskunnalliset seuraukset."

Humanitaarista maahanmuuttoa kannattavat haluavat siis ensisijaisesti lisää erivärisiä ihmisiä Suomeen? Voisiko kyseessä olla se, että yksi pohjoismaisen kulttuurin mahtavimpia asioita on se, että heikompia ja huonossa asemassa olevia pitää puolustaa?

"Niin pitääkin. Humanitaarinen maahanmuutto on kuitenkin tehoton tapa vähentää maailman kärsimystä. Suomi käyttää vuodessa 100 miljoonaa euroa siihen, että kuljetamme parituhatta onnellisinta tänne pohjolaan, jossa yksilön ekologinen jalanjälki on paljon suurempi, ruokkiminen ja asuttaminen kalliimpaa kuin lähtömaassa. Kyse ei silloin ole maailman hädän vähentämisestä, vaan oman omantuntomme rauhoittamisesta. Rahat pitäisi sijoittaa pakolaisleirien olojen parantamiseen."

Jos annamme rahaa kohdemaahan, emme voi edistää sellaisten tapojen, joita länsimainen arvomaailmamme ei voi hyväksyä, kitkemistä. Tyttöjen silpominen jatkuu.

"Onko suomalaisilla ylipäätään velvollisuus ratkaista ongelmia, joita eivät ole olleet aiheuttamassa? Valtion ei tulisi automaattisesti antaa kehitysapua. Ihmiset voisivat halutessaan maksaa ylimääräistä veroa, joka käytetään kehitysapuun."

Suomen ja suomalaisten toiminta ulkomailla tukee maailman kurjuutta. Ostamme elintarvikkeita kolmansista maista, vaikka työntekijöiden olojen tiedetään olevan surkeat. Yritykset käyttävät alihankkijoita, joiden tehtaissa maksetaan naurettavaa palkkaa, työolosuhteet ovat kurjat tai niissä käytetään lapsityövoimaa. Tulisiko Suomen kiinnittää enemmän huomiota siihen, kuinka toimimme ulkomailla?

"Jos suomalaiset eivät osta ulkomaisen riistoteollisuuden tuotteita, ulkomainen riistoteollisuus pistää työntekijänsä pihalle. Täällä on helppo jeesustella sillä, että pikkulapset tekevät lenkkareita Intiassa, mutta jos me emme osteta niitä lenkkareita, mitä ne pikkulapset sitten tekee? Heillä ei sen jälkeen ole yhtään mitään."

Kuka on tervetullut Suomeen?

"Kuka tahansa saa tulla tänne töihin, mutta toistaiseksi kolmansista maista tullaan tänne töihin vain harvoin. Emme voi todistaa, että kolmansien maiden muslimialueilta saapuvat ovat valmiita kunnioittamaan länsimaisia arvoja. Rajalla voi sanoa, että jees, demokrasi veri guud, mutta ei se merkitse mitään. Osittain integraatio-ongelmat pohjaavat siihen, miten ihmiset otetaan täällä vastaan. Valitettavan usein aika huonosti."

Mielestäsi pakolaiset, jotka väittävät tulleensa kidutetuiksi, eivät välttämättä puhu totta. Ihmisellä, joka pakenee henkensä edestä, on harvoin mukanaan arkistointimappi, johon on yksiselitteisesti, yksityiskohtaisesti ja puolueettomasti dokumentoitu häneen kohdistunut kidutus. Miten todistetaan, että on aidosti apua tarvitseva?

"En tiedä, miten se voidaan todistaa. En oletusarvoisesti kiistä kaikkia kidutuskokemuksia, mutta maahanmuuttajan sana ei voi olla ainoa todiste kidutuksesta. Suomi on sitoutunut tarjoamaan turvaa ihmisille, joita vainotaan poliittisista tai uskonnollisista syistä. Geneven sopimuksen mukaan esimerkiksi nälänhätää tai sotaa pakoon lähteviä ei katsota pakolaisiksi. Maailma on täynnä kurjuutta, muutama liberaalisen maahanmuuttopolitiikan maa Euroopassa ei pysty ottamaan vastaan kaikkia nälänhädästä kärsiviä. Voimme tuhota sillä Euroopan, mutta emme merkittävästi vähentää maailman kärsimystä."

Onko Suomi tuhoutumassa?

"Jossain vaiheessa Suomessa väistämättä posahtaa pommi. Kolmannen maailman islamilaisista maista saapuvat maahanmuuttajat radikalisoituvat, takertuvat islamin taantumuksellisimpiin muotoihin ja pyrkivät eristäytymään kaikkialla maailmassa.

Ihmiset, jotka kotimaissaan olivat maltillisia, alkavat yhtäkkiä pukea Suomessa naisiaan säkkeihin. Netistä löytyy pätkiä ja videokuvaa Somaliasta ajalta ennen sisällissotaa. Ei siellä kukaan mitään huntuja pitänyt.

Tuudittaudumme ajatukseen, että maahanmuuttajat pysyvät aina vaarattomana, pienenä vähemmistönä. Ennen pitkää täällä ajaudutaan veriseen konfliktiin."

Mikä innostaisi Suomen muslimit, jotka toistaiseksi ovat olleet kaikkea muuta kuin radikaaleja, veriseen konfliktiin valtaväestön kanssa?

"Emme tiedä, mitä Suomen moskeijoissa saarnataan. Ei ole yritetty selvittää, millaisia asioita suomalaisissa muslimiyhteisöissä hyväksytään ja mihin rohkaistaan.

Se, mitä islamin korkeat oppineet ja vaikutusvaltaiset imaamit kertovat kuulijakunnalleen, vaikuttaa ihmisiin. Englannin, Ruotsin ja Saksan moskeijoissa imaamit saarnaavat pyhää sotaa ja toteavat muun muassa, että naiset provosoivat raiskaukseen ulkonäöllään ja pukeutumisellaan."

Olet akateeminen perussuomalainen ja maahanmuuttokriittinen humanistinen tohtori. Oletko outolintu?

"Mulla ei ole mitään putkimiehiä eikä tohtoreita vastaan. Haluan kuulua molempiin porukoihin, mutta ongelmia syntyy molemmissa leireissä. Toisille olen kermaperse. Toiset eivät voi ymmärtää että ihminen on voinut käydä lukion ja silti suhtautua varauksellisesti maahanmuuttoon."

Lukio meinasi jäädä sultakin käymättä. Opiskelu ei nuorta Jussia kiinnostanut?

"Opiskeluinto lopahti yläasteen toisella puoliskolla. Tuli huonoa seuraa ja syöksykierre, arvosanat putosivat. Tajusin, etten ole amisihminen, lukioon oli päästävä. Kymppiluokalla sain hommasta uudelleen kiinni. En ole ikinä ollut tyyppi, joka vetelee kymppejä kaikista aineista. Kirjoitin ällät englannista ja äidinkielestä, ceet ruotsista ja reaalista."

Ensi vuonna istut kaupunginvaltuustossa ja asetut ehdolle seuraavissa eduskuntavaaleissa. Seuraa pikakysely muista kuin maahanmuuttoon liittyvistä poliittisista kysymyksistä.

Oikeisto vai vasemmisto?

"Jaottelu on Suomessa aikansa elänyt. Jos täytyy valita, olen oikealla."

Homojen oikeudet?

"Homojen oikeuksista, samoin kuin maahanmuuttoasioista, ei voi keskustella leimaantumatta suvaitsemattomaksi. Parisuhde on yksityisasia, mutta adoptioasiassa äänestäisin vastaan. Ei pidä laillistaa tilannetta, jossa lapsella ei ole toista vanhempaa ja toista taas kaksi kappaletta."

Työttömyys?

"Pitäisi alentaa työllistämisen kynnystä. Silloin työsuhdeturva ei välttämättä olisi niin hyvä kuin nykyään. Esimerkiksi USA:ssa työntekijästä pääsee nopeasti eroon, mutta se tarkoittaa sitä, että työnantaja uskaltaa palkata työvoimaa."

Maanpuolustus?

"Kävin sivarin poliittisena protestina. Syy on niin typerä, etten mielelläni puhu siitä. Suomen puolustusvoimien tulevaisuutta pohdittaessa ei voi luottaa siihen, että hyvät ajat jatkuvat loputtomasti. Nykyinen järjestelmä on säilytettävä pääpiirteissään."

Ruoan alv:n alentaminen?

"Nyt multa on varmaan jäänyt lehti lukematta... En osaa kommentoida."

Liitetiedosto

Vaimo Hilla Halla-aho
“Jussi kosi Lahnuksen Shellillä sanoilla ‘Tuleeko Hilla Jussille vaimoksi?’ Tapasimme yliopistolla. Pian sain sähköpostilla kutsun Gladiaattori-elokuvaan. Jussi lähetti minulle romanttisia latinankielisiä tekstiviestejä. Hänen poliittiset näkemyksensä kävivät pian selville. Alussa niissä oli nielemistä, mutta totuin ja lopulta omatkin mielipiteeni muuttuivat. Yksikään ihmissuhde ei ole katkennut siksi, että olen Jussin kanssa naimisissa.”

Jussin paras ystävä
“Ystävystyimme yliopistossa. Vaikka Jussi aloitti opinnot vuotta minua myöhemmin, hän ehti toimia opettajanani. Jussi oli yliopistossa hullu tiedemies, älykäs ja tieteelle omistautunut, tiesi uskomattoman paljon asioita ja uppoutui intohimoisesti opiskeluun. Jussin saattoi löytää kirjastosta lähes mihin kellonaikaan tahansa lukemasta ja kirjoittamasta loputtomia paperipinoja. Jussi osasi myös bilettää, joskaan homma ei lähtenyt lapasesta.

Nykyään tapaamme muutaman kerran vuodessa. Käymme kahvilla, kaljalla ja Suomen Sisun keskiviikkokerhoissa Annankadun William K:ssa. Keskustelemme maahanmuuttoasioista, kielitieteestä ja Jussin lapsista.

Jussi on lojaali, uskollinen ja luotettava ystävä, joka venyy läheistensä vuoksi vaikka mihin. Opiskeluaikaan hän valvoi kanssani yökaudet ja auttoi venäjän käännösharjoituksissa, vaikka olisi kipeästi tarvinnut unta. Toisaalta hän oli jo yliopistossa äkkiväärä änkyrä, joka hankki yhden lauseen töksäytyksellä viisi vihamiestä.

Olen iloinen, että Jussi nimesi minut parhaaksi ystäväkseen. En voi esiintyä nimelläni, sillä työpiireissäni Jussi on valtakunnanperkele. Jos joku kysyy, kerron kyllä tuntevani Jussin, mutta jos kävisi ilmi, että minulla on tällaisia bestiksiä, saisin etsiä muita hommia.”

Tuleva työtoveri kaupunginvaltuustossa Johanna Sumuvuori
“En ole tavannut Jussi Halla-ahoa, vaan mielikuvani hänestä on muodostunut nettikirjoittelun ja lehtijuttujen perusteella. Mielikuva ei ole positiivinen, mutta kohtaan hänet avoimin mielin ja odotan rakentavaa yhteistyötä. Olen kuullut hänen kommentoivan vain maahanmuuttoasioita, joissa mielipiteemme eroavat jyrkästi. Toivottavasti hänellä on muutakin sanottavaa.”

Slaavilaisen filologian professori, entinen esimies Jouko Lindstedt
“Halla-aho toimi Slavistiikan ja baltologian laitoksella tutkijana ja tuntiopettajana. Saimme hänen kirjoitustensa takia runsaasti yhteydenottoja sekä laitoksen sisältä että ulkopuolisilta. Hänen poliittisten kantojensa vuoksi välimme kiristyivät. Minut oli määrätty hänen väitöstilaisuutensa kustokseksi. Pyysin ensin, ettei minua kutsuttaisi karonkkaan, ja luovuin lopulta kokonaan kustoksen toimesta. En huomannut, että henkilökunta olisi käyttäytynyt häntä kohtaan epäasiallisesti.

Halla-ahon ammattitaitoa ei ole kyseenalaistettu. Väitöskirja sai hyvän arvosanan ja muinaiskirkkoslaavin opiskelijat olivat tyytyväisiä opetukseen.”

“En pidä halla-aholaisten kampanjoinnista maahanmuuttajia vastaan raiskauksilla pelottelemalla.”
“(--) enkä pidä aiheellisena myöskään sitä, jos Vihreät naiset tekevät rikosilmoituksen hänen kirjoituksestaan.”

Osmo Soininvaaran blogi 17. ja 15.11.08

Vuoden 2008 pakolaiskiintiö 750 henkilöä.

Pakolaisten ja turvapaikanhakijoiden vastaanottotoiminnan kulut 60 739 000 euroa.
Valtion talousarvio 2008

http://www.halla-aho.com/scripta

Lisää Jussin ajatuksia hänen City.fi:n blogissaan.

Edellinen

130 kommenttia

JT19

2.1.2009 09:35

Halla-aho on oikeassa ja ansaitsee palkinnon keskustelun avaamisesta kielletystä aiheesta. Kiitos City!

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
6 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Opiskelija38

2.1.2009 11:25

Loistava artikkeli. Kipeistä asioita voidaan näköjään puhua. VIHDOIN.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
5 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

kogkog

2.1.2009 11:50

Erinomainen artikkeli. Toimittajalle 10+.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
6 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Sivusta seurannut

2.1.2009 12:07

Ensimmäinen puolueeton lehtijuttu Jussista ja sen julkaisee... City-lehti. Olen positiivisesti yllättynyt. Kiitos!

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
9 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Ajatuksia09

2.1.2009 12:24

On hyvä,että joku haluaa estää Suomen vajoamisen samoihin ongelmiin,mihin esim.Saksa on vajoamassa/vajonnut.Siellähän on jo alueita,minne valkoihoiset kristityt eivät saa mennä,ilman että saavat turpaansa.Ja miksi aina puhutaan siitä,että Euroopassa asuvien muslimien täytyy saada niitä ja niitä erityisoikeuksia ja päästä tänne,kun samaan aikaan esim.Iranissa tapetaan ihmisiä kristityksi kääntymisen takia?(Iranissa on tullut voimaan laki,jonka mukaan kristityksi kääntynyt tuomitaan kuolemaan.Ja HUOM!Koraani hyväksyy tämän,suorastan kannustaa tähän.)Suvaitsevaisilta riittää ymmärrystä muslimeille,mutta Lähi-Idän kristittyjen hätä ei kiinnosta ketään.Joka vuosi kuolee 70 000 kristittyä uskonsa takia ja monet joutuvat myös kokemaan seksuaalista väkivaltaa ja muuta pelottelua.Myös muissa Lähi-Idän( ja Afrikan) maissa.

Toinen asia mikä ihmetyttää on tuo työperäinen maahanmuutto.Vaikka kukaan ei sano tätä ääneen,niin poliitikot haluavat maahanmuuttajanaiset tänne nimenomaan synnytyskoneiksi.Kuinkahan monesti olemmekaan kuulleet sen puheen suurista ikäluokista ja kuinka he jättävät pian työelämän ja kuinka vähän porukkaa tulee tilalle?Miksi suomalaiset eivät itse ota vastuuta lisääntymisestään?Suomalaiset ovat itse halunneet liberaalin maan,jossa naiset opiskelevat pitkään ja käyvät töissä.Sellaisessa maassa ei syntyvyys ole enää minkään Saudi-Arabian tasoa,vaikka saattaakin olla tarpeeksi suuri pitääkseen maan väkiluvun samana pitkällä aikavälillä.(Eikös syntyvyyden pidä olla 2,2 lasta/nainen,jotta balanssi syntyvien ja kuolleiden lukumäärien välillä säilyy,vai olenko väärässä?)Tosin Suomen syntyvyys on kylläkin aika hyvällä tolalla(olikohan 1,8),kun vertaa vaikkapa Etelä-Eurooppaan.Euroopan suurin syntyvyys (lapsi/per nainen)on muuten Pohjois-Suomessa.

Tätä maahanmuuttoa Lähi-Idästä Eurooppaan on perusteltu usein nimenomaan Euroopan väestön vanhenemisella.Miksi eurooppalaiset eivät viitsi itse ottaa vastuuta lisääntymisestään?Miksi eurooppalasiet eivät itse viitsi ottaa vastuuta siitä,mitä haluavat loppuun asti?

Tuli ehkä vähän sekava teksti,mutta ihmetyttää miksi niin moni poliitikko tässä maanosassa haluaa toisaalta erittäin liberaalin maan,jossa elää,mutta toisaalta haluaa myös vaihtaa sen väestön täysin päinvastaisiin arvoihin uskoviin asukkaisiin.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
9 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Pelle Peloton

2.1.2009 13:50

Joopa joo. Toistaiseksi J H-A on saannut vain positiivista kommentteja haastattelusta. Kuinkahan moni ymmärtää ,että hän on ottanut 'rasistisen'teeman poliittiseksi aseekseen vain omien tavoitteiden saavuttamiseksi. Valitettavasti näille 'toisinajattelijoille' tuntuu aina löytyvän selkään taputtajia. Ilmeisesti sen vuoksi,ettei itsenäisesti pysty hahmottamaaan asioita ja kokonaisuuksia...

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
6 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Ei tällä kertaa

2.1.2009 14:11

Pelle Peloton: "Mun mielestä on ikävää, että mua fanitetaan. Maahanmuuttoasian henkilöityminen on vastenmielistä, mä en ole halunnut tulla henkilönä esille."

Tunnen Jussin henkilökohtaisesti, eikä minulla ole mitään syytä epäillä hänen tuossa lausumaansa. Päinvastoin, mies koki aidosti velvollisuuden tulla esiin ja avata pandooran lipas, vaikkei siitä hänelle mitään hyvää seuraa itselleen. Arvostan suuresti.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
9 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Peloton muttei pelle

2.1.2009 14:25

"Toistaiseksi J H-A on saannut vain positiivista kommentteja haastattelusta. Kuinkahan moni ymmärtää ,että hän on ottanut 'rasistisen'teeman poliittiseksi aseekseen vain omien tavoitteiden saavuttamiseksi."

Kuinkahan moni ymmärtää, että tämä kommenttisi on täysin perusteeton heitto? Yhtä hyvin saman voisi sanoa kenestä tahansa poliitikosta: hän on ottanut teeman X vain omien tavoitteidensa saavuttamiseksi. Loppujen lopuksihan tuokin on irrelevanttia. Mielummin poliitikkoja, jotka ovat oikeassa vääristä syistä kuin poliitikkoja, jotka ovat väärässä "oikeista" syistä.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
9 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

El SID

2.1.2009 14:52

olipa ihmeellinen artikkeli. se kertoi Jussi halla-ahosta ja oli ASIALLINEN.
Odotan mielenkiinnolla, koska Hesarista löytyy tarpeeksi tarpeeksi ammattitaitoinen toimittaja kirjoittamaan vastaavaa asiaa.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
6 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

raiskio

2.1.2009 15:36

Saa nähdä pystyykö valtamedia ikinä nielemään lapsellisen itkupotkuraivarinsa ja jatkamaan Cityn viitoittamalla tiellä? Toivotaan vaikka vaikea on kuvitella. Kiitos City, hyvä juttu ja Halla-aholle myöskin, paljon on mies riskeerannut yhteisen hyvän ja Suomen tulevaisuuden eteen.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
5 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Jslss

2.1.2009 16:05

Hyvä artikkeli aikamme tärkeimmästä poliitikosta.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
9 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Musteita

20.11.2016 15:54

Erinomainen suorastaan! Hauska lukea näin jälkikäteen tän ei-poliitikko Halla-Ahon kommentteja

Kaappisuvaitsevainen

2.1.2009 16:41

Ihme on tapahtunut; kerrankin halliksen henkilöä käsitellään vailla kiihkoa, ilman vihjailuja natsijohtajuudesta tai muusta. Liekö media viimeinkin oppimassa jotain internetin luonteesta?

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
2 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

j11

2.1.2009 18:15

Hieno artikkeli! Cityn arvostus nousi kertaheitolla. Mikseivät muut lehdet osaa käsitellä arkoja aiheita yhtä neutraalilla otteella?

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
3 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

suomi suomalilaisille?

2.1.2009 19:12

Halla-ahon kirjoituksiin tutustuneena on harmittanut todella kovasti se tapa, miten häntä on mediassa tähän mennessä käsitelty.
Miehellä on oikeasti painavaa sanottavaa, jonka hän osaa myös perustella, mutta jostain syystä(?) tiedotusvälineet keskittyvät aivan muuhun.
City toimi nyt päänavaajana ja uskalsi antaa miehen itsensä puhua ja hyvä näin. Ehkä joskus vielä valtamedioissakin nähdään samaa...

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
8 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Nuuskamuikkunen

2.1.2009 19:48

Tämä oli ehdottomasti paras tähän mennessä lukemani juttu Halla-ahosta. Erittäin asiallista tekstiä ja kiinnostavaa luettavaa ilman järkyttävän tuomitsevaa ja oikeamielistä paasaamista. Loistavaa! Kiitos!

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
3 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

satunnainenjoku

2.1.2009 19:52

Täytyy sanoa, että toimittaja Maria Petterssonilta hyvä kirjoitus.

Toimittajalla on oikeus ilmaista kysymyksillään näkökantansa, kun hän antaa haastatettavalle mahdollisuuden sanoa asiansa (lähestulkoon?).
kokonaisuudessaan

Yllättävän hyvä artikkeli City-lehteen, jota en arvosta ollenkaan.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
5 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Martel

2.1.2009 20:04

Tulee jotenkin outo tunne, kun lukee City-lehdestä artikkelia, jonka journalistinen laatu ylittää kaiken mitä esim. Helsingin Sanomat tai muu suomalainen media on viimeisen parin vuoden aikana kirjoittanut Halla-ahosta. Eihän siinä pitäisi olla mitään outoa, mutta kuitenkin...

Hassua, että nk. perinteiset lehdet eivät kykene käsittelemään tätä asiaa tukeutumatta dogmaan ja loanheittoon. Asia on kuitenkin Suomen kannalta olennaisen tärkeä.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
7 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

ashje

2.1.2009 20:08

Olinkin arvellut, että City-lehti on ensimmäinen, joka uskaltaa tehdä Halla-ahosta neutraalin henkilökuvan, jossa on riittävästi tilaa perustella omia näkemyksiään. Näin City on oikeasti räväkkä ja viileä lehti, toisin kuin jokseenkin samaan pyrkivä hesarin vasemmistoliite. Uskoisin, että seuraavaksi Halla-ahon ottaa asialliseen käsittelyyn Suomen Kuvalehti.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
7 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Fazed

2.1.2009 20:38

Arvostus City-lehteä kohtaan moninkertaistui saman tien. Erinomainen ja puolueeton kirjoitus, ei kallistu minusta kumpaankaan puolueen. Asiallista käsittelyä, ensimmäisenä koko maassa. Hienoa!

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
6 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

MAMUVAPAA

2.1.2009 21:11

MAMUT OVAT TÄLLÄ HETKELLÄ SUURIN ONGELMA. MAMUT VIE HUONOINA AIKOINA TYÖPAIKAT JA ASUNNOT. MESTARIA TARVITAAN RATKASEMAAN TÄMÄ ONGELMA. HYVÄ PERUSSUOMALAISET!

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
3 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

ellesta

2.1.2009 21:48

Onnittelut Maria Pettersonille ja Citylle asiallisesta ja hyvästä jutusta!

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
8 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

black power

2.1.2009 23:49

Kyllähän Jussikin jo bloginsa etusivulla myöntää, että "länsi on uppoamassa". Eli fakta on, että "rotupuhtaat" kansallisvaltiot tulevat katoamaan ja ihmiset, kulttuurit ja tavat sekoittuvat ympäri maailmaa - vaikka sitä kuinka pienissä piireissä vastustettaisiin. Mikään eristäytymispolitiikka ei ole koskaan onnistunut _pysyvästi_ maailmanhistorian aikana.

Eivät islamin tavat ole sen huonompia kuin kristittyjenkään, Jussikin saisi ottaa itselleen 3 vaimoa lisää, jos vaihtaisi tapakristityn paasaamisensa ainoan oikean Jumalan, Allahin seuraamiseen. Maailman todellisuus on jotakin aivan muuta kuin suomalaista lintukotoa jussi-paita päällä heinäpellon laidalla. Tulevaisuudessa islam tulee olemaan maailman valtauskonto ja toivottavasti myös ainoa sallittu uskonto, siis myös täällä Suomessa. Perehtykääpä vaikka eri uskontojen kannattajamäärien historialliseen kehitykseen ja syntyvyystilastoihin, jos että muuten usko.

Propsit siitä kuitenkin Jussille, että on uskaltanut laittaa itsensä likoon.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
2 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Kairis

3.1.2009 00:16

Ohoh. Asiallinen juttu, jossa ei ollut vääristelyjä tai haukkumisia. Siis oikeaoppinen haastattelu. Tällaista en uskonut näkeväni. City-lehti yllätti tasokkuudellaan. Pitänee tilata lehti, jos muitakin henkilöitä haastatellaan samalla tasapuolisuudella. Eihän tällaisia kertovia - ei toimittajan ideologiaa julistavia - haastatteluja enää muualta saa.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
3 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Juhani Helpiö

3.1.2009 00:19

Harvinaisen rehti, korkeatasoinen, ja vuoden journalistinen teko! Valtamedian harjoittama konsensus, sensuuri, ja "dogmi-asennekasvatus" jne.. tässä nyt vähän kylläkin kärsii, kun demonisoitua "Tohtori Viha Blogi-Ajatusrikollinen jne" Jussi Halla-ahoa käsiteltiin artikkelissanne mielestäni poikkeuksellisen objektiivisesti. Lukija sai (arvoisan toimittajanne ansiosta) ihan itse pohtia Jussin argumentteja, asenteilla, tunteilla, "kiihottua", tai kiinostua hakemaan lisää tietoa vaikkapa esim vielä ainakin toistaiseksi avoimista julkisista tilastoista, tietolähteistä,..niin ja netistä. JA VIELÄ SUURKIITOS ROHKEASTA JOURNALISESTA BENJI -HYPYSTÄ OLLA OBJEKTIIVINEN!! Eläköön City -lehti, journalistinen etiikka, sananvapaus, ja vaikkapa underground- meininki, vapaa bittistratosfääri (uusiokieltä ,koska on niitä rikastuttamisia, kultamunia, vihapuheita, moni-, juttuja)! Mä alistun "demokratian päätöksiin" niin kauan kun on sananvapaus ns. valtamediasssa, eikä se myötäile mitään ideologiaa,..eli olen näköjään utopisti-idealisti..,haluisin kuitenkin säilyttää Suomen vahvana, sen itse ansaitsemana hyvinvointi-valtiona ja AUTTAA KEHITYSMAITA! Ps.Peace, Love, No Utopia-Reason-Knowledge-And what you can.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
9 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

kelejanakkala

3.1.2009 00:42

Mamuongelma on pahentunut selvästi viimeaikoina. Siellä missä paljon mamuja, siellä paljon väkivaltaa ja raiskauksia. Tämä on tilastollinen fakta. Pakolaismamuja ei ainakaan pidä majoittaa kantakaupunkiin, vaan ne pitää keskittää omille alueilleen. Itse en periaatteesta osta mitään liikkeistä, jotka on mamujen hallussa. Oppivathan ettei elämä Suomessa ole helppoa!!!! HYVÄ HALLA-AHO, SUOMEN TULEVA PÄÄMINISTERI!

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
2 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Kokeile toista nimimerkkiä

3.1.2009 01:17

Hyvä haastattelu Jussi. Kiitos Jussi ja kiitos City-lehti.

Aika kammottavaa oikeastaan, kun pitää lehteä kiitellä asiallisesta jutusta. Mitä se kertookaan tästä ajasta?

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
4 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Johanna_S

3.1.2009 02:48

Suuri kiitos Citylle. Kerrankin suhteellisen objektiivista journalismia kiistanalaisesta aiheesta.

Islamin leviäminen länsi-eurooppaan on suuri uhka perinteisille länsimaisille arvoille. Ihmisten on herättävä horroksestaan ja tajuttava mitä paisuva maahanmuutto ja vahvistuva islam voivat tulevaisuudessa saada aikaan.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
9 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Ajatuksia09

3.1.2009 12:20

Nimimerkille Black power:Moniaivoisuus on kielletty ainakin Tunisiassa ja Turkissa.Ja muissakin islaminuskoisissa maissa on naisjärjestöjä,jotka taistelevat sen kieltämiseksi.Eikä enemmistö suomalaisistakaan naisista alistuisi IKINÄ siihen,että miehellä olisi useampi vaimo.Suurin osa ihmisistä ei pysty jakamaan RAKASTAMAANSA kumppaniaan toisen kanssa.Tämä ei johdu mistään luterilaisesta tai kristillisestä ajattelusta,vaan biologiasta.Naaras ei halua,eikä hyväksy sitä,että hänen kumppaninsa laittaa resurssejaan muiden naaraiden ja näiden jälkeläisten hoitamiseen.Aivan kuten uroskaan ei halua huolehtia muiden urosten siittämistä lapsista.Mustasukkaisuus ym.ei ole tutkimusten mukaan yhtään sen vähäisempää niillä alueilla,joissa on harjoitettu monivaimoisuutta sukupolvien ajan kuin niillä,joissa sitä ei ole koskaan ollutkaan.

Ja monietnisillä- ja kulttuurisilla valtioilla (Jugoslavia,Libanon,monet Afrikan maat jne,esimerkkejä on lukuisia) on ollut taipumus joutua sisällissotaan ja kaikenlaiseen muuhunkin anarkiaan.Monikulttuurisuus ei johda yhteisöllisyyteen,vaan kilpailuun eri ryhmien välillä voitoista ja resursseista.En usko,että tämä Eurooppakaan pystyy jatkamaan nykyistä taivaltaan kovin verettömästi.Nostradamus ennusti,että kolmas maailmansota käydään ainakin kristittyjen ja muslimien välillä.Ja että Saksassa tulee sodan loppuvaiheissa valtaan henkilö,joka ajaa muslimijoukot maastaan.Saa nähdä mitä tapahtuu.Mutta enemmistö naisista ei varmasti alistu islamin naisia alistaviin lakeihin.

Sanoit,että islamin tavat eivät ole sen huonompia kuin kristinuskonkaan.Mitäpä ajattelet siitä,että muslimiehellä on oikeus raiskata naisorjattarensa ja lyödä vaimoaan,jos tämä ei tottele?Kun taas muslíminainen ei saa maata tasan kenenkään muun,kuin aviomiehensä kanssa?Ei edes miesorjan kanssa?Entäpä siitä,että paratiisissa on naisille tarjolla pelkkiä hedelmiä,kun taas mies saa 72 neitsyttä?Ja eikö ole aika epätasa-arvoista sallia moniavioisuus vain miehille?Islamissa nainen saa jakaa miehensä,kärsiä mustasukkaisuudesta , odottaa ja odottaa,sillä aikaa kun mies nauttii elämästään täysillä useiden muidenkin naisten kanssa ja irstailee.Entäpä se,että mies saa avioero,kun vain toteaa kolmesti vaimolleen:"Minä eroan sinusta",kun taas vaimon täytyy hakea eroa mutkikkaammalla tavalla ja perustella,miksi haluaa eron?

Luuletko,että eurooppalaiset naiset alistuvat tällaiseen?Katsotaan,mitä tulevat vuosikymmenet tuovat tullessaan.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
4 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Ajatuksia09

3.1.2009 12:37

Tarkoitin siis moniavioisuus.Ei moniaivoisuus.Sori kirjoitusvirheet.Mutta pointtini on jokatapauksessa se,että mitä enemmän varsinkin naiset saavat tietoa islamin todellisesta puolesta,sitä kriittisemmiksi he käyvät ko.uskontoaan kohtaan.Jokainen nainen voi lukea edellisen kirjoitukseni,ja miettiä,hyväksyykö tuollaisen ideologian.Miehethän jo ovat melko kriittisiä sitä kohtaan.

Ja mitä tulee vielä tuohon syntyvyyteen,niin Suomen pitää todellakin itse ottaa vastuu tästä asiasta.Ihmetyttää,miksi "perinteinen" naisen rooli,halu synnyttää monta lasta ja hoitaa nämä kotona,on Suomessa niin demonisoitu.On täysin hyväksyttyä olla lapseton bisnesnainen (eikä siinä ole mitään pahaa),joka elää uraansa varten,mutta kotiäitinä oleminen on jotenkin negatiivinen asia.Kotiäiti on mukamas alistettu.Jännä juttu,että tämä ajatusmalli ei päde Lähi-Idästä ja Afrikasta (esim.Somalia) kotoisiin oleviin naisiin,vaan heidän suorastaan toivotaan tulevan tänne synnytyskoneiksi ja muuttavan väestöpyramidin rakenteen toiseen suuntaan.

Kaikki lehdet toitottavat,miten Suomi tarvitsee maahanmuuttajia kun se syntyvyys ei ole enää sama kuin 40-luvulla,mutta samaan aikaan se joidenkin ihan kantasuomalaisten harjoittama elämäntapa,jolla syntyvyys saataisiin nousuun,tuomitaan.Eli "perinteiset" perheroolit ovat saatanasta ja niitä vastaan täytyy taistella kaikin mahdollisin asein.Ihmetyttää tällainen meno.Ihmetyttää tällaiset kaksoisstandardit ja järjettömyys.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
2 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Planeettalainen

3.1.2009 13:31

Sanoisin, että juttu oli tehty pehmentämään Halla-ahon imagea.
Samaan tapaan kuin Ku Klux Klan mainosti 80-luvulla: We're Not Anti-Black, We're Pro-White.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
4 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

thostrid arss

3.1.2009 13:45

Tokihan juttu pehmentää halla-ahon imagoa, kun siinä päästetään mies puhumaan itse. Tähän mennessähän imagoa ovat rakentaneet roskalehdet roskajutuillaan (lähinnä iltiksen Ukkola), mutta vähitellen herätään nyt siihen että kaiken kohun taustalla onkin ajatteleva ja fiksu mies.
Silti niitä roskajuttujakaan ei kannata väheksyä, nehän ovat tuoneet jussin sivuille paljon uusia lukijoita, jotka ovat hämmästyneet kuinka kaukana todellisuus olikaan HS:n ym. propahandasta. Halla-ahon kannatus lienee kaksinkertaistunut jo kunnallisvaaleista, mihinköhän päästäänkään eduskuntavaaleihin mennessä.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
3 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Kalle Pitkänen

3.1.2009 14:04

Naurettava tuo lopetus jutussa: pakolaiskiintiö 750 henkilöä ?!!?? Valtion virallinen pakolaistavoite ensi vuodelle on 29 000 henkilöä, ja viime vuonna maahan tuli 28 000 henkilö, joista mm. 4000 somalia, ja näille tulee vielä 4000 perheen jäsentä perässä. Kummaa propagandaa Maria Pettersonilta

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
3 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

P.erho

3.1.2009 14:43

"Pakolaisten ja turvapaikanhakijoiden vastaanottotoiminnan kulut 60 739 000 euroa.
Valtion talousarvio 2008"

Tuossa ei ole tosiaankaan kaikki. Pakolaisia tulee huomattavasti enemmän kuin 750 kiintiöpakolaista. Heitä tulee jokunen tuhat perheenyhdistämisissä ja usemapi tuhat saa oleskeluluvan humanitaarisin syin, vaikka pakolaisuussattus ei täyty. Käytännössä pääosa Suomen somaleista n tullut ja saanut jäädä humanitaarisin perustein, eivätkä ole pakolaisia.

Humanitaarisin syin saapuneet saavat taas yhdisttää myös perheensä valtion varoin, joten lisää tulee. USA:ssa ei enää yhdistetä perheitä ilman DNA-testiä, koska tutkimuksissa kävi ilmi, että voin 20% yhdistetyistä "perheenjäsenistä" oli todella sukua toisilleen. 80% ei, mikä viittaa ihmissalakuljtusbisnekseen. Siis sukulaisuus aikaisemmin USA:ssa ja yhä Suomessa ilmoitetaan yhdistettävän omasta toimesta.Hän siis ilmoittaa listan ihmisiä, jotka siten haetaan Suomeen.

Tuolla USA:n havaintoja perheenyhdistämishuijauksista
http://www.state.gov/g/prm/refadm/rls/fs/2008/111770.htm
Sitten kokonaan ulkopuolelle tuosta luvusta jäävät pakolaisuuen / humanitaarisin syin oleskeluluvan saaneiden ja heidän yhdistettyjen perheidensä osalta kulut, kuten asumistuki, sosiaalitoimistojen korvaukset , työttömyyskorvukset, terveydenhuolton menevät kulut, eläkkeet, koulutuskulut, peruskoulun kulut, jotka ovat HS:nkin mukaan korkeammat per mamuoppilas, kuin kotimainen oppilas.

Summa lie moninkertainen todellisuuessa tuohon verrattuna.

City voisi tehdä jutun aiheestas. Siis siitä, kuinka paljon väkeä tule ohi tuon 750 kiintiöpakolaisen perheenyhdistämisissä ja Suomessa myönnetyin humanitaarisin oleskeluluvin. Maamme väestön kasvu viimevuonahan johtui jo lähes pelkästään maaahnmuuosta. Aihe tarvitsisi todellista uutisointia, mutta esim. HS ei sitä tee poliittisista syistä.

Samoin olisi hyvä, jos joku lejhti perkaisi maahanmuuton kaikki todelliset kulut ja tulot. Siis muukin kuin tuon ilmoitetun, mukaanlukien muihin budjetteihin piiloutuvat . Britaniassa parlamentti selvitytti asian ja tulos oli karu 4/5 maahnmuuttajista tulee maksamaan yhteiskunnalle menoina enemmän kuin he koskaan tulevat tuottamaan. Se viimeinen 1/5 korkeine tuloineen sitten paikkaa näitä kuluttavia mamuja, ja lopputulos Britaniassa maahanmuutosta ja sen hyödystä oli +-0. Miinuksena taas lasettiin esim. maahanmuutosta johtuva asuntojen hinnannousu, siis se ihan sama joka on ruokkinut myös PK-seudun hintojen nousua yhtenä tekijänä.

Muut EU-maat sulkevat oviaan ;
http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Euroopan+maat+sulkevat+oviaan+maahanmuutolta/1135239268730

Ja Britannian tutkimuksesta maahanmuutonhyödyistä:

http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/politics/7322825.stm

http://www.dailymail.co.uk/news/article-402607/...economy-back.html

City voisi tehdä aiheesta poliittisesti värittymättömän artikkelin. HS kún ei siihen kykenä? Vai onko tämä liikaa pyydetty?

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
1 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

P.erho

3.1.2009 14:48

"

Eivät islamin tavat ole sen huonompia kuin kristittyjenkään, Jussikin saisi ottaa itselleen 3 vaimoa lisää, jos vaihtaisi tapakristityn paasaamisensa ainoan oikean Jumalan, Allahin seuraamiseen."

Jep. Samalla saisi sitten pistää vaimoa turpiin , peria puolet enemmän kuin siskonsa ja päättä suvun naisten asioista ja elämästä. Näppärrä. Oikeudessaki naisen todistus olisi puolet miehen todistuksesta.

Tosiaan eivät islamin tavat ole sen huomonpia kuin kristittjen tavatkaan. Ainakaan miesten kannalta.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
5 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Scale

3.1.2009 17:52

Hienoa, että City-lehti osaa kirjoittaa kypsästi Halla-Ahon mielipiteitä ilman lukijan johdattelua puolesta tai vastaan. Antaa ihmisten itse miettiä oma kantansa eikä johdatella heitä niin sanotusti "korrektimman" kannan ääreen. Kiitos City-lehti. Saa nähdä, koska muutkin lehdet lopettavat typerän kiukuttelunsa. Kiitos myös jutun kirjoittajalle Maria Petterssonille.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
2 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Scale

3.1.2009 17:57

Niin ja toivottavasti tätä keskustelua nyt ei pilaa, jotkut neekeriä hokevat uusnatsi pellet.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
4 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

lumen gentium

4.1.2009 02:38

"Tulevaisuudessa islam tulee olemaan maailman valtauskonto ja toivottavasti myös ainoa sallittu uskonto, siis myös täällä Suomessa."

Voi olla, että muslimit lisääntyvät nopeammin kuin muut, mutta perehdyppä black power todellakin siihen islamiin pikkusen tarkemmin, ennen kuin alat sitä tänne ainoaksi sallituksi valtauskonnoksi haluamaan.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
9 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Hii-o-hei!

4.1.2009 02:39

Kieltämättä hyvä ja mielenkiintoinen haastattelu - City-lehden vuoden yllätys tulikin heti vuoden alusta.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
1 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

J0rma

4.1.2009 02:44

Aivan LOISTAVA kirjoitus!
Tosin artikkelin tilastoja olisi voitu tarkentaa vielä todellisilla maahanmuuttoluvuilla eikä pelkillä kiintiöpakolaisten määrällä. Kiintiöpakolaiset eivät kustanna Suomelle juuri mitään verrattuna siihen määrään porukkaa jotka kuuluvat humanitäärisen maahanmuuton piiriin.

Yhdyn P.erhon ehdotukseen puolueettomasta artikkelista joka käsittelisi tätä aihetta. Siinä rikkoutuisi jälleen yksi tabu Suomen sisäsiittoisessa mediassa.

Kiitokset Petterssonille.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
9 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Hyva Jussi

4.1.2009 12:42

Erinomainen kirjoitus ja Jussi on taman maan ainoita ajattelevia henkiloita.

JUSSI PRESIDENTIKSI.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
3 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

oikeilla nimillä

4.1.2009 13:01

Parasta H-A ilmiössä on se, että asioista puhutaan niiden
oikeilla nimillä. On loistavaa, että poliittisesta (demari) normista
poikkeavia ajatuksia tulee esille. Sellaista on suomessa aivan
liian vähän.

Mielestäni hädässä olevia tulee auttaa. Myös siten, että heitä
otetaan suomeenkin. Mutta humaanisuus ei saa tarkoittaa
sinisilmäisyyttä. Jos suomeen tulee pakolaisia, niin heidän on
sopeudutava suomen oloihin eikä päinvastoin. Uskon, että
"maassa maan tavalla" sananlaskun toteuttaminen auttaisi myös
pakolaisten sopeutumista suomeen. Mitä enemmän hyysätään
ja loputtomasti "ymmärretään" sen passiivisemmiksi ihmiset
tulevat ja sitä enemmän he sulkeutuvat omiin suppeisiin
piireihinsä.

Eräs asia on jäänyt usein huomioimatta: miksi aasialaisperäiset
pakolaiset eivät koskaan valita? Hyvin usein he myös työllistävät
itse itsensä (ja siinä sivussa pari sukulaistakin). Sen sijaan esim.
afrikkalaisperäisten työttömyys on suurta ja heidän ongelmiaan
vatvotaan mediassa viikoittain. Voitaisko tässäkin puhua asioista
niiden oikeilla nimillä?

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
9 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Jussille tukea

4.1.2009 18:08

Haastattelussa ja myös muissa lehtikirjoituksissa huomioni on kiinnittynyt "suvaitsevaisten" ja yliopiston järkyttävään rasismiin Jussia kohtaan.

Miten voi syntyä mitään keskustelua jos saa olla vain yhtä mieltä!
"suvaitsevaisuus" on siis sitä, että on kritiikittömästi samaa mieltä "suvaitsevaisten" kanssa.
No siinä sitä suvaitsevaisuutta onkin jo kerrakseen.
Periaatteessa yliopistojen rahoituksen voisi laittaa katkolle, jos siellä saa olla vain yhtä mieltä.

Kiitokset City lehdelle rohkeudesta tehdä ja julkaista ASIALLINEN Jussin haastattelu.
City lehdessä on edelläkävijän ainesta. Aikoinaan suomessa käytiin kovaa kaplakkaa siitä, SAAKO MTV:llä olla OMAT uutiset!

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
1 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Hyvä työ

4.1.2009 21:03

Kiitos ihan avoimesta artikkelista. Mukavaa nähdä että H-A:n annetaan puhua näkemyksistään eikä vaan vatvota jotain irrallisia lauseita.

En kyllä voi sanoa että olisin tämän miehen kanssa samaa mieltä, mutta kyllä hänelläkin on oikeus mielipiteeseensä.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
5 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

B.Wisser

4.1.2009 22:34

Joo, yllättävän hyvä ja avara-katseinen haastattelu. Saman olen yllättäen havainnut City-lehden kohdella myös esim. "Paska" Peltosen poliitikko-haastatteluissa, jotka ovat myöskin olleet erinomaisia islamilaisen puolueen perustajasta ja Paavo Väyrysestä lähtien. Sen sijaan, että isketään haastateltavaa oikeamielisyyden puuskassa vyön alle, annetaan haastateltavan puhua itse itsensä suohon tms. Hallis ei kylläkään tätä tehnyt.

En kyllä oikein ymmärrä, miten City-lehti onnistuu muutekin olemaan niiiin paljon parempi kuin Nyt-liite myös tuolla hömppäosastolla, vaikka Sanomilla luulisi olevan melkoinen resurssiylivoima.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
2 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

sosdem sosdem

4.1.2009 22:46

Valtamedia on jo kauan soittanut sosdem-kannelta jossa kaikkea ymmärretään ja suvaitaan loputtomasti. Verotkin pitäisi varmaan laittaa valtion maksettavaksi.

Olisiko jo aika ottaa vastuuta ihan itse ja jopa kansakuntana eikä hyysätä tätä maata autojen polttojen ja muun intifadan tielle?

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
7 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Kellot soivat

4.1.2009 23:48

Halla-aho vaikuttaa kytevältä ruutitynnyriltä, joka voi posahtaa koska vaan - ampumaradalla, mielisairaalassa tai lasten huoneessa. En antaisi kantaa asetta tai palkkaisi töihin.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
5 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Larry W

5.1.2009 01:00

Moniko muu huomasi (muistaakseni joulukuussa) HS:n mielipidepalstalla henkilön X "hälyttävän" kirjoituksen Halla-Ahosta ja eritoten tavasta (blogi), jolla hän on vaikuttanut kansalaisiin. X mainitsi blogien olevan demokratialle vaarallinen väline jne.. ..ja taisi mainita jotain, että ne pitää kieltää heti, eikä kukaan vaaliehdokas saa sellaista pitää - on mukamas laitonta nousta valtuustoon blogilla saadun suosion avulla.

Viikon sisällä henkilö Y vastasi hesariin erittäin asiallisella kirjoituksella, jossa tuotiin esille se fakta, että oli Halla-Aho oikeassa tai väärässä, on hänen oikeutensa pitää blogia NIMENOMAAN DEMOKRATIAA PARHAIMMILLAAN. Enkä henk. koht. voi olla asiasta enemmän samaa mieltä.

Ottamatta sen enempää kantaa Halla-Ahon ajatuksiin, väittäisin suomalaisen demokratian olevan täyttä linssiludetta mikäli tehtäisi toimenpiteitä, jotka estäisivät Halla-Ahoa jatkamasta oman mielipiteensä esille tuomista. Henkilökohtaisuuksiin menneet nimittelyt ovat tietysti tuomittavia, mutta tässäkin tehdään hieman kärpäsestä härkänen - netti on pullollaan tuhat kertaa Halla-Ahoa tyhmempää sakkia, jotka tämän tästä kirjoittelevat asioita, joista voisi pitää oikeudenkäynti a´la Susan Kuronen. Mutta valitettavasti suomalainen on juuri sitä mieltä, mitä HS, Iltalehti tai Ilta-Sanomat haluaa sen olevan..ja sehän haluaa tuomita Halla-Ahon.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
9 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Män

5.1.2009 09:37

Erittäin hyvä journalistinen artikkeli ilman kiihkoilua. Hienoa City, hienoa toimittaja! Tämä on journalismia, josta esim. HS:n ja muiden "totuudentorvien" on hyvä ottaa mallia. En allekirjoita kaikkia Jussi Halla-Ahon näkemyksiä, mutta on erittäin hyvä, että joku muukin puhuu maahanmuuttoasioista kuin vihreän liiton ylitöliberaali-massamaahanmuutto on pop -siipi.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
2 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

kenen päässä kellot soivat?

5.1.2009 14:34

Ruutitynnyri on tainnut räjähtää jo

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
4 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

uusi yritys?

5.1.2009 19:53

Onkos tämä Hallis nyt persujen uusi yritys, kun tapaus Tony Halme meni niin reisille? Nyt vain sormet ristiin, ettei jo tämäkin herra ala ammuskella omassa keittiössään, niin kuin edellinen sankari teki.

Miten muuten muinaiskirkkoslaavin tutkija kelpaa "kansallisille"? Eikös se ole vähän väärän värinen oppiala? Vai onko laskelmoitu, että islamin vastaista taistelua johtaa tulevaisuudessa ja miksei jo nytkin itse Venäjä, joka niin monta kertaa historiassa on puolustanut kristikuntaa muhamettilaisia valloittajia vastaan?

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
9 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Halla-aho puhuu asiaa

5.1.2009 23:32

Asiallinen ja hyvä juttu, nostan hattua City-lehden toimitukselle.
Hyssyttelyn, salailun ja valehtelun aika maahanmuuttoasioissa on ohi. Kiitos Jussi Halla-aholle siitä että on uskaltanut kirjoittaa asioista jotka ovat kauan olleet tabuja julkisuudessa.
Jos olette sitä mieltä, että Suomen ovia ei pidä avata kaikille humanitaarisen maahanmuuton nimissä tulijoille, allekirjoittakaa adressi
http://www.adressit.com/ulkomaalaislaki

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
8 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

hakkaperkele

6.1.2009 05:04

Mamuja on kaikkialla. SINUN työpaikallasi, SINUN naisesi kanssa, SINUN asunnossasi! Juuri siksi tarvitsemme Halla-Ahoa pelastamaan Suomi ulkomaalaisten invaasiolta! Jo riittää naisten, homojen ja mamujen paapominen. Vielä 50-luvulla homot oli psykiatrisessa hoidossa, naiset hellan ääressä ja mamut afrikassa. Nyttemmin kaikki on mennyt vikaan. Mitenkään näitä ihmisryhmiä väheksymättä tai vihaamatta sanon tämän.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
8 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Kokoomuksen äänestäjä

6.1.2009 06:27

Marialta uskalias artikkeli. Toimittajien keskuudessa tuskin katsotaan hyvällä sitä, ettei hyökkää Halla-ahon kimppuun häntä koskevassa jutussa.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
4 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Outi Elina

6.1.2009 10:45

Ei Halla-ahoa ole ainakaan HS mätkinyt, vaan ainakin se lukemani juttu antoi hänelle tilaa kertoa omia näkemyksiään. Muutama väärä tieto korjattiin. Myös annettiin ymmärtää, ettei faktat muutenkaan ole ihan hallussa, mutta niin eivät olekaan.

Maahanmuutossa on ongelmia, kyllä, ja kiitos näen tämän omalla työpaikallani julkisessa terveydenhuollossa mainiosti. Potilaiden kielitaito on mitä sattuu, ja valitettavasti ulkomailla koulutuksensa saaneet lääkärit eivät herätä minussa välitöntä luottamusta ammattitaitoonsa, enkä sano tätä ilman syytä. Mutta antaa ajan kulua; kielitaito on opittavissa, samaten kuin ammatitkin ja uuden paikan pelisäännöt. Sopii kokeilla ja asua ja tehdä työtä eg 6-12 kk edes jossain EU-maassa, niin havaitsette olevanne aika pihalla aluksi.

Mutta. Mitä itse tekisette, fiksut ja nuoret ihmiset, jossain Somaliassa, joka ei ole ollut edes maa viimeiseen 16 v aikaan? Jossa paras ura on merirosvouksessa? Tai Irakissa tai Venäjällä, jossa kansan perusporukka osaa lukea ja kirjoittaa, eli tietää, että muualla menee paremmin? Harvassa on ne suomalaiset, jotka oikeasti parantavat maailmaa tai edes omaa maataan. Useimmat haluavat itselleen hyvän duunin, itselleen riittävästi rahaa ja perheen sitten joskus. Suomi oli 50-l saakka kehitysmaa ja täältä lähdettiin vielä 30 v sitten Ruotsiin itsekkäästi luomaan parempaa elämää. Finnjävelit!

Pointti: Olette tekopyhiä. Maailmasta pitää tulla tasa-arvoisempi ja tasavarakkaampi paikka, eikä maahanmuuton estäminen / rajoittaminen toimi. USA on mielenkiintoinen tarina.

Pointti 2: Raiskauskommentit blogissa olivat mauttomia, poisti pitäjä ne sitten kuinka nopeasti tahansa. Voivatko arvoisat viestittelijät kuvitella laittavansa omalla nimellään julkisuuteen jotain vastaavaa?

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
9 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

jaffet

6.1.2009 12:05

Outi Elina kirjoitti:

"Mutta. Mitä itse tekisette, fiksut ja nuoret ihmiset, jossain Somaliassa, joka ei ole ollut edes maa viimeiseen 16 v aikaan? Jossa paras ura on merirosvouksessa? Tai Irakissa tai Venäjällä, jossa kansan perusporukka osaa lukea ja kirjoittaa, eli tietää, että muualla menee paremmin? Harvassa on ne suomalaiset, jotka oikeasti parantavat maailmaa tai edes omaa maataan. Useimmat haluavat itselleen hyvän duunin, itselleen riittävästi rahaa ja perheen sitten joskus. Suomi oli 50-l saakka kehitysmaa ja täältä lähdettiin vielä 30 v sitten Ruotsiin itsekkäästi luomaan parempaa elämää. Finnjävelit!"

Suomalaisten Ruotsin muuttoaallon aikaan siellä (Suomesta jopa haettiin työntekijöitä) oli kysyntää teollisuustyöntekijöille aivan samoin kuin Saksassa, Ranskassa, Britanniassa ja Benelux-maissa tuohon aikaan. Teollisuustyöstä myös maksettiin suhteellisen hyvin.
Nykyteollisuus ei tarvitse paljoa työntekijätason ihmisiä sikäli mikäli teollisuuslaitoksia edes on jäljellä.
Meillä suomalaisilla samoin kuin myös muilla Euroopan siirtotyöläisillä oli aitoa halua ja kykyä työntekoon. Laajoja kotouttamissuunnitelmia ei myöskään tunnettu. Suomalaiset ovat lähes täysin sulautuneet Ruotsiin mitä ei voi sanoa monesta muusta ryhmästä.

Afrikan maissa ei ole paljoa sellaisia ihmisiä millä olisi mitään tarjottavaa länsimaiselle yhteiskunnalle. Meidän 10000 somalistamme vain pieni osa on työssä ja vielä pienempi osa aidosti yksityiselle sektorille työllistyneenä.

Venäjän tähän mukaan vetäminen on outoa. Venäläisiä tosin on muuttanut paljon siirtolaisiksi muualle, meidänkin suuri venäläisvähemmistömme on suhteellisen hyvin integroitunut. Venäjä on mennyt taloudellisesti huimasti eteenpäin ja menee edelleen. Samaa ei voi sanoa Afrikan maista. Somaliassa merirosvousura taitaa olla paljon tuottoisampi kuin mikä hyvänsä ura täällä lännessä. Tuskinpa merirosvoja taidetaan säälitellä, taitavat olla siellä miesten parasta a-ryhmää.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
7 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

jaffet

6.1.2009 12:40

Outi Elina kirjoitti:

"Mutta antaa ajan kulua; kielitaito on opittavissa, samaten kuin ammatitkin ja uuden paikan pelisäännöt. Sopii kokeilla ja asua ja tehdä työtä eg 6-12 kk edes jossain EU-maassa, niin havaitsette olevanne aika pihalla aluksi"

Mistähän johtuu, että suomalaiset sairaanhoitajat sopeutuvat vaikkapa Britanniaan hyvin nopeasti tai vaikka aasialaiset -usein kielitaidottomat- löytävät paikkansa länsimaista yhteiskunnista keskimäärin erinomaisesti. Afrikkalaiset maahanmuuttajat Espanjassa ja Italiassa myyskentelevät vuodesta toiseen rojua (suvuvalla espanjalla ja italialla) kaupunkien kaduilla.
Meillä nuo afrot ovat massiivisten kotouttamistoimien piirissä vuodesta toiseen, vain harva löytää paikkansa. Suomen kieli saatetaan oppia, pelisäännöistä en ole niinkään varma

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
4 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

hakkaperkele

6.1.2009 13:02

Outi Elina pitää lähettää mamujen joukkoon. Katsotaan selviääkö viikkoakaan ilman raiskausta, ryöstöä tai sukupuolielinten silpomista. Ei villi-ihmisiä voi opettaa sivistyneiksi. Esim. apinoiden kasvattamat lapset eivät opi enää aikuisena kunnolla puhumaan ja mamu ei sopeudu sivistyneeseen elämään. En ole rasisti, puhun vain faktoja.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
4 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Rund 59

6.1.2009 13:42

Outi Elina kirjoitti:

"Ei Halla-ahoa ole ainakaan HS mätkinyt, vaan ainakin se lukemani juttu antoi hänelle tilaa kertoa omia näkemyksiään. Muutama väärä tieto korjattiin. Myös annettiin ymmärtää, ettei faktat muutenkaan ole ihan hallussa, mutta niin eivät olekaan."

Jos puhutaan taannoisesta sunnuntai-numeron isosta haastattelusta, niin ei teilannutkaan - kyse ei ole siitä yksittäisestä jutusta. Hesari on Halla-Ahoa vastaan siinä, että antaa runsaasti palstatilaa tätä teilaaville tahoille; mielipidekirjoitusten, vieraskynien ja kolumnien muodossa.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
6 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Outi Elina

6.1.2009 15:19

"Meillä nuo afrot ovat massiivisten kotouttamistoimien piirissä vuodesta toiseen, vain harva löytää paikkansa. Suomen kieli saatetaan oppia, pelisäännöistä en ole niinkään varma."

- Joo. Osa heistä ei tunne numeroita, kun tulevat tänne. Suurin osa on nähnyt sodan ja erilaisia rumia asioita, jotka täällä ovat 24-tyyppistä viihdettä. Siksi sitä kutsutaan humanitääriseksi maahanmuutoksi ja pakolaisuudeksi.

Suomen lähihistoriassa olisi paljon opittavaa. Miten rasistisesti evakoihin suhtauduttiin, miten paljon veteraant hajosivat psyykkisesti ja tekivät itsemurhia. Suomessa asiasta selviydyttiin kohtalaisesti, kun rauha jäi pysyväksi, ja miehet jäivät omaan kulttuuripiirinsä ja saivat hakata metsää tai raivata peltoa purkaen aggressionsa siihen. Entä kuinka paljon nyky-Suomessa on ihmisiä sairaseläkkeellä jonkun "masennuksen" vuoksi?

"Teollisuustyöstä myös maksettiin suhteellisen hyvin. Nykyteollisuus ei tarvitse paljoa työntekijätason ihmisiä sikäli mikäli teollisuuslaitoksia edes on jäljellä."

- Siivoustyöstä maksetaan hyvin, saati marjanpoiminnasta. Kun vertaa Sudanin tasoon. Paskaduunit on eri duuneja kuin vuosikymmeniä sitten. Viimeksi Suomeen on aiottu tuoda hoitajia Filippiineiltä ja Kiinasta, koska heitä ei vaippaosastoille jatkossa tulla suomalaisista saamaan riittävästi.

Poliitikot pääsääntöisesti ilmoittavat haluavansa lisää työntekijöitä, kun omat eivät riitä. Ongelma on integroinnissa yhteiskuntaan. Eli kyllä kiitos, lisää kielikoulutusta, lisää perheneuvoloita, lisää yhteiskuntaopin ja lakitiedon tunteja, lisää ohjattuja oppisopimuskoulutuksia ja työkokeiluja ja lisää paapomista verorahoilla!

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
3 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

jaffet

6.1.2009 15:51

"Suomen lähihistoriassa olisi paljon opittavaa. Miten rasistisesti evakoihin suhtauduttiin, miten paljon veteraant hajosivat psyykkisesti ja tekivät itsemurhia. Suomessa asiasta selviydyttiin kohtalaisesti, kun rauha jäi pysyväksi, ja miehet jäivät omaan kulttuuripiirinsä ja saivat hakata metsää tai raivata peltoa purkaen aggressionsa siihen. Entä kuinka paljon nyky-Suomessa on ihmisiä sairaseläkkeellä jonkun "masennuksen" vuoksi"

Miten niin rasistisesti ? Moni joutui luovuttamaan maitaan evakoille. Kuitenkin kyse oli toisten suomalaisten asuttamisesta muiden joukkoon. Miten tänään suhtauduttaisiin vaikkapa Savolaisten asuttamiseen muualle ?
Veteraanien psyykkisestä hajoamisesta puhutaan paljon, mutta veteraaneja on melkein joka Euroopan maassa. Onko koko Eurooppa sekaisin ? Eikä toinen maailmansota ollut suinkaan viimeinen.

"Siivoustyöstä maksetaan hyvin, saati marjanpoiminnasta. Kun vertaa Sudanin tasoon. Paskaduunit on eri duuneja kuin vuosikymmeniä sitten. Viimeksi Suomeen on aiottu tuoda hoitajia Filippiineiltä ja Kiinasta, koska heitä ei vaippaosastoille jatkossa tulla suomalaisista saamaan riittävästi"

Ei makseta, ja eikö sudanilainen siivooja elä palkallaan Suomessa eikä Sudanissa ? Mitä osuutta Sudanin alhainen palkka tässä näyttelee ?
Filippiineiltä ja Kiinasta on ajateltu tuoda (käyköhän se noin vain) hoitajia, mutta alkavan laman edetessä tuo jäi ajatustasolle.

Vertaat keikkatyötä (jota marjanpoimintakin on) tilanteeseen jossa meille tulee yksi perheenjäsen 1500 €/kk palkkatyöhön ja muut vähintään viisi perheenjäsentään elätettäväksi. Tuosta pikkupalkasta maksettava vero ei riitä läheskään kattamaan muiden perheenjäsenten valtiolle tuomaa rasitetta.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
5 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Krusader

7.1.2009 00:40

vaarallinen??? häh? jos halla-aho on teidän mielestä vaarallinen niin mikäs mä sitten olen?

Mä olen syöpä.. kasvain joka tappaa teidät.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
2 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Heil Seitan

7.1.2009 12:42

Ehkä ne kuplassa elävät vihreiden stalinistisiiven puunhalaajat ovat vihdoin tajunneet olla heittelemästä naurettavia natsikorttejaan ja oppineet kunnioittamaan järkevää ja asiallista pelonkylvämistä?

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
1 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

AITOsuomalainen

7.1.2009 13:16

Halla-Ahosta presitentti!

Suomessa on jo nyt todellisia vähemmistöongelmia, esim. rantahurrit, juutalaiset, mamut, ry...venäläiset yms. Nykyisistäkin vähemmistöistä pitäisi pikemminkin päästä eroon.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
4 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Kommentointi

7.1.2009 14:14

Ei toi Halla-aho, mutta osa näistä kommenteista on todella pelottavia. Tai sitten jotain ihme ironiaa/huumoria, jota en tajua.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
8 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

drSeuss

7.1.2009 16:11

Esimies kieltäytyy kustoksen roolista (eli käytännössä alaisensa tärkeimmän opinnäytteen avustamisesta) ja karonkasta alaisensa poliittisten mielipiteiden takia. Täytyypä kokeilla samaa: "kuules Liisa, sinun vihervasemmistolaisuutesi ottaa sen verran pattiin, ettei tarvitse jatkossa tulla minulta mitään apuja tai palkankorotuksia pyytelemään." Ehtisinköhän takaisin omaan huoneeseen ennen kuin firman luottamusmies, liiton juristi ja tasa-arvovaltuutettu kävisivät kimppuun?

Toiset vain ovat tasa-arvoisempia kuin toiset. On todellakin sääli, ettei JHA ole ruotsinkielinen pyörätuolissa istuva romanigoottilesbo.

Minut voi Vihreiden naisjärjestö todistaa väärässäolevaksi esittämällä tutkintapyynnön JHAn entisen esimiehen toiminnasta. Mielestäni kun siinä täyttyy selkeästi poliittiseen mielipiteeseen perustuvan syrjinnän tunnusmerkistö.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
2 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

hakkaperkele

7.1.2009 16:45

Suomesta on hyvää vauhtia kehittymässä MAMUlandia! Mestari JHA on niitä harvoja, jotka uskaltavat tämän ilmaista! Kansan syvät rivit kaipaavat johtajaa, joka palkitsee häneen uskovia ja ojentaa ulkopuolisia! Siksi äänestin Häntä!

Kaikki cityläiset yhdessä Perussuomalaisia ja Sisua äänestämään!

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
8 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

mahtavaa!!

7.1.2009 17:50

AIVAN MAHTAVAA!!! SUOMESSA ON SAATAVA PUHUTTUA NAISTAKIN ASIOISTA! itse olen asunut euroopan eri kaupungeissa viimeiset kuusi vuotta ja voin sanoa etteivat pakolaiset tule olemaan pienvahemmisto, vaan heidan jalkelaisistaan muodostuu muusta yhteiskunnasta erottuva, ei-minkaan-maan-kulttuurin nuoria.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
4 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Gooby

7.1.2009 18:13

Voi vain kuvitella millaista hämmennystä tämä asiallisesti argumentoiva, kiltin oloinen, perheellinen, sivistynyt humanistisivari aiheuttaa punavihreissä mylvintäpiireissä... tai millaista närkästystä niiden toimittajien keskuudessa, jotka ovat tottuneet toimittamisen ja kertomisen sijaan hehkuttamaan, viihdyttämään ja vääristelemään ilman pelkoa korjausliikkeistä tai toisesta mielipiteestä. Eläköön Internet. City-lehteä en sentään ala vielä tämän jutun perusteella kehua:)

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
9 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Neutraalikko

8.1.2009 14:58

Kaipaisin Jussilta rohkeutta todella irtautua rasismista, jotta voisimme paremmin kuunnella hänen perusteltuja mielipiteitään.

Mitähän Jussi sanoisi esimerkiksi sille albaaniperheelle, joka asuu rivarin omistusasunnossa tuossa lähellä. Molemmat vanhemmat käyvät työssä, toinen kunnalla, toinen yksityisellä. Kaksi lasta ovat kouluiän kynnyksellä.

Tai ennen kaikkea mitä Jussi sanoisi ties kuinka monennen polven suomalaiselle naapuriperheelle, joiden vanhemmat kieltävät lapsiaan leikkimästä albaanilapsien kanssa. Perheen omat alakouluikäiset lapset on peloteltu niin, että he koettavat kieltää lapsia tulemasta lähimetsään leikkimään. Pelko on tarttunut myös muihin lapsiin, onneksi pari aktiivista suomalaista väliintulijavanhempaa on puuttunut asiaan.

Tämä rasistiperhe ei aseta omille lapsilleen mitään rajoja, heidän vesselinsä olivat ainoat, jotka räiskivät k-18-ilotulitteita kädestä ilman suojalaseja, ei kotiintuloaikoja eikä kontrollia netille tai medialle, K18-kamaa on levitelty näyttämisenhalussa myös muille alle kymmenvuotiaille.

Arvatkaapa, kumpaa perhettä pidän pahempana uhkana omille lapsilleni?

Entä mikä vastuu on rasistiperheellä, joka tekee parhaansa syrjäyttääkseen maahanmuuttajaperheen lapset?

Kun Jussi Hallanaho tai joku muu maahanmuuttokriittinen sitoutuu tuomitsemaan tällaisen typerän rasismin senkin uhalla, että muutama perussuomalainen äänestäjä menee, tulee persuista todellinen vaihtoehto ja heitä aletaan kuunnella eri tavalla.

Oikeaa rasismia on nimenomaan edellämainitun kaltainen typeryys, jossa ei katsota ihmistä vaan hänen väriään. Albaaniperhe ei ole ansainnut kohteluaan sen enempää kuin Jussi Halla-Aho, jota lyödään ennakkoluulojen perusteella.

Jussi, puolustaisitko yhteiskuntaa rakentavia ja intergraatiohaluisia maahanmuuttajia vastuuttomia suomalaisia rasisteja vastaan? Tämä on ydinkysymys, jos haluat puolellesi ison joukon sinivihreää väkeä.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
8 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

saunakinkku

8.1.2009 18:44

Jussi H-a taisikin vastata saman tien Neutraalikolle, joka ei kaikesta päätellen ole laisinkaan lukenut vielä Scriptaa. Joten linkki siihen:

http://www.halla-aho.com/scripta/tammikuista_tajunnanvirtaa.html

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
9 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Hyvä Jussi

9.1.2009 18:51

"Ei pidä laillistaa tilannetta, jossa lapsella ei ole toista vanhempaa ja toista taas kaksi kappaletta"

Aivan ja yyhooäideiltä pitää viedä kakarat orpokotiin!

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
4 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Hyvä Jussi

9.1.2009 18:52

"Ei pidä laillistaa tilannetta, jossa lapsella ei ole toista vanhempaa ja toista taas kaksi kappaletta"

Aivan ja yyhooäideiltä pitää viedä kakarat orpokotiin!

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
7 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Hyvä Jussi

9.1.2009 18:54

"Ei pidä laillistaa tilannetta, jossa lapsella ei ole toista vanhempaa ja toista taas kaksi kappaletta"

Aivan ja yyhooäideiltä pitää viedä kakarat orpokotiin!

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
7 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Jallu-vaari

9.1.2009 22:19

Bravo City ja Maria P.!

Tuo Pettersson on niin osaava toimittaja, että saa toivottavasti tehdä enemmän lehteen tällaisia kunnon juttuja, eikä kaikenmaailman hömppää! Eikös tämä sama toimittaja ole ollut Hesarissakin? Muistan lukeneeni muutaman erinomaisen jutun. Saiko potkut?

Kritiikkiä: maahanmuutajista aiheutuvat kokonaiskustannukset olivat kyllä tosiaan kuitattu liian heppoisilla luvuilla!

En ole mitenkään Halla-ahofani, mutta tuo professorin käyttäytyminen on järkytys! Yhtä järkyttäviä kylläkin ovat taliavot, jotka menevät ruikuttamaan professorille tutkijan poliittittisten mielipiteiden takia. Aika raukka professori, joka ei pistä luuta kurkkuun inisijöille ja sano, että nyt on kysymys muinaisen kielen tutkimuksesta, eikä mielipiteistä Suomen päivänpolitiikassa.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
8 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Teemu K

10.1.2009 23:00

Ylivoimaisesti tasokkain Jussi Halla-ahosta kirjoitettu juttu jonka olen mistään mediasta lukenut. Tässä on tarvittu todellista toimittajan amattitaitoa ja ennakkoluulotonta asioihin tutustumista. Bravo!

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
3 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Kustaa Vaasa

11.1.2009 19:48

"Miten muuten muinaiskirkkoslaavin tutkija kelpaa "kansallisille"? Eikös se ole vähän väärän värinen oppiala? Vai onko laskelmoitu, että islamin vastaista taistelua johtaa tulevaisuudessa ja miksei jo nytkin itse Venäjä, joka niin monta kertaa historiassa on puolustanut kristikuntaa muhamettilaisia valloittajia vastaan?"

Täytyy olla näin. Jaksaisitko muuten muistaa missä ja milloin Venäjä viimeksi puolusti kristikuntaa muslimeja vastaan? Historiankirjani ovat tältä osin puutteelliset...

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
6 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

rfg

11.1.2009 23:06

"Täytyy olla näin. Jaksaisitko muuten muistaa missä ja milloin Venäjä viimeksi puolusti kristikuntaa muslimeja vastaan? Historiankirjani ovat tältä osin puutteelliset..."

Ainakin Krimin sodassa 1800-luvun puolivälissä osmaaneja vastaan.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
9 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Huh hui

12.1.2009 00:32

Useiden kommenttien tasosta päätellen City-lehti ei juurikaan sensuroi kommenttipalstaa, mikä on minusta erinomainen asia. Sitä sen sijaan ihmettelen, että Halla-aho-kriittisistä kommenteista vain pari vaikuttaa järkevän ja tasapainoisen ihmisen kirjoittamilta, loput hullujen kynästä lähteneiltä. Lisäksi kommenttien joukossa on ne muutamat pakolliset perussuomalaiseksi tai halla-aholaiseksi tekeytyneen kommentit, joilla on tarkoitus saattaa ko. tahot mahdollisimman huonoon valoon.

Kiitokset Pettersonille ja City-lehdelle asiallisesta jutusta.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
2 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Boycott

12.1.2009 08:24

J H-a: "jos me emme osteta niitä lenkkareita, mitä ne pikkulapset sitten tekee? Heillä ei sen jälkeen ole yhtään mitään.." Tässäpä älykäs, johdonmukainen ja pitkälti pohdittu kannanotto tähänkin asiaan. Jospa esim. lenkkarivalmistaja ÄX huomaisi laajamittaisen ostoboikotin vaikuttavan menekkiin sen verran, että se kokisi jo taloudellisten intressiensä vuoksi tärkeäksi parantaa työntekijöidensä olot kohtuullisiksi. Olisiko mahdollista? Ja kun lasten huoltajat saavat kohtuullista ja oikeudenmukaista palkkaa, ehkäpä ne lapset kävisivät vaikkapa koulua. Mutta lenkkarivalmistaja ÄX.n ei tietystikään tarvitse miettiä toimintansa eettisiä perusteita, koska J H-a:n kaltaiset ihmiset ostavat ne lenkkarit kuitenkin hyvällä omalla tunnolla. "eihän niillä ole muutakaan, ressukoilla.."

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
1 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Female.

13.1.2009 11:41

Hyvä kirjoitus, kiitos City. Minä olen itsekin suomalaisena miettinyt tuota että miksi on nimenomaan meidän tehtävämme pelastaa kaikki? Monessa valtiossa ei saada aikaan edes alkeellisia ihmisoikeussopimuksia, meillä ei voida karkoittaa yli 20 rikosta tehnyttä somalia sillä se loukkaisi hänen ihmisarvoaan (ajatteleeko kukaan niiden rikosten uhrien ihmisarvoa ollenkaan vai onko syntyperäinen suomalainen arvoton?). Tässä maassa on sodittu, kärsitty tappiot ja maksettu velat aina takaisin- miksi meidän pitää vielä puuttua muiden sotimiseen, maksaa muiden velkoja jne.? Kaikki eivät edes halua samanlaista elinympäristöä kuin me! Ja joskus pahimmat sovinistit löytyvät hunnutetuista naisista.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
9 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

tero10

13.1.2009 12:26

Mamuongelma on kiihtynyt viimevuosina äärimittoihin. Esim. ryöstöistä ja raiskauksista kuulemma jo 80-90% on ulkomaalaisten tekemiä. Suomen tulli käännyttää joka vuosi tuhansia muka humanitäärisiä pakolaisia. Erilaiset valtaväestöön kohdistuvat rasistiset rikokset ovat jatkuvasti kasvussa.

Monet Helsinkiläisnaiset ovat kertoneet etteivät uskalla mennä pimeällä ulos, koska tietyn tyyppiset ihmiset vainoavat heitä. Miksi suomalaisten pitäisi pelastaa maailma, kun nämä pelastetut usein ovatkin rikollisia?

Ja sanon vielä lopuksi, ettei minulla ole mitään työtätekeviä ja rehellisiä mamuja vastaan. Niitä on vain niin vähän, ilmeisesti viidakossa/savannilla kasvanut ei voi sopeutua sivistyneeseen yhteiskuntaan.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
2 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Lehti lensi roskakoriin.

13.1.2009 19:04

"Halla-ahon kirjoituksiin tutustuneena on harmittanut todella kovasti se tapa, miten häntä on mediassa tähän mennessä käsitelty.
Miehellä on oikeasti painavaa sanottavaa"

Mitä sanottavaa Halla-aholla on?

Mies pelottelee olemattomilla uhkakuvilla ja yrittää kääntää fiksuja suomalaisia tiettyjä kansanryhmiä vastaan. "Aikamme tärkein poliitikko", höpöhöpö. Noinko arvostelukyvyttömiä nuorisosta on tullut?

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
1 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Väinö Harha

13.1.2009 19:07

"Lisäksi kommenttien joukossa on ne muutamat pakolliset perussuomalaiseksi tai halla-aholaiseksi tekeytyneen kommentit, joilla on tarkoitus saattaa ko. tahot mahdollisimman huonoon valoon."

Miksi minusta tuntuu että persujen ja halla-aholaisten joukkoon on pesiytynyt joukko vainoharhaisia, jotka näkevät salaliittoja kaikkialla. Kaikki asiat SELITELLÄÄN parhain päin.

Rasismista on näköjään tullut salonkikelpoista. Hyvä Suomi. Hyvä white-trash idiootit.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
7 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

J0rma

13.1.2009 23:11

Väinö harha taas käyttelee sanahirviöitä ja heti teilaamassa kaikki keskusteluun osallistuneet Halla-ahoa komppaavat rasisteiksi ja white-trashiksi... Aika surullinen heitto kun sille ei ole minkäänlaista pohjaa.. Kukaan tosissaan juttua kommentoinut ei ole väittänyt valkoihoisten olevan rotuna mitenkään parempia kuin mitkään muutkaan rodut. Tässä on keskusteltu humanitäärisestä maahanmuutosta. Maahanmuuttopolitiikassa ei ole mitään rasistista. Mene afrikan savannille itkemään jos sua harmittaa niin paljon se siellä oleva nälän hätä. Itse en ole millään lailla vastuussa Afrikan ylikansoittumisesta ja siitä johtuvasta nälänhädästä joten vastustan sitä että verorahojani käytettäisiin joidenkin näitten ihmisten roudaamiseen kalliiseen ja kylmään Suomeen asumaan.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
3 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Halla-Aholainen

14.1.2009 12:20

On alhaista käyttää sanaa rasisti tai natsi halventavassa mielessä. Ihmisiltä unohtuu, että esim. natsi-Saksa oli melko idyllinen paikka 1930-luvulla. Ei ollut maahanmuutto-ongelmaa, rikollisuutta yms. Myöhemmin Hitlerin hallinto teki pari pientä ylilyöntiä, mutta muuten asiat olivat todella hyvin. Perheet olivat tyytyväisiä, talouskasvu vahvaa ja isät töissä. Kannattaa muistaa, että Suomen itsenäisyyden säilyminen oli natsien ansiota.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
1 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Simo sipuli

14.1.2009 13:18

Mitähän paperiversiossa olleilla suurilla punaisilla luvuilla haettiin, sitäkö että Jussi on väärässä? Pakolaiskiintio 750 ei todellakaan tarkoita sitä, että suomeen saapuisi vuodessa korkeintaan 750 ulkomaalaista mukamas humanitäärisin syin! Samoin 60 miljoonan kulu pelkästä vastaanoton järjestelystä ei liene ole ainoa aiheutuva menoerä... Voe mahoton.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
4 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Amatöörin mielipide

14.1.2009 13:29

Tämä aihe on itsellä aiheuttanut monenlaisia tuntemuksia. Mahtavaa että Jussi puhuu suunsa ja mielipiteensä puhtaaksi, eikä yritä mielistellä ketään. Monet kaunistelevat ajatuksensa esim. vaalien alla tyyliin "isompi eläke", "lisää rahaa yh-äideille" jnejne ja mitään ei ikinä tapahdu. Halla-Ahosta ainakin kansa tiesi mitä saa häntä äänestämällä.

Alkuun täytyy sanoa, että en ole samaa mieltä homoliittojen adoptio-oikeudesta "lapselle saatava isä sekä äiti"-ajattelutavasta. Tuolla periaatteella yksinhuoltajilta pitäisi ottaa lapset pois, koska lapsi ei saa sopivaa kuvaa millainen perheen TULISI olla. Mieluummin lapsi rakastavalle homopariskunnalle. He taistelevat asiansa edestä pitkään, joten lapsen hankinta ei ole mikään vahinko tai "tulkoon jos on tullakseen" periaatteella hankittu, lasta todella halutaan.

Minua puistatti ajatus siitä, että mm. Ruotsin ja Englannin moskeijoissa saarnataan siitä, kuinka naiset provosoivat raiskaukseen pukeutumisellaan! Kuvottavaa kerrassaan. Jo tämä kertoo jotain jos uskonnossa sanotaan että ei se haittaa jos satutte paikallisen raiskaamaan, nainen halusi tulla raiskatuksi koska hänellä oli minihame. Mitäs pukevat omat naisensa säkkeihin jos kerta himoitsevat paljaita sääriä! Omakohtaisia kokemuksia on myös kaupungilla kulkiessa varsinkin kesäisin jolloin mamut viheltelee huutelee perään, useimmiten jotain kieltä mitä en edes ymmärrä, mistä tiedän millaisia loukkauksia sieltä satelee? Suomalaisia vastaan sentään voisi nostaa kunnianloukkaussyytteen, kun tiedän mistä syyttää. Baareissa tulevat kourimaan ja uskon että kaikki vain sen takia, että heille on opetettu naiset toisarvoiseksi asiaksi ja siihen että miehellä on valta. Useimmiten edes tönäisemällä kauemmaksi eivät ymmärrä jättää rauhaan, vaikka sen luulisi olevan ihan kansainvälinen kieli.

Sehän on fakta että mamujen lisääntyessä Suomi muotoutuu pikkuhiljaa useammalle ihmisryhmälle sopivaksi, muslimi puolue, ei joulujuhla, vaan KUUSIjuhla jne. Muslimit eivät aja luonnollisesti muuta kuin omaa asiaansa, miksi meidän sitten pitäisi ajaa heidän asiaa? Lapseni haluan kokevan suomalaisuuteen kuuluvan joulujuhlan ihan kuin minäkin pienessä kyläkoulussani. Se on mamujen oma valinta, jos juuri Suomeen haluavat tulla, eivät voi olettaa että täällä aletaan parin muslimioppilaan takia muuttamaan koko suomalainen perinne kouluissa. Kouluopetus perustuu monilta osin evankelisluterilaisuuteen ja itse en kuulu edes kirkkoon, mutta se on mielestäni suomalaisuutta. Entä jos asia olisi toisin päin? Suomalainen menisi maahan jossa valta(pakko)uskontona islam ja vaatisi kouluista pois islamilaiset viitteet ja he eivät saisi harjoittaa uskontoaan näkyväsit koulussa? Tulisi kuula kalloon. Mutta suomessa hyssytellään ja vaaditaan enemmän oikeuksia ja vapauksia uskontojen puitteissa.

Jos maaksi ovat suomen valinneet, niin maassa maan tavalla! Onko se niin vaikea ymmärtää? Sepä vasta olisi hienoa jos tännekin tulisi maahanmuuttajien valtaamia alueita ja esim. Tampereen Hervantaan poliisi menisi vain rynnäkkövarusteet päällä. Saman voisi tehdä sitten varmaan myös esim Keskustassa asuvat "Ei maahanmuuttajia"-kylteillä.

Jos maahanmuuttaja on työssäkäyvä, maksaa verot ja tekee parhaansa sulautuvansa suomalaiseen yhteiskuntaan on hän mielestäni täysin tervetullut. Itseää suomalainen saa syyttää, jos maahanmuuttaja vie työpaikan. Mutta nämä siipeilijät ketuttaa sitten niin vallan mahottomasti, tulkoon nyt mistä lie elämään suomalaisten maksamilla sosiaalituilla, alentamaan naisia/alentumaan naisena ja elämään parempaa elämää hyvinvointivaltioon ja vieläpä niin monesti kuin nämä eivät ole edes todellisin syin pakolaisia tai turvapaikanhakijoita.

Ja lopuksi vielä, jos nämä alistetut naiset tietäisivät mikä autuus on päättää omasta elämästään, saada kunnioitusta mieheltä, luoda uraa jos haluaa ja tehdä lapsia jos haluaa, erota miehestään jos haluaa, luulisin että se maailmanuskonto ei todellakaan olisi islam. Mutta heidät kasvatetaan elämään nyrkin alla, moni fiksu nainen menee täysin hukkaan. Mutta mies on Herra. Tuossa uskonnossa on joku todella pahasti vialla, enkä halua ikinä omien lasteni ja niiden jälkeläisten kasvavan moiseen mädäntyneeseen ajatusmaailmaan.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
7 + 1 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Daath

14.1.2009 21:11

"Mamuongelma on kiihtynyt viimevuosina äärimittoihin. Esim. ryöstöistä ja raiskauksista kuulemma jo 80-90% on ulkomaalaisten tekemiä. Suomen tulli käännyttää joka vuosi tuhansia muka humanitäärisiä pakolaisia. Erilaiset valtaväestöön kohdistuvat rasistiset rikokset ovat jatkuvasti kasvussa."

Ei pidä paikkaansa. Edes pääkaupunkiseudulla ja Turussa, johon maahanmuuttajaväestö on keskittynyt, ei päästä tuollaisiin lukemiin. Helsingin tilanteeseen voi tutustua tämän linkin kautta:

http://www.hs.fi/kuvat/iso_webkuva/1135233947201.jpeg

Sanomattakin lienee varmaan selvää, että jo nuo luvut ovat aivan riittävän pelottavia, ja kertovat karua kieltä siitä, mihin mm. maahanmuuttoministerin Astrid Thorsin ajama ääriliberaali maahanmuuttopolitiikka tulisi johtamaan. Jos jollain mielikuvitus ei riitä, tässä englantilaisen vasemmistolehti Guardianin tarjoama pieni makupala ranskalaisten lähiöiden etnisesti värisevästä todellisuudesta:

http://www.guardian.co.uk/world/2003/apr/05/france.gender

En suosittele herkkähermoisille, enkä etenkään kauniimman sukupuolen edustajille.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
5 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Viha kasvaa

15.1.2009 12:36

Kerrassaan kuvottavaa luettavaa ylläoleva linkki Ranskan jengiraiskauksista. Kuvottavaa.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
6 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Hx01

15.1.2009 13:01

"Onko suomalaisilla ylipäätään velvollisuus ratkaista ongelmia, joita eivät ole olleet aiheuttamassa? Valtion ei tulisi automaattisesti antaa kehitysapua. Ihmiset voisivat halutessaan maksaa ylimääräistä veroa, joka käytetään kehitysapuun."

On.

Voidaan kysyä myös, onko minulla velvollisuutta auttaa verorahoillani jotain tuilla elävää keravalaista sosiaalipummia? Tietysti minulla on, voisinhan itse olla tuossa asemassa ja silloin kaipaisin muiden apua. Millä perusteella tällaisen moraalin tulisi rajoittua maamme rajojen sisäpuolelle? Voisinhan olla ihan yhtä hyvin jonkun kenialaisen asemassa, tai oikeastaan koko Suomi voisi olla samassa asemassa kuin Kenia, jos olisimme tehneet huonompia valintoja. Jussi Halla-aho perustelee muuten järkiperäisesti, mutta tässä hän syyllistyy selvään me ja he - ajatteluun.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
9 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

göbbels

15.1.2009 15:05

Kuvottavia, oksettavia jengiraiskaajia. Huomatkaa, että sama nähdään vielä Suomessakin, ellei maahanmuuttoa rajoiteta ja maastakarkotuksia lisätä!!! TERVEHTIKÄÄ JUSSI HALLA-AHOA, SUOMEN TULEVAA PRESIDENTTIÄ!

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
4 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

halla-aho puhuttaa

19.1.2009 12:01

ihan asian vierestä, olisko pisin keskustelu, mitä CITYssä on koskaan käyty?

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
7 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

niinpä niin

19.1.2009 14:25

"Voidaan kysyä myös, onko minulla velvollisuutta auttaa verorahoillani jotain tuilla elävää keravalaista sosiaalipummia?"

Tietysti tarvitsee, mutta tarvitseeko sinun otta se keravalainen pummi kotiisi, antaa sille oma huone, tarjota ruokaa, vaatteita, taskurahaa ja viihdykettä ja katsoa lempein silmin vierestä, kun keravalaisen tekee mieli pillua ja se siihen puutteeseen päättää raiskata vaimosi? Vai voisiko sen vaikka sittenkin ehkä tuossa vaiheessa jo nakata pihalle?

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
8 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

jorma2000

19.1.2009 17:00

Raiskauksien määrä lisääntyy tulevaisuudessa ekspontentiaalisesti, jos maahanmuuttoa ei pysäytetä. Se raiskattu voi olla vaikka juuri SINUN naisesi.

PS. Suomi irti EU:sta. EU on vienyt itsenäisyytemme ja presidentiltä vallan ja lisännyt ulkomaalaisten määrä maassa yli sietorajan.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
9 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Seven L

23.1.2009 18:20

Islam suomalaisesta ikkunasta:

http://www.helsinki.fi/~pvalimak/islam.htm

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
9 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

suomisuomalaisille!!!

23.1.2009 23:33

SAIRASTA...SAIRASTA! Tuollaisia ei pidä enää yhtään lisää maahan. Suurin osa niistä on lukutaidottomia ja työhaluttomia..koko elämänsä ajan valtion elättettävänä!!! Juuri nyt kerrottiin, että valtio joutuu ottamaan 30 miljardia lisää velkaa, samaan aikaan MAMUJA tulee ovista ja ikkunoista!!!!!SATTUMAAKO??!!!!

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
6 + 2 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Populismia

27.1.2009 16:38

Aina näitä pikku-hitlereitä on ollut ja tulee olemaan. Huonot ajat yhteiskunnassa ovat omiaan näiden pellejen saada äänensä kuuluviin ja ratsastaa ihmisten vihalla ja tyytymättömyydellä, mikäpä olisi yhtä hyvä syntipukki kuin pakolaiset, joita osoittaa sormella. Uskomatonta kansaa että nää populistit pääsee valtaan...

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
4 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Teemu R.

28.1.2009 14:11

Nimimerkki "hakkaperkele":
Voisit lapsellisten ja sarkastisten kommenttiesi sijasta käydä lukemassa mitä Halla-Aholla on sanottavana. Moni lynkkaa miehen saamiensa mielikuvien perusteella. Jos olet huolissasi naisten oikeuksista ja kaikkien ihmisten välisestä tasa-arvosta, niin kuin sarkasmisi takaa olin lukevinani, niin suosittelisin tutustumaan esim. maahanmuuttajien ja erityisesti muslimien tasa-arvokäsityksiin.

Nimimerkit "Hyvä Jussi" ja "Amatöörin mielipide":
Eiköhän tässä adoptiokysymyksessä ollut pointtina se ettei pitäisi luoda lisää tilanteita jossa lapsella ei ole toista vanhempaa.

Halla-Ahoa on typerä syyttää mistään äänienkalastelusta yms., eiköhän tässä ole se vähiten ääniä kalasteleva politiikko (tiesi varmasti että tulee saamaan kuraa niskaan mielipiteistään), hänen mielipiteensä vain sattuvat nyt osumaan niin hyvin yksiin niin monien ihmisten kanssa. Oli kuvottavaa lukea noista tappouhkauksista, huhhuh...

Toimitukselle: kiitokset hyvästä haastattelusta.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
8 + 5 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

kotkanpesä

28.1.2009 16:00

Kutsukaa rasistiksi tai natsiksi! Ei se meitä sisun ja PS:n kannattajia pysäytä. Itse päinvastoin ihailen Hitlerin aikaansaannoksia.Miettikää nyt, natsi-Saksa oli aikanaan edistyksellisin ja hienoin yhteiskunta. Autobahnilla sai ajaa niin kovaa kuin halusi, vähemmistöt oli kurissa ja kaikille miehille riitti töitä. Miksi Sisu ja PS ei voisi yrittää samaa? Älkääkä viitsikö vetää tähän holokausteja yms. höpönlöpöä. Toki Hitlerin esikunta teki ylilyöntejäkin. Fakta on kuitenkin se, että yksi kansa, yksi kieli yhdessä valtiossa on toiminut aina parhaiten.

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
2 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Teemu R.

29.1.2009 00:00

Älä vedä Hitleriä tähän mukaan. Hitlerin yhteiskunta oli vihan ja syrjinnän yhteiskunta, jossa tuskin kukaan nykyisiä länsimaisia arvoja kunnioittava haluaisi elää. Olet noin 99 prosentin varmuudella omien ennakkoluulojesi vankina oleva trolli.

PS. Uutisia Ruotsista: http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Tutkimus+Malm%C3%B6n+Roseng%C3%A5rd+on+ultraradikalismin+jalansija/1135243103370

Vastaa kommenttiin

Vastaa kommenttiin

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
9 + 3 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi

Kommentoi juttua

Henkilökohtainen verkkosivusi (kotisivu, blogi tms.)
2 + 4 = Kirjoita laskutoimituksen tulos tai kirjaudu sisään, jolloin tarkistetta ei kysytä.
Jätä tyhjäksi